Äidiksi ensi kertaa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nymeria
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tervehdys tännekin! Lueskelen vielä paljon foorumia mutten juurikaan enää kommentoi, kun ei tuonne muualle ole oikein kotiutunut.

Mutta ihan hirmusesti onnea Memmulle!! Ja haluan toivottaa plussaonnea jokaikiselle, on ihana lueskella plussauutisia täältä :). Monella oli piinapäivät käsillä, pidän peukut pystyssä!!

Ainoana oireena on väsymys ja aamuisin hampaita harjatessa yökötys, pitää kaiketi olla kiitollinen helposta alkuraskaudesta :) Kävin tänään kontrolliultrassa, 11+0 oli nt-ultra mutta ultraaja halusi vielä uusinnan, kun napatyvi oli vielä löysä. Kaikki oli kunnossa, kuten hän oli aavistellutkin. Harmittaa, kun en vielä ainakaan paljon selkoa siitä näytöltä saa, kun sikiö liikkuu ja ultraaja heiluttelee konetta.. Pään ja vartalon kyllä erotan selvästi mutta kun se ultraaja aina selittää jotain sormenpäistä, asennosta jne. niin nyökyttelen vaan päätäni. Sykettäkään en erottanut. Ekalla kerralla ultraaja näytti sen ja oli aika pysäyttävä näky ♥ Nyt vaan odottelen malttamattomana masun kasvua. Haluaisin jo sellaisen kivan kummun, jota silitellä. Ja isänpäivänä paljastettiin lopuille perheenjäsenille suuri uutinen (vanhemmat siis jo tiesivät). Pikkuhiljaa alkaa jo uskaltaa huudella torillakin raskaudesta :) Vaikea tosin välillä vieläkään uskoa, että meillä todellakin on ensi kesänä vauva talossa.

Last edited by a moderator:
Ihana kuulla susta Allison. Just tässä yks päivä mietin, että mitä sulle kuuluu kun ei ole täällä missään näkynyt vähään aikaan :) Hienoa että ultrassa kaikki oli hyvin. Täällä odotellaan malttamattomana ekaa neuvolaa ja ultraa.

Paljon tsemppiä Bene alkuraskauteen :) aika tuntuu välillä matelevan vaikka toisaalta se menee hirmu nopeasti.

Niin ja ihana huomata, että pikkuhiljaa täältä kaikki onneksi plussailee :smiley-bounce012

Justiina: Kierrot on ollut tänä vuonna 35-40 väliltä. Vielä eilen ajattelin et 35-45 päivää kun laskeskelin tarkemmin ja olikin toi 40 maksimi. En tiiä mistä mä ton 45 oon saanu päähäni.

Testin jälkeen join vähän terästettyä glögiä ja itkin varmaan tunnin. Nytten alkaa taas vähän elämä voittamaan. Ultraan haluisin mennä, niin tietäis onko paikat kunnossa, jos vaan raaskis sijoittaa pari sataa siihen. Pientä tuhrua tulee vieläkin, mutta menkkoja ei.

Voi Starr.. iso hali täältä, koeta sinnitellä siellä, uskon että fiilis ei ole kehuttava.. :(

Sent from my GT-I9195

Kiitos Memmu, pakko vaan yrittää jaksaa.

Mukava tosiaan kuulla susta Allison! Mietin tässä just pari päivää sitten et mitenkähän sulle menee. Ja hyvinhän sulla näyttää menevän! :)

Mulla on ihan hirveä olo ja koko ajan itkettää. Ei oo vielä näin paljon sattunut kertaakaan. Kohta meillä on sitten se vuosi täynnä, mutta mieheni ei halua hoitoihin vielä vuoden jälkeen koska ei meillä kuulemma ole kiire. Mutta olisi kiva saada vähän selvyyttä asiaan oli sitten kiire tai ei. Tämä järsii mua muuten pala palalta hajalle.

On se vaan vaikea käsittää miksei meillä voi tärpätä. Lapsi on ainut asia mitä elämältä todella haluan, viis hyvistä työpaikoista, rahasta, asunnoista. Ikinä en oo tehny kellekkään mitään ja aina elämä vaan kaataa paskaa niskaan.

