Äidiksi ensi kertaa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nymeria
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Niu tein tänä aamuna ja ruutuun pärähti heti raskaana ja hetken kuluttua ilmestyi että 1-2 :)
Tänään siis mennään kertomaan äidilleni, saas nähdä kuinka hän sekoaa :) ja appiukolle kerrotaan myös mutta saas nähdä hänen reaktionsa [:-]

Täälläkin ukkosti yöllä niin lujaa, en ole eläissäni nähnyt näin kovaa myrskyä kun koko ajan salamoi salaman jälkeen ja jyrisi yhtä mittaan.. käytin sit sään rauhoittuessa autolla ajelemassa niin oli puita kaatunut ja oksia oli vaikka kuinka paljon teillä..

Nonni, tätihän sieltä sit kurvas taas meidän iloksi :( Tyhmää, enää en kyllä luota mihinkään mun kehon merkkeihin. 

Onnea paljon Niu ja Pisces![:D]

Simppu, pahoittelut tädistä. Mulla on kans ollut nyt kahdessa viime kierrossa nänniarkuutta ja -kipua. Se on ärsyttävää, kun ehtii toiveet nousta. Varsinkaan, kun itsellä ei nänniarkuus ole koskaan ollut tätioireena.

Olen seuraillut tätä palstaa helmikuusta asti ja muutaman kerran olen kirjoitellut tuonne joko nyt onnistais-palstalle. Meillä on miehen kanssa esikoista yritetty vuoden alusta asti. Ikää meillä molemmilla on 30v.

Hienoa Pisces, se on vähän niinkuin piste I:n päälle se Digi[:)] Siellähän on myrskynnyt ihan kunnolla, täällä sentään ei ihan noi kova ukonilma ollut.

Mekin kerrotiin porukoille eilen! Hyvät oli reaktiot.. Iloisia olivat kaikkia[:D]

Simppu pahoittelut tädistä, uuteen kiertoon paljon plussatuulia!

Pöppis Tervetuloa joukkoon [;)] sinulle myös rutkasti plussa puhureita!

Niu joo kyllä ottivat hyvin vastaan, mumma vain tokaisi että on sitä jo odotettukkin [:)] vielä ei meinaa uskoa asiaa todeksi.. koko ajan kuullostelee että eikö mitään oireita ole (tulee vielä vainoharhaiseksi[:-] aluksi piti olla kertomatta että vastaekan ultran jälkeen mutta joku täällä kirjoitteli niin hyvin että oli pakko kertoa heti [:)]

June Meidän oli tosiaan tarkoitus kertoa vasta ekan ultran jälkeen, mutta joku kirjoitti täällä jossain että kertoo heti ja iloitsee alkuraskaudesta lähtien, ettei sitten tarvitse kertoa jos sattuu keskenmeno tulemaan että "olin raskaana mutta en enään" vaan saa surra sitten ihan rauhassa ilman selittejy ja läheisten ihmettelyjä.
Ja Meidän oli vaikea karsia keille kerrotaan keille ei joten kerrottiin tuleville mummoilla ja ukeille ja isoukille sekä isomummoille ja tietenkin enoilla ja tädeille [:D]
Meidän molempien suvut on sellaisia että eivät malta olla hiljaa niin parempi on että kuulevat suoraan meiltä [:)]

heippa kaikille!! [:)]

itsellä onkin jo vähän aikaa kulunut kun kerroin omille porukoilleni tulevasta vauvasta (kerroin n. 7-8 vk sitten)[:)] kertominen jännitti aivan mielettömästi ja niin paljon että kämmenet hikosit jatkuvasti.[:D] kutsuttiin mieheni kanssa porukkani pulla-kahville, jolloin suunnittelimme kertovamme.
en pystynyt edes odottamaan, että he olisivat päässeet pöytään istumaan vaan täräytin asian ilmoille melkein heti kun pääsivät ovesta sisälle.
kaikki hiljenivät hetkeksi, porukkani katsoivat toisiaan ja sitten minua, jolloin sitten purskahdin itkuun. myös äitini itki vuolaana onnesta, tuli halaamaan ja onnitteli [:)] siinä kun sitten alkujärkytyksestä selvittiin, uskalsi isänikin sitten kysyä, että oliko tämä suunniteltua ja että ollaanko häitä sitten milloin viettämässä [:)] raskaus oli aivan suunniteltu, mutta häistä ei ollut puhettakaan vielä silloin..vaikkakin olemme kihloissa [:)]

seuraavana päivänä oli vuorossa mieheni porukat. he ottivat uutisen paljon rauhallisemmin, kyyneleitä ei siis vuodatettu, mutta tottakai olivat iloisia[:)]

eli kaikin puolin kaikki ottivat uutisen hyvin vastaan [:)][:)]

En elättele toivoa. En, vaikka rintoja vähän sattuu (ennenkin sattunut) ja tiputteluvuoto jäi kahteen päivään!!??!! Mutt en ole raskaana, en ole, en ole.... (yritän uskotella itselleni niin, jottei tule kauheaa pettymystä ku menkat alkaa)

Onnea, pisces !!!! Ja peukut pystyyn örkille! Täällähän ehtii tapahtua vaikka mitä sillä välin kun viettää muutaman päivän mökillä... [:D]

+++++++ kaikille!

