Äidiksi ensi kertaa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nymeria
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minniliina, ihana että miehesi on noin kivasti matkassa, tuo oma tuntuu ottavan vähän liiankin rennosti välillä, eikä aina vaikuta ihan ymmärtävän miksi minun on vaikeampi esim ootella testausta tms kuin hänen. [;)]
Noiden ovistikkujenhan pitäis haaleta/lakata näyttämästä sitä ovisviivaa oviksen aikaan tai vähän jälkeen, ootko siis vielä testaillut niillä? Se viivan tummuusaste saattaa vaihdella senkin takia jos toisena päivänä on ollut pitempään juomatta/juonut enemmän jne, jolloin näyte on 'laimeampi' tai tujumpi... Mut sit kun ovis ei enää oo 'päällä' sen pitäis kyllä kadota sen viivan kokonaan. Ite oon ymmärtänyt et kun sitä ovislimaa on tosiaan 'eniten', ja se on selkeesti sellasta kirkasta ja venyvää, on ovis päällä - ja kun se liman tulo loppuu on ovis tapahtunut. Munasolu säilyy maksimissaan reilun vuorokauden odottelemassa elossa hedelmöittämättömänä, ja siittiöt säilyy 3 tai jopa 5 vuorokautta, eli hedelmällisin aika pitäis olla näin laskettuna n 3 vrk ennen ovista - korkeintaan 1 vrk oviksen jälkeen. Tsemppiä 'piinaviikoille'! [8D]

Paipapu, kun et oo bongannut ovista niin voiko se johtua siitä et sun ovis oliskin myöhemmin, mulla itellä se on vasta kp 20 tienoilla - ja ilmeisesti tässä kierrossa vielä myöhemmin...?

Mä täällä edelleen odottelen. Ihmeen rauhallisin mielin tosin tänään. Varmaan viikonloppuna la tai su testaan taas jos ei mitään ennen sitä tapahdu...

Hei taasen..
Oli pakko tulla ilmoittamaan. Sain tänään kuulla että kaverini ( ei kovin läheinen) On raskaana. Ja siis Täysin ylläri- raskaus. Huoh. Ja tämä on siis kaveri piiristäni jo kolmas, kuka saa lapsen "yllätyksenä"
Pakko taas miettiä että mikä helkutti tässä omassa raskautumisessa kestää.
Joillekin se vain on niin helppoa.
Kuinkas muilla menee.
Itse en edes oikein tiedä milloin odotan tätiä, kun viime kiertokin venyi 38/30

Tervehdys Minniliina,

tuntuuhan se kamalalta, itseäni myös v*tuttaa kaikki ne, jotka tulevat "mukamas vahingossa" raskaaksi... olen huomannut, että yleensä takana on kuitenkin vähintään kolme-neljä yrityskiertoa, jonka aikana mukamas ei yritetä, mutta kuitenkin yritetään... if you know what I mean. Kukaan ei ole vielä suoraan sanonut, että ehkäistiin täysin ja silti raskaana, vaan kun vähän kyselee, niin taustalla onkin tuollainen "no jätettiin tammikuussa pillerit ja kumit ja sit maaliskuussa yhtäkkiä...".

Nojoo, kaikille meille tulee varmasti hetkemme "harhauttaa" muita sitten samalla tavalla [;)] Itse en ole ainakaan kertonut yhdellekään ystävällemme, että yritämme, koska muuten kuulen vain niitä ihmettelyjä siitä, miten "teille tulee sitten kun luoja suo"-juttuja.... jotka siis myös v*tuttavat yhtä paljon.

Täällä taas, täti tuli ja meni, ja yk11 alkoi...

