Neuvola / ultra

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Autumn
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No eipä mennyt meidän 3/4D ultra tänään ihan putkeen. Pikemminkin tuli tosi surku mieli. Ei saatu mitään kuvia eikä videoo vauvasta :( Kavdri oli koko tarkastuksen untenmailla ja vaikka miten pompin ba ravistelin masua, niin ei sjosgunu vaihtamaan asentoaan. Oli vetäny ittensä ihan linkkuasentoon eli varpaat suussa ja kädet kasvoilla. Joten kuvat jäi saamatta :( Sitten kätilö vielä sanoi, että mun istukka on edelleen tosi alhaalla, joten sairaalaan jludun lisätutkimuksiin. Ja uusi yritys tuon 3/4D ultran kanssa on ens pe. Harmittaa tosi kovasti, jos siitä ei silloinkaan tule mitään. Meidän vauva tuntuu vaan olevan tosi tosi rauhallinen masuasukki eikä paljon pienistä hyppimistä heräile. Muuten koko vastasi viikkoja ja syke babyn nukkuessa 132.

Oliko MaMaMehiläinen tuo jokin vapaaehtoinen ultra? Ultraavatko samaan hintaan uusiksi vai..? Kyselen siksi, kun olen itsekin harkinnut menemistä, mutta ru:ssa tyyppi oli niin kippurassa ettei nähty mitään, niin mietin että meneekö rahat sitten ihan kaivoon jos yksityiselle mennessä kävisi sama juttu..

Tää oli yksityinen ja samaan hintaan eli 120€ ultraavat nyt sitten ens perjantaina uudelleen. Toivottavasti kaveri olis silloin yhteistyöhaluisempi ja vaikka liikkuisi hieman enemmän.

Kokeilitko vetää jotain mehua tms. sokeripitoista. Oon huomannut, että mun vatsassa alkaa liikeralli, kun tulee hetkellinen verensokeripiikki? :)

Mä kävin just syömässä ennen sitä ultraa, mut ei toiminu. Ens pe meen kyl ihan suklaan ja sokerimehun voimalla sinne :)

Neuvolakuulumisia: hb laskenu sen verran alas; 116, että sain hakee rautatabletit apteekista! sf-mitta 26 ja sykkeet laukkasi 140:n molemmin puolin ♡ Painoa ei ollut tullu ollenkaan edelliskerrasta lisää, jei! (Mulla kun tuota ylipainoa muutoinkin) Reilu 2kg koko raskauden aikana siis paino lisiny :) Verenpaineetkin oli ok ja seuraava käynti onkin sit meillä kotona neukun ja perhetyöntekijän kans n. kuukauden päästä... Äippäpolilla on käynti tässä välissä 18.8 :)

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app

Mie kävin viime viikolla neuvolassa. Paino on noussu noin 5kg eli sopivasti. Sf-mitta 13cm. Sykkeet kuulu erittäin hyvin ja voimakkaasti ja olivat 140 pinnassa. Kaikki oikkein hyvin. Kelan paperit sain, pitäs vaan jakssaa täytellä lomakkeet.

Onko teillä muilla ihan oikeeta paperia ne kelan paperit?
Mulla niiin tympäsee kun kaiken pitää siirtyä nettiin. Mä sain vaan osoitteen kelan sivuille ja salasanan johonkin palveluun jossa täytetään monisivuinen sairaalan esitietolomake...
Voi että mä inhoon tämmöstä, en siis ole edelleenkään mitään täytellyt kun ei huvita mennä koneelle mokomista näpertelemään... "Kelaneuvolasta" jo useampi viikko :/

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Vain ne todistukset on paperilla, muuten pittää netissä täytellä.

Mä täytin netissä ja sitte myös paperille ja toimitin kelaan sitten raskaustodistuksen niin ja paperin jonka täytin :D omasta mielestä netissä oli jotenki haastavaa "blondille" täyttää... hermot meinasi mennä niinkuin aina kaikkien kelan papereiden kanssa mitä on joutunut täyttämään.

Mä sain ihan paperiversiona ja musta se oli selkeämpi, kun netissä olevat kaavakkeet. Paperisella saa hakea kaikki yhdellä kaavakkeella, netissä joutuu täyttämään useamman. Netissä siis lopulta kaavakkeen nopeus syistä täytin, mutta jos muutenkin epävarma noiden kanssa, niin kannattaa ehdottomasti pyytää, että sais laput paperisina:)

Multa kysyttiin neuvolassa onko nettimahdollisuutta ja haluunko täyttää siellä vai antaako paperiversion mukaan :)

Sent from my HUAWEI G700-U20 using Vau Foorumi mobile app

Meillä oli eilen 3D/4D. Kolmas varmistus tuli että tyttövauva masussani on ♡
harmitti vaan että neiti piteli koko 40min käsiä naaman edessä.. :(
itsepäinen ku mikäkin -> äitiinsä tullut :D
Painoa 28 viikon ekalla päivällä tasan 1.0kg, lapsiveden määrä normaali, hyvät liikkeet, syke säännöllinen jne. Eli kaikki just sillai ku kuuluu ♡
DVD koko 40-45min kuvauksesta saatiin mukaan + 5kuva :)

Tänään oli neuvolalääkäri, toinen sellainen. Lääkäri oli sama kuin ekalla kerralla, mutta onnekseni oli muuttanut asennettaan ystävällisempään suuntaan, joten käynti oli siedettävä. Kaikki ok. Painoa on tullut paljon, mutta ei liikaa. En ole kyllä juuri katsellut mitä syön, joten itseäni saan syyttää siitä, jos paino nousee enemmän kuin aiemmilla odotuksilla.

