Äidiksi ensi kertaa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nymeria
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Starr joo jotain positiivista edes :) mitenkäs sulla ennen on kierrot olleet? Tosi kurjaa tollanen tiputtelu..voithan sä tietty käydä lääkärissä puhumassa asiasta ja melko suositeltavaa oiski jos ei muutu suuntaan eikä toiseen. Tosi kurjaa tollanen epätietoisuus.

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app

Kiitos vielä Starrille ja Justiinalla tervetulotoivotuksista!

Mä mietin Justiina tota ihan samaa, että olis aika hanurista paljastaa asia heti alkumetreillä työkavereille. Kurjaa jos kaikki ei menekään hyvin ja sitten joudut kertomaan senkin kaikille. Mulla otti jo toi menkkojen alkaminen oireilun jälkeen aika koville ja työkaverit vähän ihmetteli mikä kiukuttaa:smiley-angry019. Tyydyin vaan toteamaan, että on huono päivä, koska vuorossa ei ollut ketään sellaista jolle olisin asiasta halunnut avautua. Illalla sitten itkeä tihrustin :sad010kotona asiaa miehelleni. Mutta jos siis olisin raskautunut, olisin joutunut huomenna parille työkaverille paljastamaan asian illanistujaisissa. Toki he ovat tietoisia, että meillä on yritys päällä ja olisin todennäköisesti heille kertonut, vannottaen etteivät vielä lavertele eteenpäin.

Jaksamista ja tsemppiä Starrille ja kaikille muillekin!

Kiitos Nonna vastauksestasi :) tässähän on hankalaa se, kun en nyt tiedä, että oisko menkkojen mahd. alkamispäivä kp 27 jälkeen vaiko sen kp 32 jälkeen... pakko kuitenkin testata jo ens viikon lopussa (eli kp 27 jälkeen), on nimittäin bileet tulossa ja olen niihin ehdottomasti menossa, kun on kyseessä rakkaan ystäväni synttärit. Pitää vaan tietää, uskaltaako juoda, suoraan sanottuna :laughing002 ja jos ei uskalla, niin alkaa keksiä jotakin salajuonia muiden hämäämiseksi. Niin ja kuten itse sanoit, testit voi näyttää negaa, jos testailee ennen kuukautisten alkamispäivää, joten eihän sitä tiedä jos se täti ei nyt tulisikaan sinulle? :) mulla on ainaki peukut pystyssä!

Starr, onpa sinulla tosiaan turhauttava tilanne! :confused: Ihme hommaa tuollainen tiputtelu, varmaan melkein helpottais jos alkais ne menkat jo kunnolla jos on alkaakseen... niin ainaki vois alottaa uuden yrityksen. Mistähän tuo tiputtelu voi johtua? Ootko uskaltanu tehä uutta testiä? Lämmin halaus sinne :love2

Vau.fi:n oviskalenterin mukaan tänään ois ovis. Noh, viime yönä tehty talletukset, vaikka tosin epäilen että ovis meni jo viikko sitten. Ens pe/la kuitenkin testailen siis varalta! :eek:

Niin ja Janskulle kans kiitoksia vastaamisesta :) jospa pääsisit jo ensi kierrosta aloittamaan työkavereilta asian salailun :wink Meillä ei ole työpaikalla kovin montaa, jolle asiasta haluaisin kertoa, parille lähimmälle vaan enkä ihan heti heillekään, jos vaikka kaikki ei tosiaan sujuisikaan hyvin... enkä halua mitään erityiskohtelua tai selän takana supattelua. Tietty esimiehelle pitäisi jossain vaiheessa kertoa, mutta eikös se ole jotenkin niin, että sitäkään asiaa ei ole pakko ihan heti kertoa, siis saa pitää omana tietonaan vaikka kuinka pitkään.. silleen tietty, että esimies pystyy varautumaan äitiysloman alkuun ja alkaa etsimään sijaista jne... oliko raskaudesta ilmoittamisesta esimiehelle olemassa joku takaraja? Sitä tässä mietin.

