oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miss T
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onko muilla hirveetä hiusten lähtöö? Mulla on näin kamala hiusten lähtö ollu viimeks imettäessä. Jokseenkin tuntuu et oon tällä menoo helmikuussa kalju jo.
Tissien ei tarvi kasvaa yhtään enempää, kun nyt on jo vaikeetä löytää nykyisellä kuppikoolla rintsikoita.
Riipitii mulla on aina kasvanu raskauden aikana kuppikoolla tissit ja ne on jäänykkin sit semmoseks.

Mekin ollaan kavereiden kanssa mietitty, että puheet raskaudesta elämän ihanimpana aikana on aikamoista huijausta!

Pahoinvointi on alkanu vähän helpottamaan, luojan kiitos!
Päänsärkyjä harvase päivä, jalkoja pakottaa, taju meinaa lähtee, jos tekee liian äkkinäisiä liikkeitä, ylävatsakipua(närästys/sappi), nopeissa liikkeissä kipua vatsalla, väsymys tietty(tätä ei helpota 1. herääminen ennen 5 aamulla) mielialanvaihtelut ,nyt on alkanu tissitkin kasvamaan...

No nyt rv14+0 ja hormonien pitäis alkaa tasaantuu...toivotaan :)

Toi kello viiden herätys taitaa olla yleinen oire? Mun on välillä vaikea nukahtaakin sen jälkeen uudestaan.

Mulla ei oo kyllä nukkumisen kans ongelmia ku uneen pääsen :) ainuat on nyt nuo mahakivut ku venyttää tai aivastaa yms, mut tosi vähillä oireilla onneks selvitty :)

Sent from my SM-G350 using Vau Foorumi mobile app

Kello viiden herätys check! :D
Tai oikeqstaan neljän ja seitsemän välillä -herätys.
Lisäks alkaa tulee yhtäkkisiä itku-, nauru- ja kiukkukohtauksia...

Sent from my iPad using Vau Foorumi

Mulla on oikeestaan oireet lieventynyt täysin, pahoinvointi kadonnut, väsymystä ja turvotusta senkin edestä. Eilen töissäki ruuan jälkeen mun maha turposi ku jalkapallo :( tovi piti hengailla yksin huoneessa ennen ku lähti liikenteeseen.

Mäkin herään 2-5 välillä viime yönä sekä että ensin piti syödä leipä ja sitten pissatti :)
Nyt viikkoja 13 ja eilen ja tänään on pahoinvointi nostanut uudelleen päätään mummini sanoi puhelimessa että kun sikiö alkaa tuottaa omia hormoneja saattaa monille tulla uudelleen hetkeksi pahoinvointia mene ja tiedä mutta kunhan olisi väliaikainen jäin siis tänään kotiin ja uhkarohkeana maistelen kahvia kun eilen ei mennyt edes 1 kuppia :p

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mulla tänään viikkoja 12+1 Voisin sano että suht normaalit raskas oireet.. Pahoinvointi iskee jos aamupalaa ventyttää liian kauan ja töissä kin iskee tosi nopeesti paha olo jos ei oo ehtiny syömään. (kerran oksentanu aamulla)

Rinnat kasvanu sevästi ja hiukan arat (vaikeeta löytää hyvää nukkuma asentoo)
Pinta hengitystä ja hengästyy helpommin kun ennen.
Väsymystä ehkä hiukan enemmän kun ennen.
Turvotusta ei oikeestaan laisinkaa.
Verenpaine oli neuolassa matala mut ei huippaa yhtän.

Kauhee huolen aihe on nyt se että aikasemmin on tuntunu painetta häpy luun alla kun kohtu on kasvanu ja ollu liitos kipuja sisä reissä/nivusissa mut nyt ei oo 3 päivän ollu mitään tuntemuksia.. voiko olla mahdollista että se on nyt kuollu kohtuun vaikka ei oo mitään vuotoja tai kipuja.. liityykö kesknmeoon tai kohtu kolemaan ain kipuja tai vuotoj?

Ens viikon torstaina ois np-ultra enkä millään jaksain odottaa niin kauaa.. aikasempi keskenmeno kummittee ja pelottelee tuolla pään sisällä..

Siis mulla toi 5 herätys johtuu taaperosta joka on melkoisen aamuvirkku :) jos saan nukkua 7 niin se on jo harvinaista luksusta. Mutta kyllähän noi raskaudenaikaiset heräilyt on muutenkin tavallisia. Oon kuullu et loppuraskaudesta heräilyajat saattais enteillä vauvan yöheräilyrytmiä. Mene ja tiedä.

Mä niin kaipaan kahvia. En oon voinu kohta pariin kuukauteen juoda kun laatta kentää heti :( ja siis todella rakastan hyvää kahvia.

