Äidiksi ensi kertaa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nymeria
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
piajol, mä oon testaillut mammaksi.fi:n liuska- ja puikkotesteillä, first signalilla ja clearbluen digillä ovista. Ja voin sanoa että hinnasta huolimatta pysyn vastedes digitaalisessa... Tulokset on varmasti ihan yksilöllisiä, mutta mulla näyttää menevän niin että kaikki muut testit näyttää vahvaa haamua ihan millon sattuu, siis sellaisissakin kierroissa kun sitä ovista ei sitten edes tule, tai kun se digillä testattuna on vasta viikon päästä tms. Oon uteliaisuuttaan testaillut vuorotellen ja muuten kierosti eri testeillä ja siis ihan tummuusasteeltaan lähes kontrolliviivan veroisia haamuja oon saanut muilla niin että seuraavaksi oon testannut CB:llä negan. Mut mulla tuo varmaan johtuu siitä etten ovuloi aina, ja hormonitasot saattaa ehken heitelläkin(?), silti päätin että nyt menen yhdellä testillä maailman tappiin [:)] 

Tää mikä just ostettiin tuli meidän kakkosautoksi pisces, ja se on sellanen jolla mies voi ajaa töihin, kun mä ryöstän lasten kanssa häneltä farmarin. Kyllä silläkin lasten kanssa voinee ajaa, mutta pidemmälle reissulle jos äippälomalla lähden, ni sitten otan farmarin.... Mutta tulis nyt edes se plussa ni vois ajatella tilannetta oikeasti tulevaksi. Kiertopäivät ovat vähän heitelleet 28 - 32. Jossain vaihees olin havaitsevani, että jokatoinen kuukaus on 28 ja jokatoinen 32, mutta nyt se on ollut sellaista 30 - 31. Mutt siis tänään on se 32. päivä menossa, joten jos ei huomennakaan, ni keskiviikkona testaan. Viime yönä ei yököttänyt tai kuvottanut hajut niin pahasti ku edellis yönä. Vatsa välil oireilee kuin menkkakivuissa, mutt menkkoi ei vielä näy oikeasti. Punaista pyyhittäessä on näkynyt jo muutaman päivän.

IhaNainen olisi mukavaa kun pääsisit huhtikuisiin mukaan [:)]
Meillä oli tarkoitus pitää asia salassa niin pitkälle kuin vain pystytään ja niin kauan kun ei vielä näy- mutta sehän kerrottiin kun clearbluehen ilmestyi että raskaana. sen testin kanssa sitten kuljettin ympäri maakuntaa kertomassa läheisimmille.
Täältä vielä lähettelen plussatuulia paljon teille sinne!! [;)]

Örkki aivan joo, meillä jäi tuo toinen kakkos autoksi kun tässä farmarissa on dieseli ja mulla tulee olemaan piiitkät työmatkat hetken aikaa - mutta sitten täytyy vaihtaa taas autoa kun ei hyödytä dieseliä pitää, kun vauvan kanssa jää kotiin.
Täällä pidellään plussapeukkuja [:)]

Täälläkin välillä tuntuu menkkakivuilta, mutta kuulemma ihan normaalia.. Mun pitäis opetella uutta ruokavaliota että vauvan olisi hyvä kasvaa, mutta sehän ei onnistukkaan sormia napsauttamalla [:D]

Bandida, kiitos vinkistä! Sun kokemuksen sekä tän mun Biocard kokeilun perusteella, taidan kallistua takaisin digillä testaukseen.. toi Biocard näytti just mulle semmosen "lähes ja ihan melkein" yhtä vahvan testiviivan, kun kontrolliviiva -- juurikin mun laskujen mukaisen oviksen aikaan; seuraavana päivänä se viiva oli hieman haaleampi. Mulla on melkoisen tasainen kierto ja digimittarilla olen aina saanut oviksen kii. Tykkään hymynaaman selkeydestä! [:D] Ei tarvitse yrittää tulkita viivoja.

