Äidiksi ensi kertaa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nymeria
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

P-K: Onnittelut hääpäivän valinnasta! Me tehtiin vähän samalla tavalla, mentiin vuosipäivänä naimisiin vain molempien perheenjäsenten läsnäollessa. Kavereille kerrottiin sitten jälkeenpäin. Täytyy kyllä varoittaa, että mun kavereista ja sukulaisista pari taisi ottaa itseensä, kun ei kutsuttu tai sen enempää tiedotettu etukäteen. Meille järjestely sopi kuitenkin hyvin ja oltiin / ollaan tyytyväisiä ratkaisuumme.

elenna
: Siellä mennään kierron viimeisiä päiviä, jännittävää! :) Kunpa tämä olisi teille SE kierto! 

mietintämyssy: Onneksi kaikki kiire palkitaan uudella remontoidulla kodilla. :) Toivotaan että lääkkeet auttavat mahdollisimman pian, etkä joutuisi niitä enää kauaa syömään.

Omat kuulumiset vielä: Kp 1 / 29, yk 7. Tuhruttelu alkoi jo kolme päivää ennen kuukautisten alkua, joten enimmän pettymyksenkin itkeskelin jo silloin. Mahtoiko olla ensimmäinen kerta kun itku tuli samantien kun huomasin punaista paperissa, onneksi olin kotona! Nyt on jo parempi mieli, mutta ikävältä tuntuu kun puolen vuoden rajapyykki on nyt sitten ohitettu. Useimmat kai raskautuvat siinä ajassa. Tämä kierto meneekin aika pitkälti hukkaan, kun ovulaatio on juhannuksena. Eiköhän tästä taas nousta, pakkohan se on kun kesä on vasta aluillaan ja loma lähestyy. :)

Moi,

vatukka, pahoittelut uudesta kierrosta :/ Joo kyllähän useimmat raskautuvat muutamassa kuukaudessa, mutta toisaalta sanotaan, että ihan terveilläkin pariskunnilla voi mennä se vuosi. Että vielä teillä on aikaa :) Toivottavasti teidän ei tarvisi enää pitkään odottaa. Mua ainakin edelleen rohkaisee se, että Maddelalla onnisti vasta yk11:lla. Itsellä on juuri yk11 nyt päättymässä...olisi kiva, jos tää olisi ollut meillekin se yrityskerta jolloin tärppää. Mutta en usko.

mietintämyssy, kiitos, että jaoit tuon ikäkokemuksesi :) Rohkaisevaa tuo, mitä lääkäri on sinulle sanonut! Vielä on siis aikaa... Noin varmaan minullekin juuri käy, että 30v ylitettyäni huomaan yhä olevani yhtä lapsellinen :D Hienoa, että sinulla oli lääkärissä kaikki hyvin :) Toivottavasti saat/sait vahvistuksen, että ovulaatio tosiaan tapahtui. Olette tekin jo kauan yrittäneet, toivottavasti pian onnistaa :) Hyvä, että saat nyt lääkkeistä apua, vaikka epämiellyttäviä ovatkin...

P_K, mitäs sinne kuuluu?

Täällä pitäisi ylihuomenna taas alkaa kuukautiset, ja niin ne varmasti taas tulevatkin tasaisen tappavasti... :( Jonkin verran on ollut samanlaisia tuntemuksia kuin aiemmissakin kierroissa, oletan, että ne tarkoittavat kuukautisten olevan tulossa. Sellaisia menkkamaisia tuntemuksia muun muassa. Samanlaista huonovointisuutta kuin viime kierrossa, ei ole ollut. Se oli varmaan joku häiriö.

Mieli on ollut vähän matalalla, jos ja kun nyt vieläkään ei tärpännyt :/ Vaikea enää toivoakaan, että tulisin pian raskaaksi. Pelkään, että nimenomaan siittiöissä on vika, ja se ei olisi mukava juttu ollenkaan. No, toivottavasti loppukesällä mies suostuu menemään antamaan näytteen, ja päästään eteenpäin. Tai josko sitä ennen tapahtuisi ihme ja tulisi viimein se plussa. :O

Onneksi kaikki päivät eivät ole näin surumielisiä :) Mukavaa kesää kaikille!

