Äidiksi ensi kertaa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nymeria
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Freyja onnea!!:))

Anteeksi nyt vaan omaa napaa...

Tulin töistä tunti sitten. Nyt dpo 3 menossa ja melkoiset alavatsa kivut!!:o alko yhtäkkiä. Kiinnittymistä? Voi kun olisi!!!!!!

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app

Korjaan. Mulla onki vasta dpo2! Ei voi olla vielä kiinnittymistä mut jotai tapahtuu...

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app

Kirjoittelen myöhemmin sit lisää, mut tässä omaanapaa: Päätettiin miehen kans, että pillereiden käyttö lopetetaankin jo nyt! :smiley-bounce012 Johtuen siitä, että pilleriresepti oli huomaamattani umpeutunut, enkä olisi ehtinyt enää aloittaa uuttaa "liuskaa" oikea-aikaisesti. Jos siis olisi pitänyt lähtä resepti vielä uusimaan, niin olisi samantien pitänyt odottaa, että alkaa seuraavat menkat, että pillerit voi taas aloittaa uudelleen ja siihen voi mennä yli kuukausi. Ensi kuussa oltaisiin joka tapauksessa jätetty ehkäisy pois, niin ei ole mitenkään järkevää nähdä vaivaa ihan turhan takia, jos ymmärsitte? :laughing002 Ehdotin siis miehelleni kera noiden järkisyiden, että käytetään kondomia nyt muutama viikko ja hän myöntyi! Hui, nyt siis odotan ensimmäisiä luomumenkkojani yli kuuteen vuoteen! Nyt on kiertopäivä 8, mutta yritys ei siis ole vielä alkanut... mutta innolla odottelen, näyttääkö keho merkkejä oviksesta! :)

Justiina, se on varmaan hyväkin odottaa yksiä luomumenkkoja pillereiden jälkeen :) itsellä silloin 2v sitten raskauduin puoliksi vahingossa heti pillereiden lopettamisen (halusin pitää taukoa) jälkeen ja jollain tapaa luulen, ettei limat ollu ihan kohdallaan, niin että se raskaus olis jatkunu. Tää on siis mun oma päätelmä! Ei mikään virallinen lausunto. Esimerkiksi veljen vaimo raskautui kesken pillereiden ja raskaus jatkui normaalisti, niin ei varmaan oo ees mikään paikkaansapitävä tää mun arvio.. Mutta jollain tapaa yritin selittää tapahtunutta itselle. Nyt ajattelen niin, että kun hormonaalisen ehkäisyn lopettamisesta on jo yli vuosi niin kropassa tuskin on niitä turhia hormoneita tai muita eli kovasti toivon, että pikkuinen tällä kertaa pysyy matkassa. Mutta siis eikös yleisestikin sanota, että yhdet kannattaa odottaa jo senkin takia, että pääsee vähän jyvälle millainen oma kierto on ilman pilsuja. Ihanaa, että olette tehneet miehen kanssa yhteisen päätöksen ja pääsette taas askeleen lähemmäs perheenlisäystä!

Nonna, toivottavasti kipuilu tarkoittaa jotain hyvää! :)

Tervetuloa kuumeilemaan Katja.

Onnea Freyja! ^^ Toivottavasti kaikki menee hyvin loppuun saakka.

Kiitos Allison. <3 Oikeassahan taidat olla. Se on vaan aina niin masentavaa, kun kerta toisensa jälkeen täti tulee kylään. Mut onhan monet kauemmin yrittäneet raskautuneet luomusti, että kyllä mekin vielä jotenkin lapsi saadaan. Pitäisi varmaan yrittää olla optimistisempi, jos se tuottaisi yhtä hyviä tuloksia kuin sinulla. Mutkun pessimisti ei pety ja pettyminen lisää tän homman raastavuutta. Eikun pää pystyyn ja kohti uusia pettymyksiä. Josko joku kerta ei tarvitsisi pettyä!

Nonna, epäilen ettei noin aikaisin ole kiinnittymistä, mut toivottavasti ois jotain hyvää tarkoittavaa.

Hienoa Justiina että pääsitte miehen kanssa yhteisymmärrykseen ja lähemmäs yrittämistä. :> Samaa mieltä tuosta, ettei tuossa tilanteessa olisi ollut järkeä käydä uusimassa reseptiä.

