Äidiksi ensi kertaa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nymeria
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ahaa...mä sain tabut mukaan ja ne piti ottaa kotona suun kautta (vaikkakin lapussa luki, että suositellaan emättimeen laittoa). Tuo teidän tapa on kyllä varmaan parempi. Ei tarvitse sitten niin paljon itse miettiä ja sairaalassa tietävät sitten heti mitä pitää tehdä, jos ei tuukaan tarpeeksi tai tulee liikaa tai muuta.

Mä olen kyllä raskauden keskeytymisestä jo ihan toipunut henkisesti, mutta tää fyysinen toipuminen vaan huolettaa. Kumpa ois pian taas ihan normaali olo.

Huomenta ladyt!

Olen kyllä täällä taustalla ollut, en tosin ole viime aikoina kirjoitellut.

Olen pahoillani teidän tilanteista, mutta nostan hattua teidän upealle asenteellenne !

HUOM ! minä ainakin olen sitä mieltä, että ei ole minkäänlaista tarvetta uudelle ketjulle - keskenmenot ovat äärimmäisen ikäviä, mutta valitettavasti ne kuuluvat elämään. Itse olen lähinnä erittäin kiitollinen siitä, että olette jakaneet kokemuksianne täällä. Se antaa erittäin paljon henkistä pääomaa ja realistisemman kuvan asioista, kun vähän paremmin ehkä ymmärtää mistä on kyse. Itsehän en ole vielä edes raskaaksi päässyt kertaakaan. Eli itse ainakin olen voimakkaasti sitä mieltä - ettei missään nimessä mitään uutta ketjua ole tarpeen perustaa.

Itselleni kuuluu ihan hyvää - olemme joitakin viikkoja asuneet uudessa asunnossamme, ja se rupeaa pikku hiljaa tuntumaan kodilta. Muuten kesä aika pitkälti on mennyt töitä tehdessä. Ensi viikon lauantaina minulla koittaa 3 viikon loma - joten voiton puolella rupeaa olemaan senkin suhteen

Muuten, niin kuin olen pariin muuhun ketjuun vähän kirjoitellutkin, niin olen käynyt jonkin verran lapsettomuuteen erikoistuneella yksityislääkärillä, koska olen halunnut selvittää että mikä minussa mahdollisesti on vialla.

Nyt olen sitten jonkin aikaa syönyt metformin lääkettä (jonka pitäisi tasapainottaa insuliinitasapainoa, kun siinä jotain pientä häikkää on - ei siis diabetes) ja tämän viikon uutuus on femar lääke, minkä pitäisi parantaa ovulaation olosuhteita. Metformiinia syön kolme tablettia / päivä, joka päivä, ja femaria syön kp 3 - 7 tabletin päivässä (eli yhteensä 5 tablettia).

Ensi viikon tiistaina on sitten kp 11, jolloin olen menossa tarkistusultraan, sekä aukiolotutkimukseen. Sitten tietää, että onko femarista hyötyä ovulaatiooni. Eli asiat etenevät, joskin usein tuntuu siltä että miksei tämä jo ole onnistunut. Onneksi miehen simppatestitulokset olivat erinomaiset. Ei auta muu kuin toivoa, että jossain vaiheessa tärppää.

Teille molemmille toivon oikein kovasti kaikkea hyvää, että pikaisesti saisitte toipua fyysisesti niin, että pääsette uuteen yritykseen ! Olen varma että kun jo olette onnistuneet raskautumaan, niin varmasti nopeasti saatte sen uuden plussan - joka sitten tulee tuomaan teille sen rakkaimman lahjan.

Itselläni siis menossa kp 6 / 30? ja yrityksen olemme aloittaneet syyskuussa 2011.

-Mietintämyssy 2011-

Kiitos ihanista sanoistasi mietintämyssy :) Toivottavasti teillä nuo lääkehoidot toisivat pikaisen plussan. On hyvä, että saatte hoitoa... Nykyään osataan kyllä auttaa näissä asioissa, ja tosi monet saavat avun, vaikka tietysti hoidot voivat olla kovin raskaitakin... Mukavaa lomaa sinulle :)

Mä kävin tänään lääkärissä ja verikokeissa ja pissatestissä ja huomenna selviää tulokset. Helpotti kyllä, ja lääkärin katsomana kaikki oli ok...kohtu nyt oli hieman arka, mutta vastahan sitä on rääkätty. Nyt illalla on sitten taas ollut vähän huono olo, mutta ihan hyvillä mielin oon tässä, kerran hoitoonkin jo pääsin. Ehkä tää oli tosiaan joku mahapöpö. Tai sitten mulla raskausoireilee vielä...

