Raskaaksi 2026

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamiksx5
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nyt en löytänyt enää sitä viestiä nopeasti, mutta joku puhui ettei halua tehdä vaihdevuositestejä, eikä käydä mittauttamassa omia arvoja. Mä oon tässä niin samassa junassa. Haluan mielummin elää tyytyväisen tietämättömänä, vaikka sitten ylläpitäisin turhaa toivoa. En tiedä, onko mulla ekaa kertaa elmässäni joku ikäkriisi. Olen aiemmat virstanpylväät elämässä saavuttanut ehkä omaa tuttavapiiriä aiemmin, mutta nyt tuntuu et ikää onkin jo jonkin verran. Vaikkei tietenkään isossa mittakaavassa olekaan. Tämän vuoksi olen jotenkin ollut naiivin onnellinen siitä, että kierto näyttää tasaiselta, ovis tulee tasaisesti, ja se kohdun limakalvokin oli ok niukoista kuukautisista huolimatta.

Tsempit vielä @Toiveikas odottelija <3.

Mulla on menossa nyt ilmeisesti dpo4. Kyllähän sitä taas jotain oireita (tai oireettomuutta) itselleen ainakin kuvittelee, vaikka just pohdin, että ei kai mun keho vielä tiedä vaikka olisikin onnistunut tässä kuussa? Eihän siellä vielä mitään ole kiinnittynyt tms. No jokatapauksessa, oudon oireetonta on. Yleensä on aika voimakkaat pms-oireet, mutta nyt olen aika zen. Toki ne voi olla vielä tulossa. Sen lisäksi on ollut paineen tunnetta alavatsalla. Ajattelin, että tässä kierrossa odotan testaamisen kanssa sinne et on varmasti kuukautiset myöhässä. Puhuinkin jo aiemmin, et mun tytöstä sain esim. tosi myöhään plussan testiin, tyyliin kp30/28.

Testasin itselleni aivan turhan aikaisin (dpo 12), joten tiesin jo etukäteen, että testin tulos on nega... ainahan sitä miettii, että josko tällä kertaa nyt kuitenkin toisin... 😅 Mun ei oikeasti kannata testaa kuin vasta kun menkat alkaa, tai max. päivää ennen. Voipi siis olla, että lopullinen tulos selviää alkuviikosta.

@Moosee , mainitsin joo tuosta, etten halua tehdä noita vv-testejä. Jossain täällä se viesti kyllä yhä on, mutta ketju on niin mukavan aktiivinen, että viestit vilisee silmissä. ☺️

Muokattu viimeksi:
@Täti-ihminen no se vasta oliski vuosisadan munajahti! ;) Pidän teille peukkuja.

@Toiveikas odottelija kuulostaa tosi tutuilta sun kelat, vaikka omat kokemukset ei ihan noin rajuja ole. Muistan silti hyvin sen, miten kiinnittymisvuodoksi epäilemäni punertava vuoto osoittautuikin muutama päivä etuajassa tuleviksi kuukautisiksi. Se pettymys oli jotenkin niin riipivä, että varmaan muistan sen loppuikäni. En itke helposti enkä itkenyt silloinkaan, mutta silloin ajattelin ekaa kertaa, että hitto ei tästä tule mitään. Ja sit tosiaan tuo viime kierto, joka meni ihan munilleen, niin harmitti aluksi, mutta toisaalta selvitti mun päätä. Mä en oo tähän astikaan tosiaan testaillut aikaisin, mutta oon kuitenkin miettinyt ja laskeskellut ja odotellut, että mitä jos. Nyt en enää odottele ja laskeskele. Tikuttelen kyllä ovulaatiot, koska muuten meillä ei ole seksiä kuin harvakseltaan, ja sen kanssa saa käydä paras lykky, että sattuisi oikealle päivälle. Mulla tunnetusti ei ole mitenkään erityisen hyvä tuuri, joten en uskaltais luottaa siihen

Geenejä mietit, niin onhan se aina mahdollista ja hyvä tutkia ja selvittää, jos se vain onnnistuu. Mun lähisuvussa on siis sellainen tilanne, että pariskunnan geenit ei sopineet yhteen ja saivat monia keskenmenoja, yksi vauva syntyi kuolleena, toinen kuoli päivän ikäisenä, yksi syntyi terveenä ja yksi on vakavasti sairas, joskin täyttää tänä vuonna jo 28.

