Äidiksi ensi kertaa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nymeria
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Suhwi: Paljon onnea plussasta! :) Toivottavasti tästä lähtee ketjureaktio ja tullaan muut perässä odottajiin.

elenna: Voi ei, miksi sulle pitääkin kasautua noita ihmeellisiä oireita ja kipuja. :( Jaksamista niiden kanssa ja toivottavasti on harmitonta. Tjottailu kierrosta meilläkin tärppäsi, ehkä siinä stressaamattomuudessa on jotain perää. ;)

Lotte: Vaikea sanoa tuohon tauon pitämiseen mitään. Minähän päätin pitää taukoa ja sitten tajusin, että kaikkein tärkeintä olisi kuitenkin saada oma perhe. Ehkä sen voi ottaa siltä kantilta, että mahtavaa jos tärppää ja jos ei, pääsee harrastamaan? Niin mä mietein työkuvioitani kun päädyin jatkamaan yritystä ilman mitään taukoja. Yksi tauko kierto voisi myös selkiyttää ajatuksia, että alkaako kesken kaiken harmittaa "hukkaan" menevä kierto. Mutta jännätään nyt ensin tämä kierto, kun mennään samoissa. :)

P_K: Mukava kuulla sinusta, mutta ikävä kuulla temppuilevasta kierrosta ja kuukautisista, sekä uuteen kiertoon joutumisesta. :( Onhan se kurjaa kun yrityskiertoja kertyy, mutta ei auta kuin uskoa että omakin vuoro tulee. Tsemppiä!

Täällä on kp 8 ja täti keräilee kamppeitaan, mutta tänäänkin on ollut havaittavissa vielä tuhrua, jopa kirkkaan punaista sellaista. Huomenna saa kyllä häipyä kokonaan, ei näin pitkiä vierailuja kaivata!

Suhwi, paljon onnea raskaudesta :) Ihana juttu. Se alku on tietysti tietyllä tavalla epävarmaa aikaa, mutta rennoin mielin vaan eteenpän :)

vatukka, toivottavasti täti häipyi jo. Sulla ei sitten ollut ainakaan liian niukkaa se vuoto :O Kohtahan teillä sitten alkaakin jo ovispäivät :) Joo mulla on ollut kyllä kaikenlaista. Vieläkin mahaa nipistelee ja kaikkea, mutta ei se enää tunnu huolestuttavalta. Osa näistä voi liittyä jotenkin ovikseenkin...

P_K, jos olisin sinä, niin tekisin (kuitenkaan liikoja toivomatta) vielä varmuuden vuoksi raskaustestin, kun on ollut lyhyempi tädin vierailu! Oliko ne kuitenkin muuten normaalin tuntuiset vuodot kipuineen päivineen?

Täällä mennään kp14. Oon sitten kuitenkin sortunut testailemaan parina päivänä ovista, kun nuo mahan nipistelyt ihmetyttää. Ei siitä kyllä oikein vielä selkoa tullut, että missä mennään. Jotain limojakin on ollut havaittavissa, joten ovis lienee tulossa, ellei sit ollut eilen. Eilen olisin ollut jo valmis "yrittämäänkin", mut mies oli niin väsynyt etten sitten ruvennut mihinkään. Saapa nähdä. Vkl:na tää perhe varmaan puuhailee ainaki kerran, joten jos ovis olis vasta sitten niin pienet tsäänssit saattas olla. Edellinen kerta oli kp9, että tuskin näillä kumminkaan raskaaksi ollaan tulossa :) Mut se käy ihan hyvin, kun se matkakin tulee. Onpahan vähän rennompi asenne edes yhdellä kierroksella.

