Äidiksi ensi kertaa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nymeria
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pahoittelut Lotte! Tosi kurjaa kun tuolla tavalla vedetään matto jalkojen alta. :( Olen kyllä samaa mieltä muiden kanssa, että testit on varmaan olleet ihan oikeasti positiivisia ja nyt on sitten joko valemenkat tai hyvin aikainen keskenmeno. Mulla ei keskenmenoon liittynyt oikeastaan kipuja, mutta ehkä siitä nyt ei voi päätellä mitään, kun oli keskeytynyt versio. Kannattaa varmaan tehdä varmistustesti vielä vuodon loputtua. Paljon jaksamista! :(

elenna: Miten alunperin iloisesta asiasta tuleekin yhtä murehtimista? Mulla on ainakin peukut pystyssä jonkun valoisamman skenaarion puolesta! :)

Kp 30 / 31-32?. Testatakko vai eikö testata aamulla, kas siinä pulma. Paitsi jos täti saapuu ja ratkaisee pulman ennen minua. Eipä kyllä taida olla mitään tekosyitä alkaa testailemaan ennen lauantaita, muuta kuin kärsimättömyys ja toiveiden nousun estäminen.

Lotte, Samaa mieltä olen minäkin muiden kanssa, ei niitä testejä voi oikein väärin tulkita. Harmillinen tilanne joka tapauksessa :/

Täällä flunssaillaan ihan kunnolla, koko alkuviikko kuumeessa, tänään ei ole noussut enään kuume, mutta vieläkin sitäkin heikommassa olotilassa ja ovulaatio olisi oletettavasti neljän päivän päästä, eipä vaan kauheasti huvita nyt heilutella peittoja, kun on flunssan takia hengitysvaikeuksia... 
Olen yrittänyt ovulaatiota tikutella, mutta nuo testit mitä minulla on eivät anna edes haamua vielä, kun edellisen kerran testailin ovulaatiota (silloin ihan vaan kierron pituuden määrittämiseksi omaksi ilokseni) sain vahvistuvia haamuja kunnes oli selkeä plussa, nyt ei mitään, taisin tilata itselle sopimattomia testejä tällä kertaa... Taitaa olla isoja eroja noissa testeissä kuitenkin...

Kaikille paljon kiitoksia tsemppaamisesta! V....tutus tosiaan oli aikast suuri ja tippa linssissä kun vuoto alkoi. :(   Testit oli Rfsu:n (tai joku vastaava kirjainyhdistelmä) perus liuskatestejä. Viivat olivat ihan selkeät eivät siis edes oikein haamut. Lähden kohta anopin kanssa viikonloppureissuun, joten nyt ei paljon testailla. ;)  Mutta jos vuoto jää lyhyeksi tms. niin testaan palattuani uudelleen. Varmuuden vuoksi. Ja Apteekin omalla testillä tai CB:n viikkonäytöllä, niin ei tarvitse arvailla mitään. :) CB:n tavalliset testit olen itsekin huonoiksi todennut ,joten olen niistä samaa mieltä mietintämyssyn kanssa. Niistä saa vain pahaa mieltä.

elenna: Ymmärrettävää tuo pikki panikointi sen lääkärin kanssa, mutta ajattele,että toisaalta JOS jotain olisi vialla, niin hän ehkä pystyisi auttamaan ja sitten teillekkin ehkä saapuisi haikara jo heti ensikierron seurauksena!  =D

vatukka: Pidän peukkuja pystyssä!  Tsemppiä jännittämiseen! :D

Kaikesta huolimatta mahtavaa viikonloppua kaikille! =)

Nyt oli pakko tulla pikaisesti päivittämään kuulumiset: tein aamulla positiivisen raskaustestin! Noita erittäin herkkiä davideita en kyllä suosittele, sain sellaisen hailuran aamupissasta, että aloin pelätä vaikka mitä. Lähetin miehen apteekkiin ja sain apteekin omalla n. 3 tunnin pidättelyn jälkeen mielestäni ihan hyvän vahvuisen viivan, ottaen huomioon pidättelyaika ja ajankohta. Ihan selkeä se kuitenkin oli. Huomenna vielä digillä varmistusta sitten. Voi kunpa tästä nyt tulisikin meille vauva! :)

vatukka, paljon onnea :) :) Hyvältä kuulostaa...tsemppiä jatkotestailuun :)