Tänään pääsin ultraankin ja kaikki oli siellä hyvin. Eli mahapöpö tässä sitten kai on vaivannut. Hiivaankin sain lääkkeet, sekin kuulemma voi aiheuttaa mahakipuja. Helpotutti kyllä. Nyt jos vielä alkaisi pikkuhiljaa tulla parempi olo, niin hyvä :)

Kohtu oli tyhjä ja limakalvot ohuet. Kuukautisia sopii odottaa joskus kuukauden päästä. Sitä odotellessa...

Tulin nyt lyhyesti omanapailemaan: perjantaina sain mifegynen valmistelemaan tyhjennystä (toistaiseksi ei ole tapahtunut mitään) ja huomenna menen naistentautien polille saamaan varsinaset tyhjennyslääkkeet. Vähän jännittää ja pelottaa, että mitä tapahtuu vai tapahtuuko mitään.

mietintämyssy 2011: Mukava kuulla sinusta!

elenna: Hyvä että jälkitarkastuksessa ei enää tullut mutkia matkaan. Onko vointi jo muuten parempi?

Palaan paremmalla ajalla, onhan tässä sairaslomaa edessä.

vatukka, tsemppiä tyhjennykseen. Toivottavasti sinulla onnistuu se. Tuu sitten kertomaan kun jaksat... *hali*

On mulla nyt vähän parempi olo ollut, mutta en mä kyllä edelleenkään ihan normaalin terve oo. Viikonloppuna en oikein jaksanut tehdä juuri mitään, enimmäkseen lepäilin vaan. Ja välillä tuo oksettava olo edelleen kiusaa, mm. tänä aamuna. Tuntuu ihan raskausoireilta (tosin lääkäri sanoi, ettei niitä oikein voisi olla enää). Pitää odottaa ja katsella. Toivottavasti jaksan olla töissä tällä viikolla... voihan olla, että sinne meno piristääkin.

Moikka!

Vatukka: Tsemppiä tyhennykseen - kyllä kaikki varmasti menee olosuhteisiin nähden, parhaalla mahdollisella tavalla !

Elenna: voi kuinka tuntuu ikävältä, että sinulla vaivat vaan jatkuvat..... Nyt nopeasti asiat kuntoon sinne, pliis !!!

Sitten vielä lyhyesti omaa: viikonloppu takana ja viimeinen viikko ennen lomia alkanut. Nyt on kp 10 ja huomenna menen sinne lääkäriin. Pikkuisen jänskättää.... ja pelottaa ettei femareista mitään hyötyä ole ollut... Onneksi aika on jo heti aamusta, niin että sen asian saa pikaisesti hoidettua, niin että sitten taas pääsee töihin. Kiirettä nimittäin työrintamalla pukkaa, varsinkin aina ennen lomia, kun pitäisi saada asiat kuosiin. Olen päättänyt, että mikäli nyt huomenna tulee huonoja uutisia - niin sitten olisi pakko ottaa vähän taukoa ja ainoastaan keskittyä lomailuun. En tajua, miten nyt olen niin huonosti asennoitunut huomiseen... ehkä se on jonkin näköistä mielen valmistautumista pahimman varalta.....

Joka tapauksessa - nyt minä lopetan turhanpäisen jankutuksen - kun muilla on paljon enempi ikävyyksiä.

Kaikkea hyvää teille !

-Mietintämyssy 2011- kp 10 / 30 ? yritys aloitettu syyskuussa 2011

Eipä ole kerennyt kauheasti koneella olemaan (vaikka olenkin lomalla) ja jäänyt vähän vähemmälle täällä käyntikin, mutta jos pikaisesti jotain, pitää lukea tarkemmin paremmalla ajalla.

Ehdottomasti ensin voimahalit teille vatukka ja elenna! Toivon niin kovin, että pääsisitte pian yli tästä ikävästä tilanteesta ja voisitte sitten aloittaa myös uuden yrityksen.