Suhwi:  ONNEA!!  Aivan mahtavaa! Nyt kyllä pienelle tukevat tarrasukat matkaan, jotta kaikki menisi hyvin loppuun asti!  =)

Ja me muut...  Otettasko Suhwista mallia ja plussattas tällä kierroksella? ;)  Kunhan P_K ja Vatukka saavat hätistettyä tädin kylästä ja elenna "hätistettyä"  miehen petipuuhiin?  ;)

vatukka: Voihan se tosiaan olla,että kun kierto lähenee loppuaan ja jos (niinhän ei tietysti tälläkertaa enää käy...  :D  ), siis JOS kävisi niin,että täti jälleen kerran saapuis kylään, niin tauon pitäminen ei tulisi enää edes mieleen. Ja kun nyt Suhwikin näytti kannustavasti positiivista esimerkkiä, niin optimismi hieman nostaa taas päätään ja sitäkautta halu jatkaa yrittämistä. Mutta jospa tosiaan etenisi kierto kerrallaan ja nyt vain keskittyisi toivomaan parasta.  =)

Kiitokset onnitteluista kaikille! :) Ei tätä meinaa todeks uskoo, piti eilen testata uudestaan ihan vaan varmuuden vuoks.. :) Ja pakko kai se on uskoa että raskaana on. :) Uutta yritystä vaan putkeen, jos meillä tärppäs nii pakosti tärppää teillä muillakin! :)

Plussatuulia kaikille kovasti! *puuh puuh* :)

Täällä on vietetty aika mukava viikonloppu :) Ovispäiväkin oli eilen lauantaina ja niin siinä sitten kävi, että sekä pe että la tuli oltua sänkypuuhissa, eikä pelkästään yrityksen takia... ihan mukava kyllä oli mennä tällä kertaa vähän rennommalla asenteella. Mutta kyllä mulla vaan on myös aika kova tarve saada myös ovis hyödynnettyä (kun en sen ajankohtaakaan oikein pysty olemaan huomaamatta). Että taukojen pito on lähes mahdotonta jos se minusta on kiinni. Mutta katsotaanpas miten tässä sitten käy....

Tsemppiä kaikille ja plussatuulta kaikille! Kuten Lotte sanoi, niin jos vaikka lähdettäis porukalla Suhwin mukaan.....viimeistään sitten ajallaan itsekukin meistä :)

Täällä alkaisi laskurin mukaan olemaan ovulaatiopäivä kohdalla. Vielä ei ole tuntunut samanlaisia nipistelyjä, kuin aiemmissa kierroissa, mutta eiköhän ne sieltä tule aikanaan. Nyt olen kuitenkin uteliaisuuttani mitannut aamulämmöt, jotta tosiaan näen,että liittyvätkö tuntemani kivut ovulaatioon kuten oletan. Vielä ei lämmöissäkään muutosta. Peittoja on heiluteltu tasaiseen tahtiin,mutta olemme nyt hieman hillinneet itseämme ja harrastaneet haikarankutsu rituaaleja vain jokatoinen päivä. Jos vaikka on niin,että siittiöt eivät olekkaan uusiutuneet niin vauhdikkaasti kuin me olemme niitä houkutelleet matkaan.  ;) Syömme myös molemmat nyt D-vitamiinia, kun tuolla oli jossakin kirjoituksessa,että se saattaa parantaa siittiöiden liikkuvuutta. Ja eihän se talvisaikaan etenkään haitaksi ole muutenkaan. :) Kohta ne taas alkaa.. pitkät 2 viikkoa jännityksineen. ;)

vatukka: Miten siellä menee? Joko ovulaatio on ilmoitellut itsestään ja oletteko malttaneet kammarista edes poistua viimeaikoina?  ;)

Sitä pitikin teiltä kysyä, mutta unohdin!  :D  Tuntuuko teillä ovulaatio miten ja onko tuntemukset muuttuneet kuukausien myötä, pillereiden poisjätön jälkeen? Minulla on aiemmin tuntunut 1-2 päivänä nipistelyä tai kovaa kipua hetkellisesti joko jommallakummalla puolella tai mahdollisesti peräkkäisinä päivinä eripuolilla ja nännit tulleet hieman aroiksi ovulaatiopäivänä tai sitä edeltävänä päivänä. Nyt kuitenkin on tuntunut vähän jo parina päivänä selässä samalla tavalla kuin ennen kuukautisia ja nännit tulleet nyt myös aroiksi. Onko teillä muilla paljon ovulaatiota "ennakoivia" oireita?  :)

Heippa vaan kaikille!

