Äidiksi ensi kertaa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nymeria
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Blääh kp31/31-38 nega testattu. Miks vaan pitää testata, eikö vois vaan oottaa niitä menkkoja ihan rauhassa niin ei tarviis varttia tota tikkua tihrustaa että eiks tossa näkysi jotain, näkyiskö, no ei...
Ärsyttää.

Mikäs Manguen tilanne? Meinasitko perjantaille malttaa?

Kiraffen tilannetta seurailin tuolla toisella palstalla, kovasti onnea, et täällä kerenny kauheesti kirjotella [;)]!

Täti sitten tuli kylään kp 29.
Eli yk2 lähtee käyntiin.
Että kun harmittaa, mutta eipä asialle mitään mahda.[>:]
Täytyypäs pupuilla vielä ahkerammin [:D]

Toivottavasti Simpulla ja manquella testit antais plussaa :)

Simppu: Mikäs siellä tilanne, onko täti pysytellyt poissa? Plussaa paljon sinulle toivon! [:)] Mun ei täytynytkään testailla, täti eilen juhannusaaton kunniaksi pärähti [:@]

pisces: Pahoittelut tädistä, tännekin kaahasi samaan aikaan. Me mennään sit varmaan nyt samoilla kiertopäivillä! Mulla tosin oli kierto nyt 38pv, edellinen 28pv. Vähän siis heittelee..

Jos kierto nyt taas 38pv ja tärppää niin laskettu aika on omana syntymäpäivänä [:D]

Samaa täällä kun siellä Manque, täti pärähti näin juhannuspäivän kunniaksi viideltä aamulla ja nyt oon ollu taas niin kipee että :( Kurjaa kun ei voi aspiriinia tai buranaa syödä kun oon allerginen niin täytyy yrittää panadolilla pärjätä, ei vaan meinaa 3g päivässä riittää ja se olis maksimiannos. No, nyt viimeisen gramman syön panacodina kahdessa osassa niin pärjään ehkä yön yli.. Noo, uuteen iloiseen yritykseen siis, josko me sit huhtikuisiin mentäis kaikki samalla rysäyksellä![:)]

manque pahoittelut myös tädistä. [>:] Kyllä joo samoilla kiertopäivillä mennään! [:)]
Mikäs sen parempi synttärilahja, kuin oma vauva [;)] [:D]
Mulla on kp vielä vähän hukassa, pillereiden jäljiltä, mutta nyt näyttäisi sitä 29, toivottavasti siinä pysyisikin..

Simppu Voi ei, kun joudut olemaan niin kipeä [&:] jaksamisia kipujen kanssa!

Örkki Kiitos samoin hyvät Jussit! :) niin kuin myös kaikille muille hyvät Jussit [:D]

Kaikki urakalla pupuilemaan tädin vierailun jälkeen, josko päästäisiin yhdessä huhtikuisiin [;)]

Heipähei, täällä eräs tyttö ilmoittautuu kuumeilemaan[:)]
Olen 19 vuotias, mies 20 (täyttää 21 ihan kohta). Päätettiin tossa pari viikkoa sitten lopettaa pillerien syönti ja antaa vauvan tulla jos tulee [:D]
Tosin itellä ollut lähes jatkuva vauvakuume jo kolme vuotta, mut nyt sit vielä vähän tehostetumpi kuumeilu ... [;)]
Kierrosta mulla ei kyllä mitään hajun aavistustakaan, hienoohan se olis, jos päätyis sit kierto siihen samaan 28 missä ollut pillerien kanssa, luonnollisesti.

Tosin en tiiä mistä mun kierto nyt pitäis laskee, 13 päivä pillerien lopetus olis kp14 nyt menossa, mut jos sit tyhjennysvuodon alusta niin nyt menossa vasta kp11... Ja kun tunsin tossa 24. päivä semmosen pienen nippauksen alavatsassa vasemmalla puolella, pari kertaa niin ajattelin että se vois olla sit ovis... niin sitten toisessa kierrossa ovis kp11, toisessa kp8... Joka tuntuu kyllä oudolta. Kai se ovulaatio voi kp8 tai kp9 tullakin? Kierto vaan sitten sairaan lyhyt?

