Minusta oli ihan hyvä, että tuli kerrottua omille vanhemmille raskaudesta ja sitten keskenmenosta. Jälkimmäisen kerroin ihan tekstiviestillä vaan. Äiti sitten soitti myöhemmin. On tuo keskenmeno jotenkin niin iso asia, etten halunnut sitä heiltä salatakaan. Appivanhemmille ei olla kerrottu vielä mitään, mutta oon miettinyt, että ehkä haluaisin kertoa heillekin vielä nyt jälkeenpäin. Mutta pitää nyt miettiä (ja katsella, mitä tuo mies haluaa).
Koska sinun äiti on sairaalassa töissä, niin hän varmaan osaa suhtautuakin ihan hyvin asiaan...tarkoitan, että tietää varmaankin aika hyvin, mistä on kysymys eikä hermostu turhaan tai mitään. Mun äiti kyseli, että millainen lääkäri siellä on ja sitten operaation jälkeen selvisi, että hän oli kai ollut vähän huolestunut siitä, että onko se pätevä henkilö. Ja sitten hän oli yrittänyt löytää netistä jotain tietoa kaavinnasta, muttei ollut oikein löytänyt. Niin ja onkohan mahdollista, että äitisi törmäisi sinuun vahingossa vaikkapa käytävällä kun sinua viedään leikkaussaliin? Jos se on mahdollista, olisi varmaan hyvä hänelle kertoa etukäteen...
Mun mies onnistui jossain vaiheessa sanomaan, että hänkin on surullinen. Ja toisen kerran kun sanoin, että haluaisin tän jo loppuvan niin hän sanoi, että niin hänkin. Ja että kyllä me selvitään tästä. Luulen, että hänestä oli vaikeinta katsella kun mulla oli paha olo. Siitä huolimatta oli hyvä näyttää hänelle omia tunteita ja puhua hänelle, niin sain sitten vähän vastakaikuakin. Luulen, että tää oli kuitenkin minulle vaikeampaa. Mutta voihan sitä silti vaikka puhua "meistä" tai jotain, että mies tajuaa, että hänelläkin on lupa surra tms. Mut voi olla että miehet ei näytä niin paljon tunteitaan, ja onhan se myös luonnollista että nää asiat ei ehkä osu heihin ihan niin kipeästi kuitenkaan.
Mulla on mennyt ihan vähiin jo tuo jälkivuoto. Ihan pientä tuhrua vaan vessapaperiin tulee enää. Se on hyvä. Mut alavatsa tuntuu aika aralta ja sivuilta myös, vaikka oon särkylääkkeissä. Se on vähän pelottavaa, mutta kaipa se kuuluu asiaan. Mulle sanottiin, että tän jälkeiset tulehdukset on kuitenkin hyvin harvinaisia. Ja etenkin kun kaikki meni hyvin. Tossa lapussa käskettiin tehä alapesu aina sidettä vaihtaessa niin kauan kuin vuoto kestää. Mut aattelin kyllä pestä kohtuu ahkerasti vaikka se loppukin näin pian. Eiköhän se tästä...
Aika pitkä viesti tuli taas. Tää foorumi on kyllä tullu vaan koko ajan tärkeämmäksi ja oon saanut täältä kyllä paljon tukea, vaikka se kuulostaa ehkä hassulta...
Jaksamista sinulle vatukka sinne <3 Kyllä se viikko siitä kuluu, ja sitten saat lopullisen selvyyden. Onhan tää surullista, mutta uskon kyllä, että teillä ja meillä onnistuu sitten uudenkin raskauden alkaminen :) Ja toisaalta oli kyllä ihan hyvä, että oli jo kerennyt surra keskenmenoa ja hyväksyä sen, ennenkuin ruvettiin tyhjentämään. Sitten ne fyysiset asiat jaksoi paremmin.