Lotte, kannattaa se joka tapauksessa testailla vielä uudestaan. Jos saat vuodon loputtua negan niin se ainakin vahvistaa, että oli varhainen keskenmeno ja että se on sitten pois päiväjärjestyksestä. Jos tulisi plussa tai vaikka haamukin niin sitten kannattaa soitella neuvolaan ja kysellä, että mistä on kyse.

Santra87, pikaista paranemista sinne! On kurja jos ovis menee ohi :/ mutta ehkä vielä kerkiää.

Täällä kp8 ja on kyllä jo parempi olo. Menkat kesti sitten kumminkin sen 6 päivää, vaikka se alku tosiaan oli normaalia niukempaa. Mutta hyvä kuitenkin. Nyt koitan tässä rentoutua ja saada asioita tehtyä, ja sitten tiistaina on se lääkäri. Saas nähdä miten siellä käy. Päänsärky mulla luultavasti johtui vaan kireistä hartioista. Mut se pahoinvointi oli kyllä outoa ja kurjaa. Mut jokatapauksessa nyt paremmilla fiiliksillä eteenpäin :)

Ihanaa, että vatukka sai plussan :)

Mitäs mausteelle kuuluu näinä päivinä?

vatukka isosti onnea plussasta!

elenna toivotaan, että vielä kerkeäisi mutta ei kyllä ole mitenkään erityisen korkealla, mutta ainahan on se seuraava kierto sitten, jos ei muuta :)

Voi vatukka, niinkuin silloin aiemmin kirjoitinkin että me mennään kaikissa asioissa ihan samoissa aikatauluissa joten onnea hirmuisesti ja tervetuloa heinäkuisiin  emoticon

mauste: Kiitos onnitteluista, kovasti toivon että nyt on parempi onni matkassa. :) Niin mitä sinulle tosiaan kuuluu nykyään?

elenna: Hyvä että olot ja vuodot on menossa normaalinpaan suuntaan. Jospa siellä lääkärissä sitten selviäisi, mistä nuo oireet johtuu tai alettaisiin ainakin selvittää. Kiitos onnitteluista ja kaikesta tuesta varsinkin keskenmenon jälkeen! Vaikka en mä täältä kokonaan olekaan poistumassa, pakostahan sitä käy kurkkimassa ja pitämässä sulle peukkuja. :) Toivottavasti en kuitenkaan joutuisi enää vakituisemmin palaamaan ja toivottavasti sä et enää kauaa täällä viihdy myöskään. :(

Santra87: Kiitos! :) Jos tämä kierto meni nyt hukkaan, niin onnea sitten seuraavaan. Onneksi tosiaan aina tulee uusi.

jessica3: Kiitos onnittelusta ja tervetulotoivotuksista. Enpä uskonut, että ihan näin samoissa aikatauluissa mennään, mutta niin se vain näyttää olevan. :D Täytynee pikkuhiljaa siirtyä heinäkuisiin ja nyt pysytään siellä sitten loppuun asti.

mietintämyssy: Kiitos myös sinulle onnitteluista ja tarrasukista! :)

Varmistustestihän meni niin, että ruutuun ilmestyi teksti Raskaana 2-3! Oli se niin helpottavaa nähdä, että viikotkin täsmää, niiden haaleiden david liuskatestien jälkeen. Ihan yllättävän rauhallisella mielellä mennään. Yritän alkaa murehtimaan vasta jos tulee jotain murehdittavaa, vaikka tietysti on vähän epävarma olo, saadaanko vieläkään vauvaa. Jos jotain vuotoja tulee, hyppää sydän varmaan kurkkuun, mutta niitähän ei nyt tule. Kovin vahvoja oireita ei vielä ole; vessassa saa ravata, alavatsalla on pientä jomotusta välillä mutta erilaista kuin kuukautiskivut ja rinnat on alkaneet ehkä vähän aristaa.

