Bene, se mun "projekti" alkoi oikeastaan ihan vaan sellaisesta tunteesta, että kyllä meille vielä vauva tulee. Ennemmin tai myöhemmin. Ennen olin niin varma, että ei ne r-testit plussaksi muutu ja kiusaan vaan itseäni haaveilemalla. Mutta tämän kierron alussa annoin itselleni luvan jo kirjoitella vauvakirjaan (joka hankittiin silloi 2v sitten ensimmäisessä raskaudessa, silloin siihen ei uskaltanut piirtää viivaakaan) kirjoittelin nimiehdotuksia ja jotain siitä, kuinka paljon vauvaa on odotettu sekä täyttelin sukutaulukkoa :) lyijykynällä tosin. Jotenkin annoin itselleni luvan haaveilla ja aloin ajattelemaan vauvaa enemmän sellaisena asiana, että se vielä tulee. Kyllä kierron keskivälissä oli hieman kuuvottavaa, kun mitään ovistuntemuksia ei ollut ja valkovuoto pysyi niukkana. Mutta ajattelin laskea edellisen 42:n päivän mukaan sen ovulaationkin ja yritin olla ajattelematta ettei tärppäisi. Jotenkin alussa se oli paljon helpompaa, kun tiesi, ettei mitään tuntemuksia pidäkkään olla. Sitten ne limat alkoi lisääntymään melkein silloin kuin edellisten menkkojen mukaan piti olla ovulaatio. Pari pistosta tunsin, mutten sen ihmeempää. Rinnat alkoivat aristaa mutta kaikkein oudointa oli nännien laajeneminen aina välillä. Olin ruotsin laivalla ennen plussaamista ja meidän piti sieltä jo ostaa r-testi muttei niitä ollut. En kuitenkaan halunnut stressata liikaa ja koitin hieman tissutella muiden mukana. Pidin kuitenkin aika minimissä drinkit, sillä jotenkaan en halunnut riskeerata sitä mahdollisuutta, että todellakin olisi voinut "jo" tärpätä. Hassua, että silloin viimeksi kun olin raskaana olin samaisella laivalla ja samassa (siinä paremmassa) aamubuffassa. Silloinkin piti esittää hörppivänsä sitä tervetuliasskumppaa, tosin silloin jo tiesin odottavani, nyt vain toivoin..
Testin tein sitten vasta dpo 14, ihme, että uskalsin tehdä. Myöhemmin vasta tajusin, että silloinhan menkat olisi alkaneet, eivätkä ne olleet siis yhtään ehtineet vielä myöhästyä. Siinä oli kyllä positiivisuus kaukana. Pelotti ihan hirveästi. Mutta kuin ihmeen kaupalla, siihen olikin piirtynyt kaksi viivaa <3.
No, en tiedä kerroinko nyt siitä varsinaisesta projektista.. Mutta yritin ajatella positiivisesti ja iloita pienistä asioista ja antaa vauvan teon projektin mennä omia polkujaan. Kunhan pidettiin huolta, että pupuiltiin joka toinen päivä

Oikeastaan vähän odotin putoavani korkealta ja olin jollain tapaa valmistautunut kohtaamaan sen jonain haasteena, jotta jaksan taas ajatella positiivisesti. Onneksi sitä ei nyt sitten koskaan tullutkaan!
Nyt sitten vasta onkin vaikeaa ajatella vain positiivisesti! Varhaisultrakin peruttiin, sillä se oli niin kallis. Eli jotenkin mun tulis jaksaa uskoa ja toivoa, että pikkuinen kasvaa ja kehittyy normaalisti tuolla masussa.
Kamalan pitkä sepustus. Ja kun noi hymiötkään ei toimi, niin näyttää aika raskaalta :F ärsyttävää.
Jee, onnea ovisplussasta
Nonna! Toivottavasti talletukset tekee taikansa, tsemppiä piinailuun!
Vargynjalla ja Freyjalla onkin jo ihan pian testipäivät, pysykööt täti poissa!
Starr, voi kurjuus

ehkä siellä oli jotain yritystä, kun noin kroppa kipuilee. Tsemppiä uuteen kiertoon! Kyllä vielä odotus palkitaan! Ja muistan kyllä miten se jatkuva pettyminen satuttaa ja siitä alkaa tulla krooninen vaiva. Isot halit sulle!