Äidiksi ensi kertaa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nymeria
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Huomenta [:D]
joo tosiaan heräsin vasta nyt. [8D]

wastis, niinhän mäkin jossain vaiheessa sanoin, viimeksi siitä ihmeplussasta että raskaana kunnes toisin todistetaan [:D] mutta en väitä ensimmäinen olleeni [;)] joo ja kiitoksia onnitteluista, sulle myös tarrasukkia roppakaupalla mukaan, erityisesti sulle [:)] <3

örkki, kiitoksia [:)]
pisces, kiitoksia sulle myös[:)]

Omaa,
Heti näin aamusta tajuton ahistuskohtaus kun ei osaa olla varma [&:] Lämmöt koholla mut jaa-a [8|] selkä jumissa ja tissit, erityisesti nänni kosketusarat ja kutisevat. Eilen sit meni decolteelle ilmestymään jotain ihmeellistä ihottumaa[:-] kelläkään muulla tämmöstä raskauden alussa? [:)] tai kuultuja juttuja... [:D]
Itse haluisin vaan niin uskoo siihen plussaan... Enhän mä millään voinu kuvitella sitä viivaa siihen tikkuun, kun kaverikin sekunnin katsomalla näki sen. Enhän?
voiko testi olla itsessään totaalinen susi..? entä jos meneekin taas kesken..? Entä jos tuleekin jälleen kemiallinen...? pelottaa.[:(]
Painajaisia nähty yöllä, yritän koko ajan olla stressaamati, ettei niinkään aiheutuisi mitään pahaa, mut pyörii päässä nää ajatukset anyway.

Eli no, kai sitä sit vaan ollaan raskaana kunnes toisin todistetaan.. [:)]

Mulla lämpö n.puol astetta koholla,nännit todella kipeät,poskia kuumottaa,mieliala vaihtelee,alamahaa juilii.seksikin kelpais kyl [:D] (taas haha).
pissitys,tuntuu niinko ei kerralla sais kaikkee pissittyy vaan pitää heti mennä uudelleen.kauhee jano koko ajan(tosin lämmin ilmakin ?).
hitsi kun on kauhee ikävä murua,aamulla lähti töihin ja nyt tulee joskus ennen kasia [:(] mieshän tuo yhtälailla keskenmenoa pelkää(ellei jopa enemmän).huh ois vielä se reilu kuukausi kun ois pahin riskiaika ohi.nooh pitää yrittää ajatella kaikkee muuta [8|]

halipuseja teille kaikille!!<3<3<3<3

Hihhih ^^
Siis oikeesti, voiko alkuraskaudessakin olla semmonen olo että tekee kauheesti mieli, ei vaan oviksen aikaan ? ^^ huii, mä oon jotenki niin ikävissäni ajatellu taas mun miestä et huhhuh [:D][:D]

mulla kans lämpö koholla melkein asteen verran kokoajan. tänään 37,54 O_O
alamaha juilii, tissit silleen kosketusarat, mut muuten on semmonen olo, ihan ku olis elämänsä kunnossa [:D][:D] posket tietty punottaa ja nyt tuli jotain pirskuleen aurinkoihottumaa olkapäihin ja decolteelle, perkule [>:]

Hui, huomenna testin uusinta [8|]

Ninja muuten, sähän oot sen verran pitkällä, että varaa vaikka aika varhaisultraan? Viikolla 7 pitää jo näkyy sykekin, niin sit on oikee varmuus[:)]

Niinjoo, ja itse uusin testin. Viiva selvästi näkyvissä, mutta haalea kuin perkele. [>:] potuttaa, mutta jos oon vasta 4viikolla niin eihän hittovie sitä hormonia ees tarpeeks oo elimistössä välttämättä ^^ http://metku.net/~pesu/faq.php tuolta löytyy hcgstä faktaa, mutta silti vaikkei esim. ninjalla näyttäny aikasemmin ja nyt vasta haaleeta niin se indikoi sitä, että hormoni ei erity virtsaan oikein [:)]

Toivottavasti pisces saatte sen omakotitalon! Sitten on kiva alkaa perustamaan perhettä isoon taloon [:)] Mekin ollaan remontoitu tää talo, ja nyt odotetaan saadaanko joskus joku kolmaskin asukas tähän taloon. Ei ole vielä näkyny, mutta jospa edes joskus...

vastauksena

tänä aamuna tuli selvä plussa [:)][:)] huomenna soittelen neuvolaan [:D]

Pakko purkaa oloa jonnekin...