Kaikille yhteisesti plussatuulia ja kiitos tsemppaamisesta! Tämä oli jotenkin vaikea kierto, pari kertaa tuli itkeskeltyä ja surtua miksei meille tule lasta. Toivottavasti nyt sitten tulisi.

Hei!

Jospa niitä kuulumisia. Eipä täällä olla päästy asiassa yhtään eteenpäin. Mies ei vieläkään halua alottaa yrittämistä. Vaikea tilanne.

Paljon onnea vatukka, varmistustestin tuloksesta.

Onnea myös mietintämyssylle.

Toivotan teille hyviä plussatuulia emoticon

vatukka:  WAU!!!!!!!!  Aivan mahtavaa!!!!!  Valtavasti onnea ja tukevia tarrasukkia vauvalle!!!  :D

Ensinnäkin, iso kiitos kaikille, jotka oli jaksaneet lukea mun edellisen vuodatuksen ja kirjoittaneet kannustavia kommentteja siihen liittyen. Ilmeisesti se ei olekaan niin tavatonta, että lapsen saaneet ystävät tuppaavat unohtamaan ympärillä olevat ihmiset, ainakin silloin kun kaikki on vielä uutta ja on se oma nyytti sylissä. Täytyy tosiaan yrittää itse välttää vastaavaa, jos sen äitiyden tässä vielä joku päivä saa kokea.

vatukka:
Isosti onnea plussasta ja paaaaljon tarrasukkia matkaan! Ihana lukea hyviä uutisia!

elenna: Tsemppiä lekurikäynnille! Kerrohan sitten oliko siitä mitään iloa! On noi sun oireet ollu kyllä aika mystisiä, et en ihmettele, että päätit se ajan varata.

Lotte: Ikävää, et se vuoto tulikin, mut ehkä tosiaan kannattaa testata vielä uudelleen, eihän siinä mitään menetä, korkeintaan saa vain varmistuksen suuntaan tai toiseen.

Kaikille tsemppiä tähän kiertoon, jospa me liityttäis oikein porukalla vatukan perässä täältä yrittäjistä sinne odottajiin!!!

Omaa: Mulla menossa kp4 eli ihan odotetusti tuli täti käymään. Sen verran vähän oli tuota panostusta sen estämiseksi kyllä viime kierrossa, etten ihmetellyt yhtään, vaan odotin vuotoa tulevaksi ihan ajallaan ja niihän se tulikin. Mutta jospa tässä kierrossa olis sit vähän enempi panostusta, ainakin mie yritän itse olla aktiivisempi sen suhteen, että peitto heiluis tiuhempaan.
Mä en tarkotuksella ole patistanu tai ehdotellu kovin suoraan vielä tässä vaiheessa, ettei tämä koko homma menis liian suorittamiseksi tai ettei miehelle tulis mitään paineita, vaan hommailtais sillon ku oikeesti siltä tuntuu. En ole miehelle esim. kertonu mistään kiertoaikataulusita tai oletetuista ovispäivistä tms. vaikka itse olenkin niitä laskeskellu. Meillä oli miehen kanssa ihan kiva keskustelu aiheesta tossa viikonloppuna ja kyllä se tuntui ymmärtävän, et enempi pitäis panostaa. Hänkin kun tuntuu jo kovasti haluavan sitä omaa pientä, niin jospa se nyt tästä. Ovistesteillä ajattelin tässä kierrossa vähän katella, et ovuloinko mä ylipäätään, ja onko se ovis oletettuun aikaan vai kenties jossain ihan toisessa vaiheessa kiertoa. Testejä mulla nyt ei tuhottomasti ole, mut kokeillaan ensin testailla siinä puolen kierron paikkeilla, joka on se yleisin ovisajankohta ja jos ei sillon viivaa ilmesty niin sit häätyy hommata lisää testejä ja kokeilla tikuttaa vähän pidemmällä kaavalla, et selviää sit mihin aikaan sitä ovuloi.