Heipä hei pitkästä aikaa!

Joku minut ehkä muistaa noin kuukauden takaa, kun kävin purkautumassa tänne, kun ei oikein kellekkään muullekaan voinut pahaa oloaan purkaa.

Tein tänä aamuna raskaustestin! [8|] Negahan se odotetusti oli, kun olen vielä pillereitä syönyt. Mutta ollut tässä reilun viikon sellaisia oireita, että huh huh! Pyörryttää, ällöttää, etoo, nukuttaa koko ajan jne. Lisäksi tiistaina alkanut tyhjennysvuoto "loppui" keskiviikkona, tosin jatkui sitten vielä eilen aamulla, mutta ei siis lainkaan niin runsaana kuin normaalisti. Laskeskelin yks plus kymmenen, ja totesin että tilanne on parempi varmistaa testillä.

Mutta itsekseni olen naureskellut, että ei ole ihme jos teillä jo yrittäjillä on jos minkälaisia oireita ennen menkkojen alkamista, joko kuviteltuja tai oikeita oireita, jos tälläinen vielä ehkäisyä käyttävä, mutta kovasti vauvasta haaveilevakin saa ne oireet itselleen kehiteltyä..! [8D]

Lauantaina olisi taas jännä päivä edessä, kun pitäisi tuolta ukko-kullalta kysellä miten edetään. Kuukauden lisäaika on siis tullut täyteen.. Toivottavasti olisi jo myöntynyt pillereiden pois jättämiselle!!! [:)]

Niin ja onnea kaikille plussanneille! Vaikka en kovin usein kirjoittelekaan, käyn silti päivittäin lukemassa ja onnenkyyneleitä vuodattamassa plussaneiden puolesta ja p*rkeleitä lennättämässä niille negoille ja täteille!

Täällä pidtään peukut pystyssä örkille!

Sanra Toivottavasti miehesi näytäisi vihreää valoaa, ilmoittelethan miten kävi [:)]

Omaa napaa sen verran että ensimmäiset huonot olot koettu, en voinut uskoa että ne ilmestyvät näin nopeaa [:-] mutta ihan järkyttävä olo, onneksi ei ollut työvuoroa eilen [:)]

Örkki täällä myös jännitellään sun puolesta

June Ei sitä vain malttanut olla hiljaa kun plussa tuli [:)] kiitoksia, oireita odotellaan lisää [:D] Neuvola on 27.8 eli viikolla 9, sinne vain tuntuu olevan vielä pitkä matka[:-]
Ensiviikolla alkaa remontointi ja sitten päästään muuttamaan, joten toivon mukaan ajatukset on muualla kuin kellossa että aika menisi eteenpäin[;)]

Sanra mitäs miehesi tuumasi asiasta? [:)]

muutamana päivänä ollut heikkoa oloa, onneksi ei vielä kovin pahana. Ja väsy on valtaisi, aina päiväunet tullu otettua ja silti jo yhdeksältä pitäisi päästä takaisin nukkumaan [:D] no onneksi enään 2 päivää töitä ja sitten saa kuukauden loman viettää, toki se menee remonttia tehdessä. Mutta voi olla että kukaan ei anna mun tehdä mitään.[:-] no onnistuu multa ainakin sitten komentaminen... ja ensiviikolla meille tulee vielä koira, vihdoinkin saadaan se meille [;)] ja toinen koirista tulee joskus syyskuun alkupuolella.

Noh niih...

No eihän sitä "lupaa" vielä heltynyt pillereiden pois jättämiseen [:@], minkä kyllä tavallaan tiesinkin jo. Tiesin ettei armas ole uhrannut ajatustakaan harkinnalle koko harkinta-ajan aikana, minkä eilen itsekin myönsi..

Mutta eilen puhuttiin ja itkettiin (tai siis minä rääyin [;)]) ja puhuttiin ja puhuttiin. Puhuttiin puolesta ja vastaan ja vielä puolesta. Ja tultiin nyt siihen lopputulemaan, että kuukauden päästä alkaisi sitten yritys!!! [:)][:D] Nyt on siis tällainen sulattelukuukausi tuon harkintakuukauden jälkeen menossa! Yritys siis alkaisi sitten kun mies palaa kotiin muualla töissä vietetyn kesän jälkeen, mikä siis toisaalta oikein järkeen käypää. Mutta arvatkaas olinko eilen innoissani, en meinannut unta saada, kun olin niin onnellinen..! [:)]

Muutenkin tuo eilinen keskustelutuokio teki oikein hyvää! Sain puhua suuni puhtaaksi monestakin asiasta: kuten siitä kuinka minua tuo kielteinen päätös tässä vaiheessa ei ärsyttänyt läheskään niin paljon kuin se, että mies ei ole miettinytkään koko asiaa vaikka olen pyytänyt häntä harkitsemaan, tai kuten siitä kuinka surullista ja ahdistavaa on ollut yrittää olla hiljaa koko asiasta, mikä kuitenki itselle olisi tässä elämänvaiheessa suurin haave eikä pysty siitä elämänsä tärkeimmän ihmisen kanssa puhumaan..

