Äidiksi ensi kertaa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nymeria
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä on kanssa muut makuuhuoneet yläkerrassa, alhaalla vain yksi makkari, jossa me nukutaan. Vauva nukkuu varmaan keittiössä tai olohuoneessa alkuun. Olohuoneessa ois se hyvä puoli että siellä miunkin ois helppo jäädä tarvittaessa nukkumaan lähelle. Toisaalta huonekaluja tartteis järjestää rankasti uudestaan. Keittiössä se hyvä puoli, että siinä on talon keskellä. Siirtyy sit yläkertaan, kun nukkuu itse, pääsee portaat turvallisesti jne. Tosin suunnitelmissa on remontoida alakertaankin toinen makuuhuone, mut ei mahda tähän mylläkään ehtiä kun pitäis saada kellariin kylppäri ensin... :)

Miusta perhepeti kuulostaa tosi ihanalta idealta, mut meillä on miehellä uniapnea ja muutenki se on sellainen kylkikärpänen että siel ois vauvalla ahdasta kun miekään en meinaa mahtua. Niin ei oo lapselle turvallinen vaihtoehto. Tietty voishan sitä olla sänky makuuhuoneessa mut kyl mie myönnän et miusta tuntuis epämiellyttävältä makuuhuonehommia harrastaa niin, että vauva on paikalla. Joskus se on ehkä pakko, kuka tietää, mut olohuoneessahan voin miekin nukkua seurana sit jos tarvii. Päivällähän sitä nokoset jne tulee otettua vierekkäin ja muutenkin lapsi lähellä.

Ollaan kans miehen kans juteltu tosta nukkumisesta.. meillä vauvan sänky tulee olemaan makkarissa mun puolella,mutta sitä ollaan pohdittu paljon,että miten tää nukkuminen muuten onnistuu, kun mies herää tosi pieniin ääniin ja on muutenki arempi saamaan unta kuin minä ja se tarvitsee kyllä kunnon yöunet jos menee töihin... ollaankin mietitty,että mies varmaan nukkuu toisessa huoneessa aina silloin tällöin että pysyy järki pääs eikä mee hermo tähän touhuun.. minähän voin sitten päivisin ottaa kyllä päikkäreitä kun vauva nukkuu, mut miehellä töis se ei onnistu :D

Kylläpäs sitä tuleekin etukäteen suunniteltua hirveesti vaikka koko vauvaa ei vielä ees oo saati sitten raskautta.. :) mutta onhan se kiva haaveilla ja miettiä tulevaa..osaa sitte valmistautua.

kp 23 menossa..ootellaan ootellaan :) en osaa yhtään sanoa kierron pituutta nyt kun kaks edellistä on olleet ihan eri..toinen oli 30 ja toinen 32...hmm....

Hihihiihahahaahohohoo, tänään tuli hymynaama ovistestiin! Eli seuraavat kaksi päivää on armotonta
pupuilua! Se on kyl kumma kun se hymynaama saa aina niin hyvälle tuulelle :)

Voi kun teidän juttuja on niin mukava lueskella! Kävin tuolla heinäkuun puolella esittäytymässä, mutta kesäloma oli niin täynnä rakentamista, että en ehtinyt yhtään kirjoittelemaan.

Paljon olette ehtineet pulista. En oikein tiedä mihin aiheeseen hyppäisin mukaan :)

Mutta BeNelle ainakin nyt onnea oviksen hyödyntämiseen!
Ja Nonnalle tsemiä piinapäiville :)

Oma tilanteeni on nyt sellainen, että täti on totaalisesti saanut navigaattorinsa solmuun, eikä tunnu ollenkaan osaavan paikalle. Nyt on menossa jo kp50. Eli siis ensimmäisiä luomuja odotellaan. Pillerit jätin pois juhannuksen tienoilla, jolloin tyhjennysvuoto tuli tietenkin normaalisti, mutta sen jälkeen ei ole kuulunut mitään. Testejäkin olen tehnyt kaksin kappalein, negoja molemmat. Ensimmäisen tein neljä päivää sen jälkeen kun menkat olisivat pillerikierron mukaan alkaneet. Toisen tein viime viikolla. Muutaman kerran on ollut sellainen olo että odottelin tätiä tulevaksi, mutta turhaan.