Sorruin viime viikolla tilaamaan muutaman kirjankin, jotka käsittelee raskautta... :B En malttais odottaa, että pääsis odottelemaan [:)]

Noniin, nyt sitten päästiin jussin vietosta kotiin päin. [:D]
Tuli tuossa mieleen, että oli aika mielenkiintoisia juttuja, mitä tuli tuossa sitten nähtyä jussin aikana^^
Esim. ainakin 10 kiiltomatoa, oi että ne on kauniita pimeessä luonnossa ^^
Ja sitten, pidin tätä hassuna sattumana (vitsailtiin enteestä miehen kanssa)
Juuri kun autossa puhuimme raskaudesta, ja lapsista, näimme haikaran! Mies vitsaili, että nyt se lähti hakemaan meille lasta jostain [:D]
Heh, ja sitten montako unta mahdoin nähdä, menin laskuissakin sekaisin, mutta unia näin siitä, että raskaustestikin näytti plussaa.. Moneen otteeseen eri testeillä... Ja vaikka heräsinkin uni jatkui ja seuraava testi näytti plussaa.. Tosin untahan se vaan oli [8|]
Mut kun oliskin totta[:)]<3

Jälleen tunsin kummallisen kivun tunteen alavatsassa, toiv. täti ei nyt näin aikaseen oo kylään tulossa O_O

Täällä täti alkaa kurvaamaan pois ja ovulaatio pitäisi olla viikon sisällä Kp 6 menossa ja kp 12-14 pitäis ovuloida.. toiveet tässä kierrossa [:)]
Mietin sellaista että pitäisi pari kiloa saada pois tyyliin 5 kg, ajattelin että onko siitä jotain haittaa raskauden yritykselle esim. että raskautuminen vaikeutuisi jne. En todellakaan ajatellut mitään kitudieettiä vaan ihan perus kotiruokaa mutta laskeskelen kaloreita.. ajattelin että 1500-1600  kcal päivässä vois olla ihan ok ja sitten tehdä kävelylenkkejä ja vatsalihaksia..
Onko teidän mielestä huono idea ja voisko se pienentää tsäänssejä raskauden suhteen.. ? Tietenkin sitten jos tulen raskaaksi lopetan dieetin ja syö ihan sen verran kun kulutan eli about 2000 kcal päivässä. Joo mutta tässä päivän mietteitä [:D]

Dark91: minäkin näin viime kierron lopussa unia, jossa tein plussatestejä. Kai se tuolta alitajunnasta tunkee uniin kun sitä miettii koko ajan että ´entä jos´..

Pahoittelut kaikille tädin kiusaamille..
Tässä kierrossa Plussataan.... Puuh...+++.... Ehkä heinäkuu tuo tuloksia [:D]

Noniin.. Kierto about puolessa välissä, vähän väliä melkein tekee kiusaa kun pitää odottaa testaamista [8|]
Tänään kaupungilla kaverin kanssa oli oikein hauskaa... Näinkö ehkä miljoonittain raskaana olevia naisia ja miljoonittain vaunullisia ... Ja sitten päivän kohokohta, oltiin lounassalaatilla ja sitten ah, parin pöydän päässä pariskunta lapsen kanssa, pieni poika. Vääntelehti siinä tuolissa ja sitten kun se katto mua, hymyilin sille... Ja voi ei mikä suloinen hymyvirnistys sieltä tulikaan [:)]<3 se oli aivan mielettömän suloinen... Kerroin kyyneleet silmissä miehelle mitä päivällä kävi, ja miehellä kans kyyneleet tuli silmiin, kun se näki kuinka mieletön lapsenkaipuu mulla onkaan. [:)]
Itkinkin sitten jälleen lapsenkaipuuta jokusen tovin... [:(]
Sitten miehen oli pakko nukkumaan mennä, että jaksaa aamuvuoroon herätä. Pyysi että tuunko peittelemään [;)]
Ja no, mä sitten vielä luin sille kolme muumisatua iltasaduksi[:D] Tuli sieltäkin kommenttia sängynpohjalta, että musta tulee tosi hyvä äiti ja osaan lukee hirveen mielekkäästi noita satuja... [:D]
Päädyin sitten lukemaan kolme tarinaa, muikkusen kevätlaulu, kamalan tarinan (homssu, joka narrasi) ja sedrik... Nautin hurjasti sadun lukemisesta, ja kissatkin jopa molemmat tuli nukkumaan heti viereen ja tähän aikaan ne ei nuku koskaan. Taisi mun ääni olla unettava[:D]