örkki, mulla on täällä sormet ja varpaat ristissä! Toivottavasti tärppää.

Huomenta! Ollaan tänään aamulla sitten plussailtu [:)] Eli tulkaahan perässä! Nyt vaan täytyy toivoa että kaikki menee hyvin ja matkalainen pysyy mukana huhtikuulle!

Plussa tuulia kaikille tänä ihanana aurinkoisena aamuna [:D]

Paljon onnea ihanainen! [:)] Paljontarrasukkia matkaan [;)]

Saatiin eileen talon avain, joten tänään vähän ostoksille ja sitten remppailemaan.

Tätäkin kautta onnittelut ihanaiselle!

Täällä on kyllä välillä niin etovaa oloa, että ihmettelen jos ei huomenna testi näytä plussaa. Tosin mä soitan sitte lääkäriin heti, jos ei näytä ja neuvolaan soitan, jos näyttää plussaa :)

Huikeat onnittelut IhaNaiselle! [:)]

Tämä täällä on todennut, että elämällä on taipumus pysyä tasapainossa, tai ehkä hieman jopa keikallaan synkemmän puolelle. [&o] Eli nyt kun päästiin miehen kanssa yhteisymmärrykseen vauvahaaveen toteuttamisesta, niin sain PAPA-kokeen tuloksen ja jotain häikkäähän siellä tietysti oli. [:(] Ei vaan just nyt ois tarvinnu tulla..

Gyne-ajan kolposkopiaan saan vasta joskus elokuun lopulle, jolloin siis yrittäminen olisi pitänyt jo aloittaa. Itsellä ei ole mitään käsitystä miten tämä vaikuttaa lapsihaaveeseen, jos jollain on, niin arvostan kyllä kovasti kommentteja.

Että tämmöstä tällä kertaa, toivottavasti vielä joskus iloisia plussa-uutisiakin!

Kiitos piajol ja pisces ja muut... kyllä täältä noustaan. Tänään on fiiliskin jo paljon parempi kuin eilen.

Voi Sanra. Olen pahoillani. Toivottavasti siellä kaikki selviää.

Voi puuuuhhhhh. Eipä tainnut tärppiä tulla tälläkään kierrolla. Hitto vieköön. Hillittömät pms oireet vaan tutusti päällä ja yöllä tullut ministi tiputtelua, joten päivä, kaksi, ja sieltä ne menkat alkaa taas. Tuntui pahalta miehenkin puolesta, kun se juuri tänä aamuna hymy kasvoilla kyseli, että olisko tällä kertaa onnistanut ja siihen oli pakko vastata, että tuskinpa, kulta. Kai tässä täytyy varata lääkärille aikaa. Apuja tässä varmaan tarvitaan. On tää välillä niin raastavaa, eikä todellakaan ainoastaan mulle, van meille kummallekin. Musta tuntuu, että aiheutan tuolle rakkaalle miehelle kuukausittain valtavan pettymyksen.

Anteeksi vuodatus... eiköhän tästä taas ponnisteta parempiin fiiliksiin.

Mukavaa viikonloppua kaikille, arvon Naiset! [:)] Toivotaan kaikille plussaisia tuulia ja hyvää mieltä!

Kiitos kaikille myötäelämisestä!

Ei tuolta YTHS:ltä saa aikaa gynelle kolposkopiaan..! [:@] Ilmeisesti aikasintaan 30.8., mutta niitä aikoja ei saa vielä varattua. Noh, itse kuitenkin tahdon uskoa, ettei siinä kolposkopiassa etes mitään löydy.

