Äidiksi ensi kertaa

pikaisesti kertoilen että uusi yk alkoi ja nyt jo siitäkin piinaviikot menossa. Oon ollut raskaussovellus pannassa koko tän kierron ajan joten koneella vaan välillä käyn :D Tekee kyllä hyvää kun ei tuu kiusausta koko aikaa kuikuilla palstaa ja laskeskella päiviä. Tarkkaa kiertopäivää en edes tiedä, mutta jotain kp 20 menossa.

Onnea Naapantuura uudesta plussasta!
 
Uusi foorumilainen ja vauvasta kuumeileva nuori nainen ilmoittautuu! :) vaikka täällä hiljaista onkin niin vauvasta haaveilen ja miehenkin kanssa asiasta ollaan puhuttu. Yrittämällä ei olla vielä yritetty, tulee jos on tullakseen! Ehkäisy jätettiin pari kk sitten. Kuitenkin opiskelut on kummallakin vielä kesken mutta jos tärppää niin on enemmän kuin tervetullut :Heartred

Sent from my LG-P710 using Vau Foorumi mobile app
 
Tervetuloa joukkoon :)

Mulla piinailut menossa jälleen. Huomenissa ajattelin testailla kun on vähän oudot "menkat" :D Ja nyt siis menossa kp 33/29->
 
Päivitystä tännekin jos joku lukee :D

Eipä tarvinnut testailla kun alkoi kunnon menkat ja nyt menossa kp 2/29-39 ja yk5. Uuteen nousuun siis muutaman päivän päästä! Tilasin ovistestejä vastoin aiempaa ajatustani mutta kun tuo kierto heittää noin paljon niin saisi edes itselle selville milloin kannattaa odotella plussaa tai tätiä kylään :D
 
Täällä toinen uutukainen täällä! Tosin yrittäminen olisi tarkoitus aloittaa loppu vuodesta. Pakko kuitenkin kysyä, eikö teitä muita pelota? Siis synnytys, raskaana olo, elämän muutos.. Itte oon innoissani, mutta samaan aikaan koko ajatus hirvityttää :) etenkin kotiin jääminen ja oman ansiotulon menetys sekä se että osaako/pärjääkö vauvan kanssa :/


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Piiitkästä aikaa täällä taas. Tammikuussa viimeksi kirjoittelin täällä ja se kerta jäi haaveeksi, menkat alkoi silloin aikanaan.

Nyt huomenna pitäis soittaa terkkariin aikaa, plussattu on nyt sitten.:excited001 En ensin edes kiinnittänyt mitään huomiota menkkojen puuttumiseen, mulla kun ne on hyvin epäsäännölliset ja jos stressaan niin hyvinkin saattaa yhdet jäädä väliin. Nythän stressiä on ollut reilusti koko kevään, nyt alkaa helpottamaan onneksi. Enkä edes yhtään muistaa päivää koska edelliset menkat oli, avokki veikkas että 16. pv tienoilla. Niin ja siis avokkihan multa alkoi kysymään onko menkat alkanu vieläkään kun maaliskuussa viimeks ollut. Hups! :oops: Tein testin ja heti tuli selkeä plussa.

Pahoinvointia on välillä pitkin päivää, eniten aamuisin. Tietyt hajut ällöttää, esim. grillattu kana ja bbq pakastekasvikset. Mahassa ehkä pientä muutosta, ylipainoinen kun on muutenkin niin, noh... Rinnat on kasvaneet ja arat. Mielialat vaihtelee ja koko ajan väsyttää.
 
Onnea Ljuba :)

Mulla ei viime kierto tuottanut tulosta ja nyt uusi kierto menossa. Ovista odotellaan :D Ehkäpä mäkin joskus plussaan...
 