Täällä ei mitään kurjuutta kummempaa. Vuoto ja kivut normaalit, että ei tarvi edes miettiä, josko ois valemenkat. Mieliala oli aiemmin jossain maanpinnan alla, eilen illalla tuli itkettyä tätä ainaista epäonnistumista eikä aamullakaan mitenkään kovin onnellinen fiilis ollut, mut nyt alkaa olla taas kivempi. Kyllä tää tästä taas. Varmaan hormoneilla osuutensa asiassa, kun tänään tuli itkettyä ihan mitätöntä asiaa.

Moikka! Teidän seuraanne liittyy 21-vuotias superkuumeilija 32-vuotiaan miehen (ei niiin superkuumeilija, vielä) kanssa. Meidän esikoisen yritys alkaa marraskuun tienoilla, kunhan vain syön viimeisen pilleriliuskani. Aloitan sen n. vkon päästä.

Tervetuloa uusille! Ja pahoittelut tädin kohdanneille! :( Se ei ole mukavaa ei sitten yhtään.

Täällä kp2/24, kertaalleen ollut 28 kierto, yk4 siis lähti käyntiin. Masentaa! KIerto niin lyhyt että tuskin sitä tulee raskaaksi ollenkaan. Luteaalivaihe tällä hetkellä kestää viikon, liian lyhyt aika että kiinnittyminen onnistuisi. ;( Mä en kestä!

Maicy, luinkin suru-uutisesi tuolta kaksplussan-foorumilta. Voiko tuohon vaiheeseen vaikuttaa jotenkin? Minulle ihan vieras käsite tuo koko homma : o

Vargynja, kurjaa kuulla, että olet noin allapäin, mutta kuten sanoit, varmaankin hormoneilla on itkuherkkyyden kans jotakin tekemistä... oon miettiny monesti tuota sanontaa, pessimisti ei pety... pitääköhän se oikeesti paikkaansa? Oon itsekin peruspessimisti ja tuppaan ajattelemaan, että minulla ei kuitenkaan mikään onnistu, mutta tämä ajattelutapa ei kuitenkaan ikinä ole helpottanut sitten sitä pettymyksen aaltoa, joka humahtaa yli, vaikka kuinka olisin "etukäteen varautunut" pettymään. Se vaan pikemminkin vahvistaa negatiivista ajattelumallia. Saman oon huomannu joissain kavereissani, että väittävät, ettei pessimisti pety, mutta ovatkin yleensä sitten niitä, jotka ottavat takapakit raskaimmin. En tarkoita tällä Sinua, Vargynja, mutta asia tuli mieleeni tekstistäsi... ja et sinä mikään pahimman laatuinen pessimisti ole, kun kuitenkin voin aistia toiveikkuutta kirjoituksistasi! :love2 Eli tsemppiä ja iloista mieltä, niin Sinulle kuin kaikille muillekin! :signs003

Tervetuloa Empuska, meillä alkaa yritys siis samoihin aikoihin! :) Minäkin mietin, että mitä tuo luteaalivaihe tarkoittaa, en muista edes koskaan ennen kuulleeni moista?

ON:
Olo on siinä nimessä epätodellinen, että mies suostui pillerien poisjättöön jo nyt... meillähän tämä "lapsiasia" on ollut pitkällisen väännön takia ja monet kerrat olen pettynyt miehen nuivaan asenteeseen, joten vihreän valon näyttäminen oli melko lailla iloinen yllätys! Kuten kerroin aiemmin, meidän "pupuilu" ei ole niin ahkeraa kuin toivoisin ja pelkäsin, että nyt kun kortsut otettiin käyttöön, mies ei enää halua senkään vertaa (on esittänyt aiemmin kielteisiä mielipiteitä kortsuista), mutta yllätys yllätys, eilen sain hänet vieteltyä hyvin pienellä vaivalla :smiley-bounce022 kivaa oli ja toivottavasti sama meno jatkuu, kunhan kaikki ehkäisymuodot jää pois... :wink Olen ehkä liian herkkä tulkitsemaan, mutta viime päivinä hän on puhunut tulevaisuuden asioista tyyliin, että meillä on sitten joskus lapsi... mm., että hänen mielestä lapsella ei tarvi olla tietokonetta omassa huoneessa ja että tietokoneeseen pitää laittaa "lapsilukko", ettei vaan pääse haitallisille sivustoille... ihan järkevän kuuloista minusta :happy119