Täältä ilmoittautuisi kuumeilijoiden mukaan yks 25-vuotias neitonen, avopuolison kanssa ollaan keskusteltu tästä jo vuoden päivät, mutta mulla oli niin paljon epävarmuutta töiden jatkumisen kanssa, ettei ole uskaltanut ottaa riskiä, nyt kuitenkin olen päättänyt lopettaa asioiden vatvomisen ja antaa tulevaisuuden tulla. Mitään kun ei voi koskaan ennalta tietää ja tänä vuonna jos jonakin, asiat ovat menneet koko ajan juuri päinvastoin kuin on itse toivonut, että ei jaksa enään yrittää olla askelta edellä.

Eihän meistä kumpikaan enään tästä kuitenkaan nuorene :)

Vielä ei tälle kierrolle päästy yrittämään, uskoisin että ovulaatio kerkesi mennä ohitse juuri paria päivää, ennen kuin tästä asiasta meillä keskusteltiin, mutta varma en voi olla, kierto on vaihdellut nyt niin paljon 20-28 välillä. Toisaalta eipä tässä niin kovin kauaa ole siihen, että kierto alkaisi taas alusta ja pääsisi ovistakin odottelemaan :)

Lotte itselläni ovis oireet tuntuvat toisinaan olevan paljon paljon voimakkaammat, kuin toisinaan vai onko sitä vaan oppinut seuraamaan tuntemuksia ja odottamaan niitä, en osaa sanoa :) Itse en ole syönyt pillereitä koskaan kolmea kuukautta pidempään (musta tulee sellanen pyörremyrsky, ettei kukaan kestä) ja on kokeiltu vaikka mitä pillereitä.

Santra87 tervetuloa mukaan! :) Joskus saattaa olla parempi kun ei ylisuunnittele asioita..Asiat kun ei välttämättä suju niinku Strömsössä... :)

Lotte Mulla ei oo ollu oviksesta muita oireita ku limat.. :/ Ei nipistelyjä, kouristuksia, puristeluja jne..Sekin kai on tos yksilöllinen juttu.. Toivotaan, että tätin odottelu jatkuu pitkään ja tulee seuraavan kerran vieraisille vasta monen kuukauden päästä! :)

Santra87: Tervetuloa mukaan! Olen samaa mieltä Suhwin kanssa; liika suunnittelu ei aina kannata, antaa mennä vaan!  ;D Aika moni tuntuu tulleen tuohon samaan johtopäätökseen,että jossain vaiheessa asioiden järjestely ja suunnittelu vain saa riittää ja perheen perustaminen alkaa. Liekö biologisella kellolla osuutta asiaan.  ;)

Suhwi: Toivottavasti tosiaan seuraavankerran täti tulee vasta piiiiiiiitkän ajan päästä...  ;)

Edelleen kuitenkin tämä ovulaatio tavallista oireettomampi tai sitten tämä kierto aikoo venähtää ja ovulaatio siksi antaa odottaa itseään. Jos nimittäin ovulaatio on jo tapahtunut, niin en huomannut koko asiaa. Ei normaalia kipuilua,ei limaneritystä, ei mitään. Paitsi ehkä hieman himokkaampi olotila tuossa yhtenä päivänä..  ;D Mutta se nyt voi olla muutenkin. :) Tosin minulla limaneritys ei kyllä aina ole mitenkään runsasta. Joillain kierroilla en ole edes huomannut sitä ja joillain sen kyllä huomaa.

Ompa muuten ihanaa, kun maa on tuoreen lumen peitossa! Ihanan näköistä!  =)

Lotte Mulla kans vaihteli limaneritys tosi paljon kiertojen välillä. Jossakin kierrossa ei tosiaan ollu mitään erikoisia tuntemuksia tai limoja ja sit seuraavassa kierrossa saatto lurahtaa ihan kunnolla ja himotti ku pientä hiirtä! :) On se vaan nii omituinen tuo ihmiskeho.. :) Eiku vaan peitot heilumaan, kyl se siitä tärppää.. ;)

Santra87: Tervetuloa munkin puolesta rupattelemaan!