Voi kun on taas mollivoittoisia nämä kaikkien kuulumiset. Harmi, kyllä sitä toivoisi iloisia uutisia kaikille, varsinkin teille, jotka olette yrittäneet jo kauemman aikaa.

Meillä on yritys nyt ihan virallisesti aloitettu emoticon ja yllätys kyllä miehen toimesta tuli tämä aloite. Kuukauden aika ei kyllä antanut mitään toivoakaan raskautumiselle vielä siinä kierrossa, mutta oli ihana huomata, että mieskin tosiaan ON valmis perheenlisäykselle. Mietin jopa, että onko hänellä itseasiassa isompi vauvakuume kuin minulla, kun hän tosiaan sen päätöksen ikäänkuin meidän molempien puolesta teki. Päätti siis, että meillähän "ei enää keskeytellä" emoticon. Sehän on ollut jo pitkään meillä se ainut ehkäisykeino, kun kumia tai hormonaalista ei ole käytössä ollut. Nyt sekin jätetään sitten pois ja lapsi saa luvan tulla, jos on tullakseen.

Eli meillä on nyt siis yk1 polkaistu käyntiin. Mahdollisimman rennosti edetään, ilman mitään laskemisia koitan olla, etten ala turhaan ressaamaan. "Naimalupa"-paperitkin on vetämässä, joten ehkäpä sitä tässä nimikin vaihtuu loppu kesästä.

Kuukautisten piti alkaa eilen, tai ihan viimeistään tänään. Tuhrun tippaakaan ei näy :O Menkkamaisia kipuiluja on kyllä ollut aina välillä. Ja tein testin ja olin näkevinäni siinä ihan hirveän haalean haamujen haamun, mutta mutta... Nyt kun testiajasta on kulunut jo tunti, siinä kyllä näkyy jo ihan haalea haamu eli roskishaamu.

Nyt sitten varmaankin vaan odotellaan :O Ei tunnu oikein mitenkään ihmeelliseltä. Mutta järki kyllä sanois, että raskaana saatan olla??? Ööh.... tai jotain... Eikös sen tässä vaiheessa jo pitäisi näkyä ihan hyvin erittäin herkässä testissä :O :S

P_K, ihanaa, että miehesi suhtautuu tuolla tavalla :) Nyt vaan rennoin mielin eteenpäin :) Onnea yrityksiin!

elenna: Nyt kyllä alkoi jännittää sun puolesta! Kunpa vaan olisikin nyt tärpännyt, tulisi tännekin ihan uutta toivoa. :)

Täällä saisi tuhruilu jo loppua, nyt on kp 8 ja vielä mennään normaalin rajoissa. Kun vaan ei huomenna jatkuisi. Mulla menee tämä vauvan kaipuu jotenkin tosi ärsyttävästi kierron mukaan. Nyt kun kuukautisten alusta on viikko, ei sillä vauvan saamisella ole vielä kovin kiire. Viikko ovulaation jälkeen sillä on tosi kiire ja on maailman tärkein asia. Hölmöä tämmöinen mielenvaihtelu. Että jos vaikuttaa jotenkin oudolta kun välillä olen ihan masentunut kun ei tule vauvaa ja välillä taas sitä mieltä ettei tässä niin kovin kauan ole yritettykään.

Raskaana 1-2 !!! :O :) :)

Huh. Tuli kuin tulikin tuo teksti siihen ikkunaan! Liuskatestiin tuli taas vain haamu, kylläkin selvempi kuin eilen. Eli on tuo hcg-taso vielä aika alhaalla. Oviksestahan on mun laskelmien mukaan 2-3 viikkoa eikä 1-2. Mutta hcg:ta on!!!! Eikä tuhruakaan ole tullut :)

