Äidiksi ensi kertaa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nymeria
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pentu on suursnautseri. Yksi sellainen siis löytyy jo ja olisin ehkä halunnut pienemmän rodun mutta pentu on tyttö, eli ehkä siitä ei kasva noin isoa (tuo yksi kun on n. 50 kg).

Vähän jo blogiin purin ajatuksia mutta kopsaan osaa tänne:
Kp 50 ja testattu negaa. Vaikka tulos oli aavistettavissa niin harmitus on suurempi kuin ajattelin. Ehkä se johtuu siitä, että kun ennen tätä kiertoa kierrot olivat toinen toistaan lyhyempiä ja ajattelin niiden tasoittuvan. Eli nyt iski ajatus, että eikö mun kroppa koskaan palaudu.. :( Mietin jo pitäisikö aloittaa hetkeksi joku hormonaalinen lääkitys mutta en millään haluaisi. Jos me vielä kesä ja loppuvuosi katsellaan ja hyväksytään sitten se tosi asia, että tarvitaan ulkoisia apukeinoja.

Eli juuri se kun ympärillä näkee raskaana olevia niin kyllä se vetää välillä mielen matalaksi. Olen myös niin katkera kaikille teille ja niille, jotka tunnistatte kehostanne oviksen ja täti tulee ajallaan tai parin päivän heitoilla. No, harmitus saa aina omat mittakaavat kun niitä on vaikea verrata kenenkään muun tunteisiin. Voihan olla, että se kaupassa ohi kävelevä viimeisillään oleva nainen on yrittänyt lasta jo monta vuotta..

Ehkä sitten kun seuraava kierto vihdoin alkaa niin en edes yritä pupuilla oikeisiin aikoihin. Pupuillaan jos tekee mieli. Eikös ovis yleensä vaikuta seksihaluihin ja tekee naisesta "haluttavamman". Eli luonnon pitäisi osata itse hoitaa se ajoitus. Jos sitä ovista nyt edes on.

Anyway, yritän jättää turhan stressaamisen pois. En tosin usko, että se onnistuu..

Kiitos Tyttötiikeri. :> Onnea oviksen bongailuun. Toivottavasti pupuilut on nyt osuneet oikeaan kohtaan.

Kurjaa Nonna, kun miehesi joutuu lähtemään reissuun. :( Toivottavasti oviksesi osuisi viikonlopulle. Onneksi simpat voi selvitä jopa viisi päivää niin että jos pupuilette ennen miehen lähtöä, ne voi jaksaa ovikseen asti. :>

Voi että tuon kiertosi kanssa Allison. :( Haikara ja täti molemmat eksyneet. Ehkä sinun kannattaisi tosiaan ottaa yhteyttä lääkäriin niin ehkä selviäisi minne menkat jäi ja asialle voisi ehkä tehdä jotain. Toivon tietenkin, että lääkäriin ei tarvitse mennä ja täti tulee omia aikojaan pian. Tsemppiä! Kyllä meillä ainakin luonto hoitaa ajoituksen. Aina niillä main missä oletan oviksen olevan alkaa haluttaa. :D

Myy liittyy joukkoon!

Lyhyesti: minä ja mies 28v., vasta äskettäin ollaan tajuttu että halutaankin lapsi(a?). YK 1 KP 28/27-36 eli kierrot heittelee tosi paljon, keskimäärin 31 (kuitenkin yksittäisiä 27 ja 36 kiertoja).

En koe, että mulla olis mitään erityistä vauvakuumetta.. jonain päivinä sitä on enemmän, mutta useimpina se on "vain" haave joka ei saa mitään järkyttäviä mittasuhteita. Vähän sama kun mitä moni sanoi tuossa ylhäällä, että en tavallaan pidä lapsista (riehuvia, tottelemattomia ja metelöiviä), mutta vauvat on ihania (ja taaperot).