Nyt siis aika varattuna gynelle ensi viikon perjantaille. Hermot tässä menee, mutta minkäs teet. Toivottavastti tämä kroppa lähtee tästä nyt jotenkin toimimaan.

Heippa arvon naiset!

Kysynpä teiltä nyt neuvoa: tulevana viikonloppuna olisi naisten rymyreissu tiedossa, pe-su. Jos kiertoni on sama 25 pv mitä viimeksi, se osuisi sunnuntaille, mutta mielestäni tunsin ovulaatiokivut niin selkeänä kp 12, joten kuukautisten pitäisi alkaa vasta maanantaina jos ovat alkaakseen.. Eli testaanko jo perjantaina, mikä todennäköisesti on liian aikaisin vai yritänkö jotenkin nautiskella alkoholittomia juomia toisilta salaten (ja miten se naisporukassa onnistuu) ja odottelen menkkojen alkavan? Plääh.. toisaalta haluaisin nauttia rymyreissusta ihan täysin rinnoin, on tässä kesän aikana jo monet juhlat juhlittukin kuivin suin. Jos plussaisin, tottakai olisin enemmän kuin mielelläni ilman viinaksia ja yrittäisin puijata toisia... :D

BeNelle onnea oviksen hyödyntämiseen!
Amiljalla on tosiaan pitkittynyt kierto tosi kurjaksi, toivottavasti se gynellä käynti selvittää tilanteen.

Jade84: On kyllä niin lähellä tuo kuukautisten alkaminen, että sinuna olisin alkoholittomalla linjalla... Ihan varmuuden vuoksi. Vaikka ne sanoo, ettei ihan alussa tapahtunut ruokavalio tai elämäntapa vaikuttaisi niin en minä siihen luottaisi. Nyt rv 5 alkaa kehittyä istukka ja napanuora, ja rv4 ruvetaan puhuun jo pikkuhiljaa alkiosta.. Sitä ennen se on pelkkä solumöykky joka jakaantuu ja jakaantuu ja jakaantuu.. Tuolla periaatteella siis ei pitäs vaikutuksia alkioon olla kun ei ees vielä istukkaa oo kehittynyt.. Mut sullahan nyt alkais se rv5 kohta...? Jos oisit raskaana..

Mutta sinä itte teet päätöksen :) Tää mun mielipide..

Jade84 ite oon miettiny sillai et jos ei testissä näy ei siellä oo istukkaakaan vielä. Toki ois hyvä olla juomatta mut otin kyl itekin pari siideriä perjantaina ja tiistaina (oletettu menkkojen alku) tuli hailu viiva. Itse asiassa eka "oire" oli ku pari otin ja seuraavana aamuna meinas tulla oksennus vaikkei mua ikinä okseta krapulassa enkä ees juonu paljon.

Heippa

Amiljalle tervetuloa!

Jade, mun mielestä voit ihan hyvin ottaa pari siideriä, kun ei ole kerta varmuutta raskautumisesta ja jos testissä ei mitään vielä näy. Ihan persiitä tuskin kannattaa ottaa :) Vai millanen olo sulla itellä on, onko mahkuja että ois tärpännyt? Ite oon niin monet kerrat tänä kesänä ollut kuivin suin "jos on vaikka sattunut tärppään" ja kissankikkarat sieltä mitään plussaa ole tullut. Joten päätin elää ihan "normisti" siihen asti kunnes ne menkat on kunnolla myöhässä. Sairaanhoitaja kaveri sanoi, että ei niin alussa ole siitä alkoholista haittaa, paitsi joillakin ongelmakäyttäjillä tietenkin.