Hei!
Olen uusi täällä foorumilla. Rekisteröidyin tänne, koska alkoi tuntua, että tarvitsen vertaistukea ja keskustelua. Yritämme mieheni kanssa ensimmäistä lasta ja tänään yk 10 päättyi menkkojen alkamiseen. Kuinka turhauttavaa! Yrittäminen ei olisi niin piinaavaa, jos olisi tietoa, että joskus vielä tärppää, mutta eihän sitä voi kukaan luvata... Kilpirauhasarvot ja prolaktiiniarvot on tsekattu ja todettu olevan ok, kuten myös munasarjat. Kesäloman jälkeen mietitään mitä tehdään, jos (kun) en ole raskaana.
 
Moikka!

Rullailin pitkästä aikaa edestakaisin useampaakin keskustelua ja pohdin maailman menoa.

Havahduin tosi asiaan, että olen tullu näille sivuille eka kertaa syyskuussa 2010, jolloin kerroin 10 vuotta vanhemman mieheni lämmenneen lapsiperheen perustamiseen je että olin jättänyt juuri pillerit pois. Tilanne on vielä näin neljän vuodenkin jälkeen sama - lasta ei yhäkkään meidän perheeseen ole siunaantunut. Välillä on yritetty enemmän ja välillä vähemmän. Kilpirauhasten vajaatoiminta on hyvässä hoitotasapainossa, kuukautiskierto säännöllinen, ovulaatiokin löytyy! Pari vuotta sitten on käyty sairaalassa tutkimuksissakin...

Kyseinen tutkimusreissu omalta osaltani on painautunut mieleeni hyvinkin tehokkaasti - tutkittiin siis johtimien aukioleminen. Makasin tutkimuspöydällä ja ko. toimenpiteen tekin ihan mielettömän kiva ja huomaavainen lääkäri. Kivan lääkärin olemassaolo oli sinänsä sivuseikka kun veri katosi päästä ja taju meinasi lähteä. Teki kipeetä! Ja kovasti! Johtimet oli kuitenkin auki ja kunnossa. Samalla sairaalareissulla todettiin myös että miehen osalta siittiöiden kuntokin oli oikein hyvä. Hoitava lääkäri totesi vain, että jatkakaa yrittämistä. Ei antanut mitään jatko-ohjeita. Käski vain treenata kovasti lapsentekoa. Olin tuolloin 35 vuotias. En tajunnu sillon vielä panikoida. Ajattelin, että kyllä ne lääkärit tietää. Luotin niihin niin kovin - tai ainakin halusin luottaa. Halusin uskoa etten jäisi lapsettomaksi.

Tuon tutkimusreissun jälkeen ei varmaan ole mennyt viikkoakaan ettenkö olisi jossakin vaiheessa miettinyt lapsettomuuttamme. Joka kerta kun kuukautiset ovat tulleet, tippa tulee linssiin. Välillä asia jäi enemmän taka-alalle, mutta ei se mihinkään hävinnyt mieltä kalvamasta. Viikot vieri, kuukaudet katosi, vuosi hurahti... työkuviot meni siinä sivussa uusille urille useampaankin kertaan. Tuli uusia töitä, koulutuksia ja kursseja, lomia, töitä, reissuja, töitä - viikot vierivät yhä vauhdikkaammin. Kunnes tuli stoppi! Toukokuun alulla totesin että nyt tää rumba loppuu! Mie teen tästä lopun. Miun elämässä tulisi olemaan muutakin kuin työ. Miua korpesi ajatus siitä miten miut oli lapsesta asti opetettu ajattelemaan niiiin urakeskeisesti - ensin työkuviot kuntoon ja sitten lapsien tekoon. Mitä siitä sitten seurasikaan? Ei ainakaan kovin onnellinen ihminen.

