Äidiksi ensi kertaa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nymeria
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vargynja kiitos, seuraavaa ovista odotellessa jo :). Tuntemusten perusteella piakkoin... Joo, VR:ltä olis saanut töitä, mutta olis melkein enemmän sitten pois :/. Varsinkin kesällä, kun kiertäis ympäri Suomea. Keskiviikkona päättyy haku siihen duuniin, mihin haki nyt viimeksi.
Pidän peukkuja, että teillä nyt tärppäs :).

Nonna no juu, jotkut säkit on vähän turhankin isoja. Kyllä se kuorman purkaminen ihan treenistä välillä käy. Varsinkin, kun painavat lihalaatikot on yleensä rullakossa ylimpänä... :P

Tyttötiikeri kiitos, kaikki peukutukset otetaan vastaan, niin miehen työn, kun oviksen hyödyntämisenkin suhteen :D!

Jade84 mä en oo sinne keskenmenon jälkeen kuumeileviin nyt kirjotellut... Jotenkin sitä ei halua takertua siihen keskenmenoon yhtään enempää. Se/ne kun on muutenkin taustalla jatkuvasti :(.

Täällä kp9/28-32 ja alamahassa taas jo tuntemuksia. Viimeks ovis tais olla kp13, joten kohta alan tikutteleen. Jospa tällä kertaa jopa bongaisin sen?!? Viimeks tais mennä päivällä yli, kun aloin tikuttaan kp14.
Enää viikon saan pitää muruseni kotona, alkaa jo ahdistaa... Voi kun se yks haku nyt tärppäis!!!

Tsemppiä ja plussatuulia kaikille meille!

Tää on kyllä tylsin vaihe, kp 9/30 menossa.. Vielä ei "kannata" pupuilla, tai no, oletettuun ovikseen sen verran pitkä aika, mut ei myöskään oo mitään jännättävää tässä vaiheessa. Eli ootellaan vaan ovista, toivottavasti tulee sopivaan saumaan ja saadaan bongattua ja hyödynnettyä se... :D

Onneksi on töissä ollut sen verran haipakkaa, ettei oo juurikaan ehtinyt miettiä näitä vauva-asioita. Välillä kun tuntu, ettei mikään muu pyöri päässä.. Mutta oon kyllä yrittäny tehdä itselleni "kiertokalenteria" johon vähän listaan lämpöjä ja mahdollisia oireita ja tuntemuksia... Ihan vaan sitä varten, että jatkossa voi oireiden ilmaantuessa todeta itselleen, että näitähän on ollut ennenkin. :D Ei pääse mielikuvitus niin pahasti rakentelemaan pilvilinnoja..

Tännekkin päivitystä, eli aamulla testasin ja Negaa näytti joten eipä olla raskaana vielä ainakaan :sad001 Kohti uusia haasteita ja yrityskertaa 2 !

TyttöTiikeri minusta kans on tuntunut siltä, että koko elämä pyörii tän yrityksen ympärillä..yritän taas keskittyä urheiluun niin päivätkin kuluisivat nopeammin!

JMH, pidän peukut pystyssä että miehesi saa maasta töitä. Ja toivottavasti ovis ehtii tulla ennen kuin mies lähtee merille.

Onnea Tyttötiikeri oviksen pongaukseen ja hyödyntämiseen. :> Tuokalenterin pito voisi muuten olla ihan kätevää. Ei sitten alkaisi kuvitella kuukautisoireita raskausoireiksi... Tosin mun on vähän vaikea ottaa lämpöjä aamulla aina samaan aikaan. Joskus kun voi työt alkaa jopa kuudelta ja joskus loppua yhdeksän jälkeen. Mittaa siinä sitten samaan aikaan joka aamu, kun jonain aamuna on ollut jo kauan töissä, kun toisena aamuna vasta herää.

Pahoittelut negasta Nonna. :( Toivottavasti täti ei myöhästy kamalan paljoa.

Nonna-:

Itse olen kaikesta kuumeilustani huolimatta yrittänyt miettiä myös niitä hyviä puolia ja asioita, joita on ennen raskautumista ja erityisesti sitä syntymää. Vaikka niitä ei välttämättä just nyt osaisikaan pitää kovin kummoisina juttuina, niin kannattaa silti yrittää, kaikesta toiveesta huolimatta. :)

Esimerkkinä... tuossa iltalenkillä kerran tuumiskelin, että onhan tämä ihan luksusta, että saatoin lähteä sen kummemmin suunnittelematta iltalenkille klo 21 jälkeen. Jos tuuri käy, niin ensi kesänä ei ole enää välttämättä yhtä helppoa. Uskon, että sitten kun se aika koittaa, että se pieni haave saadaan omaankin perheeseen, niin niitä omia hetkiä osaa ihan eri tavalla arvostaa mitä nyt.

