Oletteko jo hommanneet vauvatavaroita?

Just tulin tuosta lähi Fidalta, missä kaikki vaatteet on ollut eilen ja tänään -50%, en tiedä onko sama kaikissa fidoissa. Mukaan tarttu tusinan verran vauvanvaatteita, ja maksoin niistä alle kympin. Olivat siistikuntoisia bodyja ja haalareita, ja jopa yhdet kurarukkaset tarttu mukaan, kun niille jäi hintaa euro. Ei taida mun vaavi niitä käyttää ennenkuin vuoden päästä syksyllä =)
 
Daaria
En tiiä missä asut, mutta Jyväskylästä voin suositella sitä kirpparilla(.fi) paikkaa joka on Tokmannin yläpuolella :)

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app
 
Teetu: mulla kans edessä tuo vauvan ja koiran kanssa autoilu. Mulla tosin koira matkannut aina takapenkillä ja innostuu haukkumaan välillä, niin väkisinkin huolettaa vauvan kuulo :/ pitää kait vain varautua heti kuulosuojaimilla.

Koiraa oon totuttanu jo vähän vahingossa siihen, ettei voikaan vallata koko takapenkkiä, pitämällä banaanilaatikkoa kaukalon paikalla :D

Hommaa koiran turvavyö. Meillä on sellainen ja on kyllä hyvä. Ne on siis sellaiset koiran turvavyövaljaat, jotka sitten kiinnitetään vielä auton omaan turvavyöhön. Koira istuu/makaa kiltisti omalla paikallaan ja muksu saa olla rauhassa omassa turvaistuimessaan. Tai no, meillä esikoinen jo siinä iässä, että olisi koko ajan vetämässä haukkua syliinsä/viereensä ja koira taas yrittää päästä turvaan kauemmaksi :grin
 
Mitkä on hyviä kirppiksiä? :) Kuulemma parilla eurolla voi saada hyväkuntoisia siistejä vaatteita. Onko suosituksia? :)

MLL:n aluejärjestöt järjestävät yleensä lastenvaatekirppareita aika ajoin ja niiltä kyllä olen tehnyt hyviä löytöjä ja halvalla.
 
Minja: Meillä oli aikoinaan sedan ja näistä nykyisistä koirista toinen, joka matkusti turvavyövaljaissa. Pysyi paikallaan tai ainakin kahden penkin alueella (ylsi yli oman penkkinsä), mutta napotti koko ajan istualtaan hereillä ja haukkui kaikki koirakaverit. Todella rasittavaa matkaseuraa! Sitten ostin boksin takapenkille, mihin rauhottui. Nyt, kun sen laittaa auton häkkiin konttiin, on peiton alla nukkumassa heti, kun auton vauhti nousee. Mutta jos ei ole mahd laittaa häkkiä penkille (ja sehän pitäisi saada tiukasti vöillä kiinni), niin kyllä ne vyöt ainakin menoa rauhoittaa, kun ei pääse sinkoilemaan.
 
Mörri-Möykky: mulla on semmoset valjaat, mutta käyttö on jääny aika vähälle. Vaikka kuinka aina pistäis sen välikappaleen lyhyelle, niin koira mahtuu siltikin pyörimään ja hyörimään + yltää tippumaan jalkotilaan. On koitettu kahella erilaisella palalla ja sama homma. Pitää katsoa, jos jostain sattuis bongaamaan valjaat jotka saa kolmipistevyöhön kiinni eikä vaan valjaista palaa kiinni "pistokkeeseen". Noi nykyiset taitaa olla muutenkin niin naftit ja epämukavat otukselle.

Niin ja koiralla sen verran mittaa, että maatessaan sfinksi-asennossa koko takapenkki tulee vallattua..
 
Mä en ole ostanut raskausaikana mitään. Nyt rv 10+2. Ennen raskautta olen ostanut vaatteita todella paljon ja niitä onkin koko varasto jo täynnä. Kaikki melkein käytettynä kirppiksiltä. Nyt varmaan raskausaikana uskaltaa ostaa enemmän ihan uusiakin. Ensi viikolla on ultra ja jos siellä on kaikki hyvin, niin sitten vasta aletaan vertailla vaunuja yms. Ja sitten kun kerrotaan kaikille muilla raskaudesta niin aletaan selvittämään, että mitä sukulaisilla olis tallessa.
 
