Äidiksi ensi kertaa

Onnea Justiina! ^^ Lähetän sinne kaikki tarrasukat mitä löydän (paitsi ne jotka on omani jalassa). Eiköhän se mieskin siitä vielä ehdi innostua. Varmasti tuntuu kurjalta kun alkusuhtautuminen on tuollainen, mutta veikkaan että häntä vain jännittää ja se sitten ilmenee tuolla tavalla. Miehet on joskus vähän hassuja. (Oma isäni ei osannut ensin sanoa kuin herrajumala, mutta on sittemmin ollut ihan innoissaan tulevasta lapsenlapsesta). Tsemppiä sen odotteluun että miehesi ehtii tottua ajatukseen.

Pahoittelut tädistä Freyja. :sad001 Toivottavasti kierto siitä asettuisi eikä enää venähtelisi. Paitsi tietenkin siitä hyvästä syystä. Paljon plussatuulia sinne puuuh.

Voimia Starr! Kurja kun miehellesi kävi noin. :sad001 Onneksi jo suomalaisella sisulla selviää kauas vaikka rankkaa olisikin. (Ei siis yhtään väheksyen tilanteesi rankkuutta).

Sielläpä on jännä tilanne Naapantuura. Ei siitä kehosta tosiaan aina tiedä, varsinkaan heti keskenmenon jälkeen... Hienoa kuitenkin että jaksat haaveilla ja olla positiivinen ja iloinen.

Omanapa. En ole taas hetkeen kirjoitellut. Viikolla ei ehtinyt ja viikonloppuna ei ajatus pysynyt kasassa kun elämä potkii vaihteeksi päähän. :sad001 Lauantaina anoppi kertoi mielipiteensä meidän vauvanhoitokyvyistä joita ei sitten ilmeisesti ole ja meidän pikkuinen tulee tukehtumaan pölyyn ja huostaan otetaan ja me hylätään oma pikkuisemme. Väärässähän hän on niin pahasti kuin vain voi olla, mutta aika matalaksi se fiiliksen veti ja toi huonoäiti fiiliksen näin valmiiksi jo alkuraskauteen. :angry1 Kenties se vaikutti enemmän raskauden tunnekuohujen takia.. Sunnuntaina sitten isotätini kuoli. Ja kaiken muun päälle olen itse flunssa-kuumeessa ja yskiessä toisinaan lorahtaa housuun jotain märkää. Melko vakuuttunut olen ettei kyse ole mistään vaarallisesta, mutta silti pieni epäilys että jos se kuitenkin on lapsivettä. Tänään kävin arva... siis terveyskeskuksessa flunssan ja tuon kanssa, mutta hoitaja ei tiennyt mistään mitään, joten huomenna soitan neuvolaan jos sitten saisi varmuuden (ja jos en tästä parane, torstaina olisi pakko saada sairaslomaa, joten uusintakäynti luvassa.) Ei siis ole paljoa ollut voimia kirjoittaa eikä ajatuskaan ole pysynyt kasassa sen vertaa että olisi kyennyt...
 
Vargynja: Ompas anoppisi ollut tökerö. Anna mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, vaikka tiedän että se on vaikeaa. Vain sinä ja miehesi tiedätte mihin kykenette ja millaisia vanhempia olette, kukaan muu ei voi sitä määrittää! Tsemppiä! :)

Ihanaa! Saan miehen tänään kotia!! Olen niin iloinen! :)
 
Vargynja: Voi miten "ihana" anoppi... Murrr! Minulta menisi niiiiin hermot tuollaiseen. En tykkää yhtään, että puututaan saati sitten arvostellaan tekemisiä joista ei edes tiedetä! Tosin minua ärsytti aiemmin jo sekin, kun anoppi hyvää hyvyyttään toi meille ruokaa vaikka minulla oli ruokatarpeet jääkaapissa sille päivälle varattuna. Nyt ottaisin anopin eväät vastaan avosylein... Anoppia vaan ei ole enää :sad001

Minä olen huomannut, että perkules, kyllä se vauvakuume on taas pinnassa. Olen lukenut kokemuksia siitä, että miten ne menkat ovat alkaneet keskenmenon jälkeen ja näiden pohjalta tutkin kuumeisesti kalenteria. Vaikka tämä menee jokaisella tapauskohtaisesti, niin ajattelisin, että menkkojen pitäisi alkaa viimeistään ensi viikolla. Toki nyt elää pieni toivon kipinä, että jos tulokas olisikin saanut alkunsa "vanhingossa" ennen ensimmäisiä menkkoja, mutta katson kuitenkin enemmän tuleviin kiertoihin. Jännää!
 
