Äidiksi ensi kertaa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nymeria
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nyt sit tässä nukkumaan mennessä niin tuli vessassa pientä tuhrua, saattaapa ne menkat sieltä tulla kaiketi

Kädet tärisee...... Viikko sitten lopetin Terolut kuurin ja olen odotellut menkkoja. Kivut ovat olleet aivan hirveät alavatsassa ja alaselässä. Kävin torstaina lääkärissä ja sain Miranaxia, kun on kuulemma todella hyvää menkkakipuihin. Lääkäri kummasteli kun vuoto ei silloin vielä ollut alkanut ja kehotti muutaman päivän odottelun jälkeen tekemään raskaustestin....

Tänään aamulla meni hermo näihin kipuihin ja ajattelin että perhana, negahan se on, mutta tehdään nyt kuitenkin. Miranaxia kun ei kai raskaana ollessa saa syödä....

No eihän se ollut nega.. Tein ensin herkällä puikkotestillä ja siinä viivat pärähti heti näkyviin.. En ollut uskoa silmiäni joten tein perään CB:n digin... raskaana 2-3.... siis WHAT??

Yhtään menkkoja ei tosiaan pillerien jälkeisen tyhjennysvuodon jälkeen ole tullut. Siksi hain terotkin kun niitä ei kuulunut ja testit näytti negaa... En usko tätä vielä. Pitää tänään soitella työterveyden labraan, josko ne ottais verikokeen varmistukseks...

Sori törkeä omanapailu............ Nyt ei vaan pysty muuhun. Kädet tuntuu ihan tahmeilta näppiksellä...

Pitäskö mun pystyä jotain töitä tänään tekemän??

Onnea Amilja :)

Mä täällä odottelen et pillereiden jälkeinen tyhjennysvuoto loppuisi ja päästäisiin avokin kanssa vihdoin viimein virallisesti tosi toimiin.

Oli aivan huippuihana viikonloppu, sillä perjantaina mua kosittiin enkä mä todellakaan aavistanut, että se olisi tapahtunut juuri silloin. Nyt on sit vasemmassa nimettömässä sormus :) Katotaan mitä suku sanoo jos heti pärähtäisi plussa kihlausuutisen perään :D

Jotenkin itsellä tätä kuumeilua helpottaa tuo neulomisinto, valmiina on jo lapaset ja villasukat. Nyt tekeillä villapaita. Jotain on konkreettista pakko tehdä, sillä muuten ei ajatukset pysy kasassa.

Onnea plussasta Amilja ja Freyalle onnea sormustuksesta! Ihana kun vielä tuli ihan puskista tuo kosinta :)

Onnea Amilja plussasta! Pidän sormet ristissä, että kaikki menee hyvin loppuun asti. ^^

Freyjalle onnea kihlauksesta. :> Ihanan yllätyksen sait. Toivottavasti tulee kihlauksen perään plussa.

HEI! :greet025

Ensiksi on pakko kommentoida, että onnea Amilja ja Freyja86 ! <3

Ja sitten oikein paljon kiitosta teille kaikille jotka olette mua ''kuunnelleet'' ja mulle niin ihanan lohduttavasti vastanneet <3 lämmittää mieltä! Luin kaikki teidän kommentit tarkasti ja otan varmasti opiksi jokaisen neuvoista.

Täällä on tilanne se, että saatiin vihdoinkin kunnolla puhuttua. Vähän ehkä hävettää ja naurattaa tuo oviksen aikaan hermoaminen, mutta pakko myöntää, että mieli oli silloin niin herkällä, että ehkä jokin stressi pommi pamahti juuri siihen aikaan! Juteltiin miehen kanssa ja kyllä hän edelleen haluaa lasta,pelkää vain ensimmäistä ikävuotta, että kuinka vauva itkee jne, mutta haluaa lapsen kuitenkin eikä halunnut aloittaa käyttämään ehkäisyä vaikka sitäkin ehdotin.. ehdotin ihan vain miehen takia, että jos hän olisi vaikka näin halunnut eikä itse vain uskaltanut sitä ehdottaa, mutta hyvä näin, että molemmat haluavat vauvaa.