Pistin läppärin tulille ja puolen tunnin päästä huomasin varanneeni ajan naapurikaupungin parhaalle gynekologille - seuraavaksi päiväksi. Aivan ihana naislääkäri kuunteli vastaanotolla vuodatukseni alusta loppuun asti ja totesi että pistetään hösseliksi! Tehtiin tarvittavat tutkimukset ja tehtiin kunnon toimintasuunnitelma. Lopputuloksena kävelin lääkärikeskuksesta ulos Clomi-resepti kädessäni ja vastaantulijoiden mielestä varmaankin aika typerän näköinen hymy naamallani. Nyt sitten odottelen Juhannusta kuin kuuta nousevaa. Kuukautisten pitäisi alkaa ja päästäisiin taas askeleen lähemmäksi unelmiemme toteuttamista aloittamalla Clomit!
 
Toivottavasti Jenny teillä tärppäisi!! Itse sain km n.3viikkoa sitten. Tajusin vahingossa alkaneen raskauden aikana kuinka paljon tahdon lasta ja olla äiti. Nyt yritetään uutta raskautta ja jännään, koska alkaa kuukautiset vai alkaako ollenkaan. Luulen tunnistaneeni viime viikolla ovulaation. :) Itsellä tämä pariviikkoa on mennyt miettien vauvaa ja en edes pysty kuvitella kuinka raastavaa se on sinulle mahtanut olla!:s Lähetän lämpöisiä ja voimaannuttavia ajatuksia sinulle sinne missä oletkaan!:)

Sent from my GT-I9506 using Vau Foorumi mobile app
 
Mulla on tää topic jäänyt vähemmälle kun olen kuumeillut tuolla raskaaksi 2014 -ketjussa.

Mutta nyt ehkäpä tiedossa viimein tärppikierto, sillä aamulla sain vihdoin (muutaman päivän tuskaisten testailujen jälkeen) selkeän haamuviivan raskaustestiin. Muut ovat testit ovat antaneet vieläkin haaleampia haamuja :D Tänään siis dpo 16 ja kp 33/30. Ensi viikolla vielä varmisteluja et vahvistuuko haamulainen!

Toivottavasti siis pysyisi matkassa mukana ja helmikuussa olisi oma nyytti kainalossa. Sinne vaan on niin pitkä aika :D


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
PandaKarhu: Älä vaivu synkkyyteen. Kyllä me vielä onnistumme!!!

bebu: Kiitos kauniista sanoista! Toivottavasti teilläkin tärppää pian - :signs003

Freyja86: Pidetään sulle peukkuja!

En olisi ihan hetkeen uskonut että oikeasti odotan kuukautisteni alkamista näin kovasti. Päätä särkee, tekee mieli ihan hirveesti kaikkia herkkuja, vatsaa nipistelee - vielä ei vaan tätiä ole kuulunut. Tokihan siis voisi olettaa että olisi mahdollisuus että olisinkin jo nyt raskaana, mutta sitä vaihtoehtpa pidän kohta neljän vuoden kokemuksella hyyyyyvin epätodennäköisenä. Ai miten niin turhauttaa???
 
PandaKarhu: Älä vaivu synkkyyteen. Kyllä me vielä onnistumme!!!

Kiitos sanoistasi! Toivottavasti tämä yk 11 tuottaisi tulosta, mutta epätoivo alkaa jo iskeä. Ovulaatiotestejä en haluaisi käyttää ja alkaa "tikuttaa". Luulisi, että käytännössä päivittäisestä seksistä tärppi olisi tullut, jos olisi tullakseen :sad001
 
Täällä iloisia uutisia :) Viiva senkun vahvistuu joten jos kaikki menee hyvin niin helmikuussa olisi laskettu aika. Kyllä sitä vaan jännittää kun tuo yksi keskeytynyt keskenmeno taustalla. Mutta turha sitä kai on miettiä, kun itse ei voi asiaan vaikuttaa millään lailla.

Muille tsemppiä ja toivon että pääsisitte myös plussanneisiin!