Samoin mäkin yritän ajatella. Että jos nyt tulee kohta taas täti kylään niin saa tätä kesää nauttia ja viettää yksin terassilla tai rannalla jos haluaa. Ja voi tulla ja mennä miten huvittaa ja sit kuitenkin ollaan nyt miehen kanssa ihan kahdestaan. Se tulee olemaan harvinaista herkkua seuraavat 20+ vuotta jotta mitä pidempään saadaan vain toisistamme nauttia niin onhan se siunaus sekin. Nyytti tulee sit ajallaan jos on tullakseen.

Mutta välillä kyllä valtaa täys epätoivo että miksi ei jo kun sitä niin kovasti kaipaa.

Vargynja kuukautiseni onneksi alkoivat samana päivänä kun tein testin joten olen siitä iloinen, että ei tarvitse niitä metsästää.

Sannuinen ja Elmiina Näinhän se kyllä on. Kyllä minä eilen, kun mieheni kanssa illalla saunottiin niin ajattelinkin, että näistä hetkistä pitää nauttia ja otin jopa kaljan saunaan mukaan, kun kerran sitä voi vielä juoda :) Ja koirien kanssa lenkkeily onnistuu paremmin kuin hyvin yksin tai miehen kanssa kahdestaan.

Oon jo ihan hyvällä tuulella vaikka eilen tulikin nega ja ootan jo innolla seuraavaa ovista ja vaikka onkin vasta yk 2 tulossa niin ajattelin, että tilaan netistä ovis testejä :) Miehen kanssa niistä höpöteltiin eilen illalla. Se tais ottaa tuon negan tulemisen paljon raskaammin kuin minä, koska se mietti koko päivän, että miks ei tärpänny ja onkohan siinä jotain vikaa...yritin lohdutella, että ei meillä oo vielä mitää hätää..olihan se vasta eka kerta ku oikein yritettiin! :) Mutta en ois uskonut et mies tosiaa haluaa sitä vauvaa noinki paljo..hyvä niin!

Hei vaan taas!

Hetki on ehtinyt vierähtää siitä kun viimeksi oli inspiraatiota kirjoittaa. Lueskellut kyllä olen ahkerasti mutta omassa tilassa kun ei mitään muutoksia ole ollut niin on pientä kiertomasennusta havaittavissa.. Milloin uus kierto oikeen alkaa!!?? :think005 Nyt siis kp 43. Negaa testattu kaksi kertaa, kp 33 ja kp 38. Viime kierto kesti sen 46 päivää mutta jo viikko (ellei yli) ennen alkoi oireet, jotka olivat pääasiassa rintojen paisuminen ja aristaminen. Nyt ei mitään. Ei niin yhtään mitään. Välillä on sellainen "märkä" olo ja pupuilu luistaa hyvin vaikka haluja ei niinkään ole. Eli liukkaria ei todellakaan ole tarvittu :) Joku puhui jostain kalenterin pitämisestä. Mä oon tässä kierrossa ottanu ylös hieman jotain juttuja, ihan omalle wordilleni olen niitä listaillut. Tuntuu vaan turhauttavalta, kun kierto vain jatkuu ja jatkuu. On kuitenkin kiva katsoa, miten kierto on edennyt vaikka mitään erikoista ei olekaan havaittavissa. Ehkä sitten kun niitä kiertoja kertyy niin pystyy vertailemaan. SItä odotellessa.

Moni piinailija onkin päässyt korkkaamaan uuden kierron. Kurjaa, ettei niitä plussauutisia vielä tullut :sad001 toisaalta kiva, etten ainoana jäänyt tänne palstailemaan. Eiköhän se enemmin tai myöhemmin jollain meillä pian tärppää!

Ihanaa lukea, kuinka positiivisia olette :) mäkin yritän miettiä niitä asioita, jotka on nyt helpompi toteuttaa kun ei ole lasta. Olisin kuitenkin niin valmis vauvalliseen elämään :wink Oon tosin varma, että kun se aika koittaa, niin en olekaan niin varma ja kaipaa välillä yhteistä laatuaikaa miehen kanssa sekä sitä ettei tarvitse kaikkea niin suunnitella. Mutta kaipa se kuuluu elämään.. Hieman mua kauhistuttaa tuleva säbäkausikin, kun homma taitaa muuttua aika vakavaksi. Raskaus olisi hyvä "tekosyy" siirtyä syrjään vähäksi aikaa :p

Olen myös yrittänyt miettiä näitä ilman lasta elämisen hyviä puolia. Voi vapaammin liikkua ja tehdä mitä haluaa, mihin aikaan haluaa. Varmaan sitten aikanaan muistelee kaivaten pieniä asioita nykyisestä elämästä. :D Mutta kuitenkin, kaipuu omaan lapseen säilyy.

