Äidiksi ensi kertaa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nymeria
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vihdoinkin saanut asioita järjestykseen, maanantaina nyt ratkeaa päästäänkö muuttamaan omakotitaloon [:D]
yk 2 siis käynnissä ja kp 15/29 elikkäs ovis näillä main. Tietenkin flunssa iskenyt!

Miehet tosiaan osaa olla vaikeita! mies omien sanojen mukaan haluaa lapsen mutta kun tulee muiden kanssa puhetta lapsen teosta niin se on aina niin että vain minä haluaisin lapsen. [>:]
Mutta nyt kun talo asia alkaa olla aika lailla selvä niin miehen mielestä se lapsi saisi jo ola aluillaan (tempperamenttinen ja hätäänen luonteeltaan) [:)]

Dark91 ihana lukea sun raskausoireita [:)] vielä kun itsellekkin niitä ilmestyisi lähitulevaisuudessa [;)]

Vähän jo vilpoisampaa iltaa teille naiset!

pisces, selvisikö saitteko talon?

Onkos kellään jänniä päiviä lähettyvillä?

Ite oon nyt tolla Julia-sylkiovistestillä testaillu ja tänään bongasin ensimmäisen oviksen, jee! Vähänhän tuo on työläs tulkita, mutta huomaan että tässä kuukauden mittaan oon oppinu aika hyvin :) Toivottavasti nyt kuitenkin saisin heittää testin kaivoon kohta ;) Ovis siis käytetty hyödyksi, tänään on ilmestynyt myös kovat nipistelyt alavatsalle eli uskoisin että oikein tulkitsin, laskujen mukaan kierto olisi siis tässä kuussa 32päivää, mikä on aikalailla keskiarvo :) Ai että kun toivon ja kovaa. Siskon mahan pullistumista oon tässä nyt seurannut 25 viikkoa ja olis kyllä ihana ottaa sitä vähän kiinni ;)

Simppu yk4kp19/31-36

heipä hei täältä pohjoisesta! ^^
nyt on siis menkat jo viikon myöhässä... :) nilkat turposivat eilen ja koko päivän olivat hurjan paksut O_o Mietin että joko tää on sit jotain raskausturvotusta xD eikö se ollu niin että raskaudessa nilkat voinee turvota tai jotakin...
Oireet on olleet lieviä mutta päällä kuitenkin. Saas nähdä paheneeko ;)
tänään olis tarkoitus mennä kalastamaan ^^ ollaan mummolassa mun lapsuuspaikassa missä oon monet kesät viettänyt. Luin mökkikirjaa johon mun molemmat isovanhemmat olivat kirjoittaneet mun syntymän aikaan pikkuprinsessan syntymästä... Ensimmäinen lapsenlapsi kun olen. Ja ensimmäinen joka tuo sukuun lapsenlapsenlapsen ;P vihjailtiin saunan jälkeen mummolle ja papalle että voipi olla että saavat pikkuisen käymään täälläkin ^^ olivat innoissaan ^^

väsymys on ollu runsas samoin nälkä ja jano ^^ stressitaso on laskenu mielettömästi ja senkin takia odotellaan koko ajan (tai no minä enimmäkseen ) tädin tuloa. Toivottavasti hukutin sen matkalla ympäri suomea jonnekin peräkylille ;D vatsa on tosi turvoksissa ja koko ajan pitää piilotella :D pahoinvointia ei ole ollu nyt paljon lainkaan mut nälkä sen sijaan joo. Ja pissalla pitää käydä harva se tunti. Viime yönäki meinas hermo mennä kun kaks kertaa kesken unien piti herätä että pääsee pissalle... Argh ! Ja kun vintillä nukkuu niin sieltä alas ulos ja ulkohuusiin vaan :P huh. Huomenna tarkotus ajaa porvooseen täältä pohjoisesta porojen keskeltä (jotka muuten olivat upeita !) ja nyt jo mittarissa on 1200km ^^ onneks en sentään voi autossa pahoin... :D mitä nyt mulla on muuten parina päivänä ällöttäny sen verta että oksennus on suuhun noussu... ;S

plussatuulia kaikille paljon!

Argh miehellä hinku pelata sulkapalloa... Saas nähdä kuin jaksaa :D

Saatiin se talo, huomenissa on kuntokartoitus ja sitten vielä pankkipaprujen täyttö.
Ens kuulla alkais sit remppa ja muutto touhut :)
Eli muutetaan sellaiseen kivaan pieneen omakotitaloon maalle
On kyllä mahtava tunne kun pääsee ihan omaan [:)]
Minua ei täällä hirveästi näy, mutta yritän ehtiä jossain välissä käydä lukemassa teidän kuulumisia, toivottavasti positiivisia uutisia[;)]
Eli kaikille paljon plussatuulia ja tarrasukkia matkaan [:)]

DARK91: Sullahan tärppäsi nopeasti.. Onnea [:D] Sun oireet kuulostaa erittäin raskauttavilta [:)] Mökkeily on kyllä kivaa puuhaa.