Itselläni on hirmuinen vauvakuume päällä! Olen valmistumassa vuodenvaihteessa viiden ja puolen vuoden opiskelun jälkeen, ja aikoinani tein sopimuksen itseni kanssa, että opiskelut ensin, vauvat sitten. Nyt sitten tajuttuani, että olen valmistumassa "piakkoin", kuume iski ja kova iskikin..!

Kuumetta ja kiirettä lisää ikä, jota ei nyt vielä hirveän paljon ole ( synt. -86) ja syksyllä 2007 todettu hpv. Mies kuitenkin on vuoden nuorempi ja ei vielä halua menettää "nuoruuttaan" kuten asian ilmaisi. No tottahan tuo on, että ei tässä viimeisellä hetkellä olla vielä liikenteessä, mutta jotenkin olen itse aina haaveillut olevani en-niin-vanha-ensisynnyttäjä. Kiire päästä yrittämään on iskenyt myös huomattuani lähipiiristä ja foorumeita lukiessani, ettei asiat tosiaankaan tapahdu sormia napsauttamalla, ja yrittäessä saattaa hurahtaa vuosiakin..

Melkein olen saanut miehen jo houkuteltua myös kuumeilemaan, ja niinpä viime lauantaina pohdittiin kovastikin jätänkö pillereiden seuraavan kierron aloittamatta, mutta niin vain vielä aloitin. Lupasin miehelle kuukauden lisää miettimisaikaa eli heinäkuun lopulla taas on pähkäily edessä pillereiden jatkamisesta. Mies vaan tuntu ymmärtäneen että jatkoaikaa tuli heti kerralla enemmänkin lisää...

Mutta se mistä varsinaisesti piti mieltäni purkaa on se, että tunnen oloni tosi surulliseksi! Olen itkeskellytkin tässä pari päivää... Tiedän että tunteet ei varmaan ole mitään negatiiviseen testiin verrattuna, puhumattakaan keskenmenosta. Tunnen siis itseni täydeksi ääliöksi!

Enkä tosiaankaan haluaisi miestäni pakottaa/painostaa päätökseen, vaan haluan hänenkin todella lasta haluavan ennen kuin pillerit pois jätetään. Mies kyllä lapsia haluaa, ajankohta vain on kuulemma liian aikaisin. Hän ei tunnu ymmärtävän, että lasta maailmassa vielä tuskin olisi vuoteen, vaikka pillerit saman tien jättäisinkin.

Huoh... Mieli keveni kummasti tässä purkautuessa! [:)]

Heippa Sanra ja tervetuloa mukaan kuumeilemaan.

Ihan oikean osoitteen olet löytänyt avautumiseen, koska me olemme täällä juuri sitä varten [:)]. Omalla miehellä (vuosimallia -81) oli saman tyyppinen pelko persuksissa menetetystä nuoruudesta, kun sinun miehelläsi ja mielestäni oikein fiksu ajatus on tuo miehesi tunteiden huomioon ottaminen... vaikka se sattuukin [X(] Tiedän tunteen.

Meillä meni miehellä noin vuosi ideaan totuttautumiseen ja seassa taisi olla hieman pelokasta tunnetta hänellä siitä, että miten itse pärjää pienen vauvan kanssa kun ei ole lapsia käsitellyt aikaisemmin... oikeastaan ollenkaan. Noh, eipä sitten vuoteen ole ehkäisyn lopettamisen jälkeen kuitenkaan tärpännyt, joten miehellä on jotenkin nälkä kasvanut syödessä ja nyt pitäisi olla kuulemma jo pikkuhiljaa tuloksia. Edelleen odotellaan odotusta...

Mutta siis jokatapauksessa! Onnittelut valmistumisen johdosta ja saa täällä kuumeilla ja keskustella siihen liittyvistä tunteista, vaikka ei tosiaan olisi vielä kuukauteen ajankohtaista [:D].