Nonna, hyvä että täti sentään tuli paikalle, kun plussaa ei saanut. :> Ymmärrän huolenne siitä, onko jotain vikaa, itsekin tulee mietittyä noita jokaisen negan jälkeen. Mutta se oli vasta ensimmäinen yritys. Harvoilla taitaa tärpätä ekalla kerralla. Koittakaa siis olla huolehtimatta liikoja. En tosiaan tarkoita vähätellä huoltanne, kuten sanoin ymmärrän sen täysin. Yritän vain lohduttaa, että hätä ei ole vielä tämän näköinen. Onnea uuteen kiertoon, toivottavasti se jää viimeiseksi.

Allison, voi kurja kun kiertosi venyy ja venyy, eikä plussaa tule. :( Toivottavasti jompikumpi tulee pian. Tsemppiä!

Kiitos tsempeistä! Itsekin sitä miettii mikä on vialla ja kenessä ja mitä on tehnyt väärin jne. Varsinkin kun keho on näin sekaisin niin vähän väliä miettii, miksi onkaan mennyt sekoittamaan sitä jollain hormonaalisella ehkäisyllä.. tai lähinnä sillä on söi vähän on/off tyyliin pillereitä ja kokeili nuvaringia, joka sekoitti kierrot totaalisesti :sad001
Mutta kuten Vargynja sanoi, pitäisi olla murehtimatta liikoja. Kyllä se tärppi tulee, ennemmin tai myöhemmin! Pitää vain jaksaa uskoa ja toivoa.

Mutta tännekin haluan vielä jakaa pari minuuttia sitten saadun tieton, että meille tulee koiranpentu! Noin viikon päästä. Hurjaa! Mulla ei ennen ole ollut koiraa pennusta saakka.. Noi nykyset oli miehen ja tuli siinä sivussa. Kovin läheistä tunnesidettä ei niihin ole niinkuin kissoihin, jotka on ihan pennusta saakka ollu.. Ehkä mä nyt sitten vihdoin ymmärrän noiden koirien omalaatuisuuden kokonaisuudessaan. Olen siis aina koirista tykännyt ja kivoja nämä meidänkin ovat/olivat mutta vähän jännittää miten pennun kanssa selvitään :smiley-bounce012

• Tykkään
Reaktiot: JMH
Hei kaikille! Ihanaa löytää kuumeilupino ihan esikoista yrittäville... Tuossa lueskelin ketjua ja on helpottavaa huomata miten samanlaiset ajatukset monilla on, niin että vaikka olisi kuinka kova vauvakuume, ei silti tiedä mitä odottaa kun ei ole kokemusta... Ehdin helmikuussa jo iloita raskaudesta pari viikkoa kun se sitten menikin kesken... No,otin asian ihan hyvin, totesin että parempi heti alkuun kun sitten kun viikkoja olisi ollut niin paljon että se olisi ollut jotenkin liian todellinen menetys. Ja nyt yritetään taas :)

Mutta kun ei millään malttaisi odottaa, ja toisaalta kauhulla odotan koska pelko jäi kun mulle ei tullut mieleenkään että oma raskaus keskeytyisi ja niinhän saattaisi käydä sitten uudelleenkin...(Mutta se on harvinaista kuulemma) Eli ne vaaleanpunaiset lasit tippui päästä mutta olen päättänyt et yritän nauttia joka hetkestä, kävi miten kävi!

Toivottelen tärppionnea kaikille <3

Kyfi9965430: Tervetuloa keskustelemaan tänne. Toivotaan, että pitäis tärppäis uudelleen ja pysyis myös matkassa mukana.

Allison: Kauheeta miten pitkät sulla on noi kierrot, ei yhtää kiva kun ne venyy. Toivotaan, että jompi kumpi tulis sieltä pian, tsemppiä myös täältä.

Itse olen sanonut monesti myös, että nautin näistä hetkistä mitä tällä hetkellä vielä on tarjolla kun ei ole lapsia. Mutta kyllä sitä jo niin kovasti toivoo, että se lapsi tulisi, se olisi niin kaivattu tähän perheeseen. Se, että saako sitä koskaan, niin sitä ei voi tietää. Täällä alkoi tänään kp1, joten täti tuli taloon, vaikka olin jo eilen hetken varma, että nyt onnistu, mutta ei.

