Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja aBu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nyt kun noonap otit asian esille niin joo! On muuttunu mullakin. Alkuun tuntu et on sellaset turvonneet kovat lollot, mut nyt ei ehkä enää niin pinkeät. Kipeät kyllä ja liiviostoksille joudun ihan lähiaikoina minäkin kun alkaa tursuta yli... :grinYöllä mietin pyöriessä, et joudunkohan nukkumaan pian jotkut urheiluliivit päällä, ei tunnu kivalta kun kääntyilee vahingossa tissin päälle pyöriessään :wtf:

Kaksi tuntia pitäisi vielä töissä selviytyä.. Huhhuh, sanon minä! Selkää särkee, vatsaa särkee, päätä särkee ja paha olo on. Onneksi tämä on helppo asiakas ja paljoa ei tartte tehdä.. Mutta millä ihmeellä tässä pitäs olla oma pirteä itsensä?

Mulla oli ihan alussa enemmän tissioireita, nyt ovat palanneet ihan normaalitilaan. Tänään rv 9+0. Muutenkin tosi oireeton olo, nukun taas hyvin lukuunottamatta yhtä vessakäyntiä yössä. Jännää :D

Mulla nännit kipeet ja tissit turvoksissa. Toivottavasti tää tästä tasottuu, alkaa nimittäin muuten tursua liiveistä yli. Valmiiks f/g-kuppi,ni ei tarvis kyllä yhtään kasvaa!

Mulla alkoi tänään ilmeisesti se kauan odotettu aamupahoinvointi. Oli pakko kävästä ykäämässä kesken esikoisen aamupuuron. Reppana oli ihan ihmeissään mikä äitiä vaivaa. Onneks se helpotti ja pahoinvointi on pysynyt poissa ainakin tähän asti! Ehkä tätä on helpompi kestää hoitovapaalla kun töissä. Viimeks kun olis raskaana, piti käydä vessassa lepäilemässä kesken työpäivän. On tässä tullut pahempaakin kestettyä, mm oksennustauti ja monen monta migreenikohtausta, mutta äidin hommista ei voi ottaa saikkua...:shifty:

Just tuota "kovat lollot alussa" tarkotin :woot: ja justiin tuo pehmeneminen tapahtunu täälläkin mut pirun kipeet silti välillä eri asennoissa tai osuessa johonki...en ees muista miten esikoista odottaessa tisseille tapahtu niin siksi aloin kyseleen että mites muilla nuo tissiasiat :happy: mut nyt taas helpompi ajatella että tuolla joku pieni olis kun muilla samankaltaisia muutoksia :)

Mulla on kans niin kipeet et yöllä herää jos kääntyy niiden päälle. Väsyttää kans koko ajan ja oon herkemmällä tuulella ku yleensä.

Alko niin epäilyttää tää oireiden vähäisyys että kävin mittaamassa lämmön ekaa kertaa moneen viikkoon, edelleen siellä 36,8 asteessa, mikä on jo melkein asteen verran meikäläisen normia korkeempi. Ja eikös sitten ylösnoustessa kiskassu nivusesta niin että huuto meinas päästä :D taitaa olla kaikki hyvin, nälkäkin on taas.

Mulla on jotenkin oireet vähentyny nyt, paljon parempi olo koko ajan, pystyy jopa unohtaa koko asian välillä. Toisaalta hyvä, mutta pakostikin miettii, että onko kaikki hyvin.

Täällä melkein nukahdetaan pystyyn :/ mahassaki ollu menkkojen tapaista kipuilua eilen illal ja tänään. Yhessä vaiheessa kipu oli selkeästi oikealla puolella ja ehin jo pelästyä. No nyt särkee taas keskeltä. Ei mitään kovia kipuja onneksi, mutta just sellasta epämukavaa niin kuin menkkojenkin yhteydessä. Vissiin aika normaalia?

Sain neuvolan kahden viikon päähän! :) silloin kasassa reilu 8 viikkoa. Ja ultraankaan ei enää kuin muutama hassu päivä.