Tää päivä matelee harvinaisen hitaasti... Alan vähitellen kääntyä kuukautisten suuntaan kun tunnen pientä vihlontaa ja valkovuoto alkanut muuttua rusehtavaksi. Hyvin maltoin tähän aamuun asti olla tutkimatta onko tiputtelua, kun se on syönyt mua aikaisemmin henkisesti. Laitoin kans hyvällä jo kuukautissiteen.

Toki tässä on hieman toivoa, mutta ei yhtään sellainen olo että olisi onnistunut tässä kierrossa ainakaan tänään 😅 enemmän olo että kuukautiset alkaa kunnolla huomisen aikana eli kierto pidentyi ehkä yhdellä päivällä.

@Syyskukka @Pakkanen me taidetaan mennä aika samoissa. Testasin itsekin tänään dpo8 (kp 26) raskauskeijun tilauksen mukana tulleella onestepillä ja odotusten mukaisesti negaa näytti :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:. Seuraavan kerran testaan vasta lauantaina. Mutta kuten jo todettu pelissä ollaan kunnes menkat alkaa…

Pääsiäiseksi suunniteltu grillikauden avausta ja lapsen isovanhemmat tulee käymään. Lapsi halusi pukeutua tipuksi ja teen hänelle myös munajahdin :Smiling Face With Sunglasses:. Pääsiäiskokkoa haluaisin myös käydä katsomassa. Tuntuu että vapaalla on helpompi unohtaa testaus ja raskautumisjutut, työssä ei ehkä ole niin kova imu että helposti ajatukset harhaantuu näihin raskausjuttuihin.

Liityn dpo8 kerhoon. Sorruin ostamaan clearbluen herkkiä testejä, kun oli sellanen kolmen paketti. Tietysti oli tänään nega, mut pakkohan se oli jo tehdä. 😆 Ajattelin testaa myös la ja ma, mikäli saan sopivasti rauhaisan hetken. Ja menkkoja odotan vasta to-pe alkaviksi, et vielä viikko lopulliseen pettymykseen. 🙃

Pääsiäissuunnitelmat on vielä aika auki, ehkä vaan ollaan kotona. Auton renkaat pitäis vaihtaa ja ostin ainekset rahkapiirakkaan. Siinäpä se.

@Toiveikas odottelija kuulostaa tosi tutuilta sun kelat, vaikka omat kokemukset ei ihan noin rajuja ole. Muistan silti hyvin sen, miten kiinnittymisvuodoksi epäilemäni punertava vuoto osoittautuikin muutama päivä etuajassa tuleviksi kuukautisiksi. Se pettymys oli jotenkin niin riipivä, että varmaan muistan sen loppuikäni. En itke helposti enkä itkenyt silloinkaan, mutta silloin ajattelin ekaa kertaa, että hitto ei tästä tule mitään. Ja sit tosiaan tuo viime kierto, joka meni ihan munilleen, niin harmitti aluksi, mutta toisaalta selvitti mun päätä. Mä en oo tähän astikaan tosiaan testaillut aikaisin, mutta oon kuitenkin miettinyt ja laskeskellut ja odotellut, että mitä jos. Nyt en enää odottele ja laskeskele. Tikuttelen kyllä ovulaatiot, koska muuten meillä ei ole seksiä kuin harvakseltaan, ja sen kanssa saa käydä paras lykky, että sattuisi oikealle päivälle. Mulla tunnetusti ei ole mitenkään erityisen hyvä tuuri, joten en uskaltais luottaa siihen

Geenejä mietit, niin onhan se aina mahdollista ja hyvä tutkia ja selvittää, jos se vain onnnistuu. Mun lähisuvussa on siis sellainen tilanne, että pariskunnan geenit ei sopineet yhteen ja saivat monia keskenmenoja, yksi vauva syntyi kuolleena, toinen kuoli päivän ikäisenä, yksi syntyi terveenä ja yksi on vakavasti sairas, joskin täyttää tänä vuonna jo 28.
Mulla vuoto temppuilee nyt jotain tosia outoa. Kesti siis noin 24h, pääosin vuoto oli vaa tosi runsasta semmosta ruskeeta höttövuotoo. Eilen ehkä vajaa tunnin tiputteli välillä ihan veristäkin vuotoo, mut pääosin vuoto oli vaan tommosta ruskeeta ”jämä” vuotoo. En tiedä mikä tääki nyt oli sit mut tällä mennään.