Onni tässäkin se, että rakas siskoni on gynekologi! [:D] Häneltä uskaltauduin kysymään, mitä tämä merkkaa vauvahaaveelle ja hän sanoi, että anti mennä vaan!! [:D] Kauan piti kerätä rohkeutta, kun oltiin ajateltu pitää haaveemme salassa niin kauan kunnes tulostakin jo näkyy.. Mutta käskin siskon asian unohtaa ja nyt leikitään, ettei hän haaveesta mitään tiedä. [;)]

Tosiaan vaikka kolposkopiassa jotain olisikin, niin lievät (mistä siis luultavasti olisi kyse, jos kolposkopiasta jotain löytyisi) voidaan hoitaa 16 raskausviikkoon asti. Tämä siis tiedoksi kaikille vastaisuuden varalle.

Mutta kylläpä helpotti kuulla, ettei tarvi haavetta lykätä. Enemmän kai olinkin siitä huolissani kuin itse papa-löydöksestä! [;)]

Nia moikkailee naisia tuolta Joko nyt onnistaisi puolelta. Täälläpä en ole vielä käynytkään kurkkimassa.

Tuossa lukiessani Sanran ja hänen miehensä keskustelusta, niin tulipahan vain mieleen, että miten teidän muiden miehet on reagoineet siihen, että vauvakuume vaivaa, haluatte lapsia. Onko ollut niin, että itse olette ehdottaneet vai onko mies ehdottanut? Kuinka paljon olette asiasta puhuneet?

Meillä on aika kiemurainen tilanne. Sovimme viime marraskuussa, että alamme yrittämään huhti-toukokuussa. Minä olin jättänyt jo marraskuun alussa pillerit pois, lääkärin määräyksestä ja miehen kanssa hyvässä yhteisymmärryksessä. Käytimme tuolloin ehkäisynä sitten kondomia. Uutena vuotena saimme ikäviä uutisia, että miehelläni on vakavasairaus. Hän ymmärrettävästi lamaantui, eikä halunnut keskustellakaan lapsi asiasta. Sanoi, että siirretään asia jonnekin tulevaisuuteen, että hän ei nyt pysty. Käytimme kumia ja välillä emme. Nyt sitten keväällä ja kesällä olemme "ehkäisseet" keskeytetyllä yhdynnällä. No eipä mitään. Ilman mitään keskusteluja ja muuta, mieheni on nyt luopunut myös tuosta keskeyttämisestä ja tulee suoraan sisälleni. En ole ottanut asiaa puheeksi. Itse olen siinä tilanteessa, että minulla on vaikea PCO ja jos aion lapsia tehdä, ne on tehtävä nyt, kun munasarjoistani vielä jotakin hyötyä on. Joten minun puolestani lapsi saa tulla jos on tullakseen tai odotuttaa itseään, jos niin on tarkoitus. Eli meillä on tälläinen hiljainen yhteisymmärrys. Asiasta on puhuttu ja ei ole puhuttu.

Molemmille yhteinen lapsi on kuitenkin erittäin tärkeä asia. Itse olen kuumeillut pahasti jo viime syyskuusta asti, eikä loppua näy.

Meillä on mies tiennyt jo siinä vaiheessa, kun alettiin seurusteleen, et mulla on vauvakuume jo ollut monta vuotta. Molemmat ollaan jo 30v. Mulla on todettu kolme vuotta sitten myooma kohdussa ja "mahdolliset monirakkulaiset munasarjat" kuten gyne asian ilmaisi. No viime marraskuussa kävin kontrollissa taas myoomista ja niitä on nyt löytynyt useita. Gyne sanoi tuolloin, et jos lapsia haluan, olisi parasta jättää ehkäisy pois, kun on myoomiin taipuvainen kohtu ja tuota ikääkin jo sen verran paljon. Miehen kanssa oltiin aiemmin puhuttu ja sovittu, et nyt elokuussa alettaisiin yrittää, mut gyne piti ajankohtaa ihan viimeisenä mahdollisuutena. Miehelle asia tuntui vielä silloin liian nopealta, joten annoin hänelle aikaa sulatella asiaa. Puhuimme sitten joulukuussa asiat halki ja sovimme, että tammikuun menkkojen jälkeen alkaa yritys.