Viikonloppuna kahlasin koko ketjun läpi! Sitten mietin, että viitsinkö itse kirjottaa.. Noh, tässä sitä nyt ollaan :whacky011

• Tykkään
Reaktiot: JMH
Allison kurja, että kiertosi on noin pitkä ja et tiedä koska kuukautisten pitäisi alkaa :/ en osaa kuvitellakkaan kuinka ressaavaa se varmasti on.

Myy Tervetuloa kuumeilemaan kanssamme! :)

heippa kaikki täällä olis esikoista odottava tuleva äiti:) me käytiin tänään varhaisultrassa ja siellä sykki vahvasti sydän ja kaikki on niinkuin pitääkin viikolla 7 olla, nyt on niiin onnellinen ja helpottunut olo, ja siellä sanottii että tässä vaiheessa jos sykkii ja kaikki on hyvin niin noin 3prosenttia että menisi kesken!!<3 onkos täällä ketään turusta päin, itse olen 20v ja olis kiva saada saman ikäisistä seuraa:) ja miten muuten tuon profiili nimen saa muutettua:D?

Tervetuloa myy ja sinä toinen uusi tulokas. :> Onnea hyvin sujuvasta raskaudesta. ^^ Minä olen myös Turun suunnalta. Ikää on 21-vuotta (tosin täytän loppuvuodesta 22) eli ei suurta ikäeroa.

Yritin kovasti pitää toivon kurissa, mutta niin se vain nousi. Jos kierto olisi sen tavallisen 30 päivää (mitä se ei kyllä viime aikoina ole ollut), tädin pitäisi tulla tänään. Ovisoletuksen mukaan sen pitäisi tulla huomenna tai lauantaina. (Viimeisimpien kiertojen pituuksien perusteella se tulisi maanantaina, mut koska ovis oli aiemmin, tuskin se niin kauas venyy.) Pian on siis taas totuuden hetki. Jotenkin on tunne, että nyt ois voinu tärpätä, mut kumminkin saa taas pettyä.

Tervetuloa uusille! Ja vielä nimettömälle onnea raskaudesta! Hienoa että raskaus sujuu hyvin. :)

Vargynja pidän sulle täällä kovasti peukkuja! ja jännitän jo puolestasi :thumleft

ON: en nyt oo enää yhtään varma oviksesta... Lämmöt on kyllä hiukan ollu korkeemmat, ku tähän asti mittaillessa, viime oviksen aikaan nousi myös ihan selvästi lämmöt. Kipuilijakaan ei enää ole, mutta tänään tuli tähän astisista kaikein selkein viiva ovistestiin, muttei kuitenkaan läheskään yhtä vahva kuin kontrolliviiva. Enkä tosin aiemmin vielä oo malttanut näin pitkään odotella viivojen vahvistumista..... :smiley-ashamed005 Onneksi nyt ehdittiin pariin otteeseen pupuilla just ennen tiistaita, jos se ovis oli sillion ja ehditään vielä tällä viikolla hyvin pupuilemaan, jos se ovis on vasta tuloillaan. Ainoastaan nyt huolettaa se, että mitä jos ovis ei nyt ollenkaan tule, ja olin niin toivonut että kierrot tasaantuisi, mutta nyt ei tiedäkään milloin sitä tätiä olisi syytä odotella.
Ja sekin vielä, että mulla on papakoe aika varattuna kesäkuun 11. päivä, ja jos kierto olis se 30 päivää, niin menkat alkais just sinäpäivänä. Mut jos se ovis tulee myöhemmin, niin ne ei vielä sillon tuli. Pitäskö peruu toi aika, tai siis yrittää siirtää sitä, vai mitä kannattais tehä?