Omaa: Meillä se lähti sitten yk3 käyntiin. Ei lykästänyt sitten viime kuun pupuilutkaan, mutta eipä siinä, yritystä on kuitenkin takana vasta niin vähän aikaa, ettei tässä vielä mitään panikoimaan aleta. Sitähän ei tiedä millon se ovis sitten on, että sattuis sit edes pupuilut kohilleen. Ainut minkä olen havainnu, on se että mun tekee kyllä kaikkein eniten mieli just siinä puolessa välissä kiertoa, et kenties se oviskin niillä paikkeilla sit on.

Jotain positiivista kuitenkin viime viikolta, nyt ollaan sitten virallistettu tämä meidän 13 vuoden yhteinen taival emoticon ja minä saan jatkossa käyttää uutta sukunimeä. Eipä tämä loppu elämän muutos ole tuntunut oikein miltään, kun kukaan ei vielä tiedä asiasta eikä asiaa ole suuremmin juhlittu. Sormuksetkin on vielä rasiassa siihen asti kunnes asiasta virallisesti ilmoitetaan. Ensi viikolla kerron sitten pomolle, kun menen lomalta takaisin töihin, sille on vähän pakko kertoa ja hän saakin olla sitten ensimmäinen joka asiasta kuulee. Sukulaisille ja ystäville kerrotaan tuossa loppu kuusta, kun järjestämme pienimuotoiset "juhlat", kylläkin ihmiset on kutsuttu paikalle tupla-synttäreiden varjolla eli yllätyksenä tulee se, että kyseessä on myös meidän "häät".

Hei,
kävin siis aamulla lääkärillä...en oikein osaa sanoa että millä mielellä nyt olisin...?? Hyvät uutiset ovat, että molemmat röörit ovat auki ja että 2 follia löytyi. Toinen oli 9 mm ja toinen oli 10 mm. Lääkäri sanoi, että perjantaina pitäisi vielä käydä ultraamassa, että nähdään että ovatko nuo follit kasvaneet. 11 mm on kuulemma jonkinlainen rajapyykki, että siihen olisi hyvä kasvaa niin että olisi hyvät mahdollisuudet onnistua, eli siinä mielessä oli suht. positiivinen käynti, kun ovikseen minulla vielä on matkaa tyyliin 5 päivää. Noh, perjantaina sitten tietää varmuudella, että kasvavatko. Eli siinä mielessä lääkäri oli erittäin tyytyväinen.
Huonompi homma oli sitten se, että endometrioosini nyt on aktiivinen, eli on reilusti suurentunut. Lääkäri jo antoi ymmärtää, että mikäli nyt ei pian tärppää, niin olisi endo leikattava piakkoin....ei hyvä juttu ollenkaan. Paras lääkehän endoon olisi juuri raskaus....

Sitten vielä, mikäli haluatte kuulla aukiolotutkimuksen fiiliksistä.....? Olin ottanut 1000 mg särkylääkettä tuntia ennen tutkimusta. Tutkimus ei suoranaisesti sattunut, mutta epämukavaa kuitenkin oli. Onneksi se oli todella nopeasti ohi. Mikäli siis joku siihen joutuu jostain syystä, niin minä ainakin voin sanoa, että ei sitä tarvitse pelätä. Oli itseasiassa aika jännä nähdä ruudulta, kun se liuos "matkusti" kohtuun molemmissa rööreissä. On mullakin huvit :)

Kaikille hyvää päivää toivottaen !

-Mietintämyssy 2011 - kp 11 / 30 ?

No niin, tyhjennyksestä on selvitty, joten toivon että voin pikkuhiljaa jättää tätä kokemusta taaksepäin. Jälkitarkastukseen on vielä kolme viikkoa, joten toivottavasti kaikki on silloin hyvin ettei tämä tästä pitkittyisi. Vuodon määrä oli sellainen, ettei ole mitään erityistä syytä epäillä, etteikö kohtu olisi tyhjentynyt. Tarkempi kuvaus tapahtumista löytyy keskenmeno puolelta, mutta lyhyesti sanottuna uskon että toimenpide onnistui, eikä siitä jäänyt mitään pahempia traumoja. Kivut eivät olleet lääkkeiden kanssa ollenkaan niin pahoja kuin pelkäsin, pahinta oli vuodon määrä ja klimpit. Yhdessä vaiheessa meinasin pyörtyä, mutta onneksi olin sairaalassa ja apu oli lähellä. Nyt on vielä kuukautisten alkupuolta muistuttavaa vuotoa, väsymystä ja huimausta, varmaan juurikin tuon verenvuodon takia.

