Oletteko jo hommanneet vauvatavaroita?

Yhdistelmävaunut on kätevät siksi, että itse vaunuosan käyttöaika on aika lyhyt. Monet lapset haluaa istumaan opittuaan matkustaa mieluummin istuma asennossa, jolloin voi siirtyä ratasosan käyttöön (mielellään sellaisen, jossa selkänojan saa laskettua makuuasentoon). Yhdistelmävaunuissa siis seka ratasosa että vaunukoppa samaan runkoon.

Itsekin ekaa odotan ja olin eka ihan pihalla. Nyt kun muutaman kuukauden tutustunut eri malleihin, niin alkaa olla jo selkeämpi käsitys valikoimasta ja itselle tärkeistä ominaisuuksista. Kannattaa siis tutustua rauhassa ennenkuin tekee varsinaista päätöstä.

Mä löysin nyt itseä miellyttävän yhdistelmän, jota mennään katsomaan (ja toivottavasti hakemaan) sunnuntaina. Ne on 6kk käytössä olleet vaunut, joissa kovakoppa, settiin kuuluu myös turvakaukalo, jonka saa kiinni runkoon ja autoon, lisäksi ne on riittävän kapeat meidän vanhaan veräjähissiin ja niissä on kunnon isot renkaat talvikelit huomioiden. Toivoisin että pärjätään näillä niinkauan kuin rattaita ylipäätään tarvitaan :)
 
Laitetaas tännekin kopio tosta tammikuisiin laittamastani viestistä:

Jos on jollain pääkaupunkiseutulaisella vielä pinnasänky hankkimatta, niin vinkkinä nopeille: tuossa mun lähifidan ikkunassa on ollut viikon verran brion valkoinen pinnis, ilman patjaa tosin ja tänään siihen oli tullu päälle valkoinen pinnasängyn päälle tuleva hoitotaso. Pinnis oli muistaakseni 15€ ja hoitotaso taisi olla 10€, ja huomenna ja ylihuomenna siellä myydään kaikki -50%. Eli olisi aika edullisesti tarjolla lapselle sänky - kunto päällisin puolin siisti, en siis ole käynyt sisällä sitä kattomassa.

Jos jollain heräsi mielenkiinto, niin voin venyttää aamulla sen verran töihin menoa, että olen oven kahvassa heti 9 aikaan sitä varailemassa. Eli voi laittaa vaikka yv:tä.
 
Mä oon hankkinut jo lähes kaiken, vaikka vielä alkukesästä olin sitä mieltä etten osta juuri mitään ennakkoon, koska 'ikinä ei tiedä mitä voi tapahtua'.....no juu, mutta iski sit kuitenkin se pesänrakennusvietti! Sanky, patja, tyyny, peitto, petivaatteita, vaunut, turvakaukalo, tuttpullot, lelut, toppapussi, kuolalaput, pyyhkeet, harsot, vaatteita 50-62 koissa niin paljon, etten tiedä ehditäänkö edes käyttää...myssyjä, sukkia, 'hanskoja', hoitotuotteita...

hankintalistalla on enään sitteri lelukaarella, leikkimatto ja jonkinlainen hoitoalusta :)
 
Täällä niin alussa vielä ettei raaski mitään ostaa, mutta on sitä katteltu ja ihailtu. Puolessa välissä varmaan rupee uskaltaa jo ostaa jotain. Tai ainakin vielä tuntuu siltä. :wink
 
En taida uskaltaa ostella mitään ennen puoltaväliä, ainakaan. Pitää kaivaa esikoisen äitiyslaatikko varastosta ja ihailla aarteita, jotka olen sinne laittanut muistoksi säilöön. Mielihän tekisi ostaa jotain pientä, mutta en halua sitä samaa mitä keskenmenon kanssa koin. Ostin innoissani heti töppöset ja pehmopupun ja sitten ne olikin kotona muistuttamassa siitä, että lasta ei tulekaan...
Kirppiksellä olen toki ihaillut kaikenlaista pikkuvaatetta ja rattaita yms. Mutta koska tosiaan kaiken ehtii hommata paljon myöhemminkin, niin pyrin venyttämään mahdollisimman pitkälle.
 
Takaisin
Top