Raskaaksi 2026

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamiksx5
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
😳😳
Apua eikai, olin itekki aluks näkevinäni jotain mut omiin silmiini en enää luota. Oon päättäny et uskon ja luotan vasta ku siinä on kaks samanväristä ja vahvusta viivaa (jos sillonkaan)🤣 nää testit on mua kiusannu nyt niin kauan, että enää en uskalla luottaa omiin silmiin tai näihin testihin ennenku nään siinä samanväriset viirut.

Sehän olis hauska jos heti yrittämisen lopetettua tärppäiski (niinhän se yleensä menee🤣) Hain kaupasta vielä viikonlopulle tai ensiviikolle yhden testin jos kuukautisia ei näy, ei kuulu.
Oon kans tihrustanut niin paljon vuosien varrella omia testejä, että välillä luulen näkeväni omiani, mut sitten kun Maicy sanoi näkevänsä, niin ajattelin kans kertoa oman havainnon ☺️.

Toivon että muuttuu selkeäksi plussaksi vielä ❤️🫂

Kyllähän tossa viiva on! @Toiveikas odottelija

Vertailuna mun dpo10 testi!
IMG_7956.jpeg

Ja edellisen päivän haaleampi:

IMG_7953.jpeg

Liitteet

• IMG_7953.jpeg
    IMG_7953.jpeg
    1.1 MB · Katsottu: 16
Heipparallaa taas!
Täälä on kp 35/32 ja menkoista ei tietookaan taas kerran. Alkaa pikkuhiljaa tulemaan mitta täyteen, ku nyt varmaan jo toista vai kolmatta kiertoa kuukautiset myöhä. Viimmesimmän kemiallisen/kkm jälkeen mun kierto venähti 28päivästä tonne 32, nyt se näyttäs et alkaa venymään vielä lisää. Viimme kuukautiset alko kp 37/32🫠 onhan tässä vielä pari päivää ”varaa”, mutta alkaa ärsyttää.
Teinpä sen testin mitä sanoin tekeväni ja niin tyylipuhdas ja kirkas negatiivo, että silmiin sattuu🫩
View attachment 157071

Alan pikkuhiljaa oleen kypsä tälläseen turhaan toiveiden nousemiseen, ku kierto pelleilee minkä kerkee🫠 onneks tää kierto on ollu tosi huoleton, en oo miettiny raskautta ja raskautumista kertaakaan. Ja ollu yllättävänki vapauttavaa, mut silti se toivonkipinä edelleen yrittää pysyä hengissä ku kuukautiset on myöhäs. Mutta eikä ne sieltä viikonloppuna ennätä viimmestään paikanpäälle. Tai niinku viimmeset 10vuotta joka jumalan juhannus mulla on ollu kuukautiset ja oon istunu rannalla kattoos ku muut ui ja saunoo ku ite ei pystyny tai lampi olis ollu verilampi😅
Munkin mielestä jotain näkyy 🤭 Katoin eka pelkän kuvan, ja ajattelin että tekstissä kertoisit, kuinka tuli haamu 😅

@Round2❤️ kylläpäs hitaasti putoaa! En tiennyt, että voi noin kauan kestää ja olla silti normaalia. Mut ei enää paljoa jäljellä, tsemppiä odotteluun!

@Toiveikas odottelija mä kans näen haamua tai viivanpaikkaa, toivotaan tietysti et haamuilee! :Smiling Face With Smiling Eyes: ootko tikuttanut ovista, jos ois vaan ovis alkanut tulemaan myöhemmin ku ennen, nyt ku kierrot pidentyneet? Mietin, et ootko alkanut ottamaan jotain gelee royalea tai muuta mikä vois vaikuttaa oviksen ajankohtaan? Yleensähän se on ovis jonka ajankohta muuttuu, eikä esim luteaaliajan pituus, ymmärtääkseni.