Nyt olen iloinen, että päätin kertoa keskenmenosta äidilleni. Hän oli samaan aikaan työvuorossa, kun olin osastolla ja ehti käymään pari kertaa. Hän toi minulle kertakäyttöhousut, kun omat oli veressä ja syötävää kanttiinista kun en voinut lähteä liikkeelle. Puhumattakaan siitä, kuinka hyvältä tuntui kun joku tuttu ihminen kävi välillä katsomassa miten minulla menee.

mietintämyssy: Toivottavasti perjantain lääkärikäynnillä follit ovat kasvaneet ja saatte sen tärpin pian! Ei kuulosta kivalta sinunkaan tilanteesi. :( Onneksi putket oli auki, joten vielä on kaikki mahdollisuudet siihen tärppiin, eikö niin? Kiitos kun kerroit kokemuksesi aukiolotutkimuksesta, mä olin myös siinä käsityksessä että se on jotain kauhean kivuliasta. Tosin ilmeisesti mulla on myös ainakin toinen rööri auki, joten toivottavasti ei tarvi mennä.

P_K: Kiitos voimahalista ja paljon onnea naimisiinmenon johdosta! Mukavaa saada tänne hyviä uutisia. :)

elenna: Voi ei, vieläkin siis huonot olot vaivaa. :( Toivottavasti menee nyt pian ohi, oli sitten kyse hormoneista tai vatsataudista. Siis nytkö pitää odottaa vuosi ennen kuin pääsee mihinkään tutkimuksiin?! Tai siis toivottavasti ei tarvi, vaan ollaan molemmat tukevasti raskaana tai jo oma lapsi sylissä siihen mennessä. En mäkään nyt ollut mihinkään tutkimuksiin vielä ryntäämässä, mutta kyllä viimeistään puolen vuoden päästä alkaisi varmaan kiinnostaa. Yritin kysyä gyneltäni tästä asiasta jo kun kävin ultrassa, mutta siitä vastauksesta ei saanut mitään tolkkua, joten kiitos kun kerroit. Eiköhän käytännöt ole julkisella puolella aika samanlaiset joka paikassa.

vatukka, hienoa, että tyhjennys onnistui :) Ja aina parempi, ettei tarvinnut kaavintaan asti lähteä :) Kyllä minä uskon, että sinä ja minä tulemme uudestaan raskaaksi, toivottavasti tosiaan viimeistään siinä puolen vuoden sisällä. Niin se lääkäri sanoi, että uusi yritys alkaa nyt ja vuoden päästä saa mennä tutkimuksiin (tosin hän sanoi monta kertaa, että "nyt tulit kuitenkin raskaaksi"). Ja kyllä mä uskon, että sitten saa apua jos esimerkiksi seuraavat kuukautiset eivät tulisikaan tai olisi jotain muuta tähän keskenmenoon liittyvää vielä. Kyllä se siitä. Jaksamista sinulle jälkivuodon kanssa.

mietintämyssy, pahoittelut endosta :( :( Kumpa teillä nyt tärppäisi heti, niin ettei tarvitsisi sentään leikkaukseen mennä ja saisi se endo sitä kautta kyytiä. Toivotaan, että ne follit nyt kasvaa siellä <3 Onneksi ainakin putket olivat auki. Voimia *hali*

P_K, kiitoksia.. kyllä se tästä... onnea uudesta sukunimestä :) On sitten tulevaisuudessakin teillä molemmilla sama nimi kuin vauvalla :) Minäkin huomailin viime vuoden aikana, että kyllä se mieli tekee ihan eri lailla siinä keskivaiheilla kiertoa. Mukavaa yritystä teille :)

Tänään ei oo tainnut ilmetä tota oksettavuutta, eli eiköhän se tästä parane. Aika väsynyt kyllä olin aamupäivällä ja töissä oli muutenkin aika rankka päivä...huomenna on vielä erikoispitkä kokoustuspäivä. Mutta aamulla tein taas raskaustestin ja se oli kyllä melkein nega :) Oli kyllä haamujen haamuista haamuin se viiva mitä kuitenkin siinä olin näkevinäni. Hyvä niin. Kyllä se siis laskee. Viikko sitten oli sellanen haalea mutta selvä viiva.