ON: kp11. Eilen ollut siis lh-huippu aamulla testissä. Illalla pupuiltiin kyllä sitä tahtia, että pitäis olla talletukset hyvin tehtynä ;) Tänään sitten vielä varmistellaan :)

Jade, mulla on myös ihan sama juttu! En sinne toiselle palstalle osaa oikein kirjoittaa vaikka välissä sinne laittelinkin viestiä. Luen ahkerasti ja joihinkin aiheisiin olisin halunnutkin jotain vastata mutta aina kun kommenttia aloitan niin tuntuu, ettei siitä tule mitään kun pitäisi jollain tavalla muutkin huomioida enkä oikein ole pysynyt kärryillä koko matkaa :) silti on kovin utelias miten siellä asiat kehittyvät. Kiva, että sait gyneltä positiivisia uutisia!! Juomisesta olen vähän samalla kannalla kuin Bene, eli sitten vasta kun plussa pärähtää niin tipaton alkaa. Muuten en jaksa stressata. Humalahakuista juomista kun en kuitenkaan harrasta ja muutenkin alkoholipitoisten juomien nauttiminen on vähäistä.. Tosin ensi viikonloppuun ajoittuu polttarit mutta no, varmaan ovulaatiokin on vasta tuloillaan niin ajattelin hieman naatiskella.

Mäkään en ole vielä uskaltaunut ostamaan mitään huonekaluja vauvalle saatika uskalla katsella mitään vaatteita. Surku vaan tulisi, kun tajuaa ettei ainakaan vielä sellaista meille ole siunaantumassa. Mutta aina välillä haaveilen kun nään vilaukselta jonku kivan, että millasiakohan vaatteita sitä tulee ostettua jne.

Mä en usko, että meillä on nukkumisessa mitään ongelmaa, sillä miehellä on hyvät unenlahjat! :laughing002 tosin olen yllättynyt siitä, että hän pomppaa salamana nykyään ylös kun koiranpentu vinkuu yöllä ovella. Ehkä jotkin vaistot on nyt herkemmällä ja niin varmaa tulee olemaan vauvan kanssakin. Itse pelkään sitä, miten uskallan nukkua silloin kun vauva nukkuu. Nykyisessä työssäni, missä välillä joudun tekemään yövuoroja, käyn aina tietyin väliajoin kurkkaamassa, että pikkuiset ovat vielä hengissä. :smiley-ashamed004 No, varmaan univelkaa tulee sen verran, että sitä nukahtaa pakostakin.

Amilja, ikävää, että kiertosi heittelevät :sad001 tiedän tunteen. Itsellä hormonaalinen ehkäisy lopetettu yli vuosi sitten eikä vieläkään ole merkkiäkään tasaantumisesta. Kerran tai pari kyselin lääkäriltä mutta ei niistä konsultaatioista ollut mitään apua, joten ihan olen jättänyt nyt luojan haltuun tämän ja tulevat kierrot. Tällä hetkellä on tunne etten enää koskaan aloita pillereitä tai vastaavia :mad: huoh! Toivottavasti kuitenkin saisit jotain tietoa gyneltä ja kiertosi lähtisivät tasoittumaan. Tulevaisuudessa menen varmaan yksityiselle ja vaadin vastauksia :smiley-angry026

Vitsit, että olen kateellinen teille kun puhutte jo kp 10+, että ovis lähestyy. Mulla on tällä hetkellä kp 16 ja limoissa tai tuntemuksissa ei muutoksia eli ovista vielä odotellaan. Toivonmukaan se olisi kuitenkin tulossa, jolloin siis raskautuminenkin olisi mahdollista :smiley-angelic001

Minä(kin) aion käyttää alkoholia iha normaalisti plussaan asti! Hieman hätävarjelun liioittelua mielestäni jättää ne parit siiderit (tai vähän useemmatkin) juomatta sen takia että vasta _yrittää_... Se turha stressaaminen kun tunnetusti ei ainakaan sitä plussan tulemista edistä ;) Että siiderit käteen vaan ja rentoutumaan jos siltä tuntuu!

No tehtiinpä miehen kanssa eilen niin että ostettiin kaupasta lonkeropulloja ja sitten sitä lonkerojuomaa (0,7%) ja vaihdettiin sisällöt. Mies osasi avata korkitkin niin ettei huomaa että niitä on käpälöity.. :D
Juuri äsken tein digillä testin: raskaana 1-2 viikkoa!!!!!!!!

Apua! Onkohan tämä joku hipaisun tulos? Meneekö taas kesken? Kannattaa näköjään käydä gynellä! :laughing005 Aikaahan se otti että saatiin taas osuma.. pää on ihan sekaisin...