MK81 ja Minniliina, yhdyn noihin veetutuksiin näistä mukamas-vahingossa-raskaaksi tulemisista... Samoin kuin niihin oikeesti vahingossa tulevista... Grr. Oon niin kypsynyt näihin joka puolelta tuleviin vauvauutisiin etten haluais kuulla enää yhtäkään vaikka ne aina ihania uutisia onkin. Oon viime aikoina huomannu jopa hiukan katkeruutta mun kahta parasta ystävää kohtaan, kun heillä on molemmilla jo lapsia... Inhottavaa huomata itessään näin negatiivisia tunteita, ja vielä tällaisesta syystä - eihän kenenkään muun lapset oo multa pois - mut minkäs teet..?

Mä ajattelin tutkia nyt varalta pois mahdollisuudet että olisikin jotain vialla. Johan tässä ollaan yli 30, ja kun nuo mun kierrot on kaikkea muuta kuin säännölliset näin luomuna, niin varasin gynelle ajan. Ja työterveyden kautta (saa halvemmalla) kilpirauhaskokeisiin samalla. Katellaan mitä sanoo... Sit vois alkaa miestä houkutteleen lemmentouhuihin muovipurkin kanssa [:D] Ajattelin alkaa uudestaan myös tikutteleen ovista, tuohan se omat paineensa sekin (kun tietää 'varmasti' et nyt 'pitäis' sessyillä) mut tietääpähän sitten koska se ovis edes tapahtuu jos tapahtuu...

Heippa taasen tännekin!

Bandida:Pahoittelut tädin vierailusta...Toivotaan että oli vipa kerta!Tsemppiä tähän kiertoon!JA hyvä kun oot menossa tutkimuksiin,epäselvyys on ainakin musta kaikista pahinta.Jaksamista niiden läpivientiin ja toivotaan,ettei mitään hälyttävää löydy!Mä en sitte sitä ovista enää jaksanu mettästää,meni vaan hermo ja epätoivo valtas ku en sitä bongannu.Yleensä tiedän jo kropasta siis päivän ja yks testi on aina riittäny kertomaan,että oon oikeessa,vieläpä aina sama päivä.Mutta kyllä tää naisen kroppa niin ihmeellinen on,ota siitä nyt selvää...Nyt jo tätiä kaipailen kylään.

Minniliina:Tiedän just mitä susta tuntuu...Ja kun ainakin kaikki mun lähipiiris on raskautunu niin helposti.Katkeroidun jo lauseesta "Jätettiin toi ehkäsy pois ja aateltiin,että tulee sitte ku on tullakseen..."Mä en pysty siihen!Ja tulee sellanen olo,että tossa lauseessa piilee joku yritys ohjeistaa...No,pitää sallia itelleen ne negatiivisetkin tunteet ja uskoa siihen,että se oma onni odottaa jossain nurkan takana.Voimahalaus täältä!Niin,ja mäkin oon jotenki ärsyyntyny etenkin noista raskaina olevista naisista ympärillä,kun hehkuvat jotenki sitä onnea niin...Varsinkin noi ensimmäistään odottavat,joilla (niin ku itelläkin) on vielä ne ruusuiset haaveet siitä vauva-arjesta,ovat raskautuneet helposti ja nyt vaan nauttivat vaunujen ostosta,ultrista,miehen huolenpidota jne...Ei voi mitään,mutta välillä vaan sellasessa seurassa on liian vaikea olla.

Omaa:Tätiä odottelen oikein kovasti ekaa kertaa 1,5 vuoteen.Toivon tulevan jo vkl kylään,mikä kipujen perusteella on hyvinkin mahdollista.Jos menee ens viikkoon,miehen pakolliset työreissut meinaa heittää kapuloita rattaisiin hoitojen osalta.No,siihen ei olla kyllä suostumassa,että hoitoja siiretään,joten pitää sitten vaan säätää jotain.

Aurinkoisia plussatuulia kaikille!