Mähän en ole aiemmin noita oviksia tikutellu niin yks kysymys heräs teille, jotka olette noita ovistestejä käyttäneet eli riittääkö se yks testi per päivä vai ootteko testannu useamminkin samalle päivälle?

mauste: Tsemppiä odotteluun sitten, ei kai siinä muukaan auta. :(

Lotte: Kiitos! :) Pikaista tärppiä, jos kyse ei nyt sitten ollut valemenkoista.

P_K: Kiitos onnitteluista! :) Onhan se ehkä eri asia jos alkaa yhtäkkiä kovin suoraan ehdottelemaan, jos se ennen yritystä ei ole ollut tapana. Toivottavasti mies kuitenkin ymmärsi, että jotain tarvisi tehdä ennen kuin lapsi voi tulla. Mulla on riittänyt yksi ovulaatiotesti päivässä. Jos sillä taktiikalla ei ovista löydy, voihan sitä sitten koittaa tehdä kaksi kun joillakin tuo hormonipiikki on kai aika lyhyt. Luulisin kuitenkin, että useimmille riittää yksi.

Mä täällä kärvistelen kun aika ei kulu. Ja pelkään, että jos alan liikaa iloita, tulee heti jotain vuotoa. Miksei kaikki raskaudet voi päättyä hyvin, niin voisi olla alusta asti vaan onnellinen. Toki olenkin onnellinen tärpistä, mutta pieni huoli varjostaa kokoajan. Toistaiseksi siis kaikki kuitenkin ihan hyvin, eikä mitään syytä epäillä etteikö kaikki voisi olla kunnossa.

Heips! Vatukalle hurjasti onnea :) Niin ja kaikille muillekin sillä välillä plussanneille ja voimahaleja tädin ja/tai km:n kohdanneille! Itse olen pitänyt ihan tarkoituksella vähän taukoa, että saisi ajatukset pois tästä ja että vois elää "normaalia" elämää, mulla kun tuppaa aina vähän pakkomielteistyä kaikki mun "hankkeet" . Ja huom, taas kirjoitin että mun... mun on niin vaikea, suorittajana, muistaa etten ole tässä yksin, vaan toki se mieskin on mukana. Olen saanut jo pariin kertaan siitä muistutusta, viimeksi tänään..... On ollut tässä jonkin aikaa taas sellasia outoja väli/tiputteluvuotoja ja nyt selvästi oviksen jälkeen alko taas vuotamaan sellasta kirkasta verta. Minäpä googleen ja itsediagnosoin itselleni keltarauhasen vajaatoiminnan. Miehen kanssa juteltiin että olis hyvä selvittää miksi vuodan niin paljon ja että otan TK:hon yhteyttä. Sinnepä soittelin, mutta eivät ottaneet minua asiakkaaksi kun yritystä on takana vasta niin vähän aikaa. Sittenpä varasin siltä seisomalta ajan terveystaloon kun haluan selvittää mistä tämä johtuu.... kysymätttä tai keskustelematta miehen kanssa mitään.. toki lopputulos olisi ollut sama, mutta nyt miehestä tuntuu että suoritan tätä ihan yksinäni ja hän jää ulkopuolelle... :( nNyt kysyisinkin, onko kenelläkään kokemuksia suhteellisen varhaisen yrittämisen aikana tehdyistä gyne-tutkimuksista, olenko ihan hysteerinen ku nyt jo juoksen lääkärille? Mietin vaan että jos mulla tosiaan on se keltarauhasen vajaatoiminta, niin miksi kärvistellä sen kanssa se vuosi ennen kun lähtee tutkimaan asiaa? Mitähän ne tässä vaiheessa tutkivat, onko kellään kokemusta? Tämä kaiken muun lisäksi iski vielä pe-la-yönä ihan kamala virtsis ja lauantaina sitten päivystyksestä (raskausystävälliset) antibiootit. Nyt vähän polttelee alamahassa, mutten usko sen olevan mitään kun ensiavussa sanoivat pissanäytteestä etten ole raskaana... nyt lienee kp 15 tai 20, riippuu mistä vuodosta sitä nyt lasketaan...

