Äidiksi ensi kertaa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nymeria
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
kiitos BANDI,eli pitäskö miun vielä odotella vai jo mennä sinne lääkärille?mie vaan tunnen itteni jotenkin hätäsex jos jo heti ekall yk:lla lääkäriin oon mankumassa [&o] ja miten pitkään sit ootella jos oottelee..eihän tässä periaatteessa hätää ole(vaikka odottaiskin jonkun aikaa) vaikka oisinkin jo raskaana/on raskaaksi tuleminen mahdollista,kun en juo tai tee muutakaan sikiölle vaaralllista.vai?

Ninja, sanoivatko mitään siitä, että millon pitää sit viimestään uudelleen soitella, että jos sanoivat vaan että menkkoja odotellessa niin on aika typerää jo [>:]
Toivottavasti sit oliskin vaan masukki joka pitää tädin poissa[:D] toivon sitä sulle todella.
Äääh, lapsenkaipuun itkeminen on ihan kamalaa [&:] ja sit ku tietää ettei se välttämättä tärppää vuoteenkaan [>:] Sit jo potuttaa.

Omaa,
Tänään ollu outo päivä. Nännit kutisseet jälleen, lämpö ollu kohtuullisen koholla 37 about ja valkovuotoa tulee enemmän ku ikinä O_O Siis on pakko pikkuhousun suojaa pitää ettei housut kastu. Ja se on semmosta valkosta ei kirkasta. Joo, ja suutuin ihan vietävästi yhdestä asiasta, ja se potuttaa vieläkin!
no, kerron lyhyesti. Muutin pois yheltä paikkakunnalta 300km päähän ja yks mun tärkeimmistä ystävistä, miespuolinen on ollu tosi outo. Alkuun se oli ihan normaalia, että nähtiin kerran vuoteen/puoleen vuoteen. Nyt sit kuitenkin vaikka oon 6 päivää kyseisellä paikkakunnalla, 500m välimatkaa asunnoilla (oon parhaan ystävän luona) ja silti ei ehdi 10min tulla juttelemaan. Näin on tapahtunut nyt liiankin usein! [:@]
Enkä oo ainoo jolle on tehnyt tuota. Toinen miespuolinen kaveri, joka on myös tämän ärsytyksen kohteen ystävä, on ihan kyrsiintynyt koko ukkoon, aina vastauksena on ollu, ei pysty tai että joku toinen kerta. Vaikka kuitenkin asuvat lähellä toisiaan. No, suivaannuin sitten totaalisen paljon... Oon ollu jostain 21 asti niin raivoissani etten ikinä! O_O
Vaikka oonkin hyvin hyvin ymmärtäväinen ja suvaitsevainen ihminen, vaikka onkin ihmiset puhuneet että välitetään eikä koskaan poikkasta ystävyyttä ja nähään niin usein ku mahollista... Ja sitten teko on toinen. Osoittaa minimaalisen verran mitään kiinnostusta siihen, että kerkiäisi 10minuuttia olla ja vaihtaa kuulumiset. Kun tämä mies ei puhelimessa puhele. Kenelläkään koskaan tuskin niin paljon kiireitä, ettei 5 päivän periodilla löytäisi aikaa 10 minuuttia tärkeälle ystävälle! [:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@]

Nyt oon vaan niin sairaan suivaantunu, normaalisti olisin sivuuttanu tän asian silleen että joskus toiste... Mut nyt. Kiehuuuuuuuuu!
Moodswings? totesi tämä toinen tosi ihana miespuolinen kaveri kun juttelin sen kanssa (olin kertonu, että yritetään miehen kanssa lasta). Se on biologiaa lähössä opiskelemaan [:D]

Eli nyt sit "oireita" runsas valkovuoto, nännien kutina, jännä fiilis että olis tärpänny (mut vielä sitä voi erehtyä), huimaus (ei herranjumala kun yhtäkkiä rupesikin huimaamaan [8D])... Ja nämä oireet tulleet sen jonkun kivun jälkeen mitä epäilen kiinnittymiseksi JOS (ISO JOS) olen raskaana. Tosin en tiiä, enkä uskalla iloita, mutta toiveet korkeella... Nyt pitäis sit ootella testaamista. Itteni tuntien en pysty olemaan testaamatta, sunnuntaina viimestään on yks nega varmaan tullu - ellei sitten oliskin ... *koputtaa puuta*

