Äidiksi ensi kertaa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nymeria
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Moi,

eipä täti jättänyt rauhaan vaan tässä sitä mennä porskutetaan eteenpäin kp9 kohdalla jo seuraavaa kiertoa. Väsyttää ja kypsyttää tilanne, mutta ehkäpä mieliala tästä paranee kun saan huilittua väsymystä pois. Viime viikot on ollut tosi kiireisiä. Onneksi saan olla seuraavat kaksi viikkoa lomalla ja aikalailla kotona, mutta vielä on hieman puusta pudonnut olo. Ehkä se tästä.

Yritän olla ajattelematta sitä, että miksi en vieläkään voi olla raskaana.

iinas, onnea plussasta!

Lotte, pahoittelut tädistä :( Kyllä se vielä kuules sinullakin tärppää.

Eleanora, tervetuloa ja pahoittelut keskenmenoista :(

Santra, mäkin olin reissussa ja sitten sen jälkeen oli niin kiirettä ja väsynyttä että olin ihan tokkurassa seuraavan viikon. Nyt koitan välistä kirjotella tännekin. Tsemppiä teille tälle kierrokselle!

vatukka, ihana, että musta on ollut jotain apua. Se onkin yksi asia joka tuo vähän järkeä omaankin tilanteeseen. Ehkä on tarkoitus, että voin sitten tämän koettuani myös tukea jotenkin muita...mutta enpä tiiä. Mulle riittäisi jo pikkuhiljaa tämä.... Mitenkäs sulla on mennyt? Oliko sulla  jo se varhaisultra varattuna?

P_K, ehkä se ovis tuli sen jälkeen kun lopetit testailut? Mikäs nyt on tilanne?

Mukavaa tulevaa viikkoa kaikille!

elenna: Pahoittelut, että täti taas löysi tiensä teille. :( On se niin väärin että noin kauan joutuu odottamaan. Mukavaa lomailua kuitenkin ja onnea seuraaville tärppipäiville, nehän on ihan kohta taas. Toivon kovasti teille parasta joululahjaa! 

Olen mäkin miettinyt, että jos joku joutuisi lähipiirissä keskenmenon kokemaan, niin osaisi ainakin olla tukena ja ymmärtää. En silti oikein tiedä, miksi se piti sattua ja oliko siitä mitään hyötyä. Ainakaan en pidä lapsen saamista itsestäänselvyytenä, vaikka en kai sitä sellaisena pitänyt alunperinkään.

Olin varhaisultrassa kaksi viikkoa sitten ja alkio vastasi viikkoja 6+4 ja syke löytyi. Viikonloppuna tuli miehen kanssa puuhastelun jälkeen veristä vuotoa ja pieni hyytymäkin ja täytyy kyllä sanoa, että taas hyppäsi sydän kurkkuun. Varasin uuden ultran siltä istumalta ja tänään käytiin miehen kanssa. Syke löytyi ja alkio oli kasvanut vastaamaan viikkoja 8+4, eli kaiken pitäisi olla edelleen hyvin. :) Ei tässä mitenkään kovin rennosti pysty ottamaan, mutta koitan nyt olla juoksematta enempää yksityisellä ultrissa. Mitään en kuitenkaan voi tehdä, vaan menee niin kuin on mennäkseen.

Hienoa, että teillä vatukka oli kaikki hyvin siellä mahassa :) Kyllähän sinä nyt jo voit ottaa rennosti, kun viikkojakin alkaa jo olla aika paljon ja kaikki oli ultrassa hyvin :) Tietty eihän sille mitään voi, jos siltikin on epävarma olo.

Mulla on jo ihan hyvä mieli taas, kun oon lomaillut ja nukkunut väsymykset pois. Kyllä se väsymys vaan vaikuttaa aika paljon mielialaan. Nyt on sitten oviskin jo tulossa varmaan ihan lähiaikoina. Toivottavasti tuleekin ennen kuin lähdetään joulunviettoon sukulaisten luokse... :)

Tilasin sitä pre-seed liukuvoidettakin ja se löytyi jo postilaatikosta, mutta en oo vielä oikein varma, että haluanko nyt sitten käyttää sitä vai en. Ei kai siitä mitään haittaakaan ole....

Moikka kaikille !

Vatukka: oli ihan pakko tulla katsomaan että mitä sinulle kuuluu. Ihanaa - huomasin että olit ultrassa ollut ja kaikki hyvin :) (muuten, samoilla viikoilla kun olin, niin myös minulle tuli kerran peittojen heiluttelun jälkeen vähän verta - mutta onneksi ei ollut mitään vakavampaa. Kumma kyllä - yhä edelleen tarkistelen sitä asiaa, muttei onneksi ole sen jälkeen tullut)

Elenna: ihanaa että oli rentouttava loma ja että tuntuu edes vähän paremmalta.

Minulle kuuluu hyvää, perjantaina oli rakenneultra. Kaikki oli hyvin, ja mikäli kaikki menee hyvin - perheemme täydentyy pienellä prinsessalla.