Nanna88 toi alkuraskauden epävarmuus on kyllä pahinta. Vaikea uskoa, että paineen tunteen ja liitoskipujen väheneminen/loppuminen olis merkki keskenmenosta. Eikö kohtu kuitenkin kasva "sykäyksittäin". Mutta ymmärrän kyllä, että huolettaa. Varsinkin jos aiemmin km ollut. Usein km liittyy vuotoa ja kipua, mutta ei aina :(

Siis mulla ainakin paineentunnetta ollut vain ajoittain ja samoin liitoskipuja... Osaisko ne neuvolasta mitään asiasta sanoa?

Mä niin kaipaan kahvia. En oon voinu kohta pariin kuukauteen juoda kun laatta kentää heti :( ja siis todella rakastan hyvää kahvia.
Mä oon ruvennut juomaan halvinta cappucinoa, mitä jauheena saa. Oikeasta kahvista tulee maha kipeeksi jopa päivän toisesta kupillisesta. Eihän se sama ole kuin hyvä kahvi ja toiset ei tykkää ollenkaan, mutta mulla on toiminut.

Täällä pieni paniikki hiipii taas hiljaa takavasemmalta.Aamulla herätessä oli lakanat veressä.Pientä jomotuksen tunnetta ollu.Yritän vaan pitää toivoa yllä.Terveyskeskus ei paljon auttanu kun ei edelleen tehdä niitä ultria kun ei ole osaavaa henkilökuntaa mikä alkaa pikkusen ottamaan päähän.11+2 on nyt viikkoja eikä vielä ole tipahtanu np-ultran aikaa postiluukusta.Tosiaan kolmas yritys meillä tänä vuonna.Kyllä minä yritän ajatella positiivisesti.Välillä vaan painaa pohjalle.Kun vaan ei tarviis enää pelätä.Kun ei edes viikot auta mitään.Viimeks tuli 12 viikkoa täyteen ja oltiin iloisia että nyt kaikki ok vaan eipä ollukaan.Pieni oli menehtyny jo paria viikkoa aiemmin.Esikoinen menetettiin 22 viikolla.Raskauksiahan mulla on ollu 11 vai 12 mutta lapsia on 4.Onneks kuitenki jokainen kultakimpale on syntyny terveenä.

Joo ei mullakaan ihan jatkuvaa painetta nukku eikä liitos kivut kaan mut useita kertoja päivässä ja nyt ei mitään tuntemuksia olla.. samoin pissa hätä.. nousin aina kerran yössä pissalle mut nyt ei oo kohta viikkoon tarvinnu kertaakaan nousta, voi tietysti johtuu myös siitä että en oo juonnu nii paljoo vettä kun aikasemmin mut oon kumiski yrittäny juoda..

Tuli tossa vielä mieleen että kyllä sen vaateista huomaa että on vähän turvonnu ja vatsa kasvanu kun nomi vaate ahdistaa ja on kireet ja varsinki alusvaateet (stringit) tuntuu nukyään todella kireiltä/epämukavilta..

Äipsä, eikö sulla oo mahista päästä äitipolille ultrattavaks? mulla kun oli reilua vuotoa 11+1 niin ottivat äitipolille tutkittavaks, mikä oli helpotus, ettei tarvinnu kahtaviikkoa jännätä. Meillä siis kaikki oli tuolloin hyvin vaikka itse pahinta pelkäsin.

Nanna88 vatsan kasvu ainakin melko hyvä merkki :) toivotaan tosissaan et kaikki hyvin! Mutta helpostihan noi kaikki oiremuutokset säikäyttää :/

Joo siis ei sitä pysty rentoutumaan ihan hirveesi ennen kun oikeesti on se np-ultra ja ite omin silmin näkee että siellä on jotain eloa.. soittelin jo yhelle tutulle jos sillä sattuis olee sellasta dobbleria vai mikä se nyt oli mut ei sillä ollu sellasta.. jos sellasella pääsis kuulee edes sydän äänet nii voisin huokasta..

Nanna88, kannattaa soittaa neuvolaan ja pyytää niitä kuuntelemaan sydänääniä. Mua ainakin helpotti, niin jakoso paremmin odottaa ultraa.

Nanna88, meillä ainakin pääsee avoneuvolaan jossei muuta. Suostuipa neuvolatäti yrittämään tänään (11+2) sykkeenki kuuntelua, saatiin pari sekuntia siellä ja sit dopplerilla kotona kuulin samat melkein puoli minuuttia. Eipä ne aina näin aikaisin ees kuulukaan et sikäli. Mut toivottavasti kaikki hyvin siellä! Samoin Äipsällä!

Sent from my GT-I8160 using Vau Foorumi mobile app

Toivottavasti Äipsä kaikki hyvin! Voithan Sä soittaa suoraan synnärin äitiyspolille, voi olla että ottavat suoraan ultraan. Varsinkin kun on perjantai..

Takaisin