3kk ennen aiottua äitiysloman alkua muistaakseni. Pitäis kyl Googlella tarkistaa melkein ennen kuin lupaa :)

Sent from my iPhone using Vau.fi Foorumi mobile app

Elmiina, just tuossa Kelan sivuilta tsiigailin, että tais olla 2 kk ennen äitiysloman aloitusta, eli käytännössä joko 6:lla tai 7:llä raskauskuukaudella...? Vaikka eiköhän se siinä viikon 15 jälkeen ala pikkuhiljaa ala näkyä ulkopuolistenkin silmiin... :)

Täällä kuitenkin se täti saapui ja kp2 menossa. Eiköhän se tästä kyllä minun vuoronikin vielä koittaa! Yk8 →

Toivottavasti täällä muille kuitenkin tulisi plussia!! :)

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app

Justiina: toivotaan, että tän viikon "työllä" on tulosta ja salailu työkavereilta alkaa:) Mulla tosin on muutama työkaveri, joiden kanssa vietän jonkin verran aikaa myös työn ulkopuolella, joten heille asiasta kertominen tuntuu melko luontevalta ja heiltä saa myös tukea jos jokin menee pieleen. Pomolle ja muille työkavereille kerron sitten kun siltä tuntuu.

Nonnalle tsemppiä uudelle kierrokselle!

Kp 22/?. Aamuisin ollut hieman etova olo ja yhtenä päivänä turvotti niin että meinas housut revetä. Iho kukkii :angry7 Mainokset märisyttää (siis oikeesti, joku hemmetin pankin tms mainos missä pappa soittaa mielikuvitusviulua, melkeen kyynelet valu :grin). Eli ihania "oireita", jotka voivat olla ihan tavallisia hormonaalisia muutoksia elimistössä kuukautiskierron edetessä. Mutta kun odottaa jotain muuta kuin kuukautisia, niin oireet on yhtäkkiä tosi mystisiä ja omituisella tavalla "kivojakin"... :laughing002 Enää pari päivää ois aikaa testailuun! Jos siis ovis oli tuolloin 11.11., niin pianhan siitä on kaksi viikkoa mennyt. Silloin kierron pituus olisi vain 26 päivää.... kuulostaa melko lyhyeltä, mutta pianpa näemme :)

Olin sitten malttamaton ja tein testin kp 23/? ja negahan sieltä tuli. Ei tuntunut oikein missään, kun osasin odottaa tulosta. Viikonloppuna testaan vielä "varalta", ennen kuin lähden illanviettoon kavereiden kans.

Täälläkin oltiin malttamattomia ja testasin aamulla... vaikka siis menkkoja olis odotettavaksi vasta ensi viikon alussa.. kyllä tää piinailu on niin mahotonta toimintaa ;)

Ja tuosta työkavereille kertomisesta kun itse teen aikas raskasta hoitajan hommaa niin melko aikasessa vaiheessa varmaan pitää kertoa.. Koska täytyy valikoida sitten asiakkaat minne menee (mm osa asiakkaista polttaa tupakkaa hoitajan läsnäollessa sekä nostojen kannalta) Vaikka olen kyllä sitä mieltä että en turhaan rajoittele ainoastaan jos huomaan että tää homma ei tunnukkaan niin hyvältä niin sitten... Ei kuitenkaan liian aikaisin ;)

Mikäs tilanne siellä Starrilla on?

Tsempit Nonnalle uuden kierron hyödyntämiseen! :)
Toivottavasti Justiinan ja Norden nega muuttuu vielä plussaksi! :)

Juu mulla siis alkoi menkat, oisko ollu jotain kp45-46 ja on viel edelleen. Taas ihan törkeän runsaat ja ihan järkyttävän kokoisia hyytymiä. Yksi aamu heräsin alushousut ihan märkinä verestä. Ei voi olla normaalia. Hitosti heikottaa ja ärsyttää kun pitää olla tämmöstä kidutusta.

Mutta on niitä hyviäkin asioita ollut! Pääsin yhteen ihanaan paikkaan harjoitteluun ettei tarvitse olla seuraavaa jaksoa koulussa! Oon niin iloinen siitä! :smiley-bounce012

Tsemppiä kaikille!

Heip kaikki, laitoin Myydään-palstalle ovulaatiotestejä myyntiin kun itseltä jäi käyttämättä!

Voi Starrr, niinkö se menikin nyt, voi höh.. :( seuraavaksi sitten. Se vuokralainen ei vaan ollut sopiva, seuraava on. Tsemppiä, lämmintä kaakaoo ja halit.