Ainiin ei menkat vieläkään tullut(nyt kp 42), mutta en jaksa uskoa että saisin mitään myöhäistä plussaa. Varmaan oon niin viallinen että menkatkin tulee milloin sattuu. Anteeksi että jauhan vaan itteeni, mutta ihan pakko purkaa jonnekkin, kun tuntuu että sydän halkeaa pahasta olosta. :crybaby2

Kiva kuulla, että täälläkin vielä muistetaan mut :)

Starr, muistan hyvin miltä tuntui, kun menkkoja ei kuulunut ja testit näytti aina vaan negaa. :( Tosin mä osasin joka kerta siihen varautua kun aina ne venys, joskus se 42 pv joskus päälle 70. En nyt muista onko sulla yleensä ollu kierto säännöllinen. Inhottavaa se on jokatapauksessa! Pieni mahdollisuushan sulla on vielä plussata mutta parasta kai olisi unohtaa stressi, niin ehkä silloinkin taas pääsee uuteen yritykseen (huono neuvo, muistan itsekin, kuinka vaikeaa se oli!). Toivottavasti tää olis vaan joku kertamuotonen juttu ja ens kierrossa keho taas toimii ja saatte pian toivotun tuloksen <3 ilman hoitoja tai hoitojen avulla.

Starr Mä tiedän niin mitä sä ajattelet ja käyt läpi. Meillä mieheni kanssa hieman vähemmän aikaa yritystä takana kuin teillä, mutta sattuu se silti niin perkeleesti! Se kaksi viivaa siinä tikussa on vain niin kaukainen ajatus ja joka ikinen ovis kerta mä ajattelen salaa mieleni syövereissä, että tämäkin on varmaan taas ihan turhaa, kun ei kuitenkaan tärppää. Mieli on jo muotoutunut niin, että ajattelee heti sitä huonoa eikä sitä,että entäs jos nyt... ehkä hetken aikaa se JOS sana pyörii mielessä, kunnes sitä ei vain jaksa turhaa itsellensä elätellä toiveita.

Kp 27/32 menossa. Ei oireita muuta kuin ehkä turvotus? se voi olla siis ihan siitäkin, että menkat alkaa tai syömisistäni. Salaa toivon tottakai, että tuolla jossain piilossa kaikelta on joku pieni ihme joka antaa mun ja miehen elämälle uuden suunnan :) No..toivossa on hyvä elää sanoi lapamato :p:laughing014

Täällä on myös ahdistus helpottanut liikunnan kautta. Melkein joka ilta ollaan miehen kanssa käyty lenkillä ja kyllä huomaa, kuinka ahdistus helpottaa! Esiintyy sitä vielälin, mutta osaan jo taltuttaa sen ja paniikki oireita ei oo ollut oikeastaan viikkoon!:gen014 Liikunnassa on siis todellakin niitä hyviä puoli. Vaikka ei laihduttaa halua tai muutenkaan lihaksia kasvattaa, mutta jos on paha olla niin suosittelen päivittäin kävelemään ulkona ihan vaikka kilometrin tai kaksi.

En ole tänne hetkeen kirjoitellut. Onnea plussanneille!! Tsemppiä yritykseen niille jollei ole vielä tärpännyt!

Edellinen kirjoittaja kertoi siitä että kuinka koulussa neuvottiin vain raskauden ehkäisyyn liittyvissä asioissa. Kuinka raskasta monille yrittäminen on ja kuinka saa murehtia onko hedelmöitys tapahtunut vai pitääkö odottaa seuraavaan kuuhun. Tuntui silloin kouluaikoina että raskaaksi tulo olisi jotenkin helppoa, mutta eipä olekaan.
Itselläni kävi hyvä säkä että tärppäsi heti, mutta eipä vielä tiedä onko vatsassa pienen ihmisen alkua, saadaan odotella vielä joulukuun kolmanteen päivään tietoa.

Jos jostain voisi päätellä raskausoireista niin jotain tuolla kohdussa tapahtuu. Pientä aamupahoinvointia on ja ruoka ällöttää (tympiää kun työskentelen kokkina), tiukat farkut ei mene vattan kohoralta kiinni ja tissit on turvoksis että yli pursuaa.

Aika kuluu niin hiton hitaasti! Haluaisin kertoa jo kaikille!! :D

Heips vaan kaikille! Täällä uusi kuumeilija liittyy joukkoon. Pillerit jätin pois maaliskuun lopulla. Alkuun en sen kummemmin edes ajatellut raskautumista, vain pienellä jännityksellä odotin menkkojen alkamista. Syyskuussa olin ihan varma, että olen raskaana. Menkat oli myöhässä, mutta sieltähän ne sitten tuli parin päivän viiveellä. Muutama päivä niiden jälkeen tuli omituinen kuvotuksen tunne...varmuuden vuoksi piti testata olenko sittenkin raskaana. No, en ollut ja kuvotuskin loppui siihen. Seuraavat menkat tuli lokakuussa ajallaan. Viime viikolla olin taas lähes varma raskautumisesta...jatkuva kusihätä, kuvotus, rinnat oli arat. Menkkojen piti alkaa perjantaina. Pientä tuhrua paperiin tuli vessa käydessä, mutta ei muuta. Toiveikkaana odotin alkuviikkoa ja sitä, että uskaltautuisin tekemään testi. No, sunnuntaina sitten tuli pettymys kun menkat alkoivat. Olin lähes varma raskautumisesta noiden oireiden vuoksi, joten pettymys oli valtava :crybaby2sekä itselleni että myös miehelleni, joka kovasti odottaa raskautumistani. Taidan vaan potea niin kovaa kuumetta, että mieli tekee kepposet noiden oireiden kanssa.