Lotte: Mulla ei kyllä todellakaan ole mitään muuta ovistuntemuksia, kuin joskus harvoin lisääntyneet haluntunteet, joista vois päätellä oviksen olevan käsillä. Parina kuukautena olen saanu kyllä todistaa ihan sellasen kunnon limaklöntin vessa käynnin yhteydessä, mut en sitäkään siis joka kuukausi ole päässy näkemään. Ois toisaalta niin paljon helpompi, jos jotain tuntis tai näkis, mut näillä mennään.

Omaa: No mä sit varmuuden vuoksi testasin, niinku elenna kehotti, ku nää pari viimeistä kiertoa on ollu ihan ihmeelliset. Vuodon normaaliudesta en voi kommentoida muuta, kuin tota kestoa. Mun menkat ei nimittäin ole koskaan olleet kivuliaat tms., joinakin kuukausina saattaa vuodon eka päivänä olla pientä mahanpohjan kipuilua, mut se loppuu sit siihen. Joten sen suhteen olen onnekas, ettei mun tarvi mistää kuukautiskivuista kärsiä. Toisaalta jos kipuilisin niin nehän olis tosiaan olleet hyviä tulkintakeinoja tässä tilanteessa, mutta niistä ei siis ole apua, kun niitä ei ole.
Niin se tulos, ei se nyt ihan toivottu ollu, odotettava kylläkin, mut ei toivottava. Mut eipähän tarvi pähkäillä, et voisko sitä olla... En nyt silleen ollut yllättynyt, kun ei mitään muita siihen suuntaan viittaavia oireita ole ollu, joten jatkamme yritystä, jos tässä vaan jaksaa kaiken tän hetkisen hulabaloon keskellä.

VAROITUS: seuraa itsekeskeinen avautuminen.

Tänään on vuosi siitä kun alettiin yrittää lasta. Tässä varmaan olisi jo yksinään riittävästi syytä alakuloisuuteen, mutta eiköhän tänään tullut vielä uutisia: miehen kaverille on tulossa lapsi, ihan vahingossa, ehkäisystä huolimatta. Miten tää maailma voi olla näin epäreilu?! Sitä on sitten tullut tänään itkettyä. Kolme ihmistä lähipiiristä on nyt raskaana, kaikkien la maalis-huhtikuussa (meillä olisi ollut maaliskuussa). Nyt vaan v****taa melkoisesti. Ja kyllä, tiedän ihan varsin hyvin, ettei näiden ihmisten onni ole multa pois. Kiitos että sain avautua, ehkä jossain kohtaa vielä helpottaakin.

Lotte: Mulla on ovistuntemuksina lähinnä limat ja haluttaminen, mitään nipistelyjä ei taida yleensä olla. Rinnat alkaa myös aristaa, muttei joka kierrossa. Ollaan kyllä hyödynnetty ovis parhaamme mukaan, kiitos kysymästä. ;) Ei se ainakaan yrityksestä jää kiinni tässä kierrossa. Ihan varma en ole, onko ovis jo ohi vai nyt parin päivän sisään, joten täytynee koota itseni ja jatkaa harjoituksia. Nyt vaan odotetaan ja toivotaan parasta molemmille!