Sen verran voisin vinkata, että pillereiden jälkeen tuo kierron käynnistyminen normaalina ei ole niin sanottua, joten ehkäpä kannattaa jo miettiä muita ehkäisyvaihtoehtoja? Itse olen ainakin tasapainottunut (ei väsytä, mielialat ei heittele, halut ovat palanneet) pillereiden lopettamisen jälkeen, joten se voisi olla hyvä alku kuumeilun jatkoksi [:)]

Onnea Dark ja Ninja!!!

Tervetuloa kuumeilemaan ja purkautumaan Sanra. Komppaan MK81:stä (kuten niin usein, heh) tuossa ehkäisyjutussa. Ehdota miehelle että jätät pillerit pois ja alatte käyttämään kumeja tms. kunnes hänkin on valmis ehkäisystä luopumaan. Silloin sulla olis mahdollisuus säännöllistää kierto ennen varsinaista yrittämisen aloitusta, koska (tiedän kokemuksesta) se on ihan sieltä itestään sitten kun kuume on kova odotella niitä menkkoja kun ei koskaan tiijä milloin ne haluaa alkaa ennen kuin kierto vähän säännöllistyy - jos edes säännöllistyy. Mulla on kanssa itseä nuorempi mies (mähän oonkin jo melkein 31v vanhus) ja mä jouduin myös häntä kypsyttelemään tähän vauva-ajatukseen - samasta syystä kuin teilläkin, mies pelkäsi että menettää nuoruutensa eikä voi enää harrastaa eikä käydä missään jne... Piti sille kans takoa päähän et yrittäminen on joskus aloitettava kuitenkin, ja se ei oo niin sanottua et ne lapsoset sais alkunsa sitten juuri kun herralle niin sopisi, kuten nyt on käynytkin. Onpa tuo alkanu kuukausi kuukaudelta kuumeilemaan yhä enemmän ja enemmän itekkin, nyt kun yritystä on takana jo yli vuosi.

Bandida, mitä sulle on käynyt, etkö jossain vaiheessa ollut onnellisesti raskaana? Ei kai menny kesken? voi ei.. pahoittelut jos on, ja tsemppiä.

Itellä täällä jonkunsortin ahdistusmasennuspaniikkikohtaus menossa. Jo kolmatta tuntia. Kun osaiskin luottaa. Tosin kolme toooooosi haaleen viivan testiä on olleet positiivisia, niin ei ollu kuvitelmaa eikä mitään muutakaan... ARGH kun oliski tooooooosi helppoo kaikki.

Dark91, itse sain toissakierrossa selkeän plussan jo 3+4, mutta haaleni sitten 4+0 mennessä negaksi. Ensimmäinen plussani vuoden yrityksen tuloksena ja olin onneni kukkuloilla, vaan ei sitten kestänyt muutamaa päivää kauempaa.

Tuosta rohkaistuna päätin silloin, että seuraavasta plussasta nautitaan alusta asti juuri niin kauan kuin kestää (sormet ristissä että loppuun asti tietenkin), eikä turhalla stressillä sotketa kehoa. Stressi ei tee nimittäin yhtään hyvää!

Edit. Ihme ohjelta! Poikkas keskeltä lausetta. Hmmph.

Aijaa, oliko kemiallisesta sitten kyse sillon?
Mä en osaa just sen takia olla kovin onnellisena täällä... Koko ajan on kauhee ahistus... varsinki nyt ku on näin kuuma ja tekemistä ei oikeen riitä
typerää =(

Kiitos kaikille tuesta ja ymmärryksestä! [:)]

Juuri tuota kierron tasoittumista olen yrittänyt miehelle toitottaakin ja muutenkin muistuttaa, että asiat ei aina todellakaan mene sen aikataulun mukaan minkä itse on suunnitellut. Juuri nyt olisikin ollut tarkoitus jatkaa kondomeilla, jos siis pillerit pois olisin jättänyt. Kondomeilla olisi jatkettu vaikka mies olisi innostuksen puuskan saanutkin ihan vaan jo siksi, että tarkoitus on odotella papa-kokeen tulosta. Mikä sekin kovasti viivästyy, kun YTHS lupsahti tänään kiinni heinäkuun ajaksi. Mutta toisaalta olen yrittänyt lohduttaa itseäni sillä, että tämä asia ei todellakaan ole yhdestä kuukaudesta kiinni.