Ensi viikolla taas tehdään "töitä" tuon raskautumisen edistämiseksi:grin

Jansku_82 Tervetuloa kanssamme kuumeilemaan! Sinullakin näyttää olevan jo paljon yritys kuukausia takana.. Todella harmi, että et ole vieläkään raskautunut :/ mutta eiköhän se meidänkin aika koita vielä tavalla tai toisella! Näin ainakin haluan uskoa ja toivoa :) Minkä ikäinen miehesi on? :) jos saa udella :)

Täällä ei ole oireita suuntaan eikä toiseen! Joten odotellaan...

tervetuloa Jansku! ja tsemppiä piinaviikoille niille joilla se ajankohtain on.

Omaa: täällä tän kuun talletukset talletettu ja nyt sitten vaan piinailemaan. Toissapäivänä oli taas niin turhautunut olo koko touhuun, mutta toivotaan toivotaan.. On tää kyllä ainaista odottelemista koko ajan huoh...

Kiitos Piipuu, Nonna ja Norde!

Yrityksiä on tosiaan jo muutama takana ja taas toivotaan, josko seuraavalla kerralla tärppäis:)

Nonna: mieheni on pari vuotta mua nuorempi eli 29.

Mä tsempitän teitä täällä taustalla edelleen :).
Itellä yritys alko 09/2011 ja kolmen keskenmenon jälkeen ollaan nyt tässä. 28 raskausviikko menossa ja kaikki oikein hyvin. Tiedän siis mitä käytte läpi! Plussatuulia kaikille!

Tervetuloa Jansku ja lycka till! :welcome sekä onnea kovasti matkaan kaikille piinailijoille :love2

Yk1, Kp17/(32?)... epävarma olo on! Luulin, että ovis ois ollu jo maanantaina, sillon nimittäin tuli sitä kirkasta limavuotoa ja muuten ei oo ollu mitään oireita. Mutta luin sitten jostain, että se limavuoto tulisikin muutamia päiviä ENNEN ovulaatiota (?), joten nyt oon ihan pää pyörällä. Välillä on pieni toivon kipinä raskautumisesta, mutta toisaalta en ehkä olisi kauhean pettynyt, jos plussaa ei vielä tästä kierrosta tulisi... tai siltä tuntuu ainakin tällä hetkellä. Tulossa olisi monenlaista pikkujouluhässäkkää johon sitten pitäisi keksiä tekosyyt juomattomuudelle, meidän työpaikalla nimittäin vitsailivat naiset, että sitten pikkujouluissa katsotaan tarkkaan, jos joku jättää juomatta, siitä tietää että on raskaana :confused::grin ois aika hanurista jos heti alkuraskaudesta "paljastuisi" työkavereille, minä ainakin haluaisin työpaikalla pitää asian omana tietonani niin kauan kuin mahdollista! Mutta tämä nyt on tällaista jossittelua... ensi viikolla on ehkä pakko tehdä varalta testi, niin tietää voiko lähteä illanviettoon vai ei, vaikka voikin olla turhan aikaista. Mutta eikös niitä ole sellaisia testejä, jotka voi tehdä ennen kuukautisten alkamispäivää?

Allison kiva kuulla sinusta sekä JMH! :) Ihanaa, että teillä molemmilla menee hyvin. Kyllä se aika vain rientää.

Justiina..raskaustestiä ei kannata kovin aikaisin tehdä...yleensä 4 päivää ennemmin kuukautisten alkamispäivää voi aloittaa testaamisen jos haluaa, mutta silloinkin testi voi vielä näyttää negaa vaikka olisi raskaanakin... :)

Täällä kp 29/32...aamulla tein testi joka PUHDAS NEGA. ei tullut yllätyksenä. Tätiä odottelen, koska ei ole oireita suuntaan eikä toiseen ja yleensä menkkoja ennemmin mulle iskee hirveä siivous into ja tänä aamuna siivosin koko kämpän..joten se on melko vahva merkki tulevista menkoista.

Justiina toivotaan että saat plussan kun testaamisen aika tulee! :)

No voi höh Nonna! Mutta tulipahan ainakin siisti asunto, jos positiivisesti ajattelee! :) (eihän sitä toki vielä varmaksi tiedä)

Itsellä kp 44 ja vähän tiputtelee edelleen, mutta ei vaan menkkoja näy. En mä vaan yhtään käsitä ja tiiä mitä pitäs ajatella saati tehdä tässä mun tilanteessa. Plääh...

Takaisin