Santra87: Tervetuloa mukaan! Niin se vaan on, ettei kaikkia asioita voi suunnitella. Toivottavasti et joudu kauaa täällä viihtymään, vaan pääset odottajien puolelle. :)

P_K: Aina sitä toivo herää, jos on pienikin mahdollisuus. Pahoittelut negasta!

elenna: Koskas sulla olikaan se matka tulossa? Vieläkö joudut kauan odottamaan?

vatukka:  ISO HALAUS!   Onhan se hienoa, että toiset saa lapsia, mutta kun itse "saa tehdä töitä sen eteen", niin ei TODELLAKAAN kiinnosta kuulla miten muut saa vahinkovauvoja tuosta vaan.  :(   Eikös tämä palsta ole juurikin sitä varten,että vertaistuen ja kannustuksen ohella täällä saa kertoa ja purkaa pahimmat pelkonsa ja paskimmat fiiliksensä ilman,että kukaan katsoo kieroon. Luulen,että aika moni täälläolijoista ymmärtää 100% fiiliksesi. Todella kurjaa. Toivottavasti tästä kierrosta pääset kuitenkin liittymään noiden onnellisten odottajien joukkoon. :)  Ei kun peitot vaan vielä heilumaan!

P_K:  Kurjaa. Vaikka aavistelisi tuota tulosta, niin on se silti aina yhtä ei toivottu.  :( 

Oma napa: ovulaatio ei tällä kierrolla esiintynyt selkeinä oireina, paitsi vaihteeksi nännit arat (sitä ei aina ole). Tänään oli kuitenkin lämmöt aamulla koholla, joten eiköhän se ovulaatiokin sitten eilen (eikös se niin mene, että seuraavana päivänä lämmöt koholla?) tapahtunut. Lämpöjen mittailu ei siis varsinaisesti auttanut tietämään johtuivatko edellisten kiertojen nippailut ovulaatiosta, mutta toivottavasti sitä tietoa en kaipailekkaan kuukausiin....  ;)

Moi,

Lotte, sen jälkeen kun jätin pillerit pois vuosi sitten elokuussa niin joinain kertoina olin havaitsevinani jotain nipistelyjä ihan hetkellisesti, mutta en tiedä sitten mitä olivat. Sitten kevättalvella alkoivat ovulaatiot ilmeisesti tapahtumaan, yhtenä iltana  kovahkoa puristusta toisella puolella, mikä kesti muutaman tunnin. Tein testin ja oli niin vahvat viivat, että tajusin että mun aikaisemmat "plussat" ilmeisesti ei ollu mitään oikeita ovisplussia. Sen jälkeen on ollut joka kerta tota puristavaa kipua jommalla kummalla puolella muutamien tuntien ajan. Kaikilla ei tietysti oo mitään oireita, mutta mulla on nyt ollut noin. Muita oireita on ainakin halukkuuden lisääntyminen ja sitten parempi luisto jonkin aikaa ennen ovista. Ja oon huomannut myös vessassa käydessä valuvan vähäsen sellaista limaa...oikeestaan ei enää ovispäivänä mutta sitä edeltävinä päivinä. Sitten oviksen jälkeen usein tulevat nännit ja/tai rinnat aroiksi.

Santra87, tervetuloa :) Niinhän se on, ettei tätäkään juttua loputtomiin kannata lykätä. Yleensä asiat kyllä järjestyy :) Ja sitä ei kumminkaan niin tarkalleen voi tietää, että milloin se raskaus sitten alkaa. Meillä meni 10kk ennenkuin eka raskaus alkoi, mutta se olikin sitten tuulimuna. Nyt odotellaan, josko uusi onnistuisi.

P_K, harmi että testi oli nega, mutta nyt sitten uuteen yritykseen. Kivointa tietysti olisi, jos mitään vuotoja ei tulisi sitten kun raskaus oikeesti alkaa. Ne kuitenkin vähän aina aiheuttaa huolta vaikka olisivat harmittomiakin. Kyllä teilläkin varmasti vielä tärppää! Tsemppiä!

vatukka, voin kuvitella noita fiiliksiä, kun lähipiirissä on raskausuutisia ja nyt et sitten oo siinä kelkassa mukana :( Mutta josko se vielä iloksi muuttuisi. Jos tuut uudestaan raskaaksi niin tuskin se sitten enää harmittaa että ei osu lasketut ajat kohdilleen. Kyllä se vielä onnistuu. Kovasti jaksamista! Meillä on joulukuun alussa se matka, eli jos nyt en tule raskaaksi niin seuraavat kuukautiset olis alkamassa sitten ihan reissun viimeisinä päivinä :) Eli tän jälkeen ei tarvi sitä taukoa enää miettiä.