Täti saapui, eli oiskos tässä taas vaihteeksi alkanut yk1 :) Ja positiivista on se, että kierto näyttäisi asettuvan samanlaiseksi kuin ennen raskautta. Moni kun on joutunut odottamaan sitä tätiä kuukausi kaupalla. Mulla meni 28 päivää km:stä.

Viikonloppuja!
 
Tädin piti tulla tänään, mutta eipä ole kuulunut. No tietty tein heti kotiin päästyäni innoissani testin, mutta kyllä tuo taitaa negatiivista näyttää :-( Tai en tiedä, siinä on todella hailakka, hädin tuskin havaittava toinen viiva, että voisko kumminkin...? On niin lieviä tuntemuksiakin, että ei pysty sanomaan. Argh, miten ärsyttävää. Kai se on vain odotettava vielä, jos se täti peeveli vielä päättääkin tulla!
 
Vargynja, tykkäsin onniteluistasi, mutta en kyllä tykkää mitä anoppisi on mennyt suustaan päästämään. :confused: Mitä hän kuvitteli hyötyvänsä moisella mökellyksellä, mikä sen pointti oli? Uskomatonta. Tsemppiä sinulle kovasti ja toivottavasti massussa kaikki hyvin.

Kovasti plussatuulia puhaltelen tänne, mutta taidan nyt siirtyä toisiin ketjuihin :) kenties välillä tulen kurkkaamaan teidän kuulumisia :) tulin itseasiassa tarkistamaan tästä ketjusta, koska edelliset kuukautiseni olivat :laughing021 ajattelin nimittäin vihdoin soittaa sinne neuvolaan ja kuitenkin sitä kysyvät.
 
Eipä ole tätiä vieläkään näkynyt ja koska mulla on ollut koko ajan tunne, että olen raskaana (vaikka oireet on edelleen aika minimaalisia), niin tein tänään uuden testin aamupissasta. Nyt siinä näkyy selkeämpi viiva, vaikka edelleen se on tosi haalea. Joten... :-D En tiedä miten paljon uskallan vielä riemuita, kun jouluinen keskenmeno on vielä hyvin muistissa. Yritän olla niin kuin en oliskaan ja jos se huono tuuri ei sit mua huomaisi! Nyt tarttis näkymättömyysviitan ja laatikkotolkulla tarrasukkia ;-)
 
Kiitos kaikille. :> Anoppi on osannut pitää taas mölyt mahassaan, onneksi. Ei mitään käsitystä mikä pointtina oli, jos sitä nyt oli ollenkaan. Omituinen koko anoppi. Viimeiset neljä vuotta toivonut lapsenlasta ja nyt kun olisi tulossa käyttäytyy tommotti... Tiistaina oli neuvola ja siellä sain viimeisen varmistuksen että vauva kasvaa yhä, kun pikku sydän jumputti. :>

Hienoa Naapantuura että kierto on tasaantunut. :> Toivottavasti sen myötä tulee myös plussa. Pysyvä sellainen.

Onnea Felia! ^^ Lähetän sinne paljon tarrasukkia ja jos suinkin näkymättömyysviitan löydän niin senkin. Toivottavasti löytyy oikea niin piilottaa viikatemieheltäkin. :wink Toivottavasti kaikki menee tällä kertaa hyvin.
 
Kiitos Vargynja!
Ja tosiaan kurjaa mitä anoppisi sanoi! Ei missään tapauksessa saisi niin sanoa, mutta kai sitä joskus mummot ja vaaritkin menee lapsenlapsesta sekaisin... Olen parilta muultakin tutulta kuullut vähän saman tapaisia kertomuksia. Toivottavasti hän tajuaa jatkossa käyttäytyä kunnolla!!

Sent from my LT26i using Vau Foorumi mobile app
 
Varovaiset onnittelut Felialle!

Vargynja: Tuo on kyllä oikeasti tosi inhottava juttu! Mut onneksi nyt on anoppisi osannut käyttäytyä asianmukaisesti.