Omaa napaa sen verran, että kohta alkaa olla eka yrityskierto taputeltu, maanantaina odottelen menkkoja alkavaksi, jos ei nyt tärpännyt. Aikaisemmin oli olo, että tärppää heti, mut nyt on fiilis muuttunut (ei vähiten eilen tehdyn negatestin vuoksi :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:). Oon nyt kuitenkin huomioinut jotain ihan eriskummallista, kun en tämmösestä ollu kuullu et muille ois käyny. Esikoisen synnytyksestä on nyt sen 11kk aikaa, ja sen jälkeen on kiertojen oireet muuttuneet. Viime kierrossa oli pahoinvointia luteaalin aikana, ja nyt tässä vipalla piinaviikolla on ollu pahoinvointia, menkkamaista jomottelua alavatsalla, yökkäilyä hampaita harjatessa, ja voimakkaita kivun vihlaisuja häpyliitoksen alueella uidessa. Nää on kaikki mun edellisen raskauden raskausoireita, eikä viime kiertoa lukuunottamatta oo koskaan ollut näitä tavallisen kuukautiskierron aikana. Ilmeisesti hormonit on jotenkin raskauden jälkeen herkistäneet mun kroppaa niin, et loppukierron hormonitasot saa nää raskausoireet aikaan 🤔

Anyway, nyt en enää usko plussaan, mut oishan se silti kiva nähdä testissä. Tänään mahdollisesti dpo 11, mut se voi heittää kyl vähän, kun en tikuttanut kauaa enkä kahdesti päivässä, enkä aamupäivisin saanut huippua kii.
Tulin ostaneeksi jo donafertya ens kiertoa varten munasolujen laatua parantamaan, ja lisäksi gelee royalea lisää, kun mies tykkää syödä sitä myös (muuten en ois sitä ostanut lisää, kun yritys on vasta alkanut). Jospa nuo viimeistään sit 3kk päästä sais tuotua plussan meillekin :Smiling Face With Smiling Eyes:🌈

Hei apua nythän tästä tuli sit mielenkiintosta😳😱 ehkä mä oottelen ensviikkoon varmuudeksi niin onpahan sit hormoonia tarpeeks jos on (ehkä).
@Toiveikas odottelija mä kans näen haamua tai viivanpaikkaa, toivotaan tietysti et haamuilee! :Smiling Face With Smiling Eyes: ootko tikuttanut ovista, jos ois vaan ovis alkanut tulemaan myöhemmin ku ennen, nyt ku kierrot pidentyneet? Mietin, et ootko alkanut ottamaan jotain gelee royalea tai muuta mikä vois vaikuttaa oviksen ajankohtaan? Yleensähän se on ovis jonka ajankohta muuttuu, eikä esim luteaaliajan pituus, ymmärtääkseni.
En oo tikuttanu ovista, enkä tehny niinku mitään ns raskautumiseen liittyvää. Oon eläny ihan huolettomasti ja ollu ajattelematta asiaa noin kuukauden päivät. Eli ovulaatiosta ei ainakaa mitään kuusaa🤣 oon syöny nyt viimmeset pari vk mamavitamiinia, inositolia, omega 3 ja iltasin magnesiumia. Mut ehkä toi inositol on vaikuttanu jotenki🤔 muistelisin kyll et ainaki reilu kaks viikkoo sit tuli muutamanaki päivänä sellasta eggislimaa ja valkovuoto ollu poikkeuksellisen runsasta, mut muuta erilaista en oo huomannu. Flo sovelluksen mukaan nyt olis dpo 12, mut tietystihän se voi heittää suuntaan jos toiseenki.