Mulla on nyt ollut vähän sellaiset fiilikset, että ei varmaan ihan heti ala uusi raskaus. Se johtunee siitä, kun ne menkat on tosiaan nyt ollut lyhyempiä kuin ennen keskenmenoa. Voihan olla, että kaikki on ihan hyvin, ei voi tietää, mut silti. Mietin tässä, että mitä kapseleita rupeisin pistelemään poskeen limakalvojen vahvistamiseksi....viimeisimpänä oon miettinyt tyrnikapseleita, ne vaan on hirmukalliita. Mut katsotaan nyt. Eiköhän meidänkin vuoro vielä joskus tule. Ihan hyvillä fiiliksillä kuitenkin meen, ainakin tänään kun on vielä perjantaikin :)

Niin ja tänään on 6 päivää oviksesta, että 8 päivän päästä lauantaina odottelen tätiä meille!

VATUKKA: Voi tiedän niin sun tuntemukset.....mut tiäks mitä; me ollaan tasan samaan aikaan alotettu yritys, tasan samaan aikaan plussattu + menetetty ja nyt mullakin vuosi tuli ja soitin jo ja varasin lääkärin tutkimuksia varten ja itkin parina iltana silmät päästäni vessan lattialla kun meille ei tule vauvaa ja mussa on joku vikana jne kaikki maholliset harmitukset negatestit kädessä......kunnes pari päivää kului ja ihme tapahtui....mä uskon ja toivon että se sieltä plussa yllättää kun sitä vähiten odottaa <3 (ja kliseistä sanoo mut totta.....)

Ja ELENNAlle kans hirmuisesti tsemppiä.... <3    Olette ajatuksissa

Ja tietty kaikille muillekin mut teidän kanssa kauemmin tahkottu näitä palstoja, mulla on teille tuolla plussanneissa jalka ovenraossa valmiina ;)

Moikka kaikille!

Lueskelin teidän juttuja ja ajattelin nopsasti kirjoitella.
Minulla kesti vuoden ennen kuin ensimmäistä kertaa raskauduin. Olin jo täysin varma että ei tämä meidän kohdalla onnistu.

Sitten ympyrät vähän vaihtui, eli lähdimme kahden viikon lomalle, missä keskityimme toisiimme ja reissun hienouksiin. Poks! Pari päivää ennen kuin reissusta lähdettiin kotiin niin plussa testissä !

Eli en missään nimessä halua, että te loukkaannutte tms, kun tänne vielä kirjoitan - mutta oikeasti se tapahtuu silloin kuin sitä vähiten odottaa. Tutkimuksiin menisin kyllä heti kun siihen on mahdollista, koska minä siis ehdin sitäkin jo jonkin verran yksityisellä harrastaa. Femar lääkkeellä ovulaatio kuntoon ja putkien aukiolotutkimus tehtiin juuri ennen reissuun lähtöä - uskon että niillä oli raskautumiseeni myös vaikutusta.

Joka tapauksessa - tytöt yrittäkää pitää lippua korkealla !!!!!!!!!!!

Kiitos tuesta ja myötätunnosta! Auttaa ihan oikeasti, kun joku ymmärtää miksi musta tuntuu pahalta, eikä ymmärrä väärin. En viitsi oikein kenellekään livenä tästä puhua, ettei sitten pidettäisi kamalana ihmisenä joka ei soisi muille lapsia ja onnea. Olen vaan niin kateellinen ja haluaisin saman onnen itsellenikin. 