sanoi vaan että odottele ja tee testi sit uudelleen.ei ollu mitään puhetta uudelleen soitosta.sano vielä että aika turhaa veritestiin mennä kun apteekin testit on luotettavia [8|] mulla on nyt lämpö ollu puol astetta korkeempi pari päivää(saattanu jo pitempään,isäntä käski eilen katsoa kuumeen kun palelin) ja poskia kuumottaa.en lähe arvailemaan mitään [;)].
mullakin tuntu olevan kaikki mahdollisia raskausoireita tossa parisen viikkoa sitten.nyt on enää ollu et nännit vähä arat,palelukohtaukset ja mielialanmuutokset.mut tosiaan noiden negojen takia en uskalla mitään toivoa..
DARK91 toivottavasti sulla nyt sit nappais![:D] pidän peukkuja teille kaikille <3<3

Ninja, jo nyt on kumma jos oikeesti eivät sanoneet mitään aikaa... Kaverille sanottiin että jos menkat ei viikon päästä ala, oireet jatkuu ja sitten testi näyttää negaa, niin sitten uudelleen soitto. Ja sitäpaitsi herranisä sentään, apteekin testit on joo luotettavia JOS se näyttää plussaa, jos sulla sitä  hormonia on erittyny virtsaan se 25mIU/ml (raskaus.webs.com/raskaustestit)
Ja labroissa virtsakokeet on samat ku apteekeissa, herkkyys on ihan samaa luokkaa. Negaan ei kuitenkaan voi luottaa, kun kaikilla ei vaan se hormoni erity niin nopeesti virtsaan.
Verestä sen sijaan näkis suoraan sen määrän! Jos vaan joku suostuis kattomaan. Ja siellä jos on alle 20 väittävät negaa, mutta sit taas veressä sen hormonin pitoisuus on aina suurempi kun virtsassa, että viimeistään sen verestä tehtävän pitäis näyttää!! Joku ei vissiin tiennyt mistä puhu... [>:]

Omaa,
Oireet jatkuu... Tissien kipeytyminen eilen illalla... Ja nyt aamullakin ovat olleet tosi arat. Jännittää! Okei ei tässä sais liikaa jännittää. Ja nyt sit kans semmonen nivusista säteilevä kipu alaspäin, lievää. Ja selittämätön onnen tunne Vaikka eilen olinkin jo siis niin raivoissani että... mut nyt yhtäkkiä kaikki tuntuu niin kivalta ja hyvältä ja mukavalta. vaikka nyt siis pientä kipua ja arkuutta väsymystä (vaikka heräsin hitsi vieköön tunti sitten ) Mut saa nyt nähdä. Aijoo ja lämpö nyt 37.4 O_O Joo ja lepopulssi löi tuhatta ja sataa mut voinee johtua ihan jostain muustakin. Jälleen kuumia aaltoja, välillä hikoilen ja on kuuma ja sit taas tulee viilee. O_O
Meinasin siis tosiaan taas jälleen tänä aamuna testata, kun kerta jos oireita on, mut sit muistin taas että ei ei ei täytyy odotella. Viikonloppuna varmaan päädyn kyllä testailemaan anyway, mut voihan olla ettei testi sillon mitään ees näytä. hitsi vieköön Mut toivon tosi paljon että nyt olis oireet sit sitä itteensä Voihan nämäkin aina selittää jollain muulla

Plussatuulia sinne kaikille! Phuuh.... ++++++++++++++++++++++++++

yk1 kp20

9. yk alkoi. Jospa tällä kierrolla tärppäis... ainaki voi toivoa. Jos sitte joka päivä menkkojen jälkeen peuhais sängys ku kumpiki on lomalla.... mikäli lomalla muista laiskotteluista kerkiää :)

örkki, parempi onni nyt sitten [;)] ite oon ollu sillä kannalla että joka toinen/joka kolmas päivä varmaan paras puuhailla [:D] Siihen ei kyllästy, ja siittiöt kun elää naisen elimistössä 2-4päivää [;)] Joten joka toinen päivä puuhailtu täällä ennen ovista, oviksen aikaan ja sen jälkeen [:D]

Oho, ompas tänne tullut tekstiä!