Aloitimme lapsen yrittäminen aviomieheni kanssa 2 vuotta sitten ja nyt viimein tärppäsi ja 9+4 rv mennään.. Olin jo ihan varma etten tule varmaan ikinä raskaaksi ja olin jo unohtanut melkein koko vauvan yrityksen.. testejä tuli tehtyä aika monta kymmentä turhaan ja nyt kun viimein sitten plussaa näytti niin ei meinannut kyllä todeksi uskoa [:D] teinkin sittten 4 testiä ja positiivista ne kaikki vaan näytti. ennnen omaa raskautta alkoi jo ärsyttämään kun kaikki muut saivat lapsia ja itsellä ei onnistu.. Nyt vaan on sitten paniikki keskenmenosta ja tuntuu ettei kuitenkaan kaikki mene hyvin loppuun asti! mutta toivossa eletään:) Ensimmäinen ultra oli rv 8+1 ja siinä ainakin kyllä kaikki oli kunnossa ja sydän sykki pikkuisella..

Kissie, ihana tunne kuulla välillä onnistumistarinoita [:D]
Kävitkö tutkimuksissa tuossa kahden vuoden välillä? Anteeksi, että utelen, mutta itselläni olisi gyne ensi keskiviikkona ja yritän keksiä hyviä (mahdollista lapsettomuutta) selventäviä kysymyksiä hänelle...

Täällä alkaa esikoisen yritys keväällä/kesällä. Asuntoa haetaan parhaillaan, sellaista jonka lähellä olisi päiväkoti ja koulu ja neuvola yms, ja oma huone pikkuiselle.laitetaan puitteita kuntoon ennen kuin aletaan yrittämään, hurjan jännää touhua tämäkin jo :D

Meillä on molemmilla ollut kovaa kuumeilua jo pitkään. Miehen siskolla on alle 2-vuotiaat kaksostytöt, joita mieheni palvoo suorastaan. Minun veljellä taas 3- ja 0,5 -vuotiaat pikkuprinsessat, jotka ovat minulle hyvin tärkeitä. Oma nyytti olisi kovin tervetullut...

Tervetuloa mukaan kuumeilemaan KevättäOdotellessa [:)]

Hyvä olla puitteet kunnossa, jos sitten nappaakin nopsammin. Meillä oli myös sama "puitteet kuntoon"-kampanja, kun aloiteltiin ja siitä onkin nyt yli vuosi, tosin 9kk vasta varsinaista yritystä takana. Kiva yrittää, kun ei tarvitse stressata, että mistä löytyy päiväkotia tai neuvolaa [:D]

Muista vaan yrittää olla stressaamatta, ja kevät menee nopsasti!

me tehtiin myös sama,vuokralle isompaan että on vauvallekin sitten tilaa. Pyh pah,vuosi asuttiin ja muutettiin pois,meillä kun ei ole vieläkään tärpännyt, 1,5v yritelty nyt. Nyt kaksiossa ja tässä nyt menis vauvakin hetken, ainoa että ei oo hissiä. No se on sitten sen ajan pulma jos niikseen ees tulee. Tämä ei ole siis mikään "lyttäämis" viesti,siis ihan oma tilanne vaan. Että elkää te lannistuko.

Itelle ei uusia nyt. Täti tuli,väli oviksen ja tädin välillä 7pvä sen 14pvän sijaan,eli lekurille pitäs taas mennä. Tiputellut joulukuun KM lähtien edelleen. Istukkahormoni laskenut viime kontrollissa ihan alas, kilpirauhasarvot normaalit. Tälleen nopeasti. Ja niin,oon alottanu kaloreita laskemaan,takana vajaa 2vk ja reipas kilo[:D] Eli nätisti lähtenyt jo,siis toiveena olis toi puol kiloo ja viikko vauhti. No,katsellaan kuinka paljon ehtii putomaan,että jos vaikka tärppäiskin,vaikkakin toivo vähän mennytkin.

PLUSSATUULIA PUUUUUUHHH !!