Lotte: Täällä on kyllä korvaamatonta vertaistukea, samassa tilanteessa oleva ymmärtää parhaiten. Eipä ole käynyt mielessäkään lämpöjen mittaaminen. Ensi kierrossa (jota ei toivottavasti tulekaan pitkään aikaan) voisi koittaa, kun olen nyt hiukan ymmälläni oman ovikseni ajankohdasta. Kalenterista katsottuna pitäisi olla jo ohi, mutta vieläkin on limoja havaittavissa. Mulla on myös sellainen käsitys, että lämpöjen muuttuminen tarkoittaa, että ovis on ohi.

elenna: Tekee varmasti hyvää päästä täältä kylmästä ja pimeästä hetkeksi pois. Sekin on niin kivaa kun on jotain mitä odottaa. :) Enpä usko, että enää kiinnostaa muiden lasketut ajat, jos saa sellaisen itsellekin. Ei se niin kuukausien päälle ole, mutta olisihan se hienoa, jos ei mitään yli vuoden ikäeroa tulisi noihin tuloillaan oleviin, puhumattakaan siitä että mun pää hajoaa jos pitää vielä yrittää niin kauan. Eikö greipin pitänyt auttaa limakalvoihin, uskaltaisitko sitä vielä kokeilla? Se olisi ainakin suht halpaa ja jos kierron piteneminen vaan antaisi limakalvoille lisää aikaa paksuuntua? Toivottavasti tuo kuukautisten lyheneminen ei kuitenkaan olisi merkki yhtään mistään vaan kaikki on kunnossa. Ja voihan limakalvojen tilanteen tarkistaa ultrallakin? Mulla päin vastoin tuli vähän vuotoa vielä olisiko ollut kp 9 tai 10, eikä sekään tunnu kivalta miettiä mitä se mahtoi olla.

jessica3: Ihana kun tulit vielä tsemppaamaan. :) Olisi niin hienoa tulla perässä odottajiin, pakko se vaan on uskoa että jossain vaiheessa tulenkin. Sun puolesta on helppo olla iloinen, paljon onnea uudesta raskaudesta!

mietintämyssy: Se olikin sun vuoro plussata. :) Kiva huomata, että olet jo turvallisilla viikoilla ja voit vaan olla onnellisesti raskaana. Äidiksi ensi kertaa säkin olet edelleen tulossa, enkä minä ainakaan pahastu kommentoinnista, päin vastoin. Niin ärsyttävää kuin se onkin, mun kesken mennyt raskaus alkoi ihan todella silloin kuin sitä vähiten odotin, joten pakko kai siinä on olla jotain perää. Miten vaan osaisikin lakata taas odottamasta, toivomasta ja yrittämästä liikaa.

Olen jo vähän paremmalla mielellä taas. Eiliset uutiset oli kuin isku vasten kasvoja, tuli niin huonoon aikaan, mutta yritän nyt keskittyä enemmän omaan ja vähemmän muiden elämään. Huomenna täytyy ehkä vielä varmistella, mutta luulisin että ovulaatio tapahtuu viimeistään tänään. Ei kai mun kieto voi yhtäkkiä ihan mahdottomasti venyä...

Moikka!

Vatukka: kiitos ihanista sanoistasi! Juu viikkoja on tullut lisää ja ihanaa ja uutta tämä on. Olen kyllä ollut todella onnellinen ja ihana huomata että myös mieheni on sitä.

Tosin pakko sanoa, että minä en varmaan koskaan pääse siihen etten ollenkaan huolehtisi. Aika paljon np ultra tietysti auttoi, kun kaiken pitäisi olla hyvin. Aivan käsittämättömän upeaa oli myöskin nähdä pienen liikkeitä ensikertaa. Meinasi tämä mimmi herkistyä ja miehenkin kasvoja punotti.

Joka tapauksessa, minä elän voimakkaasti mukana teidän tuntemuksissa. Ovat meinaan sen verta hyvässä muistissa ja tuo plussan odottelu ei ole ihan kivaa puuhaa, kun se ei heti onnistu. Plussatuulia kovasti teille kaikille !!!!!!!

Ps. itse harrastin kovasti tuota foolihappoa ja greippimehua - mutta mielenkiintoisinta oli, että plussakierrossa en niitä jaksanut miettiä kun ahdisti niin. (ehkä vuoden jälkeen oli jo sen verran paljon niitä kehossa valmiina :)

Takaisin