hehel,
- Ymmärrän sinun taipumuksen yksin yrittämiseen... mutta kannattaa ehdottomasti yrittää ottaa mies mukaan niin paljon kuin mahdollista. Itse asiassa on hienoa, että miehesi on noinkin halukas olemaan oikeasti mukana, ja että ootte pystyneet keskustelemaan aiheesta... (Itse koin siinä alussa, että mies ei oikein innostunut olemaan mukana...) Yksi ystäväni, jolla on monta lasta, sanoi, että parisuhteelle lapsen saaminen on usein rankkaa aikaa, mutta joskus se voi jopa aiheuttaa "onnellisemman kauden": silloin, jos lapsen saamisen ottaa seikkailuna (eikä luopumisena kaikesta) ja jos sen tekee yhdessä.
- Minusta on ehkä ihan fiksua, että menet gynelle kysymään niistä välivuodoista, etenkin jos niitä on ollut jo useammassa kierrossa. Mutta aina ne omat ensimmäiset diagnoosit tai pelot eivät ole niitä oikeita. Siellähän se sitten selviää... :)

vatukka
, tsemppiä nyt alkuraskaus-odotteluun! Oon miettinyt, että voisiko seuraavan raskauden alun ekaan ultraan asti ottaa jonkinlaisena yrityksen jatkumona...että se olisi sellaista iloista odotusta kuin vaikka ekoilla yrityskierroilla viimesellä viikolla... Ehkä noi ekat raskausviikot vaan on sellainen välivaihe yrityksen ja raskauden välillä. Tilastollisesti siinä on kuitenkin suuri ero: Jos yrittäessä on max 20% todennäköisyys, että tärppää yhdellä kierrolla, niin raskauden alussa on max 20% todennäköisyys, että jotain menisi pieleen. Tai jotain tuohon suuntaan nuo prosenttiluvut. Ja se keskenmenoprosenttihan ei vielä yhdestä keskenmenosta ole yhtään kasvanut, eli oot ihan samoilla mahiksilla kuin kaikki muutkin! Toivottavasti nää tilastot rohkaisivat eikä päinvastoin :) On mukava, että mun sepustuksista on ollut apua ainakin jossakin vaiheessa :)

P_K, mullakin on riittänyt se yksi ovistesti päivässä. Joskus tein niitä kakskin, mutta aamulla ja illalla oli ihan sama tulos.

mauste, harmillinen tuo teidän umpikuja-tilanne :(

Täällä on jo kp10, kyllä aika vaan rientää :) Huomenna sitten se lääkäriaika. Nyt se tuntuu vähän turhalta lähteä sinne, mutta toisaalta jos tulisi näitä vastaavia ilmiöitä taas uudestaan, niin tietääpähän sitten mistä on kyse. Tänään on jostain syystä aivan kauhean väsynyt olo. Ehkäpä olin liian vauhdissa koko viikonlopun, mutta oon kyllä tyytyväinen kun sain aikaiseksi kaikkea. Mm. löydettyä kaupungilta kivan pikkujouluhameen :P Lyhyen tietysti (siis minun mittapuulla lyhyen... ) SITÄkään ei voisi pitää jos olisi jotain alkuraskausturvotusta :)

Hehel: minusta teet oikein kun selvität asian. Itse menin 6 kk yrittämisen jälkeen lääkäriin tuhruvuodon takia. Syykin tuli selväksi: oli pientä häiriötä sokeritasapainossa ja sen takia ovulaatio ei aina onnistunut. Homma saatiin kuntoon ja n. 6 kk myöhemmin tuli raskausplussa.
Yksityisellä käynti on tietysti suht kallista, mutta itse en lopulta hirveän montaa kertaa lääkärissä käynyt. Ehkä 4 - 5 kertaa. Itse olin sitä mieltä, että en halunnut jäädä odottamaan sitä vuoden yrittämisen rajaa mitä kai kaupungilla on. Se mistä sinun ehkä kannattaa miestäsi varoitella, että ainakin meille ensimmäisellä kerralla ehdotettiin miehelle simppatestiä. Meillä mies meni testeihin, ja onneksi tulos erittäin hyvä. Ongelma oli minussa. Onneksi asumme sen verran lähellä lääkäriä, että simppanäyte tehtiin kotona ja sitten heti vietiin näyte lääkäriin. Miehelläni olisi voinut tulla suorituspaineita muuten....