Mutta siis nyt todella hyvillä mielin odottamaan elokuun loppua! [:D]

Ja kiitokset teille rakkaat foorumilaiset jotka jaksatte lukea näitä meikäläisen vuodatuksia! [:)]

Hei naiset täälläkin!

Mulla on nyt muutaman päivän täti myöhässä, en vielä ole testannut, alkuviikosta sitten kun ollaan hanin kanssa samassa osoitteessa.
Raskaudesta kestomisesta en kyllä osaa nyt sanoa mikä on parasta. Oman KM jälkeen tuntui tavallaan hyvältä että aika moni tiesi että olin ollut raskaana, mutta toisaaltaan oli tosi kauheaa kun oli kova murhe ja suru päällä, ja se että myös ne muut ihmiset sitten surivat varmasti mukana. LA olisi parin viikon päästä, pelkään sitä päivää suunnattomasti, en tiedä miten kolahtaa vastaan. Toki jos on uusi matkalainen mukana se helpottaa hirmuisesti - luonto kai sitten osaa hoitaa tätä suruakin[8|]
Ehkä nyt en uskalla ihan niin innolla kertoilla perheelle, tutuille ja kylänmiehille raskaudesta ainakaan ennen ekaa neuvolaa ja sydänäänien kuulemista. Niitä kun ei ekastakaan kerennyt kuulemaan, oli kuollut 6+5 NP-ultran mukaan ja neuvola taisi olla 9 viikolla. Eli tässä varmaan aika helinäviikkoja edessä kunnes pääsee riskiviikkojen ohi.
Tsemppiä kaikille ja hedelmällistä loppukesää!

Kiva kuulla, että Sanra sai asiat puhuttua miehensä kanssa! Se on tärkeää, että välillä pystyy puhumaan, vaikka itkien.

Käytiin ostaan eilen auto. Chrysler Neon. Illalla nukkumaan mennessä alkoi heikottaa, melki oksettaa, ja jos olin selälläni, tuntui etten saa henkeä. (keuhkot lytyssä?) En ymmärrä. Hajut alkoi kuvottaa. Nukuin katkonaisesti. Välillä oli kauhian kylmä, välillä kuuma. Kummallista. Tuhruvuotoa tulee jo kolmatta päivää ja odotan oikeiden menkkojen alkavan. Aamukahvi ei maistunut pahalle, muttei hyvällekään. Mutt en testaa ennen keskiviikkoa. En mä viel raskaana kuitenka ole, jotain muuta kummallista kropassani pyörii. Mulla oli muuten kahvista taukoa reilu vuoden ku se maistui pahalle sen jälkeen kun aloitin ehkäisyn. Hormonaalisia muutoksia silloinkin havaittavissa. Nykyään olen juonut kahvia, mutt tänää se ei maistunut hyvälle.

Sellasta täällä, mitäs muilla?

Sanra hyvä että sait keskusteltua miehesi kanssa asiasta, ja että yhdessä päätitte alkaa yrittämään kuukauden päästä [:)] Käy vain ihmeessä täällä vuodattamassa, niinhän me muutkin tehdään.
Täällä on niin mukavaa kirjoitella kun on ymmärtäväisiä ja samassa tilanteessa olevia ihmisiä [;)]

IhaNainen täällä kertoiltiin sen takia näin ajoissa kun ensimmäinen on kyseessä ja muutenkin olen niin malttamatoon luonteeltani - ehkä viisasta olisi ollut odottaa pitemmälle, mutta hätäinen kun on..[:-]
Täällä peukut pystyssä positiiviselle tulokselle ja erittäin paljon jaksamista!

Örkki onko hyvä auto? meille hakittiin myös hiljattain farmari, tulevan lapsen ja koirien takia..
Koska sinulla olisi pitänyt menkat alkaa? ja kuinka pitkät kp:t? aivan raskausoireilta nuo kuullostavat, ja vielä kun useampi oire samaan aikaan.
Täällä pidellään plussapeukkuja[;)]

Pisces Juu mä todella tiedän mitä on olla malttamaton, eli kaikki nuo järkevät juhlapuheet saattaa hyvinkin nopeasti muuttua siihen että puoli maailmaa tietää mikä tilanne on täälläkin [:D] Hyveisiini ei kuulu maltti ja ihanien asioiden sisälä pitäminen... Yrittänyttä ei laiteta.
Niin ja onnea odotukseen! Toivottavasti kohta uskallan ja saan siirtyä myös sinne huhtikuisiin!

Heippa Naiset!

Onko teillä kokemuksia Biocard ovistesteistä? Käytin kyseistä testiä tällä kierrolla, ja jotenkin musta tuntui,että se tulos ei ollut täysin selkeä. Olen aiemmin käyttänyt digitestejä, mutta ovat kovin hintavia. Ne on aina antaneet tosin ihan selkeän tuloksen. Onko suosituksia jostain merkistä?

Plussapuhureita kaikille! Itsellä on viikon verran jännitettävää...

Takaisin