Voi toivottavasti heinäkuu tois plussan kaikille ^^ Sit oltais kaikki yhessä maalisvauvoissa melkeinpä [;)]

Niu, oon lukenu siitä, että laihduttaminen ei sinänsä oo hyväksi lasta yrittäville, mutta sitten taas toiset lähteet sanoo että sen 5 kilon tiputuksen jälkeen hedelmällisyystaso nousee. [>:] Mut siis laihduttamisella suurin osa ihmisistä varmaan mieltää sen johonkin ihmekuureihin. Jos huolehdit kuitenkin että saat energiaa tarpeeks, ei mitään nälkäkuuria, ja ravintoaineiden saanti tärkeää myös! Jättää esim. ylimäärä herkut nollille ja liikkuu vähän enemmän ku normisti, pienentää annoskokoja ja syö terveellisemmin, salaatteja ja muita semmosii vähäkalorisii ruokia. Kuitenkaan ite en tohon kalorinlaskujuttuun lähtis, koska kuitenkin kannattaa syödä vähän ja usein niin että nälkä pysyy loitolla, ja helposti kalorien saantia vähentää kun pienentää annoskokoja.
JOO ja syö hitaasti! Pureskelee jokasen suupalan miljoona kertaa, niin vatsastakin ehtii signaali aivoille lähtee, että on vatsa täysi, tulee syötyä paljon vähemmän. Ja kävelyn harrastaminen ikinä pahasta oo, vatsalihaksetkaan tuskin hirveesti haittaa yhtään mitään. Mut se, et tekee liikuntaa pikkuhiljaa lisäämällä varsinki jos ei oo tottunut liikkumaan paljoa. Ja muistaa sen, että n. 0,5-1kg pudotus viikossa liikkuu terveellisyyden rajoissa! ^^ Huh, johan mäkin sanailin tässä [:D]

Omaa napaa:
Päänsärky alkoi heti aamusta, niin etova olo ettei suuhunsa tehny mieli pistää mitään. Päänsärky vieläkin, ei menny panadolilla ohi, joita otin kolme. [>:]
Hirveesti tehny mieli herneitä. No ostinkin sitten kolme litraa ja melkein vedinkin yhdellä istumalla kaikki [:D]
Tuskanhiki bussissa kun tuli niin huono olo. Mulla harvoin kun tulee huono olo matkustaessa[:-]
Pissattanu tooooooooooosi usein... Mikä on kumma kun nyt en oo juonu niin paljoo ees... Mut toisaalta, kaikki nämäkin selitettävissä, ei hihkuta ennenkun testi kertoo totuuden. [:(]

PLUSSATUULIA KAIKILLE
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Yk1 kp15

Moikka!

Laihduttamisesta: Varmaankin kannattaa tosiaan miettiä onko liikaa painoa ei siitä silloin ole haittaa raskaaksitulemiseen uskoakseni. Toisaalta eräs tuttuni yritti pitkään tulla raskaaksi, mutta ei vaan onnistunut. Oli sitten alkanut tosissaan lukea aiheesta tutkimustuloksia jne kun alalla työskentelee. Loppupäätelmä oli että hän vaihtoi maidot rasvaisempaan ja reippaasti lisäsi kalorimäärää, muutama kilo tuli lisä painoa ja baby asettui taloksi kohtuun. Eli hänen tapauksessaan liian alhainen paino aiheutti hormonitoiminnan "hiipumista" ja se korjaantui rasva määrän kasvamisella.

Itsellä tuo ainokainen raskaus lähti käyntiin 10-15kg sitten [:(][&o] Hitsiläinen kun pääsi repsahtamaan näin koko homma ihan läskiksi. Niin että meikäläisellä varmasti auttaisi että saisi painon sinne aikaisemmalle lähtötasolle!

Dark91: Näin juuri ajattelin painoa tiputtaa.. energiaa tarpeeksi kuitenkin mutta liikkua ja pikkuhiljaa painoa tiputtaen..ehkä ennemminkin se 3kg olis sopiva.. ei mulla ylipainoa ole, mutta kuitenkin silleen että pari kiloa pitäis saada pois että oon samoissa kun kesän alussa, oon herkutellut aika lailla.. Mulla toi kalorien laskenta toimii, oon aina tarkkaillut syömiäni määriä, mutta nyt olen sitten herkutellut huoletta. Se on aika simppeliä ja ei tarvita muuta kun paperia johon laittaa joka suupalan.