P_K: minä tikuttelin kyllä ovista. Selvisi, että minulla on huippu erittäin lyhyt, tyyliin 8 -10 tuntia, joten minä kyllä testasin kaksi kertaa päivässä. Itse käytin clear bluen digitestejä, kun en osannut viivoja tulkita. Siinä testissä on joko hymynaama tai ei, joten selkeä.

Tsemppiä kaikille ja Vatukalle ihanaa odotusaikaa !!!!! :)

P_K: Kiva,että miehesi alkaa herätä lähtemään enemmän mukaan projektiin. Yksin kun tämä ei ainakaan onnistu. :)

mauste: Todella harmillinen tilanne teillä! Onko teillä ollut jo pitkään pattitilanne,että sinä haluaisit aloittaa yrittämisen, mutta miehesi ei vielä koe olevansa valmis? Toivottavasti pääsette asiassa eteenpäin mahdollisimman pian. Tsemppiä sinulle!

hehel: Suorittaminen kuulostaa tutulta! ;D  Ja välillä jätän jotain juttuja kertomatta miehelle, jotta ei tarvitsisi molempien olla kokoajan pettyneitä (eli lähinnä nega-testejä..), kun tuntuu,että hän osaa muuten ottaa asian rennommin, niin miksi turhaan toista kokoajan negoilla masentamaan. Vaikka pitäisi kait kertoa, jotta oikeesti molemmat olisivat yhtäpaljon mukana. Mutta kun ääneen lausuttu nega tuntuu jotenkin muutenkin vielä pahemmalta, kuin vain se,että katsot sen tikusta ja heität sen äkkiä roskikseen kummittelemasta....  Tuosta lääkäriin menosta voin sanoa, että saattaisin mennä itsekkin jo tuossa vaiheessa. Juuri aamulla mietin,että miksi tutkimuksiin pääsee vasta 1v päästä, kun jos syy olisi vaikka jossain vitamiinipuutteissa tms. mikä olisi suhteellisen helposti korjattavissa, niin ei tarvitsisi sen takia vuotta odotella. =/  Taidan illalla keskustella taloutemme ruokavaliosta...  ;)

elenna: Minuakin hieman jännittää mitä lääkäri oireistasi sanoo. Koska minullakin niitä "turhia" pahoinvointeja on joka kierrossa, niin uteliaana odotan,että mitä sinulle niistä sanotaan.

Oma napa: Täällä on taas turhat haaveet ja toiveet romutettu kertalaakista Apteekin omalla raskaustestillä. Nega oli (jälleen) niin selkeä, että ei tarvitse arvailla mitään. :( 

vatukka: Tsemppiä ajan kuluttamiseen. =) Niin vaikeaa kuin se onkin, koska odottavan aika on aina pitkä, niin yritä keskittyä siihen hienoon asiaan,että nyt lopultakin onnistuitte yrittämisessä!!!  Vain aika näyttää lopun, joten sitä älä murehdi (ikään kuin se olisi noin helppoa..)! :)

Lotte: oli aivan pakko tulla vastaamaan. Eli tilannehan on sellainen, että vuosi sitten näihin aikoihin pyysin ehkäisyn pois jättämistä. Samassa tilanteessa ollaan edelleen. Tällä hetkellä ei näy tunnelin päässä minkäälaista valoa.

Pahoittelut negasta Lotte.

Täällä esikoinen haaveissa. Viime viikolla jätin pillerit pois. Kuinka kauan muilla on mennyt pillereiden jälkeen kierron asettumiseen?

Takaisin