Daaria
En tiiä missä asut, mutta Jyväskylästä voin suositella sitä kirpparilla(.fi) paikkaa joka on Tokmannin yläpuolella :)

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app


No kiinnostaa kaikki kirpparit, hyvän perässä voi tulla kauempaankin! :)
 
Mun ehdoton suosikkikirppis on lastentarvikekirpputori Into Ylöjärven keskustassa. Joka kerta löytyy vähintään pari kassillista tavaraa mukaan. :) suosittelen lämpimästi kaikille vierailua! :)
 
Eilen käytiin kirppiksillä ja ostin vaatteita, nyt tosin satsaan lämpimiin vaatteisiin: ) ja ulkoiluvaatteisiin. Enää puuttuu hoitopöytä ja pinnis sekä jotain pientä ruokailuun liittyvää eli ei paljon. :)

Sent from my LG-E610 using Vau Foorumi mobile app
 
Ostin viikonloppuna kirpparilta ekat vauvanvaatteet! Unisexvärejä, kun ei vielä tiedä mitä tuleman pitää... Nyt mietityttääkin kuinka monta kappaletta mitäkin tarvitsee eri kokoina? Ei vastasyntyneen vaatteita välttämättä ehdi kauan pitämään?
 
Daaria hyvä muistisääntö: 3kpl kutakin, yksi päällä, yksi pesussa ja yksi kuivumassa. Mutta jos teillä ei pestä pyykkiä monesti niin silloin useampi vaatekappale. :)

Sent from my LG-E610 using Vau Foorumi mobile app
 
Oon monesta paikkaa lukenu että kannattaa olla jopa 10 bodyä, kun niitä kuulemma menee.. Mutta eiköhän se aika näytä että mitä kannattaa sit käydä hankkimassa lisää :) Ite yritän pitäytyä kanssa tossa about viidessä kappaleessa. Nopeesti niitä saa sit lisää. Ja nopeesti ne varmaan jää pieneksikin..?

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app
 
Mä en ole hankkinut vielä mitään muutamaa vaatekappaletta lukuun ottamatta.. Rv 15 menossa nyt. Itse ostelisin jo kaiken tarvittavan, olen katsellutkin paljon vaunuja ja pinniksiä torista yms. Mies vaan ei "anna" vielä ostaa mitään, sanoo että ehtii myöhemminkin. Pikkasen ärsyttää kun toinen ei oo yhtä innoissaan... Sanoin että aion kuitenkin hankkia tavarat hyvissä ajoin, en jätä koskaan mitään viime tippaan.
Onko muilla kokemusta puolison himmailusta?
 
Täällä tähän päivään asti puoliso oli kuin ameeba, ei halunnut ostaa mitään ja hillitsi mua koko ajan. Tänään kun rakenneultrassa saatiin tietää, että masussa on poika, meni mies nettiin ja katteleen hienoja vaatteita vauvalle :D käytiin myös kattoon heti vaunutkin! Että kai se tarvi sen sysäyksen ja näkemisen :)
 
Mä ostin just tori.fi:stä vauvalle sellasen riippukehdon. Oon jo aikaisemmin kattonu että se olis kiva ja nyt kun bongasin halvalla niin oli pakko laittaa vietsiä. Viikkoja vasta n.5, mutta saahan tuon sitten säilöttyä. Pakkokin on, muuten kissat varmaan valtaa sen :D vaatteita en oo vielä uskaltanut ostaa.


Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
Vaatteita on jo iso läjä kokoja 50-62, muutama ensilelu, tuttipullo, maidonkerääjä ja jotain hoitotuotteita (babywash, hoitovoide, babyoil..) ja tänään noudetaan pinnasänky kotiin! :) Vähän kerrallaan se tavaramäärä lisääntyy..
 
Olen vielä varovaisen innostunut raskaudestani, enkä ole uskaltanut ostaa vielä mitään. Toissapäivänä käytiin kyl np-seulassa 12+3 viikot silloin ja siellä kaikki näytti hyvältä ja eikös se keskenmenon rajapyykkikin ole tuo 12.viikko..

Mutta kun ensimmäinen lapsi on kyseessä niin eniten mietityttää lastenvaunut.. siis mitkä ihmeen yhdistelmävaunut?? -olen ihan pihalla. =) Mutta ne kyllä ovat niin iso menoerä että ehkäpä hankin ne käytettyinä.
 
Takaisin
Top