Laiska päivä, joten kopsattu ON: (tosin taidetaan kaikki seurata myös tota raskaaksi 2013 ketjua, eli onko järkeä tänne kopasailla... ...kopsaan silti... hihi :biggrin )

ON: Eilinen ovistesti olikin vahvistunut kovasti, jos nyt oikein tulkitsin, niin selkästi olisi plussa, sillä toissapäivänen ja tämän päivänen oli kyllä paljon haaleemmat. Nyt on vaan pieni ärsytys, kun tuntuu, ettei nyt ollakaan pupuiltu tapreeks, kun ensin tähdättiin siihen tiistaihin, ja viime pupuilu on ollu ke-to välisenä yönä... Onkohan siitä liiaksi aikaa jos tänään on ollut ovis. Eilen ei ehditty eikä tänäänkään, kuin ehkä vasta myöhään yöllä kun mies tulee töistä.. Mutta päätin nyt, että en enää tän kierron tiimoilta stressaa, katsotaan mitä käy ja yritetään sitten taas ens kierrossa tarvittaessa.. Eli nyt sitten alkaa piina viikot.. ja saa taas nähdä minkä pituinen kierto nyt sattuu sitten olemaan, viimeksi oli 30 päivää, mutta jos se ovis nyt siirtyi 4 päivää, niin kierto on varmaan 34 päivää? Tai jotain 30-40 päviän välillä? Todennäkösesti oon sitten parin viikon päästä ihan hermoraunio ja oon taas kokevinani jotain varmoja raskausoireita yms yms yms, eli pahottelut jo valmiiks tulevasta käytöksestän

Tsemppiä piinaviikoille Tyttötiikeri. Kyllähän ne simpat muutaman päivän säilyy ihan hyvin. :)

Täällä menossa kp 2 tai siis 3 kun näköjään siirryttiin seuraavan vuorokauden puolelle. Menkat alkoi perjantaina. yk 7 taitaa olla menossa, jos nyt osasin mitään tähän aikaan yöstä laskea. Plah, on taas tunne, että ei varmaan ikinä tärppää. Mut ehkä kuitenkin tärppää vielä joskus. Tiiän et tää on osittain menkkahormonikiukkua ja kohta oon taas alottamassa uutta yritystä toivon kohotessa. :D

Onnea Allison uudesta karvavauvasta! :) Kylläpäs sinulla nyt vedättää tuo kierto pitkälle.. toivottavasti plussaisit silti pian tai se täti tulisi, saisit kierrot normaaleiksi. Yritä vain olla liikaa asioita miettimättä, vaikka helppohan se on aina sanoa..

Tervetuloa uusille, tänne aina mahtuu! :)

Tyttötiikeri, tervetuloa piinaviikoille mukaan, täällä vielä viikko pitäisi ainakin kärvistellä..

Vargynja, pahoittelut tädistä! Muutaman päivän voit masistella, sitten reippaasti uuteen nousuun vain! :)

Itsellä tosiaan viikko ainakin vielä odottelua kuinka muijan käy, odottelen ainakin muutaman päivän menkkojen alkamisesta yli ennen kuin testailen, ellei täti tupsahda kylään sitä ennen. Mitään oireita ei kyllä ole, joten en osaa oikein odotella mitään suurta positiivista yllätystä. Tosin eihän minulla ollut mitään oireita silloinkaan kun plussasin, edes sen plussauksen jälkeen kun viikon mittainen rintojen pakotus..

Nähtävästi aurinkoista ja lämmintä viikkoa teille jokaiselle! :)

• Tykkään
Reaktiot: JMH
Jade84 tsemppiä odotteluun..odottavan aika on pitkä! Joten toivottavasti aikasi kuluu nopeasti..

Vargynja eiköhän se plussa sieltä vielä tule, mutta onhan se niin väärin kun toiset joutuu oottamaan sitä niin pitkään:/

Tervetuloa uudet kuumeilijat!