Ajattelin olla yhteydes sinne lapsettomuusklinikalle, että missä vaiheessa mennään. Tässä tuli miehen kans tänään vielä puheeksi nuo hoidot ja tajuttiin että meidän piti tehdä ne sekstautitestit kotona. Ja että miehen omahan ei tosiaan ikinä tullu perille. Ja ollaan siis ihan täs tohinas unohdettu edes kysellä perään. Eli se on nyt luultavasti se syy miksi sieltä päästä ei mitään oo kuulunu ja asiat junnaa. Ajattelin soittaa sinne ja kysyä että vieläkö meidän tiedot on sielä et jos käydään tks tekees ne testit uudestaan ja saatais nyt se asia toivon mukaa rytinällä eteenpäin. Nyt ku ollaan oltu ilman tupakkaaki jo puolivuotta niin siitä ei voi enää kukaan nupista🙏🏻 huhhuh onneksi tämä tuli puheeksi ja ajateltiin asiaa vähän tarkemmin😳

toivottavasti tää olis hoidettavissa ihan vaa jollain esimerkiksi keltarauhastuella, että saatais mahdollisimman luonnollisesti pieni ihminen. Ja tietysti haluan/halutaan kuulla et eihän meissä oo vikaa. Esimerkiks just vaikka siitä tulehduksesta jääny jotain.

Ja kun asiasta vielä lisää puhuttiin niin ymmärsin nyt niin, että mies haluaa myös alkoholin vähentää lähes kokonaan pois. Ehkä mä vielä saan sen pyöriteltyä, et söis mun kans noita vitskuja. (ei tietenkää samoja mut miehille suunnattuja.)
Jos jollain on jotain suosituksia mitä kannattais miehelle lähtee kokeileen niin otan vastaan vinkkejä🙏🏻 ilmeisesti ainaki inositol sopii niin miehille ku naisille ja parantaa myös siittiöiden laatua.

Keskustellaan vielä illalla lisää näistä hoitojen alotuksesta ja muusta❤️
Sain pienen toivon pilkahduksen tästä🙏🏻

@Syyskukka @Pakkanen me taidetaan mennä aika samoissa. Testasin itsekin tänään dpo8 (kp 26) raskauskeijun tilauksen mukana tulleella onestepillä ja odotusten mukaisesti negaa näytti :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:. Seuraavan kerran testaan vasta lauantaina. Mutta kuten jo todettu pelissä ollaan kunnes menkat alkaa…

Pääsiäiseksi suunniteltu grillikauden avausta ja lapsen isovanhemmat tulee käymään. Lapsi halusi pukeutua tipuksi ja teen hänelle myös munajahdin :Smiling Face With Sunglasses:. Pääsiäiskokkoa haluaisin myös käydä katsomassa. Tuntuu että vapaalla on helpompi unohtaa testaus ja raskautumisjutut, työssä ei ehkä ole niin kova imu että helposti ajatukset harhaantuu näihin raskausjuttuihin.
Samoissa siis mennään testinkin osalta 😄 Mietin myös eilen samaa, että olisi paras kun miettisi mahdollisimman vähän raskautumisjuttuja, ettei ainakaan turhaa stressiä keräisi siihen liittyen. Viime kierrossa mulla oli kova toive, että raskautuisi, niin nyt on jotenkin tasaisempi mieli sen suhteen.

Mä tein tänään myös raskaustestin (normaali testi, ei herkkä), tosin en aamuvirtsasta vaan sen jälkeisestä 3h rakkoajalla. Negatiivinenhan se oli. Nyt on ollut etovaa oloa useana päivänä, joten tottakai mieli lähtee laukkaamaan ja ylitulkitsemaan oireita. Tänään on kp 25 tai 26, joten todennäköisesti viikonloppuna alkaa menkat.

