Vauvan nukkuminen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kiips
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Näinpä ja hyvä, että vaihtavat pistäjää heti, jos ei onnistu. Siitä uhkaa jäädä pelko onnistumisesta päälle muuten.

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Me ollaan noita verikokeita jouduttu pojan kans käymään välillä päivittäinkin. Käsitaipeesta ottavat ja meillä ainakin ihan molemmista käsistä saatu aina hyvin. Santtu nyt ei enää edes itke verikokeissa, kun eihän se nyt niinkään satu, mutta se kiinni pitäminen oli joskus mukamas kauheeta. Niin ja pahimman vierastuksen aikaan tietysti se, että vieras täti tai setä tuli niin lähelle. Mut turha sitä on jännittää orvokki 81 ja mitä rennompi ite oot, niin rauhallisempi myös se lapsi on! :)

Kyllä se vaa alkaa ikä tekee hissukseen nukkumiselle tehtäväänsä. Poika on ny nukkunu n. 21-05 parikin kertaa ja aamuyöstä syöny sit vielä tissiä. Ja nukkuminen on pidentynyt... siel se kuorsaa vieläkin. Et turhaan mä näit juttui jännään... hmm.. ton ainoan yösyötön jätän pois sit kesällä kun juo ehkä jo maitoa. Nyt saa vielä syödä kerran yössä ku noin hyvin alkas pikkuhiljaa unet sujumaan ja yöllä vetää aina paljon maitoa, nii saapahan sitäkin sit tarpeeksi.

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Voi tylsyyden multihuipennus... Poitsu on nukkunu jo 2,5 h ja mulla on tekemisen puutetta! vois lähtee kylille mut tuntuu et toi nukkuu koko päivän :DD

Nyt on verikokeet takana ja kaikki meni hienosti! Mulla tosiaan jäi vähän kammoa siitä esikoisen pieleen menneestä verikokeesta mutta nyt meni onneksi paljon paremmin. Kaksi kertaa jouduttiin pistämään, mutta hoitaja oli näppärä ja hoisi homman hyvin kotiin :) Myös yö meni hyvin, tyttö heräsi ennen puolta yötä ja kävin vähän sosettakin antamassa keskellä yötä. Kerran heräsi vielä neljän maissa ja silloin joutui vähän nikotellen tyytymään veteen ja sen voimin mentiin puoli seitsemään. Vedettiin suoraan vaatteet niskaan ja lähdettiin ottamaan se verikoe jonottamalla, aika meille olisi ollut vasta kymmeneltä. Päästiin melkein heti huoneeseen, joten tytölle ei kerinnyt edes nälkä tulemaan :)

Meijän pojalta otettiin tossa pääsiäisenä kun oli kipeä niin ihan sormenpäästä verta. Se kävi kyllä nopeasti, mutta tosiaan verta tarvittiin vaan niin pieni määrä että sen sai siitä sormenpäästäki ottettua onneksi :)

Meijän pojalta otettiin tossa pääsiäisenä kun oli kipeä niin ihan sormenpäästä verta. Se kävi kyllä nopeasti, mutta tosiaan verta tarvittiin vaan niin pieni määrä että sen sai siitä sormenpäästäki ottettua onneksi :)

Santulta kans otettiin sillon kipeenä sormenpäästä ja oli mukamas niin hirveetä! :grin Miten se voi olla niin kamalaa, mutta käsitaipeesta ottaminen ei...? :p

Meijän poika ei kyllä ees huomannu kun siltä otettiin siitä sormenpäästä verta :D Hän oli kyllä niin tokkurassa kovasta kuumeesta että sen takia ei ehkä huomannutkaan kun häntä pistettiin. Mä taas vaan hikoilin siinä kun poika oli kokoajan mun sylissä kun hohkas kuumeestaan johtuen kun patteri :o