IhaNainen: ei mulla sitä ylipainoa tosiaan ole, mutta en tosiaankaan ole sieltä BMI:n pienemmästä päästä, oisinko 23-25.
Eli rasvaa on lasta varten [:)]

Täällä ei kummempaa, odotellaa ovista tulevaksi.. KP 7.

Niu eiköhän tuo sinun ole ihan ihanteellinen indeksi! Jos on "liikaa" rasvaa niin sitten kannattaa sitä ennemmin muuttaa lihaksi, mutta pitää tuo paino [:D] Vähänks oon kade [;)]

kp 49/32 neljä negaa tehty [:(].täti totaalisen myöhässä.ei auta ku ootella [8|]

Ninja, oon pahoillani negoista =( mutta ihan nyt lohdutuksen sanaksi se, että kaikilla naisilla ei nuo virtsatestit näytä plussaa, kuin vasta joskus viikolla 8-> Se johtuu ihan siitä, että heillä ei hCG imeydy virtsaan, vaan verikokeesta tuon näkee. Ite hätäilin tossa viimeksi kun luulin olevani raskaana ja varasin ajan verikokeeseen. Kuitenkaan kun en lääkärin kautta mennyt, eivät ottaneet verta. Käy ihmeessä lääkärillä ton kierron kanssa, jos kuukautiset noin paljon myöhässä, lääkäri ottaa varmasti verikokeet yms, niin ainakin sitten tietää näkyykö hCG veressä =) hCG kun kuitenkin näkyy aina paljon korkeampana muutenkin veressä kuin virtsassa. JA jos mitään ei näy, selvittävät muut syyt kierron heittelyyn.
Onko sulla alipainoo tai ylipainoo, liikutko liikaa tai jotain muuta vastaavaa? Koska alipaino saattaa aiheuttaa kuukautisten pois jääntiä, samoin kuin ylipaino, liika liikkuminen tai tosi paha stressi. Hormonitoiminta heittää ja sen takia menkkoja ei kuulu.... [8|]

Niu, jos sun paino liikkuu normaalilukemissa, sillon en menisi sinuna pudottamaan painoa, vaan kiinteyttämään =) Eli siis kohdistat liikunnan tarkasti, esim käsiin, pakaroihin, vatsaan tms. Syöt normaalisti, mutta herkut pois. Kiinteytys mutta ei painon pudotus. Jos vahingossakin lähtee liian nopeasti putoamaan (tosin en usko että mahdollista, jos syöt tarpeeksi ja monipuolisesti) kierto saattaa lähteä heittelemään =) itsellä taas uskon, koska painoa on liikaa niin että parin kolmen kilon pudotus ei olisi pahaksi, mutta oon vaan päättäny jättää herkkuja pois ja pienentää annoskokoja, mut syödä tarpeeks. Tollakin paino tippuu pidemmällä aikavälillä kun keho tottuu uuteen valioon [;)]

Omaa napaa:
Oli kyllä niin helvetin lähellä etten menny tekemään testiä eilen illalla... [:@] Voi että kun osaa olla kärsimätön!
Ja tää päänsärky... Herranjumala jatkunu taas kolmatta päivää... Vaikka otin eilen panadol 1g ja sit illalla 500mg kun ei mihinkään menny. Aattelin että jos uni auttaa. 10,5h nukuttu eikä auttanu mihinkään. Pirhana! Täytyy kai kohta ottaa jälleen panadol, jos meniskin ohi [&:] No viimeks alkaneessa raskaudessa joka meni kesken oireena oli neljän päivän kamala päänsärky mut jaa-a, en uskalla iloita, kuitenkin juhannuksena tehdystä duunista tulee tämäkin päänsärky [:(] Menis ees pois, niin peittoja sais heiluteltua ennen ku lähen reissuun huomenna ! [:D]

peittojen heiluttelu jää näemmä nyt johonkin muuhun kertaan [8|]
Miehellä ei vaan yksinkertasesti tehny mieli, ja itellä tän pääsäryn kanssa ei myöskään. Mutta, toisia asioita huomattu!

