Raskauden oireet

Joo tutun kuulosta. Ei kyllä noin voimakkaana ku Mellu sulla, mutta siis just että jos on rakko ihan täynnä nii pitkään pissaamisen jälkeem tuntuu vielä niinku ois kovakin pissahätä. Ja siis sellanen hätä että oikeen sattuu.
 
Joo, mulla on kans silloin tällöin sama juttu kuin Mellulla. Vein kans pissanäytteen ja puhdas oli silloin, mut en kans osaa yhdistää sitä muuhun kuin siihen, että on pidättänyt liian kauan. Karsee kirvely ja kipu jonkun aikaa sen jälkeen, mut sit menee ohi. Eli kannattaa mennä vessaan mielummin vähän liian aikaisin kuin liian myöhään :)
 
Onko jollain muulla kutinaa/kirvelyä/polttelua ylävatsan iholla? Aamuisin ei mitään, mutta iltaa kohden alkaa poltella ja kutista vaikka rasvaisikin.. Välillä tuntuu kuin ylävatsa olisi täynnä jotakin ihottumaa.. Pari hassua punaista näppyä onkin, mutta eri kohdassa.. Tänään on tuntunut kuin olisi maannut vatsallaan nokkospuskassa.. :eek:
 
Täällä on kutinaa. Ja nyt on alavatsa ja jenkkakahvat revenny ihan kunnolla, vaikka niitä rasvaileekin. Kaikki alko sen jälkeen kun rupesin käyttään Bio Oilia. Viikko ja kamala kutina päällä. Tiiä sit oliko vaan sattumaa vai mitä, mutta lopetin käytön ja kokeilin hetken päästä uudestaan ja sama homma. Eli Ceridalilla mennään loppuaika..
 
Mä en tykkää noiden kuivaöljyjen ja Bio-Oilin hajusta. Ceridal ei haise miltään, mutta oon ollut tosi laiska käyttämään.
 
No niin oireet vaan muuttaa muotoaan. Olen parille sormelle auki, vauvan pää tosi alhaalla ja ei supistuksia. Tänään on alkanut sellainen että kun istuu vessassa niin on sellainen olo kun aukeaisi paikat siinä istuessa enemmän...ensimmäisen pissan jälkeen tulee sitten, samalla kun olo että aukeaisi lisää, silleen hitaasti lisää pissaa ulos. Olen ihan vainoharhainen että vauvan pää puskee ulos asti. Onkohan kellään ollut vastaavaa?
 
Mulla vessan pöntöllä ollessa tuntuu kyllä just kohdunsuulla painetta ja varsinkin kun sattuu supistamaan samaan aikaan niin tuntuu että vauva sinkoaa siinä samassa ulos..mutta en varsinaisesti siihen aukeamisen tunteeseen osaa sanoa, en oo esikoltakaan varsinaisesti sitä toimitusta pannut merkille kipujen lomassa niin en tiedä miltä se sitten tuntuisi jos aukeisi. Pissa mulla tulee joskus normi paineella, joskus on vaan liruteltava ulos pikkuhiljaa kun ei uskalla/pysty punnaamaan jos likka niin alhaalla..ja just välillä tulee sit hetken kun istuu niin lisää...luulisin että jos kohdunsuu oikeasti ikäänkuin vähitellen väkisin aukeasi niin sekin sattuisi ja aiheuttasi veristä vuotoa? En sitten tietenkään varma ole kun onhan niitäkin tarinoita että ilman selviä supistuksia onkin auki sen 10cm!? Just mun lekuri puhui tollasesta tapauksesta joka kontrollissa olikin täydet auki eikä mukamas supistuksia ollenkaan:eek:
 
Kiitos nopeasta vastauksesta. Ei näistä juu ota selvää, kaikki naiset on niin erilaisia... Toisilla supistaa jo raskauden puolessa välissä, joillain vasta juuri ennen synnytystä (mulla esikoisesta 4h ennen syntymää eka supistus). Toivottavasti enteilee tuo paine lähestyvää synnytystä. Sais tulla jo! Kärsimättömyyttä ilmassa!!
 