Dark91: Onko sulla siis aina ollut noin lyhyt kierto vai millä tavoin päättelit että se jää noin lyhyeksi? Mulla venähteli pilsujen jälkeen aika paljonkin kierto. Nuo sun oireethan voi olla ihan ovulaatiotakin tossa 30.6? jos oikein laskeskelin niin sillon sulla olis 32 päivän kierto jos tota 14 päivää käyttää laskuissa. Ettet sitten turhan kovasti pety jos se ei nyt lähipäivinä plussaa näytäkkään :) Toivon sulle plussaa kuitenkin kovasti, tiedän mitä tuo monen vuoden vauvakuumeilu on ja sit kun saa ihan luvalla alkaa hösöttää niin itellä ainakin meinaa mennä vähän överiks :D

Omaa: Tilasin viime viikolla tuolta kotitesti.fi:stä tommosen julia-sylkiovulaatiotestin ja oon sen käyttöä tässä harjotellu muutaman päivän. Ovishan mulla on tuloillaan vasta noin 12 päivän päästä, mutta ajattelin että opin kunnolla tunnistaa miltä ne sylkihippuset näyttää näin ei-hedelmällisenä aikana. Aika jännittävää tämä teknologia, onko muilla käytössä tota Juliaa tai Donnaa? Ainakin nyt vaikuttaa vielä tosi helppokäyttöseltä, mut sithän sen oviksen aikaan näkee että onko sitä helppo tulkita :)

Simppu yk4kp7/31-38

Ninja, kuten sanoit itekkin niin ei pieni odottelu mitään haittaa. Sulla on kuitenkin eka kierto menossa niin ne menkat voi viivästyä paljonkin. Tiedän kyllä omastakin kokemuksesta että tuo odottelu ei oo helppoa... [:(] Täällä palstaillessa on törmännyt ihmisiin joilla on kierto venynyt yli kolmeen kuukauteenkin, ja sitten teroluteilla saatu menkat aikaan.... Odottele viikko tai pari, testaa välillä - joillakin raskaushormonin määrä nousee tosi hitaasti alussa, ja sullahan on saattanut se oviskin olla myöhemmin. Sitten soittaisin minäkin uudestaan ja vaatisin päästä lääkäriin, tai vähintäänkin selkeää vastausta siitä MITEN kauan pitää odottaa ennen kuin siellä otetaan vakavasti? Ei välttämättä tartte vaatia pääsyä niihin veritesteihin - nehän tekee ne sit jokatapauksessa jos lääkkeitä määräävät - vaan ihan lääkärille joka katsois et kaikki näyttää muuten olevan kunnossa ja antais sitten esim terolut -kuurin että saat normaalit menkat takas. Mut toivotaan että sulla olis kyse vain hitaasta liikkeelle lähdöstä ja saisit ens viikolla plussan tikkuun [;)]

örkki, pahoittelut kun viime kierto ei tulosta tuottanut... [:(] mutta uuteen nousuun vain, lomalla rentoutuneena sit peuhastelukin maistuu paremmalta ja kun sitä tekee usein niin ei voi missata tärppipäiviä [8D]

Ai niin, Simppu: tuolla jokonytonnistaisi -puolella taisi MK81 testailla talvella sitä Donna-sylkitestiä. Tais olla melko hankala käyttää loppujen lopuksi - syljen määrä piti olla just oikea koska liian vähällä ei saanut tulosta ja liian paljolla se ei kuivinut kunnolla, jne. En muista miten hän sai tuloksia sillä, mutta jos jaksat alkaa lueskelemaan hänen kokemuksia niin ne varmaan löytyy tuolta ketjusta...

Ängen itseni kurkkaamaan tänne! Onnistumista kaikille yritteleville! [:)] Nauttikaa kuitenkin kesästä, vaikkei kaikille sitä plussaa vielä tulisikaan! [:)]

Minun on helppo sanoa: Älkää surko, jos ei heti nappaa.. Mutta siis jälkeen päin kun ajattelen minun ja mieheni yrittelyä niin olisin toivonut voivani nauttia elämästä yleensä enemmän sinä aikana kun ei plussaa kuulunut.. Mutta ei, kun keskitin jokaisen ajatukseni vauvoihin ja menin asioiden edelle jo silloin, niin.. Ihme etten palanut loppuun.
Alkoholin käytönkin laitoin kahden kuukauden yrittämisen jälkeen minimiin ja siintä eteenpäin mietin iltojen hämärtyessä vaan vauvaa ja vauvaa ja vauvaa, vaikka olisin voinut pitää hauskaa ja miettiä jotakin oikeasti ajankohtaista asiaa..
Sitten kun aloin ottaa elämää rennosti, tuli joulu ja uusi vuosi ja unohtui siinä koko vauvan yrittäminen niin plussaa näytti tammikuussa.