Ehkä suurin "pettymys" viime lauantaina juuri olikin siinä, että mies jo vaikutti myönteiseltä, kun sitten iskikin ilmeisesti viime hetken paniikki..! Noh, kylläpä tuo lopulta suopuu! [;)]

Mutta jatkan purkautumista, kunhan homma etenee suuntaan tai toiseen!

jooh varhaisultraa meinasin,mut maksaa kuulemma.eli odotamme viikolle 12..[8|] hormoonien kohotessa olo ollu järkyttävä,pahoinvointia,päänsärkyä,nänneihin koskee entistä enemmän,syömään ei pysty oksetuksen takia,mutta koko ajan nälkä!!kääk.ja himot hyrrää satasta XD jo on yhdistelmä![:D]

Dark, ei oo tässä osoitteessa 1v 3kk yritettyä yhtään ainoaa plussaa näkynyt (paitsi joskus ovistestissä) joten sekoitat varmaan johonkin toiseen nikkiin [:)]

Ninja, onpahan olot! Nälättää, oksettaa ja himottaa... Mitenhän nuokin yhdistää, tekee aina sitä mikä sillä hetkellä on voimakkaimmin päällä? [;)]

Bandida, joo sori väärinkäsitys [8|] olin jotenki kauheen väsyneessä tilassa, niin menee nikit tai jotain menee sekaisin [:D]

Ninja, joo kummallinen olo mullakin, oksettaa välillä ja sit on kuitenki nälkä ja sit himot hyrrää tosissaan satasta. [:D] Se on sinänsä ihan kivaa... Raskaana olo on sinänsä kivaa^^ ja mieskin ihan innoissaan ^^

Sanra, tottakai saat tänne purkaa, sitä vartenhan me täällä ollaan kaikki. on hyvä et on joku paikka mihin purkaa [:)] Miehet... Mulla oma mies oli kauheen järkyttyny kun ekaa kertaa epäiltiin tossa kesäkuun alussa että olisin raskaana... "mä oon vielä niin nuori", "mä en oo saavuttanu vielä mitään"... Ja kaikkee muuta. varmaa jokainen mies käy nuo asiat läpi jossain vaiheessa. Ja jos ei tajua sitä, että ei se lapsi vie nuoruutta mihinkään.. Sitä saa leikkiä lapsen kanssa ja silti voi vielä saavuttaa elämässään paljon... Ei se lapsi vie elämää! Ihanteellisinta miehelle kun saa leikkiä vaikka legoilla oman lapsensa kanssa... [:)] ei se sillon mitään nuoruutta vie...! Sit jos hankkii lapsen ennen 30 ikävuotta, muutenkin on paremmat mahollisuudet onnistua ku yli 30 v! Naisen hedelmällisyys laskee huomattavasti.. Miehenhän vissiin jonku verran kans, mut ei niin paljoo ku naisen.. (korjatkaa jos oon väärässä) Ja siinä vaiheessa kun oikeesti todetaan että ollaan raskaana niin siinä vaiheessa sitä sit käsittää sen asian, ja siihen on aikaa sopeutua 8kk. Eikä oikeesti miehet oo koskaan valmiita isiksi, siihen rooliin kasvetaan. Mun mies sitten mietti asiaa viikon päivät kun oli epäily raskaudesta ja sitten totesi että antaa vaan ehkäisyn jäädä kokonaan pois ja tulee sit ku tulee. Se oli ihanin asia mitä oon kuullu vähään aikaan^^ Et kyllä se sunkin miehes varmaan jossain vaiheessa alkaa oikeesti miettimään asioita, mut ensin sille pitäis takoa kupoliin että lapsen hankkiminen ei oo läheskään niin helppoa kun luullaan ([:@]) ja siihen voi tosiaan mennä yli vuoden päivät, joillakin pari ekaa kiertoo.. Sitä ei ikin tiiä, mut siihen on aina se n.8kk aikaa varautua sitten.![:)]