Tämä mun maha.... Näkisitte tän :laughing025 Ihan kaamee pötsi heti aamusta alkaen, oon normaalisti mallia hoikka enkä liho vaikka mitä mättäisin naamariin. Nyt muistutan lähinnä plussapalloa! Onneks kerrottiin jo kaikille tästä, ei kyllä näillä turvotuksilla olisi salailu onnistunut. :grin

Mistä turvotus johtuu? Alkaa tulla sellainen olo, että jotain on vikana kun turvotus puuttuu! o_O

Syömisestä, aineenvaihdunnan hidastumisesta, liiasta suolasta, liian vähästä juomisesta, ruuansulatuksen ongelmista... Ja raskaudesta ilmeisesti tän palstan perusteella o_O

En oikeesti tiedä, mut mulla turvottaa varmastikin sen takia, et aineenvaihdunta ei nyt pelitä normisti. Ruoka kulkee tosi hitaasti...

Heppunen kuvaa vaan sitten tonne pötsikuva osioon, niin päästään näkemään. Mulla ei ole kummassakaan raskaudessa alavatsan muoto muuttunut alussa mitenkään eikä oo yhtään turvotusta. Abu älä siis huoli Mut ilmeisesti toisilla vaan Se kohtuko kallistuu jotenkin niin et turvotus pyöristää vatsaa? Just kans kommentoin kaverin jotain vanhaa masukuvaa rv 9 et onko ees mahdollista olla,Semmonen pallo alamahan,päällä :D Ja siis sekin oli hoikka siinä vaiheessa. Ja ruumiin rakenne ja kaikki varmaan ratkasee. Mäkin voisin ottaa jonkun pikku pallon

Ääh, nyt nää kivut sitten vissiin päätti taas kasvaa. Kipeää on tehnyt koko aika jossain määrin, mutta äsken keittiöön kävellessä iski semmoset tuskat. Panadolin nappasin, mutta yhtä tyhjän kanssa.. Itkua tuli väännettyä taas. Päivystykseen taitaa olla turha lähteä - tuskin ne siellä mitään pystyy?

Mulla on pitkin päivää ollut vasemmassa munasarjassa joku ihme tärinävärinä päällä. Ihan tuntui, että näkyyköhän ulospäin, kun oli niin voimakkaan tuntoista.

Mutta ei pahoinvointia nyt jo kolmeen päivään - minä iloitsen!! :)

Onkos sulla abu millon neuvolakäynti? Jos pärjäisit sinne asti ja ottaisit asian puheeksi siellä... Eihän tuota voi kovin montaa viikkoa kuunnella moista kipua :( Ja jos ei särkylääkekään auta...
Painaako se kohtu sit taakse kallistuessaan jotain hermoja tms.vai mikä se on mikä sen kivun siellä tekee?

Syömisestä, aineenvaihdunnan hidastumisesta, liiasta suolasta, liian vähästä juomisesta, ruuansulatuksen ongelmista... Ja raskaudesta ilmeisesti tän palstan perusteella o_O

En oikeesti tiedä, mut mulla turvottaa varmastikin sen takia, et aineenvaihdunta ei nyt pelitä normisti. Ruoka kulkee tosi hitaasti...

Voi Sannis, mää niin repesin tolle sun kommentille ton toisen lauseen kohalla. :laughing025Hörötin itekseni veet silimisä. Hirveen terävä huomio!

Kuulostat aBu kyllä todella kipeältä. Tsemppiä sulle kamalasti niitten kipujen kanssa, toivottavasti menee pian ohi!

Seuraava neuvola on joskus sadan vuoden päästä, kun ensimmäinen oli jo. Kai se täytyy huomenna varata aika lääkärille - ei tällä kivulla töihin ainaskaa mennä. Ja tiedä vaikka lääkäri keksis jotain.. Ellei tapahtus ihme parantumista yön aikana? o_O

Takaisin