On: Niinkuin tuolla Raskaaksi13 kirjoitinkin niin mies tosiaan lähti tänään reissuhommiin ja tulee loppuviikosta aina pois. Itsellä ovis saattaa olla tälläviikolla,ehkä jopa huomenna koska tikuttanut oon eikä vielä oo mitää merkkejä antanut..yleensä tunnen melko selvästi oviksen vatsastani. Tänään kp14/31. Oon niin vihainen ja pettynyt..mies aina lupaa, että sitte pupuillaan ja sitten ja sitten ja koskaan sitä päivää ei ees tuu :sad001 :sad010 väittää olevansa 110% mukana projektissa, mutta aina kun ehdotan pupuilua niin hän on niin väsynyt tai jotain muuta.. mua vihastuttaa niin suunnattomasti!

Vargynja, olen alkuvuodesta käynyt lääkärillä mutta en saanut oikein minkäänlaista vastausta. Primolutkuurin sain ja jos menkat eivät olisi tulleet sen jälkeen niin olisi tehty enemmän tutkimuksia. Uusi kierto alkoi kuitenkin ajallaan mutta sain primoista kauheita oireita mm. mielialanvaihdoksia ja huuliin haavaumia eli toivoin, ettei niihin tarvitse palata. Usko on edelleen kova, että kyllä nää vielä JOSKUS tasottuu :rolleyes:

Pahoittelut tädistä :( Onneksi se menkkahormonikiukku hälvenee ja usko uuteen yritykseen astuu kehiin! Kovasti tsemppiä!

Tervetuloa Myy ja toinen uusi tulokas!! :smiley-angelic003

Tyttötiikeri, Jos pelkäät sen papakokeen olevan huonoon ajankohtaan niin kannattaa varmaan siirtää sitä? mä oon kanssa niin kujalla noiden ovisarvailujen suhteen, että en osaa sanoa siihen oikein mitään. Mutta toivon, että ovis on ollut hyvään aikaan ja ootte myös pystyneet sen hyvin hyödyntämään :love022 Kyllä ne simpat voi hyvinkin olla siellä odottelemassa vaikka ovis olis ollu myöhemmin! Ja tule ihmeessä kertomaan tuntemuksiasi, voivathan ne olla tällä kertaa juuri sitä itseään :)

Kiitos Jade, hauvavauva on kotiutunut ja on todella vilkas yksilö :) osittain kyllä kaipaan kissanpentua kun ne on niin helppoja. Mutta onhan tuo otus aika hellyyttävä ja huomaa, että isäntä tykkää ihan hirmusesti kun saa taas koulutella ja tehdä kaikkea. Onneksi on oma piha, joten sisäsiistiksi on helppo opettaa.

Ehkä oireettomuus tietää hyvää! Tsemppiä piinaviikkoon :)

Nonna, voi kurja, että miehesi ehti lähteä ennen ovista. Mutta ehkä on toivoa, että ovis siirtyy myöhemmäksi, jolloin miehesi olisikin jo taas kotona. Varmaan kiva tikuttaa niin ainakin saa varmuuden oviksen ajakohdasta. Oletko nyt kokenut ne testitikut hyviksi? Uskon, että miehesi on kyllä mukana vauvanteossa mutta ymmärrän myös, että olet pettynyt. Onhan se kurjaa kun arki vie voiton peiton heiluttelusta :sad001 Meillä mies on usein hyvin mukana vauvantekopuuhissa mutta välillä hetkiä kun ei jakseta yms. Mutta se on hyvin perillä kuinka sattuman varaista se tärppi on. Jaksaa usein muistuttaa, että se on niin lyhyt aika kun nainen voi hedelmöittyä. Heheh.. No se on tosin jo huomattu ja mieskin sanoo, että kunhan mun kierrot normalisoituu niin raskautuminenkin mahdollistuu..

Täällä on nyt viikonloppuna oltu kuumeessa ja eilen ripulissa :confused4, joka on tänä aamuna jo hieman asettunut. Kurjaa sairastaa tällaisella helteellä. Tädistä ei tietoakaan ja huvittaisi TAAS KERRAN testata. Kuinkakohan monta negaa mun pitää saada, et vihdoin uskon..