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
:)uusi ilmoittautuu vaikka täällä hiljaista on ollutkin.
meillä ehkäisy jätetty vuoden alusta. Epämääräistä yritystä 4 kiertoa. Ei olla hormonaalistaehkäisyä käytetty missänvaihessa, siis aiemminkaan.. Mun kierto on täs täs vuoden puolella menny 34-38pv, ennen aina 29pv. Stressistä johtuvaa ja gyne määräsi clomi-kuurin. Ei tosin puhunut mitään ultrauksesta mikä on vähän outoa. Mut nyt on siis 5. Kierto menossa ja ens viikon lopulla katotaan oonko kärsiny sivuoireet turhaan vai en.

mmaryaja muutkin ketä pelottaa: melkoisesti on aikaa kun oot peloista kysyny mut ajattelin kertoa musta :) mä oon miettiny noita paljon ja oon todennu et ainut mitä en pelkää on synnytys, siitä selvii kerta kaikki muutki on. Mut mä oon yksityisyrittäjä ja mietin just et miten raskaus menee ja pysyykö vauva mukana menossa, vai jouuko vuode lepoon jo viikolla 20!Mites sit kun se vauva tulee, miten mun asiakkaat? Jotta mun työt jatkuu myöhemmin mun on otettava sijainen ja mua on vaikea korvata :grin mulle tämä joko juttu on täysin hyppy tuntemattomaan ja odotan sitä innon ja kauhun sekaisin tuntein. Tätä kuitenkin haluun ja oon miettinyt että tämän paremmaksi se hetki ei muutu. Aina öytyy syitä lykätä ja siirtää ja mä en siihen suostu!
 
Täällä ensimmäinen plussa tehty 9.7. :) Esikoinen masussa ilmoittelee siis tulostaan, mutta km riskit olemassa vielä pitkään. Rv 5+2.

Ehkäisy jätettiin pois n. 3kk sitten ja ajatusmaailma oli sitä normiluokkaa että "tulee jos on tullakseen". Ensimmäisestä ovis-rakkausleikeistä tämä sitten alkunsa sai.

Alkureaktio oli tietenkin shokki, kun raskaustestejä monta tehneenä jo vuosia, testiin ilmestyikin 2 viivaa. Mieskin meni pakokauhun valtaan, mutta nyt jo jutustelee isyyslomista yms. :wink

Pistän sormet ja varpaat ristiin, että myös muut saisivat ne maagiset 2 viivaa testiin ja pääsisitte tätä uskomattoman jännää taivalta tallaamaan! :*

Sent from my GT-I9506 using Vau Foorumi mobile app
 
Mä palasin taas kuumeilijoiden joukkoon kun varhaisultrassa viikoilla 6+9 ei löytynyt mitään ja viikon verran oon ravannut lääkärillä ja keskenmeno taas menossa. Pientä vuotoa vasta nyt tullut joten katsellaan tuleeko ulos itsestään vai saanko lääkkeet. Elämä ei ole aina reilua, kaksi tärppiä olen tässä vuoden yrittämisen aikana saanut ja molemmat menneet kesken hieman epämääräisesti eli ei vuotoa eikä kipuja eikä sikiötä/alkiota ole näkynyt ultrassa.

Varmasti pidetään hieman taukoa tässä yrittämisessä ja taustailen täällä mukana. Onnea plussasta ja muille paljon tsemppiä :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Uusi foorumilainen ilmoittautuu joukkoon :)

Täällä on menossa nyt ensimmäinen yrityskerta. Pillerit jäivät pois lokakuussa ja toukokuun lopulla jätettiin myös kumit pois. Kierto on pillereiden jälkeen ollut pitkä ja epäsäännöllinen. Nyt kp 40 ja menkkojen pitäisi alkaa näinä päivinä jos on alkaakseen. Pitäisi yrittää olla miettimättä asiaa sekä olla tarkkalematta kokoajan itseään ja tuntemuksiaan, mutta mutta.. :rolleyes: Pienesti etovaa oloa on viime päivinä ollut mutta ei muita oireita jotka voisivat raskauteen viitata. Hassut tunteet pyörii päässä, mutta niin se taitaa olla kaikilla jotka tätä projektia ovat aloittamassa.
 
Takaisin
Top