Oireina on ollut parin viime päivän aikana:
- silloin tällöin menkkakipuiluja
- mahassa myös toinen outo tunne välillä, ihan kuin siellä olisi jotain isoa
- vilunväreitä/palelua??
Eli ei mitään kummempaa. Viime yönä tuli myös vähän oksettavaa/kipeää oloa ja paleli enemmän. Eli aika samanlainen olo kuin siinä viime kierron lopussa. Nyt uskon, että se oli varmaan varhainen km silloin.
Nyt varmaan vaan iloitaan tästä plussasta ja tädittömyydestä jonkin aikaa eikä mietitä sen enempää vielä :)

Mut ei tässä osaa kuin ihmetellä ja ruveta tickereitä muuttamaan :O Plussa siis tuli 11. yrityskierrosta ja 10 kk, 1 viikon ja 3 päivän yrityksen jälkeen :)

Kovasti tsemppiä sinulle vatukka! Kyllä se siitä vielä iloksi muuttuu lopulta :)
Ja P_K:lle toivotan rentoa etenemistä tjotilla :) Teillä on aikaa katsoa rauhassa, mitä tuleman pitää :)
Ja mausteelle mukavaa kesää :) Toivon, että sinäkin olisit tässä tilanteessa pian :)
Ja mietintämyssylle paljon tsemppiä!

Kaikille ihanaa kesää :)

Valtavan paljon onnea elenna! Niin toivoinkin että täällä olisi hyviä uutisia tälle päivälle. :) Kaikkea hyvää oman pikkuisen odotukseen.

Tämä palstahan alkaa tosissaan tyhjentyä.  

Paljon, paljon Onnea Elennalle !!!!!! Kaikkea hyvää odotukseen !

Erittäin iloinen asia, että myös tälle palstalle tuli iloinen uutinen - oli jo aikakin !

Toivon mukaa me muutkin tulemme nopeasti perässä.

Itsellä ei raskausoireita tunnu ollenkaan, eli en ainakaan ole kuvitellut itselleni niitä tällä kerralla. Toisaalta nyt on ensimmäinen kierto joka on ollut "normaali", eli mitään tuhrua ei vielä ole tullut. Valkkaria vain paljon. Ihmetyttää kyllä että mistä se voi johtua.... Edellisillä kierroilla tuhru on alkanut ovulaation aikaa tai ihan viimeistään viikon kuluessa ovulaatiosta. Nyt ovulaatiosta on jo 11 päivää. (no, kaipa se kohta alkaa...) Mieli vain vähän taas tekee kepposiaan, sillä kyllä pistää miettimään, että mikä nyt on toisin. Vai onko vain niin, että lääkitys nyt pelaa...?

Nyt siis meneillään kp 26 ja näemmä tämä kierto on lyhyempi, eli 28 päivää. Torstaina pitäisi siis pikku hiljaa ruveta tietämään, että mennäänkö taas uuteen kiertoon vai miten. Eli juuri sopivasti juhannuksen viettoon joko iloisten uutisten kera tai sitten muuten vaan iloiseen juhannukseen. Ensi kierrossa pääsen kokeilemaan sitä uutta lääkettä, joten se tuntuu positiiviselta.

Mitä teille muille kuuluu?

-Mietintämyssy2011- kp 26 / 28 yk vissiin 8

Onnea Elenna emoticonolipa mukava lukea välillä tällaisia kuulumisia... paljon tseppiä odotukseen!!!

Kiitos kaikille! Olette kyllä ihania :)

mietintämyssy, hieno juttu, että tuhrua ei ole tullut, mistä sitten johtuukaan :) Mutta kumpa olisi niin, että pääsisit tuonne odottajien puolelle mukaan! Jännittävät hetket on siellä kyllä käsillä! Mullakaan ei ollut mitään raskausoireita ennen kuukautisten alku-ajankohtaa, sellaisia mitä olisi ajatellut raskausoireiksi. Menkkajomotuksia oli, ja sitten mun lievä ummetus muuttui ennemminkin lieväksi löysyydeksi. Yllättävät muutokset voi siis olla hyvä merkki ;)

Aurinkoista ja plussaista kesää teille :)

Tulin kurkkimaan mitä teille tänne kuuluu ja miten ihania uutisia luinkaan! PALJON onnea elenna, ihanaa. Toivotaan että kaikki menee hienosti. Onnea myös MarinaMelina iloisista raskausuutisista jo aiemmin.