Yhyy! Pitää tulla tilittää kun äiti just soitti ja ilosena kerto vauvauutisia eli mun serkulle syntyy ihan näillä viikoilla vauva.. Ne on parikymppisiä ja seurustellu vasta n. vuoden, pakostakin miettii olikohan suunniteltu. Oli tai ei, niin varmasti on rakastettu, en sitä väitä mutta voi tätä katkeruuden määrää!! :smiley-angry017

Tsemppiä Jade piinaan. Toivottavasti oireettomuus tarkoittaa plussaa.

Voi pöh Nonna miehesi kanssa, kun ei pupuile sillon kun pitäisi. :( Toivottavasti ovis olisi nyt pian niin, että viimeisimmät sitkeät simpat olisi valmiudessa tai sitten sen verran myöhässä että viikonloppuna ehtisi hyödyntää sen.

Kurjaa Allison, kun lääkkeet tommosia aiheuttaa. Toivottavasti et niitä nyt tarvitse ja täti (tai plussa) tulee pian ja keho normalisoituisi omia aikojaan. Ymmärrän täysin katkeruutesi. On se julmaa, kun toiset saa saman tien ja toiset saa yrittää kuukaudesta toiseen. Mut vielä mekin saadaan oma nyytti. Ja sitten vielä sairasteluakin, kyllä sinulla nyt riittää harmeja. Pikaista paranemista ja tsemppiä!

Kiitos kaikille tuesta. Nyt mieliala alkaa onneksi nousta, vaikka täti ei vielä olekaan ihan lähtenyt. :> Katsotaan josko kesä tekisi ihmeitä. ;)

Nonna: voi pöh tosiaan miehesi kanssa, toivottavasti kesä ja valoisat yöt nyt toisivat vähän säpinää ;)
Vargynja: hyvä kun alkaa mieli piristyä, nyt on kyllä niin hienot ilmatkin, että itsellä on ainakin vaikeata olla olematta hyvällä tuulella! Ei kun uuteen nousuun vain lippu korkealla!
Allison: Tiedän ton tunteen tosi hyvin, etenkin kun olen näin syntisen vanha ja kaikki ympärillä ovat lisääntyneet aikoja sitten jo, mutta pakko vain uskoa kai, että asiat tapahtuu kaikki ajallaan. Kyllä se vielä onnistuu!
Jade84: Tsemppiä odotteluun, peukut pystyyn!
Tyttötiikeri: Kuulostaa hyvältä taktiikalta olla stressaamatta enää tässä kierrossa ja vain odottaa :) Peukkuja!

ON: Luulin että ovis olisi vasta ensi viikonloppuna (laskuri väitti niin), mutta nyt on kyllä semmoisia tuntemuksia, että se olisi ollut eilen tai just nyt. Testasin eilen (joo joo, sanoin että en enää tikuttele ovista, mutta minkäs teet kun oli ylimääräinen kaapissa ja suorastaan huusi mua :) ) ja viiva oli aika vahva, mutta ei yhtä vahva kuin kontrolliviiva. Mun mielestä kuitenkin vahvempi kuin mikään viime kierrossa saatu viiva. Todennäköistähän on tietty että kroppa ei ole vielä palautunut normaaliin aikatauluun pillereiden jälkeen, siinähän voi oikeasti mennä vaikka vuosi. No anyhoo, tuntemukset on ollut huono olo ruuan jälkeen eilen (ja sama taas tänään), ei ole nälkä, nännit arat, pientä tuhruttelua, ai niin ja olen miehen kimpussa 24/7. Joten saapa nähdä miten muijan käy, vai kuvittelenko nämä kaikki "oireet" vain???

Oon nyt hieman pudonnut tuosta raskaaksi 2013 -ketjusta kun siellä sitä viestiä pukkaa niin maan pal. Joten kirjottelen aktiivisemmin nyt tälle puolelle.

Sitten vaan uutta matoa koukkuun ja antaa kesän tehdä temppunsa Vargynja :) Pian voi jo juhannustaikojakin tehdä! Kamalan nopeasti se kesä sitten tulikin..