Täällä yritetään nyt sitten olla laskematta kiertopäiviä. päätin, että seuraavaksi kun on ovis niin en hössötä miehelle ja painosta makkariin vaan olen kertomatta koko oviksesta niin mies ei saa siitä paineita. Täällä ollaan edelleen sillä linjalla, että tulee jos tulee, mutta ovista en pysty olla huomioimatta, koska tunnen sen vähän liiankin selvästi ja limat huomaan yleensä heti vaikka en asiaa ajattelisi... :)

Makkarin puolella meillä on jo 3 vuotta ollut aika hiljaista...tai siis hiljaisempaa kuin alkuvuosina. Nyt se ei minua haittaa, koska en itsekkään pidä seksiä suhteessani tärkeimpänä ja minulle riittää kyllä se harvempikin pupuilu,mutta totta vie se harmittaa, kun tietää koska ovis on ja sitten jos sillon ei pupuillakkaan. Sitä automaattisesti suuttuu vaikka ei haluaisi ja vaikka tiedän, että ei toista saa noin lujasti painostaa, mutta tottakai se harmittaa kun tietää, että ehkä sitten seuraavassa kuussa... odottavan aika on pitkä ja kun on näin malttamaton!

Oon tosi tyytyväinen meidän suhteeseen muuten kyllä. Saadaan puhuttua asioista jos vain halutaan ja tahdotaan ja muutenkin elämässä kaikki on hyvin. No nyt yritän olla ressaamatta ja painostamatta niin luulenpa, että eiköhän se vauva meille ilmoita tulostaan kun siltä tuntuu ;)

KIITOS VIELÄ KAIKILLE!!! <3

Ps. Tänään alkaa erilaiset äidit!!!!
pps. Ennen kesää ajattelin, että kun uudet jaksot alkavat niin olen raskaana......... onhan minulla aikaa :)

Ihana kuulla sinusta Nonna ja varsinkin, kun huomaa, että olette saaneet asioita taas järjestettyä! Itsekin olen huomannut, että välillä sitä raivostuu ihan pienistä asioista vaikka ei tarvitsisi. Kaipa me naiset ollaan sellaisia hormonihirviöitä aina välillä :smiley-ashamed004

Ja suuren suuren suuret onnittelut Amilja ja Freyja !!

Amilja, joku kertoi joskus minulle, että terot aikaansaa munasolun irtoamisen.. Voisiko se selittää, että olet raskaunut vaikka kiertosi oli pitkittynyt? Ihana uutinen jokatapauksessa!

Onko Saaralson saanut selvyyttä omaan tilanteeseen? Tuliko se täti vai jäikö se tuhrutteluun?

Mun täytyy jakaa mun viikonlopun parisuhteen kohokohta (oltiin siis ahvenanmaalla miehen firman järjestemällä minimatkalla, aivan upea elämys!). Eli siis käveltiin kylpytakeissa takaisin kohti omia lomamökkejä saunalta ja meille tulii ideaksi nopeasti vetäistä siinä viereisessä metsässä :dance011 hehehehe. Se oli siis kolmen tien ympäröimä mutta ei löydetty parempaa paikkaa ja hyvin saatiin hommat siinä hoidettua. Pientä lisäjännitystä toi se, ettei tiennyt näkikö joku. Matka meni muutenkin loistavasti, mitä nyt alkoholin kanssa piti pelleillä ja yrittää pitää se mahdollisimman minimissä.. Viimeksi ollaan taidettu luontoseksiä harrastaa neljä vuotta sitten. Sekin taisi tapahtua ihan yleisen luontopolun vieressä.

Mutta vielä mulla ei ole kertoa plussa- tai tätiuutisia. kp 41 ja viime kierron mukaan ylihuomenna täti olisi tulossa.

Ja hyvä Nonna, että mainitsit tosta sarjasta! Tulee varmasti katsottua :)

Kyllä se täti sieltä tuli. Kyllä kirosin sitä... Olin jo hieman innoissani.... Menkat kuitenkin oli pari päivää myöhässä ja oli oireita.

Hienoa Nonna että saitte puhuttua ja sovittua. :> Onneksi miehesi ei ollut muuttanut mieltään. Ymmärtäähän sen, että vauvan tulo jännittää. Varmaan se meitä kaikkia vähän. Mukava kuulla, että teillä on suhde kunnossa.

Mukava kuulla sinustakin Allison. Kiva että teillä oli mukava viikonloppu kaikinpuolin. Toivottavasti saat pian kertoa plussauutisia. Tai jos ei niin toivottavasti täti tulee pian.

Pahoittelut tädistä Saaralson. :( Olisi saanut pysyä poissa. Tsemppiä uuteen kiertoon, ehkä se on sinun kiertosi.