Flo sovelluksen mukaan mun ovis olis ollu jossain 27.-29.5 välillä (”pääpäivää” se on ennustanu 28.5.) ja talletteluja on ollu 25.5. Ja sen jälkee seuraavat 3.6 ja 4.6. Et luultavasti sit jos jotain on niin se on saanu alkunsa tuolta 25.5. tapahtuneesta tallettelusta kaiken järjen mukaan🤔

Oireita mulla ei oikeestaan oo suuntaan eikä toiseen, pari pv sit oli rinnat tosi kipeet ja etenki nännit, mut se on hävinny. Lämpöjä tosin oon täs loppukierrosta seurannu kolmena päivänä, ekana mittauspäivänä 37.1° ja kaks muuta päivää 37.4°. Iltapäivisin on sellasta etovaa oloa ja hajuaisti on tosi herkillä. Muuten oon aika normaali oma itteni (paitsi tinttailen ja itken koko ajan ja kaikki vituttaa🤣 mut sen voi melkee selittää töillä)

Jännityksellä jäämme siis odottamaan nyt muutaman päivän alkaako vuoto vai ollaanko sitä nyt sit jollain jumalan ihmeellä raskaana🥹

@Aurinko88 Juu hitaasti putoo, enkä mä usko, että tää normaalia onkaan. Mä ihmettelin jo sillon kauan sitten sitä, ettei testit meinannut muuttua negoiksi, vaan kesti ja kesti. Kävin lääkärissä, sain lähetteen Naistenklinikalle ja se tuli sieltä bumerangina takas. Sanottiin, et jos neljän viikon jälkeen posi, ni sit vois mennä sinne. No, nyt ei oo kukaan sanonut enää mitään, vaikka ollut posi nyt jo kuudetta viikkoa, mutta ehkä niille sit riittää tuo, että arvo kuitenkin on laskeva.. Pari viikonloppua sitten tuli kunnollista veristä vuotoa kahden päivän ajan ja epäilen, että suurin osa vikoista vuodoista lähti silloin liikkeelle. Joku jumitus siellä on ollut, koska vuosin ihan tolkuttoman kauan.. Nyt varmaan noin viikkoon ei oo käytännössä tullut enää mitään.

Mä aloitin rohkeesti nyt cb:n dual hormonella ja tietysti ekana päivänä ympyrä. Mielenkiinnolla odotan, että mitä näyttää huomenna.. Hcg voi tota edelleen sekoittaa tai sitten ei. Onneks mulla on toinen käyttämätön testilaite vielä kaapissa, ni voin sit siirtyä siihen tarvittaessa.

Oon vaan niin kovin toiveikas, et ovis joskus tulisi.. ❤️ Tikkutestejä ei vissiin löydy kaapista kuin yksi, et sen ehkä teen vielä tänään.. Kai noitakin pitäisi taas tilata lisää. 😅 Voi luoja ku ois tajunnutkin kirjata alusta alkaen, et paljon näihin testeihin on mennyt rahaa..

@Toiveikas odottelija Voi ku siellä plussa piirtyisi testiin. 🌈❤️ Kyllä mäkin tuossa testissäsi näen haamun. 🤩❤️

@Toiveikas odottelija Voi ku siellä plussa piirtyisi testiin. 🌈❤️ Kyllä mäkin tuossa testissäsi näen haamun. 🤩❤️
Vähän se siltä näyttäis et oli vain joku varjo/viivanpaikka🫩 töissä alko joku tiputteluvuoto ehkä 3-4h sit, tosi vaaleenpunasta limavuotoo, mut seurailen et alkaako runsas punanen vuoto. Yleensä se on kyll heti yltyny kunnon vuodoksi, mut nyt vaa tulee tollasta tuhrua🤷🏻‍♀️

Ylempi tänään tehty, alempi tuo eilinen:
IMG_5658.jpeg

Ja tää apteekin herkkä tehty 3-4h pidätyksellä:
IMG_5661.jpeg

Heipparallaa taas!
Täälä on kp 35/32 ja menkoista ei tietookaan taas kerran. Alkaa pikkuhiljaa tulemaan mitta täyteen, ku nyt varmaan jo toista vai kolmatta kiertoa kuukautiset myöhä. Viimmesimmän kemiallisen/kkm jälkeen mun kierto venähti 28päivästä tonne 32, nyt se näyttäs et alkaa venymään vielä lisää. Viimme kuukautiset alko kp 37/32🫠 onhan tässä vielä pari päivää ”varaa”, mutta alkaa ärsyttää.
Teinpä sen testin mitä sanoin tekeväni ja niin tyylipuhdas ja kirkas negatiivo, että silmiin sattuu🫩
View attachment 157071