On: täällä kp jotain ja ovista odottelen ensi viikolla. Päätettiin tosiaan miehen kanssa et unohdan hetkeksi kuumeilun ja keskityn muihin asioihin. Toki mennään ilman ehkäisyä et tulee sitten kun tulee. Katsotaan nyt voinko olla kuumeilematta :D Ainakin hyvin on tämä viikko mennyt kun harjoittelu alkoi niin ei ehdi päivällä ajatella omia asioitaan :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Tein tänään vielä kolmannen testin ja nyt ei ole enää epäilystäkään, on niin vahvat viivat! :Heartred Laskurien mukaan laskettu aika olis 1.12., joten siirtynen enempi nyt sille puolelle. Käyn kyllä varmaan aina välillä vakoilemassa myös mitä teille kuuluu, jos sallinette. Eihän sitä tiedä miten nopeasti palaan taas tälle puolelle kuumeilemaan (pessimisti ei pety!!!) :rolleyes:

Hurjasti tsemppiä kaikille, pidän peukut ja varpaat pystyssä ja toivottavasti mahdollisimman monella tärppää pian! :)
 
Yksi kuumeilija ilmottautuu :) Olemme yrittäneet mieheni kanssa lasta jo yli vuoden ja ei vain lasta näy :sad001 nyt n. parin viikon ajan ollut sellasia oireita mitä ei normaalisti minulla ole ja mitkä voisivat toivon mukaan viitata raskauteen, mutten uskalla toivoa liikoja tai tehdä testiä kauhean pettymyksen vuoksi.

Oireina on mm. nännien arkuus, alavatsakivut tai oikeastaan nipistelyt (vähän menkkakipujen tapaiset, mutten ole kärsinyt menkkakivuista oikeastaan koskaan tai hyvin harvoin, ja ne kivut on yleensä olleet menkkojen aikaan, nyt kipuja oli noin viikkoa ennen kuin menkkojen ois pitäny alkaa), menkat on jo 4 pv myöhässä. Miulla normaalisti menkat ovat epäsäännölliset mutta olen syönyt teroluttia, minkä avulla kierron pituus on 28 pv. Minuu paleltaa ihan sikana, voi kyllä johtua flunssasta jota on jatkunut viikon. Nyt on eilisestä asti ollut rusehtavaa vuotoa/tiputtelua.

En tiiä kuvittelenko kaikki oireet ja niihin löytyy selitys alkavista menkoista ja kun meinasin pari kertaa unohtaa ottaa terolutin ja otin sen tavallista myöhempään kellon aikaan, minkä takia menkat sit on myöhässä, mut en tiiä voiko noin paljon vaikuttaa jos parina päivänä ottaa terolutin aamupäivän sijaan illalla. Vai olisinkohan sittenkin raskaana :) Äääh en tiedä.. :D

Kävin viime perjantaina gynekologilla kun lasta ei ole kuulunut ja hän tutki munasarjat. Luulis että hän ois huomannut jos olisin raskaana muttei mitään sanonut niin en sitten tiedä.

Taidan odottaa vielä pari päivää ja jos ei menkkoja kuulu niin sitten testi! :) Olisin kyllä niin onnellinen jos olisi tärpännyt ennen kuin pitää alkaa syömään clomifeniä mitä gynekologi määräsi terolutin sijaan.
 
Tervetuloa mukaan ja toivottavasti tärppi kävisi nyt heti :)

Täällä on ollut hieman hiljaista verrattuna muihin ketjuihin. Itse enemmän kirjoittelen tuonne Raskaaksi 2014 ryhmään.

On: ovis ehkäpä lähipäivinä joten sit alkaa tylsä ja ärsyttävä piinailu :D Onneks tosiaan on tuo harjoittelu menossa niin ei ehdi kuunnella itseään liikaa. Pääsiäisen tienoilla saapuu täti jos on saapuakseen.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Hei!

Täällä eräs vauvakuumeinen liittyy seuraanne! Ikää meille molemmille mieheni kanssa on kertynyt jo reilu 30v. ja nyt sitten koimme, että aika olisi otollinen kauan kaivatulle esikoiselle. Kyllähän se elämä tietenkin aina voisi paremminkin olla mallillaan, mutta haaveissa meillä ollut aina useampi lapsi (tai ainakin se pari) ja iän puolesta ei kauaa enää ole aikaa hukattavana :)

Täällä ensimmäinen yk menossa. Kuukautisten alkuun reilu viikko, joten jo jännäillään, kuinka keltanokille kävi. :rolleyes:

Plussatuulia toivotellen :hug003
 
Tervetuloa mukaan :)

Hiljaistahan täällä on, enemmän juttua tuolla Raskaaksi 2014 -ketjussa.