Eilen oli myös eka kerta sänkypuuhia kaavinnan jälkeen ja hyvinhän se meni vaikka vähän jännitin että joko se on turvallista. Heti tuhmasti ei käytetty ehkäisyä, mutta en usko että sillä vielä näin pian oli väliä... tuskin ovis tulee vielä pariin viikkoon. Olis kiva kyllä havaita se, niin vois sitten hyvillä mielin odotella kuukautisia.

Eihän se tyhjennys onnistunutkaan kerralla. Pitkin viikkoa olen ihmetellyt koska alavatsakipujen kuuluu loppua, mutta viikonloppuna ne ainoastaan pahenivat. Mulla on ollut päivittäin sellaista ajoittaista vatsakipua, ei mitenkään koko ajan. Eilen sitten soitin hoitajalle ja kysyin onko tämä normaalia ja pääsin tänään tarkastukseen. Kohdussa oli vielä ylimääräistä tavaraa ja sain uudet lääkkeet tällä kertaa kotiin. Mitään tulehdukseen viittaavaa ei ollut ja perjantaina saan kuulla Hcg-mittauksen tulokset. Nyt siis ihmettelen kotona, että alkaisiko jotain tapahtua. Lääkäri meinasi lähettää mut töihin, mutta sain sentään puhuttua itselleni tämän päivän sairaslomaa. Olisi se ollutkin tilanne alkaa vuotaa samaan malliin töissä kuin viimeksi sairaalassa. Toivottavasti tyhjennys nyt onnistuu, koska sitten on vuorossa kaavinta. 

Millainen vointi sinulla on elenna? Taisit sanoa pitäväsi taukoa täältä, mutta jos satut lueskelemaan. :)

Miten mietintämyssyllä on tilanne edennyt?

P-K: Siellä alkaa kierron puoliväli lähestyä? Onnea tärppipäiville! Mulla on osunut lisääntyneet halut ja ovulaatiotestin plussa aika samoihin aikoihin, joten eiköhän siihen uskalla luottaa.

vatukka: Ompa ikävä kuulla, ettei se tyhjennys onnistunutkaan kunnolla. Toivottavasti nämä nykyiset lääkkeet sitten hoitavat homman loppuun asti. Kovasti jaksamisia sinne!

Omaa: Täällä alkaa tosiaan ovispäivät olemaan käsillä ja tällä viikolla pitää yrittää sit pupuilla oikein urakalla. Senkin takia, kun mies lähtee ens viikolla eri paikkakunnalle kouluttautumaan useammaksi päiväksi. Näitä hommia kun ei oikein etänä hoidella. Kiva kuulla, että teillä jotka olette ovista testailleet on testit ja halut ollu synkassa eli kenties voin sitten luottaa siihen tuntemukseen, että silloin saattaa olla juurikin se oikea hetki.
Niin ja Kiitos kaikille onnitteluista : )

Moi,

vatukka, voi miten kurjaa, että sinulla pitkittyy nyt se tyhjennys :( Jaksamista! Kohta se on joka tapauksessa ohi.

P_K, mukavaa yritystä :) Toivottavasti teillä se h-hetki on ennen reissua :)

Tuntuu, että olisin ollut jo aika kauan pois täältä, vaikka eipä siitä näytä olevan kuin 10 päivää. Mulla on ollut ihan hyvät fiilikset ja voinnit. Työjuttujen kanssa on ollut aikamoista hulinaa, alkuviikon olin reissussa. Meni ihan hyvin ajatukset toisaalle.

Nyt sitten vaan kuvittelin, että kuukautiset alkoi, mutta en enää tiedä. Vuotoa oli kolmena päivänä, mutta kovin kovin vähän. Vatsa oli kyllä asiaankuuluvasti kipeä, että fiilis oli ihan sellainen kuin kuukautisissa. Mutta en sitten tiedä, että lasketaanko tuo nyt ja saataisiinko me aloittaa jo yritys... Kaavinnasta oli kolme viikkoa noiden hämykuukautisten aikaan. Ei sieltä tietysti suuria vuotoja vielä voinutkaan tulla, koska limakalvot oli kuulemma ihan ohuet silloin...mutta että noin vähän, en tiiä. Saattoi se tietysti olla jotain välivuotoakin... Olisi vaan kiva tietää, että missä mennään, kun ei yhtään huvittaisi käyttää ehkäisyä... mutta pitää seurata tilannetta.