Alan pikkuhiljaa oleen kypsä tälläseen turhaan toiveiden nousemiseen, ku kierto pelleilee minkä kerkee🫠 onneks tää kierto on ollu tosi huoleton, en oo miettiny raskautta ja raskautumista kertaakaan. Ja ollu yllättävänki vapauttavaa, mut silti se toivonkipinä edelleen yrittää pysyä hengissä ku kuukautiset on myöhäs. Mutta eikä ne sieltä viikonloppuna ennätä viimmestään paikanpäälle. Tai niinku viimmeset 10vuotta joka jumalan juhannus mulla on ollu kuukautiset ja oon istunu rannalla kattoos ku muut ui ja saunoo ku ite ei pystyny tai lampi olis ollu verilampi😅
Siis kyllä mäkin tässä jotain näen!!

Mä olin tänään akupunktiossa, se hoitaja meinasi jotta mulla olisi "kylmä kohtu", tiedä mitä se sitten meinaa mutta sanoi että lisää pitää saada verta kohdun alueelle liikkeelle. Mun menkat on iha olemattomat, kestää 2-4 päivää ja on tosi niukat.
En tiedä mitä tästä nyt ajattelen, mutta aina kaikkea kannattaa yrittää! Onko joku muu käynyt akupunktiossa raskaus toiveisiin liittyen?

En tiedä itkeäkö vai nauraa... No okei, ehkei tilanne nyt ihan niin dramaattinen ole. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Ollaan kaiketi oltu liian kauan hormonaalisen ehkäisyn parissa että on kovin ruosteessa tuo kondomien käyttö. Olen nyt siis ollut noin kuukauden ilman pillereitä, jonka aikana ollaan käytetty kondomia ne pari kertaa kun seksiä on harrastettu (ei olla mitenkään kovin aktiivisia sillä saralla). No, eilen harrastettiin ennen nukkumaanmenoa, ja keskellä yötä havahduin siihen että lakana on muuten vähän turhan märkä. :No Evil Monkey: En tiedä oliko kondomi mennyt rikki vai mitä kävi, mutta kyllä sitä tavaraa ihan "kohteeseen" saakka oli päässyt...

"Raskauslupaa" vielä odotellaan, tosin odotukset on korkealla että se tämän viikon lääkärintapaamisessa saataisiin. Ei nyt ollut kuitenkaan tarkoitus ennen sitä yrittää. Naurettavaa tässä on se, ettei näin heti seuraavana päivänä tietenkään olisi oireita, vaikka olisikin sattunut oikea aikaikkuna raskautumiselle, mutta niin vaan tänään on alavatsa nippaillut ja tullut sellaista "vihlaisevaa" kipua ylös noustessa. Järki sanoo että en tietenkään ole raskaana, eikä ole mahdollista että se vielä mitenkään tuntuisi, mutta aivot näköjään silti antaa virheellisiä vihjeitä keholle. :Upside Down Face: En edes tiedä mikä vaihe menossa kierrosta, kun kuukautisia ei ole vielä pillereiden jätön jälkeen kuulunut.

Että tällaista täällä tänään. Sen vaan sanon että jos tästä nyt tulin raskaaksi, niin pakko alkaa lottoamaan.
Jatkoa tähän, nyt koirakin jo makoilee mun vatsan päällä, mitä ei yleensä tee... :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Huomaankohan nyt vaan kaikki mahdolliset universumin tarjoamat merkit siksi, että on ohuen ohut mahdollisuus olla raskaana.

Verensokeriarvotkin on pari päivää käyttäytyneet oudosti. No, katsotaan, hormonaalisen ehkäisyn lopettaminenkin varmasti pistää kroppaa sekaisin.

@Toiveikas odottelija ihan kuin edelleen näkisin jotain noissa :Eyes: Ainakin tossa ylimmässä noista kolmesta. Pidän peukkuja että vahvistuisi vielä!