Muillekkin tädin uhreille voimia, kyllä se tärppää vielä, tsemppiä kovasti :)

O.N.

Pikkujoulut takana ja voi kirosana kun ärsyttää ihmiset. Ihan ok miettiä mielessään onko joku raskaana jos se ei juo mutta hittoko sitä pitää a)karjua toiselta puolelta pöytää b) kysellä koko iltaa ja vängätä ja jankata?
Ekanakin jos on niin kerron itse kun haluan ja kenelle haluan. Se ei vänkäämällä parane. Jos en ole raskaana, niin kyllä, voin olla dokaamatta yhden illan ilman että avaudun elämäntarinaani jokaiselle että uskovat etten ole raskaana.
Parikin varmaan mietti että hmm.. muttei käynyt asiasta tiukkaamaan, pointsit nousi.
Ruokaa oli syötäväks vaikken kalaa otanut, ja ihan viihdyin iltaamyöden.

Olo on normalisoitunut täysin, rintsikat on kipeet vielä mutta muuten ei oo oireita. Koetan ajatella että se on hyvä, suvussa monella ei oo ollu oireita juurikaan joten ehkä kaikki on hyvin. :)

Sent from my GT-I9195

Kp 26/?. Ei mitään tuntemuksia alkavista menkoista tai muustakaan, vaikka niiden ois pitäny alkaa jos ovulaatio oli silloin kaksi viikkoa sitten, niin kuin uumoilin. Eilen kuitenkin jo toinen nega tuli. Jos ei menkkoja ala näkymään niin ens viikolla teen vielä uudestaan testin. Aika veemäinen olo kun olin eilen viihteellä ihan kunnolla ja nyt on paha olla. Jotenkin ajattelin, että voi olla viimenen kerta pitkiin aikoihin kun juon, niin tuli juotua liikaa. Takaraivossa jotenkin harmitti myös se nega, kun ollut aiemmin viikolla erinäisiä tuntemuksia, jotka ois voinu viitata raskauteen.Jotenkin oon aika varma, että menkat alkaa kohta.

Memmu, kuulostaa kyllä tosi ärsyttävältä, entäpä jos se henkilö onkin raskaana eikä halua siitä kaikille kailottaa? Ottaa niin päähän tuollaset.

Mut parempaa viikkoa kaikille, tää nyt oli tällanen angsti päivitys :D

No oiski mutku ne oli kaikki ukkoja. Yks jopa ite isukki, luulis et ois tajunnu mut ei...

Sent from my GT-I9195

Memmu mä niin tiedän miltä toi tuntuu.. Ja vielä miehiä huoh...
Justiina sama täällä perjantaina tuli otettua hieman muutama ylimääräinen samasta syystä..
Starr voi höh että niin siinä sitten kävi..

Menkkoja odotellaan.. Mahassa ollut eilisestä saakka semmonen tunne että nyt ne alkaa.. viime yöksi laitoin suojankin varmuuden vuoksi.. loppua kohden ollut jo hieman toivekkaampi olo että josko se olisikin tämä kierto milloin tärppäis, mutta sitten laskeuduinkin kovaa ja korkealta kun nää menkka tuntemukset tuli...

Heippa kaikki! Mahtuuko tänne yksi kuumeilija vielä mukaan? :) elikkä olen täyttämässä 21 heti uudenvuoden jälkeen ja mieheni on 24. Meillä on molemmilla hirmuinen vauva kuume. Ensin itse olin asiaa vähän jopa vastaankin mutta mieheni sai minutkin haluamaan lasta. Ja nyt olen pyörinyt netissä katsellen vauvan vaatteita ja tänne foorumille rekisteröityminen varmasti pahentaa kuumeilua! :D nyt jännäillään alkaako tällä viikolla menkat vai ei,toivottavasti ei ^^ onko täällä muita näin nuoria? Itse en ole kavereille uskaltanut sanoa mitään kun ovat tässä asiassa hieman eri aaltopituuksilla joten täältä saa varmaan sitä kaivattua vertaistukea :)

Hei kiva juttu :) muutenkin kiva lueskella muiden kuumeiluja! Toivotaan plussia kaikille! Itse tekis mieli mennä ostamaan raskaustesti jo, yritän kuitenkin loppuviikon odotella vaikken malttaisi :)

Takaisin