Omaa;
Nyt on menossa aamuinen pahoinvointi, oksettaa ja sit on pää kipee [:)] Vatsassa nippailee aika-ajoin ja se tuntuu melkein kivalle.. Silleen et kun ei oo menkkamainen kipu sinänsä, semmosta pientä nippailua, niin sit muistaa et on tehny tosiaan kolme plussatestiä, jotka ei kyl oo kaikki voinu olla maanantaikappaleita... ^^ eli siis eilinen ahistuspaniikkimasennuskohtaus meni onneks ohi, nyt ei ahista vaan on kiva olo^^ vaikka on pää kipee O_O Tottahan sitä pelkään että on kemiallinen koska menin sit testaamaan niin ajoissa, mut sille ei voi mitään, jos on. Kyllä siitä selviän.. [:)] Lauantaina jos testi vielä näyttää plussaa niin sit uskon.. Ja maanantaina soitan neuvolaan ^^

joo ja amk:sta tuli postia... En päässyt mutta oon varasijalla 6^^

Bandida aivan niin [:D] tekee sitä mitä sillä hetkellä kykenee tekemään XD

Meillä on miehen kanssa vähä eripuraa tullu,kun hän pelkää keskenmenoa niin paljo ettei uskalla olla onnellinen raskaudesta..ja mie taas haluan hehkuttaa ja puhua siitä..kyllä tulee olemaan vaikeeta jos ei mies silleen mukana ole raskauden kanssa,kun pelkää pahinta.Toki ymmärrän häntä,aina ollu semmonen ettei oikein uskalla iloita ja olla onnellinen..mutta minusta tuntuu pahalta,tuntuu kuin olisin yksin asian kanssa.haluais kuulemma kertoo ihmisille vasta kun tää eka kolmannes on ohi.itse kyllä kerron kavereilleni ja porukoilleni heti kun mahdollista.kyllä se jos pahin tapahtuu niin siinä on sit perhe tukena,en mie sellasta asiaa pystys sisälläni pitämään ja näytellä niinkuin mitään ei ois tapahtunu.
täytyy toivoa että toi miehen pelko hellittää sit kun tää eka kolmannes on ohi.saatas yhdessä nauttia ja puhua vauvasta.
Muuten kyllä onnellisia ollaan eikä oo ongelmia sen suurempia [;)] <3<3

Niin. Vaikeita noi miehet. Välillä. Meillä mies sanoi, että tehdään muksui sitte ku remontti on niin ja niin pitkällä. Sitten ku se remontti oli niin pitkällä, mä sanoin miehelle, että nyt mie lopetan ehkäisyn. Vaikka mieleni teki tehdä se aiemminkin, halusin kuitenkin, että lapsi on tervetullut molempien mielestä. Parempi kai sitten vaan jutella lisää Sanran miehelleen heinäkuun lopussa. Miettiä ja pähkäillä, itkeä ja nauraa yhdessä. Ihan kunnolla. Ja tervetuloa joukkoon Sanra!

Meillä ehkäisy jäi pois 8 kiertoa sitten. Nyt taas toivon, että tällä kierrolla tärppäis. Pelkkä toive ei riitä... tarvii vinkata tuota miestäkin välillä vällyjen väliin [;)]

Huhhuh mikä päivä.. [:D]
Ensin nukun johonki melkee kahteen asti ja sitten ku mies tulee töistä, väsyttää... nukahan sohvalle ja nukun sit samantien sen neljä tuntia..[:D]no neljästä kahdeksaan [:D] Sit rupes tekee mieli köyhii ritareit ja lähettii kauppaan, haettiin samalla mun tilaamat kirjat postista. Ja nyt on taas niin poikki ettei mitään rajaa. Kemiallinen ei kyllä väsyttäny näin paljoa. Sillon oireet muutenki oli tosi semmoset... Oudot. Nyt pissalla tulee oikeesti juostua jokatoinentunti valehtelematta ja sit tänään voin tosi pahoin ku heräsin... [:)] Pää särki ja sit oksetti vaikka oli nälkä. JA sit nukahdin. Sit söin ja silti teki mieli syödä vielä [:)] janottaa tosi paljon ja valkovuoto törkeen runsasta... Ihan ku menkkavuotoo tuntuu et valuu mut ei oo menkkavuotoo vaan valkovuotoo[8|] ja kierron lopussa mennään, eikös jos ei tärpänny muka niin pitäis olla kuivakausi [;)]
Joo ja alavatsan nippailu ja selkälihakset jumissa... [:)] Mies toteaa alavatsan nippailuun aina että "se sisustaa siellä" [:)][:)][:)] "täytyy sillä olla hyvä paikka missä elää seuraavat 8kk.." Ja se jos mikä on söpöä [:)][:)]

Hope's are high!

Takaisin