Pisces: Onnea uudesta talosta.!!

Omaa: En ole vähään aikaa kirjoittanut tänne.. Alkaa olla loppukierto meneillään ja testaus jo niin kovasti polttelis.. Nyt olis 25/28 nyt tänään on dpo10/11 ja ajattelin että jos huomenna aamulla testaisin niin voiskohan jo jotain viivaa näkyä.. olis sitten dpo 11/12 vai kannattaisiko vasta maanataina testata, mut ei sitten millään malttasi..[:)] Mulla on tuolla kaapissa varastossa herkkiä 10 testejä ja CB digitaalinen.. miten voi ollakin niin malttamaton [8|]
Voi että kun olis tuottanut tämä kierto tulosta.. Onko sillä muuten merkitystä mihin aikaan se testin tekee esim. eikö ole sama asia tehdä testi vaikka illalla sen sijaan et tekis aamulla jos on pidättänyt pisua vaikka sen 6h.. vai erittyykö hormonia paremmin aamulla[:-]

Niu, mun käsitykseni on ettei ajankohdalla ole väliä: aamua suositellaan siksi että silloin yleensä on ollut pidempään pissaamatta ja juomatta. Päivälläkin kun on useamman tunnin pissimättä eikä juo kovin ahneesti niin tulos on ihan yhtä luotettava. Kannattaa kurkata sen testin käyttöohjetta mikä sulla on, että vaatiiko se aamupissaa - yleensä ei vaadi. 

Tänään sitten testasin.. plussaa näytti tikku sekä digitesti.. Aivan mahtava fiilis.. [:D] Aivan ihanaa!!!!!

Oi vau onnea hurjana Niu! Kauankos kerkesitte yrittää? Ihanaa kuulla plussauutisia, itellä olis vielä kymmenen päivää testaukseen :)

simppu: Toisella kierrolla tärppäsi.. Oon niin onnellinen..!! [:)]

Toivotan kaikille tuleville testaajille PLUSSATUULIAAA!!++++

Niu: Onnea valtavan paljon! [:)] Hienoa aina plussauutisia kuulla ja mies tuossa jo kyseli et mikä koneella niin hymyilyttää. Käski mua onnitella sua senkin puolesta! [:D] Itellä tiistaina testaus. Eilen tuli roskishaamu, dpo oli 11-12.

Kiitos simppu ja manque!!

Manque: Eiköhän se haamu siitä vahvistu.. koska meinasit testata seuraavan kerran?? Suosittelen tuota digitestiä ehdottomasti.. Ei tarvi tulkita viivoja tai miettiä onko vai ei.

On tämä niin uskomatonta.. kyllä sydän on hakannut onnesta tänään monta kertaa [:)]

Niu: Voin vain kuvitella kuinka huippufiilis on [:)]
Huomenaamulla ite testailen ensin ihan tavallisella kasettitestillä, ja jos mitään tulkinnanvaraista ilmestyy, haen heti sen digin.
Se kai olisi parasta aina aamulla tehdä? Eli sillä testaus edessä keskiviikkona jos huomenna mitään normitestiin ilmestyy [:)]

Manque: itse suosittelen et sen tekee aamulla niin pissa on ollut tarpeeksi kauan rakossa eikai siinä mitään muuta ole, ja ei ole kerennyt juoda niin paljoa että pissa olis laimeeta..

Onnea paljon Niu!! [:)]

Täällä testaillaan loppu viikosta, ellei tätiä näy (kp25 menossa)[;)]
Nyt kyllä asiat alkaa niin hyvin olemaan kohdallaan ettei yhtään haittaisi vaikka plussan sieltä lykkäisikin [:D]
Omaankotiin päästään muuttamaan ens kuulla jo, ja tänäään kirjoitteli työsopimuksen eli sain vakityön, nyt on kuukausi lomaa ja alkaa aherrus [:D]

manque toivottavasti plussa ilmestyi, täytyypäs käydä illasta lurkkaamassa oletko ehtinyt kirjoittelemaan tilanteesta

Kiitos kaikille onnitteluista.. On tämä kyllä ihanaa.. nyt vaan  odottamaan että vatsa alkaisi kasvamaan[:)]

Täällä on loppuviikosta testaavia.. Plussatuulia sinnepäin+++++

Hei kaikille!