Mutta kiitos teille arvon naiset, jään silti tänne vielä ainakin vähäksi aikaa.. km pelottaa sen verran etten halua vielä odottajien puolelle siirtyä.

Onnea Jade84! Mäkin hengaan täällä yhä vaik tuolla huhtikuisten puolellakin pyörin... Joskus varmaan ekan ultran jälkeen ehkä alan uskoa et kuulun tuonne plussanneiden puolelle. Vaan kyl miusta oli aina kiva kun plussanneet kävi kuulumisia kertomassa, vähän loi toivoa itsellekin ennen sitä plussaa.

ONNEA JADE86!! Missä vaiheessa dpo teit testin? :) <3 <3

On: Täällä kp26/28-30, dpo9 luultavimmin, voipi olla 7-9dpo.. Jänskättää jo tuleva viikko. Sille ajalle pitäs testissä suurinpiirtein näkyä että mikä on laita täälläkii. :(:(:(

Kiitos! Nyt jos saan pyytää, lähettäkää tänne kaikenmaailman liimat ja tarrasukat että tällä kertaa onnistuisi! :)
Jos se ovis oli 5.8. niinkuin kaikki ne oireet silloin olivat iltaa kohden, niin tää on dpo 11 aamu.. Sen takia digillä suoraan testasinkin että varmasti näyttäisi, vielä on apteekin oma ja toinen digi kaapissa odottelemassa myöhempää varmistuskäyttöä. Pelottaa ihan hirveästi ettei tämä ilo kauaa kestä.. :(

Onnea Jade! Hyvä että testasit ennen rymyviikonloppua. Niinhän se Elmiinallakin kävi, että jäi rymyämiset väliin kun tuli plussa :) Rekkalastillinen tarrasukkia ja vauvaliimaa lähti täältä sinnepäin!

Jade86: Täältä milijoonia tarrasukkia ja liimoja matkahan sinne! Toivotaan, että meno jatkuu :):)

Mulla nyt tilanne kääntynyt kerrasta toisinpäin. Alakerta vuotaa, reilummin kuin eilen. Vaikka luulin jo että nyt katosi vuoto.. Epäilen edelleen ettäkö nämä kuukautiset ois.. :( Mutta jos on, niin onpahan tullut aikaisin. Kerta kp26/28-30, ja dpo7-9... huoh. Olen hyvin hyvin pettynyt vaikka tiesinhän minä että olisi sula mahdottomuus että kerrasta nasahtaisi.. :smiley-angry017:sad010

Ihania kuulumisia Jade :love017 kateelliseksi hieman vetää mutta ihanaa, että plussauutisia taas tulee. Antaa toivoa, että kyllä se joskus tärppää varmasti täälläkin. Ihan rutosti nyt vaan liimaa ja tarrasukkia sulle ja pienokaiselle :smiley-angelic003

Kurjaa Maicy, että kroppa kenkkuilee tuolla tavalla. Toivottavasti saat pian selvyyden onko uusi kierto alkanut vai hämääkö kehosi sinua nyt pahemman kerran.

Nyt niitä plussauutisia kehiin lisää! Ehkä joku se plussa-aalto tarttuisi minuunkin :rolleyes: :)

Onnea Jade! ^^ Lähetän sinne ison kasan tarrasukkia, että kaikki menisi hyvin.

Voi kurja Maicy kun keho noin temppuille. :( Toivottavasti asia selviää pian. Tsemppiä sinne.

En ole jaksanut kirjoitella tänne taas vähään aikaan. Kaikki jutut olen lukenut, mutta kirjoittamaan en ole onnistunut. Kai se on syksy taas joka vetää mieltä alaspäin ja puhtia pois. Ja sekin vaikuttaa, kun saa pettyä kierrosta toiseen. En ole myöskään jaksanut miettiä, missä vaiheessa kiertoa olen menossa saati testailla. Taidan tämänkin kierron mennä tähtäämättä ovikseen. Eiköhän se ilman kyttäämistäkin tule ja yleensä kuitenkin halut tulee sen mukana, että ehkä se tulee hyödynnettyäkin. Vähän simmonen ei jaksa stressata, ei siitä kuitenkaan mitään tule -fiilis.

Takaisin