Mutta eipä muuta kuin ihanaa sunnuntaita siskot, plussatuulia henkisesti lähetellen

Justiina

Luteaalivaihe on ovulaation jälkeinen vaihe ennen kuukautisia. Yleensä se on n. 14 vuorokautta, eikä kovin montaa päivää sais heittää. Jos on liian lyhyt voi hedelmöittynytkin munasolu huuhtoutua vuodon mukana ulos, kun ei ehdi kiinnittyä.

Terve!

Mitäs tänne? Uusia on ainakin tullut kivasti juttelemaan, tervetuloa!
Maicy, oletko puhunut jo lääkärille tuosta lyhyestä luteaalivaiheesta? Voi tietenkin olla että johtuu hormoniehkäisystä, jos sulla semmoinen on ollut aiemmin? Itsellä ainakin kesti kauan ennen kuin kierto tasaantui.
Nyt olen syönyt jonkun aikaa gelee royale tabletteja, joiden pitäisi tasata hormonitoimintaa ja ainakin viime kierto oli päivän pitempi ja nyt tässä kierrossa ovis on siirtynyt parilla päivällä eteenpäin. Aiemmin LH-huipput tuli aina 10. pvä ja mietin onko se liian pian ja kierto oli sen 25 päivää. Nyt LH-huippu oli vasta 12. pvä,joten todennäköisesti kiertokin on sitten 27 päivää. Ja mitään muita muutoksia en ole tehnyt, joten luen kaiken mehiläispillereiden ansioksi :)

Voi harmi Vargynja, kun se täti taas tuli paikalle!!! Tsemppiä ja hienoa että jaksat lähteä taas hyvillä mielin uuteen nousuun!

Justiina, mäkin olen paljon miettinyt viime aikoina tuota pessimisti ei pety -asiaa. Itse pyrin yleensä olemaan optimisti, mutta välillä kyllä tulee katsottua lasia enemmänkin puolityhjänä...tarkemmin asiaa ajateltuani, aika usein. Nyt olen yrittänyt panostaa siihen, että yritän nähdä asiat positiivisessa valossa, kun niinhän sitä sanotaa että mitä laittaa eteenpäin niin se kertaantuu. Eli jos ajattelee asioiden olevan jatkuvasti huonosti, niin semmoisina ne todennäköisesti pysyvätkin. Mutta jos lähettää ulospäin positiivisia ajatuksia, niin sillon myös iloiset asiat lisääntyisivät elämässä. Tämä nyt on vähän tämmöistä hölmöä hippihöpinää, mutta mun mielestä ihan kokeilemisen arvoista hassuttelua :)

Tervetuloa juttelemaan Empuska.

Pahoittelut tädistä Maicy ja paljon voimia. *halaus*

Justiina, joo en kans tiedä pitääkö toi sanonta paikkaansa. Toisinaan tuntuu että pitää jossain määrin, toisinaan että ei pidä. Mut en kyllä toisaalta ainakaan täysin pessimisti ole. Elämässä on kuitenkin paljon hyviä asioita ja asioilla on taipumus järjestyä. Luulen että oon oikeestaan realisti. Murphyn lakiin uskova realisti. :D Mielialakin on ollut taas kivempi. Pahin menkkahormonimyrsky varmaan menossa ohi. :>

Kuulostaa vähän siltä että miehesi on tosissaan lämmennyt lapsiasialle. Ainakin mä tulkitsisin ja tulkitsen omasta miehestäni tulevaisuuden miettimisen "sitten kun tulee lapsi/on lapsi" kannalta sillai.