Heipat kaikille pitkästä aikaa! Nymeriaa on viety viime aikoina niin, etten ole ehtinyt tänne paljon vilkuillakaan. Jospa nyt taas. [:)] Me siis muutettiin tuossa tammikuun viimeisenä viikonloppuna, tosin jouduttiin 4 yötä olemaan minun vanhemmillani putkirempan takia. Nyt on remppa valmis, komerot vaan puuttuu kodinhoitohuoneesta, joten joudutaan vielä laatikoissa ja säkeissä tavaraa pitämään. Viime kierrossa (yk 6) miulla oli jotenkin tunne, että olis voinut tärpätäkin, mutta mitä vielä! Täti tuli tooosi voimakkaana ja kipujen kanssa ja kierto jäi vain 24 päivän pituiseksi. Lyhythän se miun kierto on yleensäkin (25-27 pv), muttei varmaan ikinä ollu noin lyhyt. Tai ainakaan tietääkseni.

Tätä kiertoa ajattelin, etten laske edes yk:ksi, sillä ovulaatio sattui juuri sellaiselle viikolle, kun mieheni oli työmatkalla Sloveniassa. Tosin vähän pupuiltiin sunnuntaina ennen hänen lähtöään ja laskujeni mukaan oviksen olis pitänyt sattua suurinpiirtein keskiviikkoon. Olisi siis aika onnenkantamoinen jos olisi tuosta tärpännyt. Ja seuraavana viikonloppuna iski hiiva. [:@] Nyt pelkäsin, että taas se täti tulee liian aikaisin, kun alkuviikosta oli menkkaoireet päällä. Muttamutta, nyt onkin kp 27 meneillään eikä tätiä näy. Raskautumiseen en silti usko, ei ole minkäänlaista oiretta siihen suuntaan. Ehkä tämä miun kierto on nyt vaan jostain syystä vähän sekaisin. Tyhmää.

Olipa mukava lukea teidän muutaman kertomus siitä, että pitkänkin yrittämisen jälkeen olette tulleet raskaaksi! [:)] Onnea teille! Itse aloitin juuri opinnot avoimessa yliopistossa verkko-opintoina, siinä onkin vähän muuta ajateltavaa. Ja tämä omakotitalokin tuo oman lisänsä, aina olisi jotain puuhaa. Eilen meni kyllä jo överiksi, kun lumitöihin hurahti 3,5 tuntia!! (ja -1590 kcal [;)]). Ei enää tuollaisia lumentuloja kerralla, arvoisat ilmanhaltijat! Lähettäkää mieluummin niitä PLUSSATUULIA!!!

Moikka kaikille! Minäkin voisin ilmoittautua uudeksi tänne :) En olekkaan ennen näille palstoille kirjoitellut mutta ahkerasti olen lueskellut!
Elikkäs ehkäisy (pillerit) ollaan jätetty n.1v2kk sitten pois. Mutta mitenkään yrittämällä ei olla yritetty eikä oviksia laskeskeltu, mutta nyt ois tarkotus sitten ihan tosissaan tämä homma aloittaa :)
Kerkesin jo kuvittelemaan että olisin raskaana,mutta tänään sitten menkat alko :( Mulla kierto on aika pitkä36-37 pv, jostakin luin että jos on pitkä kierto niin ei vältäämättä ovuloi ollenkaan :o
Mutta nyt on ostettu iso läjä ovulaatiotestejä,että eiköhän se tästä lähde. Toivottavasti!

Tervetuoloa Vempula ja Kevättäodotellessa :)

Ihanaa kyllä kuulla nuita tarinoita, jossa pitkään yritelty ja sitten plussa onkin saatu.