Kaikille oikein rentouttavaa ja ilosta joulua toivottaen ja plussatuulia !

Heipä hei! Täällä mennään kp 24/25 ja hieman on kuvottava olo ollut koko päivän... saas nähdä miten käy, tuleeko joulun paras lahja vai täti kylään ...

hehei: Kuinka kävi?

Me palailimme eilen kotiin joulureissulta ja postilaatikossa odotti ennen joulua tilatut ovistestit. Muutaman kerran aiemmin olen niitä käyttänyt. Nyt päätin kokeilla erilaisia, niitä kasettimallsia, johon tiputetaan vain muutama tippa pipetillä. Eilisessä testissä ihan kuin olisi jo vähän näkynyt ja kalenterinkin mukaan tärppipäivien pitäisi olla joskus tässä vuodenvaihteessa. Aion nyt testailla oviksen tässä kierrossa ja toivottavasti ei tarvitsisi enää sen jälken testata, muuta kuin raskautta vain.

Noh, tädin poikanen tuli kp 28, mutta ei nämä kyllä ihan normimenkoilta tunnu/näytä. Testaan huomenna aamulla ihan vaan 'huvikseni' koska illalla on juhlat ja on sitten parempi mieli juoda se yksi sidu kun tietää varmasti mikä on meininki. On kyllä ihan typerää jos näiden Terolutien kanssakin menkat kestää yli viikon kun puolet on ensin tiputtelua, pah!

Moi,

on ollut niin laiska olo etten tännekään oo jaksanut kirjoitella, mutta jospa nyt sitten. Joulu meni mukavasti ja onneksi tää pitkittynyt yritys ei vienyt kumminkaan joulumieltä pois. Tiettyjä jouluisia kehtolauluja tuli kyllä välteltyä, kun noista tuli haikea olo. Mutta on ollut mukava kun on ollut muutakin mieluista ajateltavaa kuin vauva-asiat (touhotin jouluvalmisteluja ja tunnelmoin, kun olen tällainen joulusta tykkäävä tapaus). Ovis osui sitten aatonaatolle, joten ehdittiin kai tehdä kaikki tarpeellinen siinä aamulla ennen sukulaisiin lähtöä, eikä tarvinut siitäkään jouluna murehtia. Tätipäivä olisi loppiaisena. Nyt on vielä keskiviikkoon asti lomaa, että saa nukkua ja laiskotella...

hehel, onpas sulla ollut kummalliset menkat... kannattaa kyllä testata varmuuden vuoksi. Teroista en tiedä juuri mitään, mutta tietysti uusia juttuja aloittaessa saattaa tulla uusia ilmiöitä...

Eleanora, tsemppiä oviksen bongailuun. Ainakin niissä kasettitesteissä saa sitten sen oikean määrän menemään kun pitää tippoja tiputella. Neuvolan täti näkyi käyttävän sellaista myös raskaustestinä.

mietintämyssy, hienoa, että teidän prinsessalla oli kaikki hyvin. Onnittelut :)

Ajattelin tännekin ketjuun tulla mukaan =)

Meillä siis myös ensimmäinen haaveissa. Monenmonta vuotta olen ehtinyt kuumeilla omasta nyytistä ja naimisiin mentyämme tossa keväällä, päätimme että nyt voisi olla aika perheenlisäykselle...mutta tiesimme toki ettei kaikki niin helppoa ole aina välttämättä. Miltei ensimmäiseltä yrittämältä se raskaus sitten suotiin... <3 ...mutta tämä pienipieni rakkaus hiipui äkkiä ja km katkaisi onnemme. Sen jälkeen on ollut toivoton olo sen ajatuksen kanssa, että tuleeko sitä uutta mahdollisuutta sieltä meille ollenkaan... tunteiden myllerrystä ollut koko syksy ja talvi. Mutta toivon, että uusi vuosi toisi uudet metkut ja meilläkin tärppäisi.

Jokaiselle haaveilijalle oikein paljon onnea yrityksiin ja toivoa uuteen vuoteen!! <3

Testistä siis nega, ihan odotetusti kyllä, sillä oikea täti marssi sitten kaikella voimalla ja määrällä kylään, autsch! Mutta onneksi kipua lievittää Ylpeys ja Ennakkoluulo-marathon :) Illalla sitten vielä hyvää ruokaa ja juomaa, höyrysauna ja porekylvyt (sikäli mikäli tämän tädin kanssa se onnistuu) ja mahtavaa seuraa. Kyllä se elo tästä taas iloksi muuttuu ja seuraavaa kiertoa mielenkiinnolla odottaen. Haluankin toivottaa kaikille mitä parhainta Uutta Vuotta ja toivotaan että se tuo pienokaiset meille kaikille!