Hienoa BeNe että tableteista on ollut apua. Toivottavasti saat pian sen toivotun plussankin, kun kiertosi "korjaantuu". Eiköhän positiivisesti ajatteleminen auta ainakin asioiden valoisan puolen löytämiseen, mikä saa paremmalle tuulelle ja on taas helpompi ajatella positiivisesti. :> Jos taas ajattelee kaiken olevan huonosti, ei näe niitä hyviä asioita ja kaikki tuntuu olevan aina huonosti. Luulen että mulla on osittain kyse ihan suomalaisesta sisusta, kun jaksan yrittää jonkinlaisen toivonkipinän kanssa aina vain uudestaan. Sillä mähän en luovuta (ennen kun lääkäri sanoo että ei tule mitään.)

Kiitos tervetulotoivotuksista :). Toivottavasti sitä pääsee jutuita kiinni jossain välissä. Ajattelin uskaltautua tänne kirjoittelemaan ettei tarvi kaikkia ajatuksia vuodattaa miehelle, ettei hän saa yliannostusta :grin. Toisaalta pelottaa, että alan viettämään liikaa aikaa tämmöisillä foorumeilla viimeistään yrityksen kunnolla alettua - tässä olisi kaikkia muitakin kiireitä :rolleyes:.

Kiva huomata, että täällä on ainakin pari muuta sellaista, jotka odottavat että yritys alkaa. Ainakin Justiina89 ja Empuska! Odotuksen odottamisen odottamista (menikö oikein?). Ja muutenkin mukavan henkinen ketju.

Olen huomannut, että jotkut miehet tarvii vähän enemmän pähkäilyaikaa tämmösten asioiden (mikä vaan asia mikä liittyy parisuhteen vakavoittamiseen) suhteen :rolleyes:. Ainakin omani (meillä nyt on muutenkin edennyt kaikki aika hitaasti aikanaan ja nyt on sitten tapahtunut senkin edestä). Itse aloin jo vuosia sitten puhumaan lapsista malliin "sitten joskus kun" :grin - mielestäni kuitenkin ei-painostavalla tavalla korostaen, että haluan vain tunnustella asiaa. Uumoilin, että jos alan touhottamaan tämän ikäisenä, että "no niin lapsi tänne nyt ja heti", niin sitten olisin joutunut vielä odottamaan vuoden miehen kypsymistä asiaan. Nyt kun asiasta on päätetty, niin jännittää, että alkaako mies ottamaan minuakin raskaammin yrityksen mahdollisen pitkittymisen. Meinaan ei ole kovin tutustunut aihepiiriin ja pitää ko. projektia ehkä helpompana kuin onkaan :grin.

Käytätte paljon omanapailua ilmaisua, tässä lisää omanapailua multakin: jätin viime kuussa renkaan pois nähdäkseni etukäteen, että lähteekö kuukautiskierto normaaliksi. Itse yritys voisi lähtä käyntiin vasta vuodenvaihteessa. Sen verran on pakko olla suunnitelmallinen (jos heti tärppäisi, niin ehtisin olemaan töissä pidempään). Jospa se kuukauden kahden ajallinen menetys ei niin kovin haittaisi.. Tosin probleemana on meidän vastahakoisuus käyttää kortsua, joten eihän sitä tiedä jos "varmat päivä" pettää. Olen käyttänyt pillereitä/regasta 8 vuotta (apua!). Tänään voisi olla päivä jolloin kuukautiset alkavat, mutta saapa nähdä. Kierto kun ei tuolloin teini-iässä mikään kovin säännöllinen ollut niin miksi se olisi nytkään. Lisäksi olen lähes koko ajan "kärsinyt" tiputtelusta, johon rengas lopulta auttoi. Satunnaisesti on tullut jotain hetkittäisiä ihme"falskaamisia". Mietityttää vaan, että onko tiputtelu merkki jostain "ongelmista". Olen kyllä käynyt tutkittavana aikanaan, eikä minusta löydetty mitään "epänormaalia", joten kaipa mikään lukuisista pillerimerkeistä, joita olen kokeillut, ei sopinut.

Muokattu viimeksi:
Selailin ketjua vähän taaemmas ja pongasin keskustelun muiden ihmisten uteluista. Todella harmillista. Tuli siinä vain mieleen, että menimme vastikään naimisiin eikä tullut yhtäkään kyselya asiasta, vaikka kauhulla niitä odotin. No mitä nyt äitini totesi, että odottaa tulevansa mummuksi ensi syksynä, kun menemme häämatkalle nyt loppuvuodesta. Enpä viitsinyt paljastaa, että sama asia on mielessä. Äidille sallittakoon, kun ei hän ole muuten meitä asialla häiriköinyt :D.