Nonna: Ihanaa kun olette saaneet puhuttua! Kyllä ne asiat siitä järjestyy kun jaksaa kuunnella toista :) jäitä hattuun ja kyllä se tulokas teillekin vielä tulee <3

Onnea Amilja ja Freyja!!! <3 IHANIA UUTISIA :)

Ihanaa Nonna että saitte asiat puhuttua läpi ja että mies on täysillä mukana! Kyllä teillekin vielä se oma nyytti tulee ja kuten sanoit, niin ei teillä ole kiire vielä ollenkaan. Eli turha hätäillä vielä :-) Tosi hieno juttu!

Sent from my GT-P7300 using Vau Foorumi mobile app

Kiitoksia kaikille onnitteluista!:) Tuntuu etten usko tätä todeksi ennen kuin saan verikokeesta varmistuksen. Vaikka tein sitten illalla vielä yhden testin ihan vaan varmuuden vuoksi. Pitihän sitä miehellekin näyttää miten ne viivat siihen tikkuun sitten piirtyy, kun aamulla yksinäni tein ensimmäiset testit :grin.

Allison, mielestäni terot eivät edesauta munasolun irtoamista. Ne ainoastaan aiheuttavat vuodon tulemisen. Digi näytti 2-3 vikkoa, joten lakeskelin, että hedelmöittyminen on tapahtunut juuri ennen gynellä käyntiä ja terojen aloittamista. Se minusta tuntuu hassulta, ettei gyne sitten huomannut mitään erikoista kun tsekkasi vielä ultrallakin limakalvojani. Noh, se oli kyllä pikainen tsekki ja hän kertoi, ettei viitsi sen tarkemmin tutkia kun mitään aihetta ei näytä olevan.

Minä siis aloitin terot kp 59, koska niitä menkkoja ei kuulunut. Jos digi näytti oikein (edellisestä pissaamisesta ei ollut kuin tunti aikaa, voi varmaan vaikuttaa hormonitasoihin?), niin olen ovuloinut vasta kp 50 jälkeen.... Huhhuh!

Kun nyt vielä pääsisi sinne neuvolaan puhelimella läpi. Tosi kiva yritää soitella töistä sinne! Karata vähän väliä johonkin tyhjään huoneeseen ja todeta että varattua piippaa.

Nonna, luin kirjoituksiasi jo aikaisemmin ja tunsin tuskasi. Hienoa että olette saaneet nyt puhuttua asiat halki! Me käytiin miehen kanssa nelisen vuotta keskusteluja ennen kuin minulla tuli raja vastaan ja yksinkertaisesti vain ilmoitin että nyt ne pillerit jätetään pois. Pelosta meillä miehen vastahakoisuus johtui. Tunnusti pelkäävänsä ettei osaa olla hyvä isä ja ettei ehdi minun mukaani kaikille neuvolakäynneille yms. Hassua, mutta täysin ymmärrettävää. Hän on todella lapsirakas ja on nyt onnensa kukkuloilla, mutta onhan se iso muutos elämässä.

Voih, vielä kun tämä kyytiläinen pysyisi mukana loppuun saakka!

Onnea Amilja! Toivotaan että pikkunapero pysyy loppuun asti mukana ja saatte perheeseenne uuden rakkauden <3

Nonna-: Paljon paljon onnea siitä että saitte miehenne kanssa asiat selvitettyä! Nyt on molemmilla helpompij jatkaa kun on puhuttu asiat läpi :) <3

Freyja86: Oi että !!! Ihanaa!!! Paljon onnea molemmille! Tuommonen on aivan mahtavaa :) Toivotaan että pienoinen hyökkäisi matkaanne ja saisitte ensi keväänä lapsosen syliinne!

Saaralson91: Pahoittelut tädistä! Toivottavasti ei tädin vierailu kestä kauaa! :/ Tsempit uuteen kiertoon :)

Allison: Mukava viikonloppu teillä takana kyllä!! ;) Meillä ei ukko oo vielä kehannu maastossa ruveta touhuaan vaikka muutaman kerran oon yrittänyt. Tosin lähinnä vitsillä, mutta oishan se mukavaa luonnonhelmassa hiukan touhutakiin ;) heh