P-K: Säilyyhän siittiöt toimintakykyisinä pari päivää naisen elimistössä, joten ei mene alkuviikonkaan ovis hukkaan kun oikein ajoittaa. ;) Mä olen itse niin kärsimätön, että olen stressannut aina etukäteen kalenterista oviksen sijoittumista "väärään aikaan" sen suhteen kun ehditään pupuilla.

elenna: Onpa hankala tilanne. Enpä kyllä osaa sanoa tuohon mitään, että voiko olla kuukautiset vai ei. Ensimmäiset kuukautiset keskenmenon jälkeen on kai usein erilaiset kuin normaalisti ja kaavinnan jälkeen kohdussa ei varmaan ole jäljellä niin paljon vuodettavaa kuin normaalin kierron jälkeen. Tai näin itse kuvittelisin. Me ei myöskään olla innostuneita kumin käytöstä, joten en tiedä mennäänkö tässä selibaatilla vai pienellä riskillä keskeytyksellä niin kauan kunnes ensimmäiset kuukautiset tulee. Kun nyt ensin pääsisi tästä vuotamisestakin.

Ei ne lääkkeet saaneet aikaan sen enempää vuotoa kuin oli aiemminkaan. Eilen oli lääkärin soittoaika ja sanoin että alavatsakivut jatkuu ja vuoto on aika vähäistä. Ymmärsin rivien välistä, että hcg olisi vielä aika paljon koholla, koska sain uuden hcg mittauksen viikon päähän. Lääkäriajan sain myös ensiviikon perjantaille. Olin eilen niin kiukkuinen, että hyvä etten ehtinyt tänne kirjoittelemaan, olisi ollut painokelvotonta... Ensiviikon perjantaina on kolme viikkoa ensimmäisen tyhjennyslääkkeen ottamisesta! Silloin piti olla jälkitarkastus ja koko homma ohitse. Tuntuu siltä, että olen jäänyt jumiin tähän keskenmenoon, varsinkin fyysisesti. Yritän nyt ajatella positiivisesti, että olisi paras jos loppu tyhjennysvuoto tulisi itsestään ennen perjantaita, mutta ei tämä todellakaan siltä vaikuta. Itkettää kun ajattelenkin sitä vaihtoehtoa, että samat jäännökset löytyy kohdusta ja päädyn kaavintaan. Menee taas vain aikaa hukkaan, enkä pääse jättämään tätä asiaa taakseni.

Voi vatukka, miten ne nyt sinua noin pitkään odotuttaa niiden lääkkeiden kanssa :O :( En nyt muista tarkalleen mitä kaikkea sulle on tehty, mutta mielestäni sut ois nyt pitänyt heti ottaa ultraan ja katsoa, tarvitaanko se kaavinta. Tai ehkä he sitten tietävät paremmin. Toki olisi paljon parempi, jos asia hoituisi ilman kaavintaa. Ymmärrän täysin, miten ahdistavaa tuo odottaminen on :( Asiasta ei voi päästä yli, ennen kuin fyysisestikin kaikki on kunnossa. Mä jouduin odottaa 2 viikkoa ennen kuin sain ne tyhjennyslääkkeet, mutta sen jälkeen sujui hommat nopeammin. Ekat lääkkeet otin torstaina ja kun ne ei toiminut, sain ottaa toiset lauantaina. Sitten maanantaina lääkäriin ultraan ja tiistaina kaavintaan. Kaavintaa ennen piti olla syömättä ja juomatta se 12h. Mietin vaan, että jos olet melko varma kaavintaan joutumisesta niin voisit silloin perjantai-aamuna olla syömättä/juomatta mitään...ehkä pääsisit silloin sinne samana päivänä, en tiedä. Toisaalta ei ole kivaa olla juomatta turhaan. Itse jo kerran tein niin... Yritä nyt jaksaa siellä <3 Kyllä se sitten kohtapuoliin on kuitenkin ohi. Mulla ainakin oli tosi helpottunut olo jo silloin kaavintapäivänä.