No sitten joulukuussa tulikin tilanne, et mulla oli menkat myöhässä ja epäiltiin josko olisin raskaana ja ajatus pienestä alkoi tuntua ihanalta molemmista. Ongelma oli kuitenkin keltarauhaseen liittyvä ja kaksi seuraava kiertoa oli 55 ja 54 päivää. Tammikuussa siis alkoi yritys ja tässä nyt sit toivotaan, et tämä olisi sitten Se kierto.

Mies on koko ajan ollut sitä mieltä, että lapsia haluaa ja minun kanssa. Olemme kuitenkin molemmat halunneet ensin tutustua paremmin toisiimme.

Nia: Kuumeilu on ihana tunne ja toive siitä omasta pienestä vaan pahentaa kuumeilua. Olen monet itkut itkenyt lapsen kaipuuta. Onneksi nyt on tuo ihana mies, jonka kanssa toivottavasti pian saamme sen oman pienokaisen! Työskentelen pienten lasten kanssa ja vaikka toiset toteavat, että eikö se pahin vauvakuume siinä mene ohi, kun toisten lapsia hoitaa, mutta kyllä mulla se välillä tuntuu vaan voimistuvan! [:D]

Hei Nia!

Meillähän kyllä on ollut jo kauankin selvillä, että yhteistä elämää eletään ja yhteisiä lapsia halutaan. Ja taisipa olla jopa mies, joka nämä puheet aloitti: "Sitten, KUN meillä on lapsia.." tai "Sitten, KUN meillä on oma talo.." Itse tuolloin alkuaikana jopa vähän säikähdinkin noita miehen haaveita, itse kun yritin edetä varovasti ja välttyä sydänsuruilta, mutta eipä tämän miehen kohdalla ole tarvinnut moista pelätä sen koommin! <3 [:)]

Ajankohdastahan tuota keskustelua sitten käytiin ja loppujen lopuksi päätös syntyi hyvillä mielin. Mies vaan tarvitsi tuota sulatteluaikaa, jotta uskalsi hommaan mukaan lähteä. Ja hyvä niin, en olisi missään nimessä halunnut hänen vastoin tahtoaan suostuvan.

Sen kummemmin utelematta, joko miehesi on paremmassa kunnossa? Oletko ajatellut, että pitäisikö teidän vielä jutella asiasta? Vai tyydytkö hiljaiseen sopimukseen? Voimia!

Sanra: Et ollenkaan utele. Miehellä on semmoinen sairaus, joka kulkee hänen mukanaan koko loppu elämän. Siitä ei voi parantua. Leikkaus saattaa auttaa, mutta sekään ei ole sataprosenttisen varmaa. Elikkäs, kun tuo on tuommoinen loppuelämän juttu, niin pitäisi ottaa kaikki irti elämästä ja olla kiitollinen kaikesta siitä mitä saa. Mitään kuoleman vaaraa hänellä kuitenkaan ei ole. Ajattelin ottaa asian vielä puheeksi, että mistä moinen mielenmuutos. Itse olen vain hyvilläni, että näinkö helposti tämä sujui. Siis yhteisen sävelen löytyminen, ei raskaaksi tuleminen. Se taas on toinen juttu. Hitaasti hyvä tulee.

June, kyllä se mieskin siitä yrityksestä pikkuhiljaa innostuu. Meillä mies just tänään totes, kun mulla on vähän rankkaa töissä, et oishan se mukava jos oisit pian raskaana, niin pääsisit hetkeks noista töistä eroon.[:)] 3-4 kuukautta sitten se oli vielä tyylin, et kerkeehän sitä... [;)]

Sanra, mukava kun pääsette aloittamaan yrityksen. [:D]

Täällä on kovat oireitten odotukset päällä, pe-la välillä oli ovis ja nyt sit jännitellään miten on käynyt. Kuvittelen ainakin kovasti, et kyllä nyt tässä kierrossa tuntuu toi maha ihan erilaiselta, kuin aiemmin [;)] (vaikka ihan samalta se vaikuttaa). [:D][:D]

Takaisin