Meillä täällä menee oikein hyvin, nyt rv 17+1 ja maha alkanut jo kasvaa. Liikkeitä ei vielä tunnu, niitä odotellessa...

Paljon tsemppiä kaikille esikoisen yrittäjille, kyllä se plussa sieltä vielä pompsahtaa. Ja ihanaa kesän jatkoa.

Heippa kaikki, Voisihan sitä tännekin kirjoitella, mukava aihe :) Itsestä sen verran, että olen toistaiseksi lapseton "äitipuoli" uusperheessä johon kuuluu itseni (31-vee) ja avomieheni (43-vee) lisäksi mieheni pojat (11,18 ja 20) edellisestä liitosta. Joku kuukausi sitten tuli se kauan odotettu "lupa" ja olen ollut siitä lähtien ihan maailman kärsimättömin ihminen, koska sopimukseen kuului että yritys aloitetaan vasta lomien jälkeen. Käytännössä tämä tarkoittaa vielä kahta listaa, tai jos tarkkoja ollaan ( ja miskipä emme olisi) tästä listasta on jäljellä 9 päivää, sitten 7 päivän tauko ja sitten vielä yksi lista (21). Ei varmaan huomaa että olen talousalalla ;). No, joka tapauksessa viimeinen pilleri tulee nielaistuksi 11.8. ja sitten sen jälkeenhän kaikki on täysin auki. Ja tämä jos mikä ärsyttää eniten kun ei voi kun arvailla ja ennen kaikkea toivoa. Siihen saakka sitä tulee käytyä täällä ja toivottua että mahdollisimman moni saisi sen plussan jo ennen kun itse pääsisi yrittämään.

Kiitos Maddela.

Mut nyt pitää tulla kertomaan huonoja uutisia :( Mulla on ollut hieman tuota tuhruttelua, ja tänään ultrassa ei saatu näkyviin kuin ruskuaispussi, 5,4mm kooltaan. Että keskenhän se sitten on. Nyt vaan odottelen sitten vuodon alkamista ja 1,5 viikon päässä olevaa kontrolliaikaa, jonka jälkeen lääkkeet apuun, jos vuoto ei ole tullut. Lääkäri oli hieman epävarma kuitenkin, olisiko jotain toivoa vai ei, niin en nyt sitten pyytänyt niitä lääkkeitä vielä. Mut ei tässä toivoa oo, ihan hyvin tiedän milloin ovulaatio oli. En oo vielä kerinnyt alkaa ihan täysillä murehtimaan, kun piti tulla hoitamaan tänne työpaikka lomallelähtökuntoon. Olisin voinut ottaa saikkaria tän takia, mutta nyt on sitten loma. No pääasia, ettei tarte töissä olla.

Tervetuloa hehel. Onkin hyvä, että tähänkin palstaan tulee uusiakin kirjoittelijoita.

Voi Elenna kuinka ikävältä tuntuu.... Olen äärimmäisen pahoillani tilanteestasi... Paljon voimia ja jaksamista.

On tämä ihmisen lisääntyminen todella masentavan hankalaa... Itselläkin vuosi yrittämistä on kohta täynnä. (syyskuun loppupuolella aloitimme) Ja ei mitään kerrottavaa. Viime kiertokin oli yhtäkkiä 9 päivää pidempi kuin edellisillä kerroilla.

Voi tätä masentavaa viestiä - ja anteeksi teille siitä !

Varsinkin Elennalle erittäin kovasti tsemppiä.

-Mietintämyssy 2011- yk 9 kp 8 / ? 

En oo tätä ketjua lukenut, mutta sattumalta tähän sivulle tulin.Kokemuksella voin sulle elenna kertoa, että ite tein positiivisen testin 2.3. Ultrassa 18.3. ei näkynyt kuin ruskuaispussi, kontrolli oli sitten 21.3. ja siellä sitten näkyikin 4,5mm alkio jolla sydän sykki. :) Nyt menossa 22+1, eli mikä vaan on mahdollista!

Ultrassa lääkäri oli jo varma tuulimunasta, mutta ite en suostunut siihen uskomaan, ja olin kuin olinkin oikeessa! :)

Paljon tsemppiä kaikille!