Alavatsa on "kipuillut" oudosti kuluneen viikon ajan. Joten päätin aamulla huvikseni tehdä halvan liuskatestin ja iik, olin saada sydärin kun ensimmäistä kertaa ikinä yk 13:sta aikana testiin tuli HAAMU ja olin asennoitunut siihen negaan valmiiksi! Joten tämän päivän oonkin miettinyt, onko tavallista testimerkille vai mitä (oon kyl tehnyt saman testin ennenkin ja silloin oli puhdas nega). Miehelle en viitsinyt kertoa, reppana pettyi jo viimeksi niin pahasti.. Täytyy kai oottaa pari päivää ja tehdä sitten kunnon digitesti.
Tai sit heti huomenna aamulla. :excited001

Allison: Toivottavasti alkaisi pian, ettei tarvitsisi enää odotella ja että kierto muutenkin vähän alkaisi lyhenemään. Ja onnea jo etukäteen uudesta koirasta! :) Onni on oma koira.

Kyfi9965430: Tervetuloa mukaan! Kyllähän siitä kerran (tai useammin) koetusta keskenmenosta jää varmaan aina vähän sellainen epävarma olo. Itsekin olen kokenut varhaisen keskenmenon (monta vuotta sitten) ja kyllähän se kieltämättä on mielessä käynyt, että osaako sitä sitten siitä toivottavasti joskus koettavasta plussaamisesta miten rennosti iloita. Kai se on vaan sitten otettava päivä kerrallaan ja ajateltava kaikesta huolimatta positiivisesti. Eihän tässä elämässä muutenkaan pysty ennustamaan moniakaan asioita.

Kide: Toivottavasti viiva siitä vahvistuu eikä enää häviäkään! :) Millaisia "kipuiluja" sinulla on ollut?

Itteä:
Pakkohan sitä ovista on ollut muutamaan otteeseen yrittää bongata tikuilla, mutten ole siinä onnistunut. Nyt menossa kp 15 ja on ollut lähipäivinä niin voimakkaita erilaisia oireita, että olen toivonut, että ne liittyisivät ovulaatioon. No, olipa ovis tai ei, niin ainakin nämä oireilut on otettu vakavasti ja tehty kaikkemme, että tärppäisi. Ei ole ainakaan yrityksen puutteesta jäänyt kiinni.
Oireina muutaman päivän ajan voimistunutta alamahan nippailua ja jomottelua, painoarkuutta, eilen iltapainotteisesti huonohkoa oloa, itkuisuutta.

Olisi kyllä niin näppärää, jos olisi jokin laite josta voisi suoraan lukea mitä elimistössä milloinkin tapahtuu, niin ei tarvitsisi arvailla. :)

Allison IHANAA! Koiravauvat ovat niiin suloisia ja ihania ja kun mun omat koirat oli pieniä niin niissä oli täys työ kun piti kattoa perään, että ei pure joka paikkaa rikki tai pissaile sinne tänne.Toinen koirista jopa pienenä ekan viikona ajan heräs max 5 kertaa yössä ja aina vein sen silloin pissalle pihalle joten oli se kyllä rankkaakin :D

Vargynja Joo mä oon jo ihan hyvällä tuulella ja innolla ootan seuraavaa ovista ja toivon, että saan hyvällä mielellä aloitta sitten juhannuksen jos vaikka saisin sen plussan silloin! :) menkkojen kun pitäis just ennen juhannusta alkaa nii ois niin kiva juhannuslahja saada plussa! :) Ja onhan tää vasta toinen yritys joten yritän pitää järjen päässä ja olla tässä kierrossa vähemmän miettimättä oireita.

Kyfi9965430 Pahoittelut aikaisemmasta keskenmenosta ja toivotaan, että seuraavaksi kun saat plussan niin kyytiläinen pysyy matkassa mukana loppuun asti :)

sinsu perhanan täti,kun se löytää tiensä aina sinne minne ei tarttisi!

kide heti kun teet testin uudestaan niin kertomaan meille! Varovaiset onnittelut jo minulta :)

Sannuinen Joo olis tosi kiva joku sellanen kirje vaikka minkä kroppa vois lähettää postis ja kertoa jos vaikka ois heti tärpänny tai jotaki ! :D Ainahan sitä saa tietty toivoa ja haaveilla, että joku sellanen keksittäis ! :D noh..onhan se toisaalta kivaa elää jännityksessäkin, mutta pidemmän päälle ei varmaan enään paljo naurata..