Ja vielä on: Mulla tulee nyt paljon omaa napaa koska tää tilanne on nyt mikä on... :O Kp27/24?, yk2, dpo10?... Ei vuotoja, eilen tuli tuhrua taas, nyt toistaiseksi ei mtn. Ei menkkamaisia kipuja. Kohdunsuu ylhääällä ja napakka, ei kipua siellä. Normaalisti menkkojen aikaan pehmeä ja kipeä. Eilen kävin miljoona kertaa pissalla, nyt saa nähä jatkuuko sama touhu tälle päivää. Nännit oli eilen herkillä, nyt ei enää niin paljoo.. Ja kävihän siinä niiin että testin tein, tänään aamulla aamupissasta, negaa oli. Nyt odotan että tulee dpo12-14, sit seuraava testi. Koska ei kuulemma näy hormonitason nousut vielä näi aikasiin. Oli RFSU:n testi, ei mikään herkkä tietääkseni. Yks Davidin testi oottamassa tuolla. Ajattelin ostaa vielä sen Clearbluen jos ei oo menkat vielä pe alkanu.. HUOH!!! Ikävää tää oottelu.. :/ Menis noppeesti nyt vaan nää päivät niiin pääsis taas testaan..
Monet sanoo et jos on epäsäännöllinen kierto niin testaus kannattaa ajoittaa sen pisimmän kierron mukaan. Noh, ei mulla oo ollu ko kp28 hormoniehkäsyn aikana ja nyt viime kierto oli eka luomukierto ja se oli kp24.. Siis mun kohdalla vielä toistaiseksi ei oo mtn pisintä kiertoa ku se meni jo.. Ootellaan nyt siis se pari viikkoa oletetusta hedelmöityspäivästä...

Hups, lipesin sit jo ehkäisyn kanssa kun teki mieli muualla kuin kotona. Mut tuskin mitään seurausta(ei toki haittais vaik ois), nyt menossa kp11/31-40. Menkkojen aikana on aina niin toivoton olo, mut menkkojen jälkeen aina toiveikas ja nyt ei tekis mieli käyttää kortsua. Olen kyllä tosi hyvä pitämään taukoa!:laughing002

Noista teroista vielä, niin munkaan mielestä ne auta varsinaisesti munasolua irtoamaan, mutta itsessään kierron tasoittuminen voi auttaa asiassa. :)

Miten Terolut vaikuttaaNaisen fertiilin eli hedelmällisen iän aikana munasarjat tuottavat estradiolia ja progesteronia, jotka ovat sukupuolihormoneja. Ne säätelevät kuukautiskiertoa ja lisääntymiskykyä. Mikäli elimistö ei tuota tarpeeksi progesteronia, Terolut-valmistetta käytetään täydentämään tätä puutetta, koska progesteronin puute voi aiheuttaa häiriöitä kuukautiskierrossa.
Lääkärisi saattaa pyytää sinua ottamaan myös estrogeenia Terolut-valmisteen lisäksi. Tämä riippuu siitä, mihin tarkoitukseen lääke on sinulle määrätty.
Terolut-valmisteella on myös suojaava vaikutus endometriumiin eli kohdun limakalvoon. Tämä on tärkeää estrogeenihoidon yhteydessä menopaussin (kuukautisten poisjäämisen) aikana tai sen jälkeen.

siinä terolutin toiminta. :D ei siis irroita munasolua vaan tasaa hormooneja.

Joo, se olikin sellainen hieman epäsuora vaikutus :) ja niin monta tarinaa olen kuullut, että terot on auttanu raskautumisessa, että jollakin tavalla uskon sen jollain tapaa kuitenkin vaikuttavan myös munasoluun ja hedelmöittymiseen. Ehkä joskus se usko on tietoa tärkeämpää :p

Starr, voihan se hyvinkin riittää se yksikin ehkäisemätön kerta :) eikä se ilmeisesti haittaa, vaikka tärppi tulisikin näin pian? Ainakin tulee vähän jännitystä loppukiertoon :smiley-bounce022

Maicy, tsemppiä piinailuun. Ehkä hormonitasot eivät ole ehtineet vielä tarpeeksi nousta, että vielä näkyisi mitään testissä. Isot peukutukset sinne!

Täällä myös odotellaan, joko täti tulee sittenkin kylään. Pelästyin oikein koulussa kun pissalla käydessä huomasin sellaisen menkkamaisen "hajun" ja muutenkin kotimatkalla oli sellainen märkä olo. Mutta ei vielä mitään. Rinnatkin vielä aristaa, joten ehkä sitä toivoa voisi vielä ainakin hitunen olla.. ja kp 42/42 menossa.

Juu eihän sitä koskaan tiedä, mutta yritän olla ajattelematta sen enempää. Ja siis ollaan yritetty 8kk nyt oli tarkoitus vaan kuukausi huilia. "vahinko" ei siis haittaisi yhtään. :)

Takaisin