Aika monella näköjään nyt suunnilleen samat päivät menossa. 😄 Mulla ei tosin ole mitään hajua milloin ovis olisi ollut, jos olen edes ovuloinut.

Onpa paljon samaan aikaan piinailevia, ite meen vähän teitä edellä mut toivon teille plussatuulia ja tyyneyttä tähän viikkoon🌼

@Toiveikas odottelija
Kuulostaa kyllä oudoilta vuodoilta. Mut ihana kuulla et löyty tukea ja sait positiivista mieltä ja toivon todella että nyt pääsette oman tilanteen asap tarkistuttamaan 🫶

ON: En tehnyt raskaustestiä tänään, jotenkin vaan tiiän et nega on. Tosin sit huvikseen samalla ku tein kotiVTI-testin ni sitten ovulaatiotikun tökkäsin sinne kuppiin myös et jos jotain outoa ois näyttänyt ni sit oisin tehnyt herkän. Molemmat testit negatiivisia, VTI:sta se ihan positiivista, toinen vahvistaa vaan oloa et tää kierto oli tässä. Nyt en kyllä tee testiä (yritän ainakin) ennen vuotoja. Tänään siis dpo11-12. Kp25/27-28.
Tänään olo ollut surullinen, ja vähän itkuherkkä, eli estrogeeni ja proge varmaa lähteny jo laskuun.

Yritän nyt kuitenkin suhtautua tähän niin, että nyt sit pääsen seurailee kunnolla lämpökäyriä ekaa kertaa ku päätin alkaa niitä päivittäin mittailee ja kattoo tekeekö greippi oikeesti limoille jotain. Vaikka mielummin oisin kyllä jo raskaana 😭
Miun perheessä kaikki ollut aina superhedelmällisiä ja miun sisaruksilla on lapsiakin yhteensä jo 10. Ja miu äiti sai meitä aina ihan yrittämättä ja vahingossa ja ehkä siks luulin sillo lokakuun alussa ku jätettiin ehkäsy(kortsut) pois että nappais oikeesti heti. Ja tässä sitä ollaan, menossa kohti yk7.

Tuli mieleen, että miksi Clearbluen herkissä testeissä lukee, että voi testata jopa 6 päivää ennen kuukautisten alkua, kun taas muissa herkissä testeissä lukee yleensä, että voi testata jopa päivä ennen kuukautisten alkua? Eikös noissa herkissä ole aina se 10 herkkyys kuitenkin?

Tuli mieleen, että miksi Clearbluen herkissä testeissä lukee, että voi testata jopa 6 päivää ennen kuukautisten alkua, kun taas muissa herkissä testeissä lukee yleensä, että voi testata jopa päivä ennen kuukautisten alkua? Eikös noissa herkissä ole aina se 10 herkkyys kuitenkin?
Niissä taitaa olla joku prosenttijuttu, että 4% on saanut positiivisen 6 päivää ennen, 15% 5 päivää ennen, 25% 4 päivää ennen jne..

Hm, tuo on omasta mielestäni hieman valheellista mainontaa, koska "voi testata jopa 6 päivää ennen" tarkoittaa että henkilö, jolla on on tarpeeksi pitkä kierto ja ovulaatio ajoissa, voi testata.

Esim jos mä testaisin lyhyellä kierrollani (24 päivää) ja myöhässä olevalle ovulaatiollani (kp16) niin tuo "6 päivää ennen" osuisi dpo1 tienoille 😅

Eli osalle tuo mainoslause voi pitää paikkansa, mutta ei kaikille. Se on ärsyttänyt mua jo pidempään.

Muoks eli siis se miks se ärsyttää on että käyttäjän pitäisi tietää miten raskautuminen toimii ja tietää miten oma keho toimii hieman syvällisemmällä tasolla, jotta voi arvioida onko järkeä testata siihen aikaan kun mainos sanoo että voi testata. Mun oma kierto-ongelmani vituttaa tietty, mutta se vitutus ei heijastele tuossa mainonnassa sentään.

Muokattu viimeksi:
Opin redditistä et jenkeissä on jopa 6,5 herkkyydellä testejä 😅 mutta kyllähän noissa on se pieni asteriski* ton mainoslauseen perässä et ”luepa pikkupräntti missä selvennetään asiaa”. Varmasti hyvä keino myydä testejä kyllä, ku sit porukka (minä mukaanlukien 🙈) testaa aivan liian aikasin ”jos sittenkin”.