Yrittäminen on jännää, epäonnistuminen ei! [:D] Mutta sitten kun se plussa tulee sitä jonkun ajan päästä miettii "Miten ihmeessä raivostuikaan heti aina kun kuukautiset tulivatkin! Kunpa olisi ollut enemmän malttia!".

Hyvää kesää kaikille! Ja toivota vielä paaaaaljon plussia tänne! <3 +++++++

Simppu, joo, oon miettiny tota kiertoo, ja kyllä, se voi jäädä lyhyeen ja voi mennä pitkäksikin[:)] mut sen ensimmäisen ovisepäilyn mukaan tällähetkellä meen... Mut sit ens kierrossa tietää paremmin... jos sitä tulee[;)]

Milamariaa, hei sullekin[:D]

Omaa,
No, viime yönä näin oudointa unta mitä ikinä... Olin menny terveyskeskukseen ja siellä pyysin varhaisultraa, että tietäis oonko raskaana. Ja sitten ne ultras mut ja vaan totes et joo oot sä raskaana. Sit mä menin takas johonki odotushuoneeseen ja rupesin miettiin ku mitään ei mulle näytetty, et mistä sen nyt muka tietää. O_O ja sit menin kyselee et siis ultrattiinko mut oikeesti äsken..? saanko jonku kuvan tms. No sit sain ultrakuvan jossa näky jotain... Ja sit kerroin vanhemmille ja miikalle, itkin onnesta unessa, kappas vaan, heräsin siihen, että itkin oikeesti. [:(]

No, sit oli ihan pakko tehdä testi...
En menis luottamaan, mut haalea plussa tuli [:D] Oon sitä mieltä, että haaleeseen plussaan voi olla uskominen, mut uskon sen ja luotan siihen vasta sitten kun oikeesti testi näyttää vahvempaa. Testaan sunnuntaina uudelleen [:)] Mut jotenki tosi outo olo, etoo näin aamusta, mitään ei oo menny alas [:D]
Lämpö 37,10 aamulla ennen sängystä nousua, vihlasee alavatsaan ku aivastaa... [:D] Tosin, en vielä iloitse. Mut ääääääääääk![:D][:D][:D][:D]
Joo, rauhotu. [;)]

PLUSSA TULI!!!![:)][:D] tein äsken testin kun nännit ollu helvetin kipeet koko päivän.selkee haamu tuli heti kun kerkis vaan pissa imeytyy [:)]
nyt on pasmat sekasin huh huh.iiik!laskurin mukaan nyt olis menossa 6+5.pitää parin päivän päästä tehä vielä uudelleen.,jos ois jo ihan selkee plussa.heti piti parille parhaalle kamulle kertoo.muut saa vielä ootella vähä aikaa [;)] .
ei varmaan uni tuu ensyönä! [:D]

[:)][:)]ninja, sinäkin ^^ mulle kans selkeä mut haalea plussa tänään <3 itsellä viikot 3+5 ^^ näköjään

DARK91 ,ONNEA!!! <3<3<3<3
juu mie laksennii ton lasketun ajan 28 kpllä.kattoo sit ultrassa mikä on sikiön oikea ikä.elikkäs nyt 7+2 <3<3

IHanaa <3 onnea aivan mielettömän paljon ninja<3 <3 <3 <3 <3 [:D][:D][:)][:)]

Ite oon vielä tosi epäuskonen... Jos se olikin joku virhekappale -.- tai jos se vaan näytti plussaa jostain muusta syystä.. (mistä muka [:D])

siis mua melkein ahistaa se, että entä jos en ookkaan [:(] entäs jos testi olikin susi[:(] entäs jos se viiva ei tummene[:(] entäs jos....... [:(]

Eli siis tunteet myllää jälleen... [:)]

Tulin onnittelemaan plussanneita !!!
Ja niin kuin joku viisas joskus sanoi,
raskaana kunnes toisin todistetaan[;)]
Dark91 ja Ninja
Onnea kovin !!!!

Ninja siirryt sitten meihin helmikuisiin[:)]

Paljon onnea Ninja ja Dark91[:)]
Varmasti on ihana tunne kun testiin ilmestyy se toinenkin viiva [:D]
Aivan ihana kuulla plussanneista!

Täällä yk2 , ovista odotellessa. On jäänyt vähemmälle täällä käynnit kun odotellaan saadaanko yksi omakotitalo itselle vai ei :)
Salaa toivoilen jotta talo asia vie ajatukset muualle niin helpommin se lapsikin tulisi kun ei stressaa liikaa :)

Takaisin