Toivottavasti saatte Bene oviksen hyödynnettyä! Tsemppiä :) Mulla on jo vuosi menny hormonaalisen ehkäisyn (pääasiassa pillerit) niin ettei oo vieläkään tasottunu :sad001 Toivonmukaan sulla tasaantuu nopeemmin! Ja yleensähän se siis tasaantuu kai nopeammin :)

Parannuttu on ja elämä taas maistuu. Mitä nyt pieniä masennuskohtauksia on aina aika ajoin.. Mutta voisko mulla nyt vihdoin olla täti tuloillaan kun maha näyttää siltä, kuin olisin jo pidemmällä raskautta ja nännitki tuntuu olevan isommat. Muutoin tissien koossa ei mitään muutosta. Tää maha on ihan hirvee, kun pitää päivisinkin yrittää vetää sisään ettei työkaverit, vanhemmat tai muut keiden luona ollaan välillä niin ala onnittelemaan. Voi toki olla kuvitelmaakin, kun kukaan ei ole ainakaan maininnut mitään miestä lukuunottamatta :laughing002 Yritän nyt pitää jalat tukevasti maasta ja muistuttaa itselleni, että jos olis ollu plussa niin eiköhän se olis viime testissä jo näkynyt (kp 50). Ehkä testaan kuitenkin vielä varmuuden vuoksi lauantaina, jo ihan senkin kunniaksi kun kierto on silloin venähtänyt jo 60-päiväiseksi. Mutta uskoisin turvotuksen liittyvän pikemminkin menksujen alkamiseen..

Terkkuja taasen yövuorosta...

Vargynja tsemppiä tähän kiertoon!
Benelle onnea oviksen hyödyntämiseen, toivotaan että tärppää!
Allison kurjaa kun on noin venähtäny toi kierto. Ja tietysti vaikka sitä plussaa toivotaan, niin alkaisi edes ne menkat niin pääsisi taas uuteen kiertoon ja voisi lakata elämään epätietoisuudessa. Ja itselläni ainakin oli jotenkin niin tukala olo, kun tuo ensimmäinen kierto pillereiden lopettamisen jälkeen veny, en edes muista kuinka pitkäksi, yli 60 päivään kuitenkin, että kun ne menkat lopulta tuli, niin ainakin tuntui että olo helpottu niin fyysisesti ku psyykkisestikin.

ON: Tännepä ei nyt uutta, ovis on nyt hyvin todennäkösesti ollu, lämmöt on sen verta noussu ja alavatsanippailut loppun. Onneksi näin, pelkäsin jo, että entä jos koko ovis jättää tulematta ja hirveästi taas kiertovenyisi. Nyt saattaisi kierto siis olla sen 35 päivää.... Nyt menossa kp 25/30-35? Nyt ei oo siis mitään muuta tehtävissä kuin odotella ja toivoa parasta. :)

BeNe: vahvasti vaikuttaa ovikselta, itse käyttäydyn oviksen aikaan juurikin noin! :D Joten miehen kellistelyyn vain!
Allison: onpas kiertosi virahtanut pitkäksi :/ Itselläni täti tulikin kylään jo muutamaa päivää aiemmin mitä yleensä..
Tyttötiikeri: tsemppiä vikoille päiville, keksihän itsellesi tekemistä niin aika menisi nopeammin :D
JMH: tosiaan, ei tarvitse minun puolesta enää jännäillä, täti kurvasi kylään jo paria päivää aiemmin mitä piti (25/27-28), jatketaan sinun kohdallasi tuskaisten viimeisten päivien viettämistä, toivottavasti sinulle kävisi nyt kunnon TÄRPPI! :D

Eli kuten yltä luitte, täti kyläilee nyt luonani, harmittaa kyllä. Mutta nyt saan sitten hyvällä omallatunnolla ottaa vaikka muutaman kylmän a-juoman, näillä helteillä on vähän jo suuta kuivanut. Ei se muu auta kun, etiäpäin!

Takaisin