@Hessufi Vai kylmä kohtu, tähän termiin en olekaan törmännyt ennen. Hän ei maininnut siis sen tarkemmin mistä siinä on kyse? Mulla on myös ollut aina lyhytkestoiset menkat.

@Hessufi Vai kylmä kohtu, tähän termiin en olekaan törmännyt ennen. Hän ei maininnut siis sen tarkemmin mistä siinä on kyse? Mulla on myös ollut aina lyhytkestoiset menkat.
@Hessufi kylmä kohtu on kiinalaista lääketiedettä ja siihen vaikutetaan mm elämäntavoilla. Jokainen voi kokeilla halutessaan. Helpoimmat osuudet siitä on pelkästään lämpimien juomien juomista ja jalkojen pitämistä lämpimänä, jos oon käsittänyt oikein. Sit on tiettyjä ruoka-aineita, joiden määritellään olevan "kylmiä" tai "kuumia" keholle.

Kohdun "tila" luokitellaan kylmä-tyyppiseksi tai veren kiertymisen hidastumiseksi, ja sen hoitaminen keskittyy lämmittämiseen ja verenkierron käynnistämiseen. Lapsen saamisen vaikeus on esim yks seuraus kylmästä kohdusta muiden lantion alueen kolotusten lisäksi.

Mutta en siis oo mikään asiantuntija, kunhan joskus oon sivunnut perinteistä kiinalaista lääketiedettä, kun perusajatus siinä on mielestäni fiksu, mutta toteutus omaan makuun vähän kyseenalaista. Mutta siis muuten perusterveelle ihmiselle ei varmasti yhtään mitään haittaa ja joidenkin hermosto reagoi tosi hyvin sellaisiin hoitoihin ja siitä on siinä tapauksessa paljon apua. Se on enemmän kokeilu kysymys kuin että voisi varmasti luvata tuloksia.

@Hessufi kylmä kohtu on kiinalaista lääketiedettä ja siihen vaikutetaan mm elämäntavoilla. Jokainen voi kokeilla halutessaan. Helpoimmat osuudet siitä on pelkästään lämpimien juomien juomista ja jalkojen pitämistä lämpimänä, jos oon käsittänyt oikein. Sit on tiettyjä ruoka-aineita, joiden määritellään olevan "kylmiä" tai "kuumia" keholle.

Kohdun "tila" luokitellaan kylmä-tyyppiseksi tai veren kiertymisen hidastumiseksi, ja sen hoitaminen keskittyy lämmittämiseen ja verenkierron käynnistämiseen. Lapsen saamisen vaikeus on esim yks seuraus kylmästä kohdusta muiden lantion alueen kolotusten lisäksi.

Mutta en siis oo mikään asiantuntija, kunhan joskus oon sivunnut perinteistä kiinalaista lääketiedettä, kun perusajatus siinä on mielestäni fiksu, mutta toteutus omaan makuun vähän kyseenalaista. Mutta siis muuten perusterveelle ihmiselle ei varmasti yhtään mitään haittaa ja joidenkin hermosto reagoi tosi hyvin sellaisiin hoitoihin ja siitä on siinä tapauksessa paljon apua. Se on enemmän kokeilu kysymys kuin että voisi varmasti luvata tuloksia.
Joo juurikin näin. 😊
Siis en tiedä uskonko tähän kylmä kohtu termiin, mutta jotenkin voisi ajatella että loogista jos menkat lyhyet ja niukat, että verta ei siellä kauheasti kierrä? Mut en todellakaan kokenut että tästä mitään haittaa olisi ollut! Hoitaja sanoi, että huomaa et mun kehossa paljon stressiä. Ehkä tämä auttaisi sitten. En mä tässä mitään menetä.

Täytyy vielä vastata, että hän suositteli jodia lisäravinteena mun käytettävän, mähän en suolaa oikee käytä ruokavaliossani, lisäksi B-vitamiinia ja magnesiumia. Q10 käytän jo. 😅

Takaisin