Ajattelinpa liittyä joukkoon; olen ihan auttamattoman aloittelija ja uusi ylipäätään millään vauvasivuilla, foorumeilla sun muilla... [:)] Olen myöhäisherännäinen myös vauvakuumeilussa; olen 37-vuotias, ja toivon ettei raskaus ole kohdallani liian myöhäistä. Ollaan mieheni kanssa jätetty kaikenlainen ehkäisy pois noin vuosi sitten, ja siitä lähtien suhtauduttu melko tyynesti asiaan; tulee,jos tulee asenteella... silloin tällöin olen tsekkaillut ovulaatiomittarilla kiertoa, että osaa suurin piirtein tähtäillä oikeille kohdille touhut. MUTTAmutta..... nyt viimeisten parin kuukauden aikana oon huomannut, että menkkojen alkaessa tuleekin hurja pettymys ja melkoinen blues. Tiedän, että pitäisi olla positiivisella mielellä saadakseen positiivisia tuloksia -- ja kieltämättä oon yllättänyt itsenikin sillä, kuinka paljon haluaisinkin lasta. Perheen perustaminen kun oli itselleni niin kauan hyvin vieras ajatus. Hmm, ehkäpä siinä biologisessa kellossa vaan on jotain perää...

Oli kyllä piristävää lukea teidän kirjoituksia täällä -- muitakin on samassa veneessä, näemmä. [:)] Ja lämpimät onnittelut teille plussanneille!

Tervetuloa piajol! erittäin paljon plussatuulia sinulle[:)]

June Yllätyin kyllä kun saatiin talo ja sitä vielä enemmän että pankkimyönsilainan vaikka vain toisella on töitä vakituisesti ja toinen on määräaikaisellä työsopimuksella [:)]
Eli samoilla kplla mennään[:)] täytyy kyllä tihentää täällä käyntiä, josko yhdessä päästäisiin huhtikuisiin [;)]

Teretulemas piajol, täällä sitä kaikki yhdes koos kuumeillaan... Mäkin oon jo kolmenkymmenen paremmalla puolella, vauvakuume heräsi vasta kun oikea mies tuli vastaan, siihen asti olin kyllä ajatellut että joskus haluan kyllä useammankin lapsen mutta koskaan ei tuntunut aika tai mies oikealta siihen hommaan. Ja nyt kun pää ja elämäntilanne olis tähän valmiita niin kroppa sanoo haisevan vastalauseen. Jokainen kierto loppuu suureen pettymykseen, ja niitä on kerennyt tässä kerääntyä jo reilun vuoden verran.... Itsellä on vissiin häikkää munasolun irtoamisen kanssa joten joudutaan varmaan apuja ottamaan ennen kuin tärppi tulee. Ootteko te miehen kanssa ajatellut lähteä tutkimuksiin jos ei pikkuista ala kuulumaan, johan teillä aikarajat (ja ikärajat...) täyttyy? Plussatuulia teille!

Heippa arvon Naiset, ja kiitokset tervetulotoivotuksista!

Bandida -- ihan sama tilanne oli mulla, vauvakuume iski sen oikean miehen tullessa vastaan. On se niin ironistakin, että sitä raskautta on huolellisesti välttänyt vuosikaudet juurikin syystä ettei ole kokenut ajan ja tilanteen olevan oikean, ja nyt kun ne on kohdallaan, niin hahaa, tää raskaaksi tuleminen ei olekaan niin yksinkertaista...huokaus. Tultiin miehen kanssa siihen tulokseen, että jos tulevalla kierrolla ei edelleenkään tapahdu mitään, niin mars mies tutkimuksiin. Mä oon käynyt gynellä, jossa on omalla kohdalla todettu kaiken olevan ok. Ihan kokonaista vuotta ei siinä mielessä olla täysin aktiivisesti yritetty, koska vuoteen on mahtunut mm. ulkomaanmatka, jota varten tarvittiin rokotuksia sekä malariakuuri, joten siinä meni heti pari kuukautta ilman sen suurempia yrityksiä. Tässä iässä ne riskit ovat suuremmat joka tapauksessa, joten kyseisenä aikana päätettiin pitää hieman breikkiä vauvatouhuilusta. Tosin nyt (ja viimeiset ajat) ja tästä eteenpäin tää vauvailu on ihan prioriteetti ja numero yksi asia meidän elämässâ, joten juu, yes ja kyllä mennään ottamaan apuja vastaan, ilman muuta. Aloitetaan nyt tutkimalla eka tuo mies.. [;)]

Voimia ja jaksamista, positiivista mieltä ja plussatuulia!

Takaisin