Minä: Kp 3 menossa ja tilasin ovistestejä. Joten ovista ootellen :) Taidanpa hakea jääkaapista siiderin! :)

Onnea Allison koiravauvasta (täälläkin). :>

Tervetuloa Kyfi ja pahoittelut keskenmenosta. :( Toivottavasti teillä tärppää pian ja kyytiläinen pysyy mukana.

Kurjaa sinsu, kun täti löysi sinne. :(

Varovaiset onnittelut Kide! Pidän peukut pystyssä, että plussa vahvistuu. :>

Sannuinen, joo olisi mukavaa jos keho kertoisi selvästi kun on ovis ja varsinkin kun on tärpännyt. Kiva että siellä on mahdollinen ovis hyödynnetty, toivottavasti tuli tärppi.

Näin viime yönä unta, että meillä oli vauva. Mies taas näki unta, että asuttiin omakotitalossa. En varsinaisesti usko enneuniin, mut ois se hienoa jos noi unet toteutuis. :D Tosin ehkä keho tietää raskaudesta jo ja se sitten välittyy uniin. No, ainakin voi toivoa...

Onnea Kide plussasta. :happy119

Täälläkin on toivottu, että keho kertois suoraan koska on ovis ja koska on tärpänny, ettei tarvis aina arvailla. Täällä on keho ihan sekaisin, vatsa kunnon kuralla. Katsotaan syön pitkästä aikaa kaurapuuroa aamusta, oisko siitä jotain kenties apua, kun saa kuitua.

Tervetuloa uudelle käyttäjälle, joka ei vielä nimimerkkiään ole laittanut :) mäkin haluin tulla tänne jutustelemaan, koska ajatukset oli niin yhteneväisiä mun ajatusten kanssa. Pahoittelut kokemasta keskenmenostasi :sad001 Mulla on sama pelko, että jos ja kun se tärppi käy niin pysyykö pienokainen matkassa ja miten raskausajasta pystyy nauttimaan kun pelkää jonkin menevän huonosti..

sinsu, ää on kyl niin typeriä nää mun kierrot. Muistaisin, että viimeksi kun pidin taukoja pillereistä niin ei ne kierrot koskaan menny yli 30:nen päivän. No, nyt on jo vuos kärvistelty näillä epämääräsillä kierroilla. :smiley-angry003 Kurjaa, että se täti tuli teille käymään (olisi nyt tullut vaikka edes mun luo, kun mulla ne testit kuiteskin on negaa!! No kerroppa sille terveisiä ja lähetä sen jälkeen pitkälle lomamatkalle :wink)
IHANAA KIDE! Hurjasti onnea! :hug007 Puhallappa niitä plussiatuulia meille muillekin :smiley-angelic006 Miten miehesi reagoi kuullessaan tälläkertaa iloisia uutisia?

Kiitos sannuinen, hyvä, että ovis on hyödynnetty, jos se nyt siis oli ovis. Sitten vain jännäilemään! ja samalla myös hyödyntämään muutkin ovistuntemukset, jos niitä vielä on. ps. jos löydät jostain nettikaupasta sellaisen kehonlukulaitteen niin vinkkaa mullekin! Mullakin olis sille käyttöä.

Nonna, mua vähän sen takia tuo pentuaika mietityttää, kun pentuna koirat on kuitenkin enemmän avuttomia kuin kissat pentuina. Luettiin just tuon meidän vanhemman koiran pentumuistiinpanoja, joita mies sillon kirjas ku koira oli pieni ja huhhuijaa, sillä oli ongelmia suoliston, silmien sun muiden kanssa. Samaa rotua tulee siis tämä uusi tulokas olemaan. Tsemppiä tämän kierron oviksen hyödyntämiseen. Kerro sitten oliko ovistestit millaisia (itsellä ei kokemusta niistä)

Kiitos Vargynja tätäkin kautta myös sinulle :) toivottavasti sinun ja miehesi unet enteilivät jostain ihanasta muutoksesta teidän elämässänne :p

Omanapakopio:
Omassa tilassa ei muutoksia. Tänään kp 45 ja viime kierto oli sen 46 eli saa nähdä mitenkä pitkäksi tämä venyy. Ehkä testailen taas jossain vaiheessa.. Josko keho sitten viimoin ymmärtäis päästää tädin käymään! (tietty se plussakin siintää pienenä toivona mielessä :rolleyes:)

Takaisin