Positiivisempaa tulevaa vuotta kaikille ja kestämistä tädin kanssa, jos siitä ei vieläkään saada lomaa! =)

Ja uusille: Tervetuloa joukkoon!  :)

Kiitos elenna tsempeistä! Mulla loppuu tänään ne testit... tai siis tänään käytän viimosen. Jos ei nyt oo selkeä ovisplussa, niin sitte pitää vaan elää epätietoisuudessa että onko se vielä tulossa vai tapahtuuko/tapahtuiko ollenkaan. Muuten kehon viestit kyllä tuntuis viittavaan ovikseen ja on kyllä yritettykin sitä hyödyntää, tehokkaasti mulla silti melkoisen rennolla mielellä. Toivottavasti se tepsii!

Vadelmavaahtis, kovasti voimia! Välillä sitä menee niin kovin matalissa tunnelmissa, mutta toivottavasti sun mieliala paranee. Sekin varmasti auttaa ainakin henkisesti siinä yrittämisessä. Yritä rohkaistua siitä ajatuksesta, että raskaus on kuitenkin kerran saanut alkunsa, eli mahdollisuuksia on!

Moi,

Vadelmavaahtis, tervetuloa ja pahoittelut keskenmenosta :( Ymmärrän tunteen miltä tuntuu kun uusi raskaus ei ala heti ja kun se ei ala vielä sittenkään. Mulla oli kanssa keskeytynyt keskenmeno/tuulimunaraskaus kesällä ja nyt on elokuusta asti yritelty uudestaan. Eihän tämä vielä pitkä aika oo uutta yritystä, kun ei puoltakaan vuotta ole vielä mennyt, mutta tuntuu se silti pitkältä... vielä kun meillä tuli sitä epäonnista raskautta yritettyä 10kk niin nyt alkaa jo olla aikaa kulunut tosi paljon... toivottavasti teilläkin pian alkaisi se onnistunut raskaus!

hehel, toivottavasti sitten tänä vuonna se täti jättäisi tulematta ja mieluummin heti lähiaikoina.

Lotelle myöskin onnea tälle vuodelle!

Eleanora, mites kävi viimeisen testin kanssa? Vaikka sehän se tärkein on, että saadaan ovis hyödynnettyä oli sitten milloin vaan. Ja sen jälkeen sitten vaan odottelua...

Tänään oli sitten pakko mennä töihin loman jälkeen, mutta ehkäpä arki alkaa tästä taas suttaantua. Tänään on 10. päivä oviksen jälkeen ja mulla on jonkin verran sellaisia oireita kuin aikaisemminkin ennen menkkoja. Eihän tässä varma voi olla mistään, mutta pelkäänpä pahoin, että ne sieltä taas tulla tupsahtaa sunnuntaina....... minusta nyt olisi kyllä ollut tosi hyvä aika olla raskaana. Mutta jos ei niin sitten ei.

elenna: Se vika testi näytti plussaa. En tiiä oisko vielä tänäänki näyttäny vielä vahvempaa viivaa, jos olisi ollut testiä millä testata, mutta silti voi olla melko varma että eilen tai tänään on ovis tapahtunut. Toivottavasti nuo sun oireet ei kerro tulevista menkoista, vaan siitä, että ne jää pois. Monestihan oireet on raskaudessa ja menkoissa melko samanlaisia! Tsemppiä töiden alkuun! Minä palailen hommiin ens maanantaina.

Vielä pitäisi odotella sunnuntaihin asti menkkoja, ellei sitten tuhruilu ala jo aiemmin. Voi kun nyt olis jo meidän vuoro. Ei kai auta muuta kuin jännitellä. Tuntuu taas, että on muka niin paljon pelissä. Että just nyt olisi maailman paras aika saada se plussa.

elenna: Toivottavasti tosiaan non jo teidänkin vuoro! Minäkin pidän peukkuja raskauden puolesta!  =)

Minä tulen jännittämisen kanssa perässä. Keskiviikkoon asti olisi "armonaikaa" haaveilla,että josko tällä kertaa... Tai sitten kuukautisten pitäisi taas alkaa. Voi kun voisimme molemmat (ja myös muut! ) aloittaa vuoden positiivisella tuloksella. :)

Ja sieltä se tuli :) Tikkuun tuli aamulla kaksi viivaa, joista toinen on kyllä melko haalean vaalea, mutta kumminkin selvästi nähtävissä ja värillinen. Mies sanoi "siinä on toinen heikko viiva". Ja minusta tuo viiva on kumminkin selkeämpi kuin se haamujen haamujen haamujen haamujen haamu viime tuulimunaraskaudessa päivänä 4+2. Siitä oli vaikea nähdäkään ihan varmaksi. Nyt on siis 4+0 ja toivottavasti parin päivän päästä olisi jo paljon vahvempi. Menkkoja ei myöskään ole alkanut, eikä niin paljoa menkkatuntemuksiakaan ole kuin siinä viime raskaudessa. Mieli on levollinen. Vaikka en nyt sitten ihan vielä uskallakaan ruveta ajattelemaan, että vauva varmasti syntyy syyskuussa. Mutta siihen olisi ainakin ihan hyviä mahdollisuuksia olemassa :)

Kiitos tsempeistä Lotte ja mietintämyssy :) Toivon kovasti, että sinäkin Lotte plussaisit juuri nyt...tsemppiä odotteluun!

Takaisin