Omaa: Tämä on jotenkin hassu kierto nyt. Normi kiertoni on 30. Joskin viime aikoina venynytkin. Mutta nyt kp 34 alkoi pieni ruskea vuoto. Seuraavana päivänä vuoto voimistui, mutta edelleen vuoto on tumman ruskeaa. Ja tänään kp 36. Todella pientä ruskeaa vuotoa.
Minulla ainakin normaalissa kuukautis vuodossa tulee ihan kirkasta verta. Että mitähän tämä sitten meinaa olla.
Lisäksi nyt ei ole tissit yhtään kipeät, eikä turvonneet. Normaalisti kuukautisten aikaan ovat.
Muutaman aamuna on ollut todella huono olo. Mutta siltikään, en elättele itselleni raskaus toiveita :D
Voi olla että jossain vaiheessa teen testin, jos ei ala kunnolla tulemaan verta.

Missäs vaiheessa muut ovat menossa?? :)

Heippis naiset! Tervetuloa uusille!

Minä täällä taas pitkästä aikaa! Nyt se vihdoin alkaa kunnolla minunkin kohdalla.. e-pillerit on nyt jätetty! Ns. tyhjennysvuodon on tarkoitus alkaa tällä viikolla... Katsotaan mitä sitten tapahtuu, vai tapahtuuko yhtään mitään. [8|]

Äh, aloitin ihan turhaan uuden keskustelun kun olisin tänne voinut sen tarinani lisätä. Ei vaan järki toimi kun kaikki ajatukset masun ympärillä... joo joo kesään piti odottaa mut nyt menikin tunteet sitten järjen edelle... [;)] Toivo on kova, meillä molemmilla, vaikka en pahemmin ole vielä miehelle viitsinyt tilittää olojani vielä ettei "turhaan" innostuisi...

Kaverini sai kestää mun itsetarkkailua ja hömpötystä koko päivän (hänellä tasan sama tilanne) ja nyt sit postaan mietintöjäni tänne niin että muhun varmaan kyllästytään vielä tämän päivän aikana!! [:D]

Ajattelimpa tutustua pitkästä aikaan näihin kirjoituksiinne ja kirjoitella itsekkin kun on taas internetin ihmeellinen maailma käytössä.
Meillä oli keskenmeno tuossa syksyllä ja nyt paripäivää taaksepäin päätettiin kumit jättää välistä pois.
En muista milloin olisi ollut päivää ettei mielessä olisi käynyt raskaus, keskenmeno ym. Puhuttu ollaan monet kerrat ja tietoinen mieheni on ollut vauvakuumeiluistani jo pitkään. Mikä lie muuttanut mieltä? Ehkäpä kun sukulaisilta ja tuttavilta on tulvinut vaikka minkälaisia vauvauutisia.
On jotenkin helpottunut olo että nyt on hieman lähempänä haaveilut omasta lapsesta, mutta tulevaisuus näyttää sitten mitä on tullakseen.
Auringon paistetta sydämmiinne saakka ja iloista kevään odottelua kaikille!

Teretulemas vaan uusille palstailijoille. katjuska8, niin se vaan menee, että vaikka aikaisemmin ei niin innokas olisikaan niin muiden kasvavat mahat, suloiset nyytit ja ennenkaikkea oma ikä kääntää miestenkin mieliä - puhumattakaan meidän naisten painost... hmm.. keskusteluista. [8D] Omalla kohdallakin jouduin tekemään melkein vuoden käännytystyötä miehen kanssa, hän kun oli mielestään 'liian nuori' vielä isäksi. Onnea teidän yritykseen!!

Mites Clove, tapahtuiko mitään? [;)] Joko pääsitte aloittamaan yrityksen?

Entäs Minniliina, muuttuiko vuoto 'kunnon' menkoiksi vai ootteletko vielä? Mulla on ollut kanssa pari kertaa tosi 'kuivat' menkat, yleensä ylipitkän kierron jälkeen - eli oletan että niissä kierroissa ei varmaan ole ovista tapahtunut ollenkaan, ja vain kohdun limakalvo vuotaa pois kun sille tuulelle tulee...