Mutta toivotaan plussaa sinnekin suuntaan. Täällä menossa kp 23/31 ja pääsiäisenä testin paikka. Katsellaan nyt :) Hieman olen taustaillut kun on ollut kovin kiireistä ja oon yrittänyt saada ajatukset muualle tästä kuumeilusta :D


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Onnea Felia ja tervetuloa uudet! :)

Eilen mulla diagnosoitin pcos. Omalla tavallaan tämä on helpotus, tietää ainakin mistä lapsettomuus johtuu, eikä tarvitse arvailla. Hirveää on vain, että mulle todettiin, että pitäisi laihtua ennen kuin hoitoa saa. Ihan kylmän viileästi, miettimättä miltä musta tuntuu. Ihan kun en kelpaisi tälläisena ja omapa on vikani kun en tule raskaaksi. Ilmeisesti en ovuloi juuri ikinä ja tämän painoisena lapsesta turha haaveillakkaan. Mutta jospa tämä olisi vain hidaste, eikä este. Kaikki on muuten kunnossa.

Aurinkoisia päiviä kaikille! :)
 
Heippa. Pitkästä aikaa palailen tänne kuumeilemaan. Aika hiljaistahan täällä näyttää olevan, ja kävinkin katselemassa tuota Raskaaksi 2014 -ryhmää, mutta mitenkä tämä vain tuntuu omalle paikalle. Onneksi täällä on sentäs jotain eloa :)

Mukavia uutisiakin oli ilmestynyt pienen poissaoloni aikana. Onnea Felia :Heartred

On: Jänniä päiviä elellään. Mikäli kierto on tasoittunut ennalleen, olisi nyt 24/26, mutta varmuuden vuoksi olen laskenut kierron pituudeksi km:n jälkeen olleen 28 pvää. Näin ollen perjantaihin asti jännäillään. Kaikenlaisia oireita tuntuu olleen jo parin viikon ajan (palelu, päänsärky, ruokahalu) ja nyt mukaan on tullut alavatsan nipistelyä ja rinnatkin ovat muuttuneet aroiksi. Noh. Liikaa ei pidä innostua sillä jälkimmäiset oireet ovat normaaleja muutenkin tässä vaiheessa kiertoa, mutta... Katsotaan :)
 
Mullakin viimeiset piinapäivät menossa kp 29/31 ja periaatteessa outoja oireita on ja mut sit taas ei :D Erityisimpänä tuo huuliherpes puhkesi kukoistamaan viikonloppuna, viimeksi ollut syksyn plussakierrossa :wink Ja nivusia on särkenyt/vihlonut mut ei mitään menkkakipuja. Ja vähän väliä tuntuu et valkkaria lorahtaa :D

Ehkä mä huomenna testaan jos vaan uskallan :)

Plussapuhureita meille molemmille!


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Onko Freyja uskaltautunut testaamaan? Peukkuja!!!

Minun piti käydä lukemassa täältä, että mitä olin kirjoitellut oireistani ennen viime kertaista plussaa. Nyt nimittäin tuntuu ihan, että olisi menkat alkamassa... Näin olin tosin kirjoittanut viimeksikin kp 25/26 :) Ja muutenkin oireet ovat olleet samanlaisia kuin viime kerralla, eli toiveet senkun kasvavat! Jännittää ja pelottaa! Toivoisin niin kovin, että uusi elämä olisi alkanut, mutta pettymyksen pelko kolkuttelee kovaa tahtia. Ei siis edelleenkään auta muu kuin odottaa. Jos huomenna ei ole alkanut, niin käyn ostamassa testin perjantai aamulle.

Kp 27/26-28
 
Täällä hiljaisuus jatkuu, joten minäkin taidan luopua kurkkimisesta tänne... Olisin ehkä muutenkin luopunut sillä pääsin takaisin plussanneiden puolelle :Heartred Uskomatonta!!! Toivottavasti tällä kertaa pysyn siellä pidempää.

Hyvää Kesää :)
 
Takaisin
Top