Tuli sitten oltua taas liian laiska käymään pissillä ja äsken kauheella kiireellä vessaan. Nyt sitten jomottaa taas ja särkee niin ikävästi tota rakkoa, ihan kuin ois kauhea tulehdus päällä. Mä niin inhoan tätä tunnetta..pitäs aina muistaa käydä ajoissa pissillä..sen tietää jo kun herää siihen hätään ja nousee ylös että jahas..kipuiluks meni:confused:
 
Nälkä! Voisin syödä kokoajan.
Voiskohan tää enteillä jotain?!? Hope so. Jos tässä tankkaa niiku varastoon.
Toisaalta myös vessassa joutuu käymään kokoajan...
 
Samoja vaivoja on täälläkin! Vauva tuntuu olevan todella alhaalla ja koko lantion alue on hellänä. Vessassa tosiaan tuntuu, että putoaa pian kyydistä. Mietityttää, kun ei ole mitään tietoa kohdunsuun tilanteesta. Silloin viikolla 34 kaulaa ei ollut kuin puoli senttiä ja suu sormelle auki. Ja kun joka päivä ja yö kuitenkin supistelee ihan tiheästi, tosin ei varsinaisesti kipeästi. Tuntuu vain hassulta, kun supistuksia on ollut sieltä viikolta 17 asti ja nyt niistä ei enää oikein osaa välittää eikä stressata. Mutta entä jos tekevätkin työtään ilman sen kummampaa oiretta? Limatulppaa on täälläkin tainnut tulla jo pitkän aikaa, sen varaan ei voi laskea. Luulisi kyllä, että veristä vuotoa tulisi, kun aukeamista oikeasti alkaa tapahtua, sen varaan ainakin lasken. Eli sitä odotellessa...
 
Nälkä! Voisin syödä kokoajan.
Voiskohan tää enteillä jotain?!? Hope so. Jos tässä tankkaa niiku varastoon...
Mulla on kans ollu nälkä vaivana jo pidemmän aikaa, mut nyt on iskeny hirvee hiilarihimo! Voisin vaan mättää vaaleeta leipää, pizzaa, pullaa, karkkia ja kaikkee moskaa naamaan! Normaalisti mun mieliteot on hedelmissä, rahkassa ja ruisleivässä. Nyt voisin maidon sijasta juoda vaan pelkkää limua. Kasvatan viimesillä viikoilla hirmusen monsterivauvan näiden himojen takia :sad001
 
:grin

Täällä myös alkanut tehdä kaikkea makeaa nyt mieli.. Onneksi joulusuklaat on jo syöty! Tänään tekee mieli oikein äklömakeita bebe leivoksia, mutta onneksi ei ole kotona tarvikkeita mistä tehdä.. :rolleyes:
Muuten kyllä tulee syötyä paljon kaikkea raikasta.. Kurkkua ja mandariineja lähinnä.. Limppari ei sitten niinkään maistu, tai ei ainakaan tee mieli, juon sen sijaan sitten taas mieluummin sitä maitoa.. :rolleyes: Mehupurkkikin on avattuna vanhentunut jääkaapissa kun vesi on vienyt voiton vaikken ennen raskautta tykännyt yhtään juoda pelkkää vettä :eek:
 
Täälläkin sen nälän tyydyttäis mieluiten jollain herkuilla tai välipaloilla. Jogurttia, muroja, vaaleeta leipää, pelkkää oivariinia päällä, ja teetä voisin syödä kokoajan. Tietty leivokset ja karkit maistuis, mut ei jaksa kauppaan.
Limuu en o juonu oikeestaa ollenkaa raskauden aikana, maha ei o tykänny kuplista, maitoo ja vettä kyllä menee!
 
Takaisin
Top