Sain lääkäriajan vasta perjantai iltapäivälle, joten en voi mitenkään nopeuttaa kaavintaan pääsyä. Muuten kyllä olisin noudattanutkin vinkkiäsi. En tiedä johtuuko tämä odotuttaminen nyt sitten siitä, ettei ole tulehdusta, niin ei ole mitään hätää. Olen vaan alkanut huolestua siitä että tekeekö tämä kohdulle turvotusta tai jotain, kun oli alavatsa todella kipeä hetken aikaa keskiviikkoisen tutkimuksen jälkeen ja nyt ennen ajoittainen alavatsakipu on muuttunut jatkuvaksi. En vaan joudu edes buranaa tämän takia syömään, niin en oikein kehtaa soittaa mihinkään ja valittaa kipuja. Toisaalta eihän edes ensimmäinen lähes onnistunut tyhjennys aiheuttanut kovia kipuja, joten ehkä niitä ei tule ennen kuin jokin on tosi huonosti.

Pahoittelut, ajatukset kiertää pahasti kehää oman navan ympärillä. Tästä tulee oikeasti niin huono omatunto, kun tiedän miten paljon huonommin asiat voisivat olla. Eihän mulla ole oikeasti mitään hätää edes. Liikaa aikaa ilmeisesti miettiä vaan.

Huomenta täältä rapakon takaa - lomalta !
Tulin vain lyhyesti kommentoimaan. VOI VATUKKA !!!! toivon koko sydämestäni että pian saisit homman kuntoon...... todella ikävää että prosessi noin viivästyy. Kovasti jaksamista !

Itselläni kp 25 / 30 dpo 9, ovistestissä sain plussan, joten ainakin ovis toivon mukaan on tapahtunut. Itselläni ei ole mitään erityisiä tuntemuksia, enkä nyt suoraan sanottuna ole niin hirveästi asiaa täällä lomalla miettinyt... Nyt tosin, kun kiertopäivät vähenevät, ajatuksia on tullut, että mitä jos kuitenkin...? Eli jänniä aikoja myös täällä.

Tsemppiä kaikille !

-Mietintämyssy2011-

mietintämyssy: Kiitos myötätunnosta. Oikein rentouttavaa lomaa, tiedä vaikka rentoutuminen toisi mukavia sivuvaikutuksia. :) Sinulla onkin kierto ihan lopuillaan, kunpa nyt olisi tärpännyt! Olisit kyllä sen plussan ansainnut.

Tänään oli lääkäriaika, oli onneksi mukava nuori naislääkäri. Olen vaan vähän ihmeissäni, kun aluksi lääkäri sanoi, että normaalisti jos jälkitarkastuksessa Hcg on alle 500, katsotaan että kaikki on ok eikä mitään tarkistuksia enää tarvita. Minulla oli, mutta kun nyt oli jo lääkäriaika varattuna, pääsin ultrattavaksi. Ultrattuaan lääkäri totesi, että kohdussa on vielä sen verran ylimääräistä, että tarvitaan kaavinta. Minun kun vielä keskenmenon varmistuttua annettiin ymmärtää, kun jälkitarkastuksesta kyselin, että verikoe on ultraa tarkempi, eikä mitään ultrauksia tarvita enää jälkitarkastuksessa. Mikseiköhän näitä jälkitarkastuksia voida aina hoitaa kunnolla, vaikka minulla nyt kävi edes tämän suhteen hyvä tuuri. Lopuksi kysyin lääkäriltä, kuinka kauan nyt pitäisi käyttää ehkäisyä, vaikka pidin selvänä että pitää odottaa yhdet kuukautiset. Vastaus olikin, ettei ehkäisyä tarvita, koska uusi raskaus ei voi alkaa jos elimistö ei ole siihen valmis.

Eli tämän valossa ei elenna varmaan tarvi olla hirveän huolissaan siitä oliko oikeat kuukautiset vai ei. Mitään katastrofaalista tuskin tapahtuu, vaikka olisitkin arvioinut väärin. Toki kannattaa toimia kuten itsestä parhaalta tuntuu ja noudattaa lääkärin ohjeita tarkasti jos siitä tulee varmempi olo.

Ensiviikolla siis kaavintaan, mutta olo on melkeinpä helpottunut. Nyt tämä asia saadaan vihdoin päätökseen.

Takaisin