Mulla on kokemusta kans tuosta utelusta Titiri. Äiti on sellaanenkin noita että musta tuntuu että se aavistelee jotain meidän yrityksestä. :D Eilen oltiin synttäreillä jossa oli paljon lapsia niin äitini tyrkkäs pikku muksun syliin että saisin harjoitella! :D Enkä ole kuitenkaan asiasta hiiskunutkaan.

Tein muuten äsköön positiivisen ovis testin. Nyt ei muutaku odotellaan miestä ruokatunnille ja peitto heilumaan! ;)

Moikka joukkoonne osallistuu 26-vuotias tänä kesänä naimisiin mennyt kuumeilija. Mies 29-vuotias "tulee jos on tullakseen" meiningillä. Eli minä olen se kovempi kuumeilija ollut jo monta vuotta, mutta järki syistä päätimme pitää häät ensin pois alta. Meinasin jo tulla tänne mukaan muutama päivä sitten, mutta odottelin olisiko tässä kerrassa tärpännyt. Eipä sitten tärpännyt tänään siis kp1. Yk3 on siis lähtenyt käyntiin :smiley-angry019 taas jo ehdin luoda kauheasti toiveita, että nyt lykästi plaah.. No ei auta täytyy yrittää taas tsempata itseesä kun eihän tässä nyt vielä kovin kauaa ole yritetty ja yk1 meni häämatkalla jolloin en edes ovista miettinyt mitenkään pupuiltiin silloin tällöin :grin.
Joten moikka vaan kaikille :greet025

Moikka moi ja tervetuloa Titiri jos en aiemmin muistanut sanoa ja Norde123 myös. :) Nordelle pahoittelut "tädin" vierailusta, tsemppiä yk3:seen!

Hauskasti sanottu Titiri, odotuksen odottamisen odottamista :p muutenkin huomasin, että meillä on yhteistä, ainakin se, että miehen kanssa on saatu "vääntää" uusista asioista ja tarvitsee aikaa muutosten sulatteluun... huoh, miehet! :laughing002 Ja sekin, että yrityksen aloitusta on siirretty, jotta "ehtii" olla töissä tarpeeksi... ihan kuin ei ehtisi sitten loppuelämää olla :wink Niin ja sekin vielä, että ei olla kortsu-faneja - varsinkaan mies! On sanonut aikoinaan, että "haluaa p*nna minua, eikä mitään kumisaapasta"! :laughing005 sori, jos joku loukkaantui tästä ilmaisusta, tuo oli suora lainaus. Mutta tästä ennakkoasentoitumisesta huolimatta olen siis saanut jopa yhdesti miehen houkuteltua petipuuhiin kondomin kera. Jotenkin en itse luota noihin "varmoihin" päiviin... mitä ne edes on? :confused004 Anteeksi tyhmyyteni. Tarkoitetaanko niillä päiviä, jolloin on se surullisen kuuluisa täti kylässä, vai kenties päiviä heti menkkojen jälkeen? Olen kuullut jostain, ettei sellaisia olekaan, kuin varmat päivät, koska siittiöt voivat säilyä elinkelpoisena naisen sisällä useita päiviä. Olen myös lähes 100% varma, että vaikka olisikin olemassa ns. varmoja päiviä, jolloin peittoa voisi heilutella ilman ehkäisyä tulematta raskaaksi, mies ei taatusti sellaiseen suostuisi, ennen kuin on PAKKO :grin

Varmat päivät on kaikki paitsi n. 4-5 päivää ennen ovulaatiota ja 1 oviksen jälkeen. Se vaikea juttu on sitten tietää se ovis etukäteen riittävän tarkkaan... :)

Kiitoksia elmiina, jotain tuonsuuntaista muistelinkin, mutta tosiaan, entä jos oma ovis on ihan hakusessa? :D Varsinkin nuo päivät ENNEN ovulaatiota voi olla todella hankala määrittää, ehkä joku sen oviksen bongaakin ja tietää että ei sit sinä päivänä eikä heti sen jälkeen... huh huh, melkoista matematiikkaa! :D

Takaisin