Mun nännit kutisee aivan tajuttoman paljon! ja muutenkin tissit... Mut nännit erityisesti, herraisä sentään!
Ja väsyttää aivan tajuna koko ajan.... nyt kun olisikin tärpänny... [:)] posket punottaa koko ajan ja sitten lämpö on ollut koholla nyt ... jotain 37,1... Mut siitä ja muista jutuista en vedä mitään johtopäätöksiä, koska en uskalla [:D]

Mites muilla on sujunut tädin kyläily tai muuten oireiden kanssa painiminen?

<3

Dark91 ,tosiaan vois harkita sitä verikokeeseen menoa.. [&:] oon 160cm 64kg eli normipainon rajoissa.liiku en tosiaankaan liikaa [&:] (vois ehkä vähän enemmänkin hehe..) terveellisemmin nyt yrittää syödä ettei kunto karkaa käsistä. stressiä oli tossa kun ekaa kertaa testailin,oli vauvakuume niiiin kova,mut nyt jo osaan ottaa rennommin ja ajattelen että tulee kun on tullakseen.just tossa miehen kanssa mentiin kihloihin ja häitä iso halu päästä suunnittelemaan [:)] mies nyt enemmän odotellu millon masuasukki tulis.vihjailee aina että jospa se siellä on kun mulla vilunväreitä yms [:D]
tosiaan mulla oli puolisenvuotta cerazette minipillerit käytössä joten nekin saattaa vielä tota kiertoo pahasti sotkee.jännä kun kerran ne menkat kuitenkin tuli..luin mie tossa että ovulaatio tulee oli menkkoja tahi ei,joten eikai tässä ainakaan vielä mitään hätää ole..?[:-]
mut nyt nukkumaan tuonne ukkelin kaikkuun.kauniita unia kaikille [:D]

Ninja, kannattaa siellä lääkärissä muutenkin varmaan käydä niin ainakin sitten selviää onko syynä sitten joku muu vai se, että masukki siellä odottelee ^^ Mutta ilman lähetettä sinne verikokeeseen ei muuten sitten pääse, joten kannattanee ihan kysyä aikaa lääkärille joka sitten osaa miettiä tilannetta lääkärin näkökulmasta, eli toisin sanoen kyllä pistävät suoraan verikokeisiin ja vielä kun mainitsee että yrittää lasta niin saanee kans sen raskaustestin kummallisia vaatimatta. Toivottavasti sulla olis niin, että ei vaan virtsassa näy ja tuliskin seplussa sitten lääkärissä^^

Meillä kans ukon kanssa häät tiedossa vuoden päähän, tosin toivottas etten olis ihan viimeisillään raskaana hääpäivänä[:D] saa nähdä... Olishan niitä häitäkin suunnitellessa sitten muuta ajateltavaa kuin se, että tärppäsikö (ainakaan koko aikaa), niin että stressi vois hieman laskee. Stressitaso kun on se, joka myös ohentaa limakalvoja (joillakin) ja kiinnittymisen kannalta huooono juttu. Stressin takia oviskin voi olla myöhässä, jolloin kuukautiset on myöhässä yhtä monta päivää kun ovis oli.
Ite lueskeltuani miljoonia artikkeleita oon sitä mieltä, että ovis ilman menkkoja on tooosi epätodennäköinen tapahtuma. Tosiaan sitten taas kierron pituuden heittelyt, stressi, yms kaikki mahollinen vaikuttaa kiertoon... Niinkuin tuolla vinkkipuolella on puhuttu, raskaaksi ollaan tultu tyyliin heti kun on heitetty hanskat tiskiin ja melkein luovutettu. Sitten stressitasokin laskenut, ja tadaa BÄM! Voisin melkein sanoa, että jos joku tästä tutkimuksen tekisi, stressin vaikutuksesta raskautumiseen niin tulokset ihan varmaan puoltaa suurin osin sitä, että stressittömämpi elämä - tärppää nopeammin. KOita nyt sit jumankekka olla stressaamatta kun lapsenkaipuu on niin suuri että melkein itkee joka ilta. niinkuin varmaan moni muukin en pelkästään minä. Se on niin epäreilua, kun eläimet paljoa mieti oviksia yms, vaan kissoillakin jotenkin kummasti menee niin että munasolukin irtoaa heti yhdynnän jälkeen tms jotakin typerää kun luin netistä. Miksi ei ihmisillä vois olla helppoa tulla raskaaksi? [:(]
Ja se satuttaa niin mielettömän paljon, kun kuitenkin sitten tulee uutisia epätoivotuista raskauksista sieltä sun täältä. Miksi niille suodaan sitten se "onni" mutta sitä onnea haluaville ei. Kummallinen tämä maailma.