Kiva kuulla Nymeriastakin pitkästä aikaa! Mahtista että uusi koti alkaa olla valmis. Sisustaminen ja kodin laittaminen on niin ihanaa, mä ainakin tykkään niin paljon et voisin muuttaa vaikka kerran vuodessa et sais aina laittaa paikat uusiksi [:D] Mites teidän 'onnenkantamoinen', sattuiko kohilleen vai alkoiko menkat? Tuo lumentulo vois kyllä minunkin puolesta loppua jo, meidän taloyhtiössä on 7 kämppää ja me tehdään ite lumityöt periaatteella se tekee joka kerkee. Tässä on jo kerenny moneen kertaan huomata ettei kukaan kerkee sitä vauhtia kun tulee tuota lunta...

ON: Oon vaihteeksi ihan toiveikkaalla tuulella. Olin PCO-epäilyjen jälkeen ihan varma etten sit edes ovuloi ollenkaan kun ei kerran sitä tärppiä tule ja kierrot on venyneet venymistään viime aikoina. Eilen kuitenkin sain ovistestiin viivaa, joten ilmeisesti sittenkin... Saa nyt nähdä miten pitkä tämä kierto sitten on. Mut jokatapauksessa, ovuloin ainakin toisinaan! [8D] Pitänee jatkaa tuota tikuttelua ainakin toinen kierto tähän perään (jos ei siis tärppää), niin tietää onko tuo ovuloiminen miten harvinainen ilmiö...

Heh, Miplis. Kirjoituksesi oli kuin minun kirjoittamani!! Opiskelut ihan lopuillaan ja mies jäänyt työttömäksi. Epäilen vahvasti jo olevani raskaana, mutta saan varmistuksen siihen varmaankin vasta tämän viikon aikana. Eilen tuli joko roskishaamu/viivanpaikka tai sitten HYVIN haalea plussa. En osaa millään päättää kumpi se on. Mutta olen niin varhaisessa vaiheessa, mutta kovin malttamaton. On vain niin varma olo ja ihan mulle uusia oireita.

Naistenklinikalle mulla on varattuna vasta 22.pvä hormoniklinikka, joka varattiin siis jo ennen vauvan yrityksen alkua. Mulla kun oli prolaktiinit koholla ja nyt tsekataan että onhan kaikki muu hyvin. En vain tiedä et pitääkö se aika sitten perua jos nyt varmistuukin että olen raskaana? Vai menenkö silti... [8|]

Vuoto kesti joo sen 5 päivää ja vuoto oli pelkästään sitä tumman ruskeaa. Ajattelin juuri tuota Bandida että tuskin tässä kierrossa sitten ovuloin ollenkaan ja vanha veri vaan valui pois.
Huoh. jotenkin tää koko raskautumis homma on alkanut ärsyttämään ja päätin että tässä kierrossa en ollenkaan osta ovis-testejä.
Saa nähdä pysynkö päätöksessä [;)]

Tsemppiä Kevättäodotellessa että olisit raskaana!! Minä päivänä ajattelin testata?

Kiitti!

Toissapäivänä tuli joko maailman haalein plussa tai viivanpaikka. Huomenna pitäis vasta alkaa menkat, mutta ei ne kyllä ala. Perjantaina tai torstaiaamuna seuraava testi, mutta alan kyllä jo uskoa että plussa se on. Oikee tissi sairaan kipee ja itken kaiken kauneutta tänään... hmm [;)]

Kaikki mahdolliset oireet on ja jotenkin selkee varmuus plussasta. Metallinmaku suussa (ja miehellä kuulemma kans [:D] )... Valkkariin hukkuu ja hiki tuli kaupassa, muuten paleltaa. Vatsassa kumma kipee tunne, selkeesti jotain ihan muuta kuin menkkakipua. Kyllä se nyt vaan on uskottava että meille tulee marrasvauva! [:)] [:D] [:)]

Takaisin