Hb oli laskenut melko paljon lopetettuani raudan, mutta vielä mennään tyydyttävällä tasolla, joten yritän nyt ilman lisärautaa, kun maha menee siitä epäkuntoon. Viimeksi jokatoisenpäivän annostuksella Hb oli kuitenkin yli 140 ja nyt ilman rautaakin ihan riittävä. Vauvan syke oli tasainen 148. Melko rauhallista tyyppiä tällä kertaa odottelen, ei juurikaan elämöi vatsassa, mutta liikuskelee kyllä säännöllisesti.

SF-mittaa lääkäri ei näemmä merkannut korttiin, vaikka sen mittasi, joten en nyt tiedä paljonko se oli - normaali kaiketi kuitenkin.. Olen edellisissä odotuksissa joutunut käydä äitiyspolilla kontrolleissa liian pienen mitan vuoksi, ja aina vauvat ovat kuitenkin osoittautuneet normaalikokoisiksi. Tämä on kuitenkin muistaakseni ollut myöhäisemmässä vaiheessa odotusta (missähän ne mun edelliset kortit on, olis kiva vertailla?)

Seuraavaksi sitten kuukauden päästä neuvolaan. Ainiin, ja äitiyspakkaus on noudettu jo pari viikkoa sitten. Vanhempainvapaapäätös tullee vasta syyskuussa, kun saan vasta silloin palkanlaskennasta tiedot maksetuista palkoista puolen vuoden ajalta.

Mä täytin netissä ja sitte myös paperille ja toimitin kelaan sitten raskaustodistuksen niin ja paperin jonka täytin :D omasta mielestä netissä oli jotenki haastavaa "blondille" täyttää... hermot meinasi mennä niinkuin aina kaikkien kelan papereiden kanssa mitä on joutunut täyttämään.

Mä soitin sitä lomaketta netissä täyttäessäni Kelaan, ja täytettiin se sitten yhdessä. En ole koskaan ymmärtänyt miksi Kelan pitää ilmaista asiat niin monimutkaisesti...

Mutta tosiaan sitä raskaustodistustakaan ei tarvitse fyysisesti toimittaa Kelaan, vaan sen voi laittaa netin kautta liitteenä.

Ymmärtääkseni sokerirasitustesti tehdään jos suvussa on diabetestä tai odottajan BMI ennen raskautta on yli 25. Näin ainakin meillä...

Sf-mitta otettiin ekan kerran edellisessä neuvolassa joka oli rv 24.

Meillä tehdään sokerirasitus myös äideille, joiden ikä on yli 25 vuotta. Tosin poikkeuksena se, että jos rasitus tehtiin jo edellisessä odotuksessa ja arvot olivat normaalit ei rasitusta tarvitse tehdä normaalipainoiselle uudelleenodottajalle iästä riippumatta.

Meillä oli eilen 3D/4D. Kolmas varmistus tuli että tyttövauva masussani on ♡
harmitti vaan että neiti piteli koko 40min käsiä naaman edessä.. :(
itsepäinen ku mikäkin -> äitiinsä tullut :D
Painoa 28 viikon ekalla päivällä tasan 1.0kg, lapsiveden määrä normaali, hyvät liikkeet, syke säännöllinen jne. Eli kaikki just sillai ku kuuluu ♡
DVD koko 40-45min kuvauksesta saatiin mukaan + 5kuva :)

Vitsit, me ei saatu mitään mukaan, kuin meidän neiti ei kans suostunu kasiä ottamaan pois kasvojen edestä. Ehkäpä tänä perjantaina onnistaa paremmin.

ihana kuulla, että te saitte videon. Mie varmaan vaan tuijottelisin sitä koko ajan :)

Kannattaa kokeilla jos ei halua rautalääkitystä ollenkkaan niin syödä persilijaa, ruisleipää ja maksamakkaraa ne pitää hemoglobiinin kunnossa =) Tai tuo on ainakin itselläni toiminut eikä ole mitään ongelmia ollut että olisi laskenut alas =)

Vitsit, me ei saatu mitään mukaan, kuin meidän neiti ei kans suostunu kasiä ottamaan pois kasvojen edestä. Ehkäpä tänä perjantaina onnistaa paremmin.

ihana kuulla, että te saitte videon. Mie varmaan vaan tuijottelisin sitä koko ajan :)

Meidän ultra maksoikin sen 200€ kelan korvauksen jälkeen..

Onnea perjantaille, toivottavasti tyttö näyttää teille kasvot :)

Kannattaa kokeilla jos ei halua rautalääkitystä ollenkkaan niin syödä persilijaa, ruisleipää ja maksamakkaraa ne pitää hemoglobiinin kunnossa =) Tai tuo on ainakin itselläni toiminut eikä ole mitään ongelmia ollut että olisi laskenut alas =)

Maksamakkara mun lemppari mut maksa ei sais syödä raskauden aikana lainkaan?!?! Eikä myöskään persilja kovin paljon..

Takaisin