joo täällä kaupungissa on vaan niin vittumaisia noi lekurille yrittämiset..ensin tapella oman alueen hoitajan kanssa että pääseekö sinne lekuriin edes..sit jos pääsee niin eikun keskussairaalaan eksymään.ja sehän se pelottaa jos nyt alan tähän taas keskittymään että stressi tulee takasin.nyt kun yrittäny normi elämää elää sen takia.enkä mie vielä siitä huolestu jos yhet menkat väliin jää.käyny muinoin niin ennenkin.ne on noi pillerit semmossii.luin just tosta cerazette merkistä että neuvolassa sanoneet ettei kannata huolestua vaikkei menkkoja näkyskä muutamaa kuukauteen.tiiä sit.on tuolla näkyy muitakin joilla ei oo menkkoja kuulunu lopettamisen jälkeisen ekojen menkkojen jälkeen.
mietin joskos vielä pari viikkoa odottelisin ja sit vasta soittas lääkäriin?
nyt jos oisin raskautunu viime kierrosta,niin viikkoja olis täynnä 6+3.
hitto mie oon ihan sekasin tän asian kanssa.. [8|]
Mullahan on tilanne se että vauvan yrittämisen takia lopetin masennuslääkkeet,joten miun on pakko yrittää pysyy suht normaalina.ahistun helposti ja stressaan asioita aivan liikaa.sit jos stressaan niin stressaan sitä että stressaan ja sit en ainakaan tuu raskaax [>:]
kirjotinpa taas tosi selvästi [:D]
pakko oli nyt vähä vuodattaa!

Joo DARK91,mulla oli sama että itkin oikein kun vauvakuume niin kova.voi meitä hupsuja.[:)]

Samaa mieltä olen kuin Dark, jos ei tule menkkoja niin tuskin on ollut ovulaatiotakaan. Oviksen jälkeen lähestulkoon varmasti 10-16 päivän päästä ne menkat tulee, jos ei ole tärppi käynyt.

Ninja, ne ekat menkat pillereiden lopettamisen jälkeenhän on se 'tyhjennysvuoto', samanlainen kuin on yhdistelmäpillereiden kanssakin, jos syö niitä tyyliin 3 vkoa nappeja ja sitten viikko ilman. Minipillereillä tuota taukoa ei vissiin olekaan? Menkat ei siis vaadi ovista tullakseen (pillerithän estää sen). Itsellä ainakin on se tilanne että epäsäännöllisesti niistä menkoista oon saanut nauttia, mutta ovista ei lähellekään joka kerta ole ollut. Tyhjennysvuoto vaan tulee joskus, toisilla säännöllisemmin kuin toisilla, ilman ovistakin -> toisilla kierto pysyy alle 50 vaikka ei ovista olisikaan ja toisilla se sitten venyy 'loputtomiin' tyyliin 3kk... Eli sulla on nyt YK1 meneillään, ja ovis on saattanut olla viikon, tai kaksi tai enemmänkin myöhässä 'laskennallisesta' ajankohdasta (neljännentoista kp:n tienoilla). Ja siitä oviksesta pari viikkoa eteenpäin sitten tulee menkat jos on tullakseen (paitsi siinä onnekkaassa tilanteessa että on tärpännyt [:)]). Uskoisin että sulla ovis on ollut tai on tulossa tässäkin kierrossa, ovuloimattomuus on loppujen lopuksi aika harvinaista. Oviksen paikka vaan saattaa siirtyä esim tuon mainitun stressin takia, tai ihan vaan koska sun kroppa on vielä vähän sekaisin pillereiden jäljiltä, ja sen mukana menkatkin siirtyy. Jos kierto sen kun venyy, ja raskaustesti edelleen näyttää negaa niin kannattaa tosiaan käydä siellä lääkärissä, vaikka tapellen [;)] tai jos on varaa niin yksityisellä niin ei tartte tapella. Normaali kierto on n. 23-43 päivää, sullahan on jo paljon yli tuon niin pääset varmasti testeihin ja jos ne on nega saat varmaan lääkkeitä (terolut) vuodon aloittamiseen ja uuden kierron tasoittamiseen...

Takaisin