Voi miten harmillista elenna... Voimia sinulle.

Kiva Maddela kuulla, että sinulla on kaikki hyvin ja pikkuinen kasvaa siellä mahassa.

Itse olen nyt niin uusien töiden lumoissa, että vauvakuumeilu on vähän jäänyt. Saa siis mieskin vähän rauhaa tässä. Vielä pari viikkoa ja sitten alkaa loma.

Kaikesta huolimatta, oikein hyvää kesää kaikille!

Voi miten ikävä uutinen elenna :( Jospa se sieltä kuitenkin ponnistaisi, ja jos ei niin kyllä se varmaan pian uudestaa taas tärppää, toivotaan niin.

Voi elenna, olen todella todella pahoillani jos nyt on niin, että joudut tänne palaamaan. :( Ei tässä taida sanat paljoa auttaa, mutta toivon paljon jaksamista sinulle!

mietintämyssy: Jaksamista sinullekin! Niin tämä yrittäminen vaan muuttuu iloisesta ja jännittävästä asiasta vähemmän iloiseksi, kun aikaa kuluu.

Tervetuloa mukaan helhel! Mukavaa että tulee uusia innokkaita yrittäjiä, tekee tälle palstalle hyvää. Toivotaan silti lyhyttä vierailua täällä, ennen siirtymistä odottajiin.

Täällä on menossa kp 28 / n. 29, yk 8. Tällä kertaa en testannut ovista, en ole syönyt vitamiineja, enkä erityisesti vältellyt alkoholiakaan. Alkoi kauniisti sanottuna ketuttaa tämä jatkuva melkein raskaana oleminen. Jos on kovin paljon kirotusvirheitä, se johtuu kamalasta väsymyksestä, kirjaimet vaan hyppii silmissä. Eikä siis mistään raskausoire väsymyksestä vaan nukuin viimeyönä n. 4 tuntia.

Kiitos kaikille. Auttaa kyllä kun jaksatte muistaa.

Kyllä se nyt niin on, että tää raskaus on tuhoontuomittu. Olin siellä lääkärissä vaan aika hämmentynyt, enkä osannut kysyä tarpeeksi kaikkea. Mutta lääkäri vaan tais miettiä, että jos raskaus olisi voinut alkaa myöhemmin, niin sitten olisi pieni toivonhiven. Mutta ei se oo mahdollista. Ja tosiaan muuta kuin ruskuaispussi ei näkynyt, mikä vastaa kai jotakuinkin viikkoja 5, ja mulla ois pitänyt olla nyt 7. Ja onhan mun raskausoireetkin hävinneet, ainoastaan rintoja vähän kolottelee, mut vähemmän kuin siinä alussa.

Nyt harmittaa, etten sittenkin lähtenyt siihen jatkotutkimukseen, mistä ois sitten saanut ne tyhjennystabutkin. Se lääkäri olis voinut vetää sen paremminkin. Nyt joudun odotella vielä 9 päivää niitä tabuja. Vuoto ei tunnu olevan alkamassa itsekseen :( Pelkään, että tän odotussession jälkeen vuoto on sitten vaan rajumpaa. Toisaalta nyt voinen lähtee suunnitellulle veneilyreissulle, niin ei mee ainut lomareissukin ihan mönkään. Sitten loman 2 vikaa viikkoa onkin varmaan vuotoa. Jes.

Mut ei tää nyt niin hirveän kamalaa oo. Kyllä tästä selviää. Yritän asennoitua, että odotan kuukautisia ja sitten uuteen yritykseen. Toivottavasti vaan sitten se tyhjennys kanssa on kokonaisvaltainen.

vatukka ja mietintämyssy, jaksamista teillekin. Ei ole helppoa :( Mä nyt ainakin tiedän, että raskautuakin voi... Toivottavasti tekin saisitte plussan pian ja pysyvämmän kuin täällä on.

hehel, toivottavasti teillä tärppäisi pian kun yrittämään alatte :) Ootko pitkään syönyt pillereitä?

Hyvää kesää kaikille.

Takaisin