Löysin tänään hauskuutta: jotain kylpyamme mömmöä joka tekee vedestä hyytelömäisenpää aikuisten yhteistä spesiaalia hetkeä varten 😂 kokeillaan tätä ens viikolla niin ehditään laittaa tuoreempaa tavaraa miehelle valmistumaan mun ovulaatiota varten.

Toki tän kokemuksen saattaa torpedoida vielä positiivinen raskaustesti, kun vielä ei oo mitään tullut siteeseen asti. Olot kuitenkin on sellaiset että ihan varmana huomenna alkaa oikea vuoto. Oon niin innoissani tuosta löydöstä kun meillä on ekaa kertaa lähes kahteen vuoteen tulossa aikaa olla kahdestaan muutama tunti niin ei ole edes kiire 😍

Muoks siksi raskaus estäisi tuon tavaran käytön kun paketissa lukee suoraan että ei saa käyttää raskaana. Luultavasti liittyy liukastumisriskiin, mutta en nyt silti testaisi.

Muokattu viimeksi:
Täällä myös dpo8 menossa🙋‍♀️ Koko päivän oon ollut ihan hemmetin huonolla tuulella ja jäätävän väsynyt.😬 Toivottavasti ei lähipäivinä alkavia menkkoja enteile, kun menossa on vasta kp21... Voisi nyt ainakin ensi viikkoon menkat pysyä poissa.🙄 Testata ajattelin lauantaina ihan vaan varmuuden vuoksi😄

@Suskikitten enpäs ole kuullutkaan moisesta, kuulostaa hauskalta😄 Romanttisia kylpyhetkiä "mömmöllä" tai ilman, riippuen siitä, onko tärppi käynyt😘

Kivaa pääsiäistä kaikille!🐣☀️

Muokattu viimeksi:
Niissä taitaa olla joku prosenttijuttu, että 4% on saanut positiivisen 6 päivää ennen, 15% 5 päivää ennen, 25% 4 päivää ennen jne..
Nämä on prosentit CB:n varhaisesta testistä:

" 78% raskauksista voidaan havaita 6 päivä ennen kuukautisten pois jääntiä, 93% havaitaan 5 päivää ennen kuukautisten poisjääntiä ja jopa yli 99% alkaen 4 päivää ennen kuukautisten pois jääntiä"

" 78% raskauksista voidaan havaita 6 päivä ennen kuukautisten pois jääntiä, 93% havaitaan 5 päivää ennen kuukautisten poisjääntiä ja jopa yli 99% alkaen 4 päivää ennen kuukautisten pois jääntiä"
Jaa-a... Kuulostaa jotenkin oudoilta luvuilta.

Tai sit mun oma kierto-ongelma on vääristänyt niin pahasti mun maailman kuvaa että kuvittelen että suurimmalla osalla ihmisistä kierto olisi lyhyempi kuin mitä nuo prosentit antaa ymmärtää.

Mä en jotenkin luota tuohon cb:n väittämään ihan tuollaisenaan. En jotenkin usko, että osuisin johonkin alle 1 % joukkoon, joka ei onnistu tuolla testillä plussaamaan tavallisella näkökyvyllä kunnon valossa 4 päivää aiemmin. 🙈
Must tuntuu, et tohon sisältyy joku "ehto", että "niissä tapauksissa joissa ovulaatio on tapahtunut vähintään 2 vk aiemmin" tai muuta sellaista 💩. Tai sit mä ja moni muu vaan on se alle 1 %. 😅

Siis CB:N ovulaatiotesteissä on ihan sama homma! ”Jopa 4 hedelmällistä päivää” tarkoittaa, että pari randomii naista sai 4, loput jotain ihan muuta. Mutta näyttäähä ”4 hedelmällistä päivää” paremmalta kuin ”ehkä mahdollisesti 4 tai sitten vähän enemmän tai ei ollenkaan hedelmällisiä päiviä” 😅

Liitteet

• IMG_0910.jpeg
    IMG_0910.jpeg
    160.5 KB · Katsottu: 13
Takaisin