Mekin käytiin viime viikolla verikokeissa. Mulla meinas kans olla pieni kammo, kun marraskuussa meilläkin oli epäonnistunut verikoe. Nainen yritti survoa sitä neulaa kyynärtaipeeseen, mut ei onnistunut saamaan kun pari pisaraa verta ja lopulta otti kantapäästä. No kerroin nyt tällä kertaa heti tästä tapauksesta. Nainen tutki todella huolellisesti molemmat kädet ja valitsi sen, mistä löytyi parempi suoni. Kun hän oli huolellisesti tämän suonen löytänyt, niin hän pisti heti oikeaan kohtaan ja siinä meni vaan sekunti eikä mennyt varmaan kun viisi sekuntia kun kaksi putkea oli täynnä ja huomas, että poikaakin kirpas vaan sen yhden sekuntin ja muuten harmitti enemmän just kiinni pitäminen. Jäi itelle tosi hyvä mieli :)

Meillä on muutaman kerran kanyylin laitto päähän ollu aika tiukassa! Mulla menny hermotkin pari kertaa, kun sama lääkäri yrittäny neljättä kertaa ilman tulosta. Sillon ei naurata, kun ei muka voida pyytää toista lääkäriä kokeileen ja loppujen lopuks on pakko pyytää. :mad: Toivottavasti ei tartte enää osastolle mennä, jossa tungetaan kanyyleitä! Tai siis ainakaan moneen vuoteen...

Meitä ei edes otettu kattomaan sitä kanyylin laittoa. Sanottiin vaan, että menkääs te hetkeks tuonne odottelee. Sit kuului ihan hirveetä huutoa pitkään. No tää kanyyli sit irtos yhden päivän jälkeen pojalta päästä ja taas hänet vietiin pois. Tullessaan takas häntä oli koitettu pistää kahteen kohtaan päässä, mutta kanyyli oli lopulta pistetty jalkaan. En edes halua ajatella, mitä siellä kanyylin laitossa on tapahtunut. Ainakin poika oli ihan tolaltaan kun tuli takas :(

Noiden tarinoiden rinnalla meidän pikku verikoe kuullostaa aika köykäiseltä.......

Se on tosi kurjaa kun pienille lapsille joudutaan suorittamaan erilaisia toimenpiteitä jotka tuottavat kipua. Mutta sitten vaan pitää muistaa että ne ovat vaan lapsen parhaaksi vaikka tosi kurjalta siinä tilanteessa tuntuvatkin :(

Meidän neiti nukkuu muuten tosi vähän päivisin tätä nykyä! Hänen 3-vuotias siskonsa nukkuisi varmaan enemmän jos hänen annettaisiin nukkua :) Nyt ollaan monina päivinä nukuttu vaan yhdet pitkät päikyt. Tänään pistin tytön ulos nukkumaan puolen päivän aikoihin ja jo tunnin päästä siellä äitiä huuteli. Siis äidille, puhumaan tämä ei sentään vielä ole alkanut :) Pienet unet otti vielä illalla. Meillä esikoinen siirtyi yksiin päikkyihin vasta yli vuoden ikäisenä. Mutta helpottaa kyllä mun elämää kun saan molemmat tytöt samaan aikaan päiväunille ja vähän ommaa aikaa!

Meillä poika on ny nukkunu viikon vaa kahdet päiksyt päivässä. Ja ihan on omalla tahdilla siirtyny tähän rytmiin ja mä kiitän. Päivällä nukkuu reilun tunnin ja iltapäivällä sit vajaan tunnin ja öisin nukkuu ihanasti noin 21-08, mut toki vähän vaihtelee. Yhtä jaksoisesti ei vielä nuku koko yötä vaan syö tissiä aamuyöstä. Pari yötä se meinas ruveta kukkumaan yöllä, jutteli ja nousi pinniksessä seisomaan. Otin viereen, laitoin tutin suuhun ja käännettiin selät miehen kans pojalle eikä puhuttu sille mitään. Siinä se hetken käänteli tuttia suussa ja höpötti keskellä ja sit nukahti. Viime yönä ei kukkunu onneks, mut nukkuikin koko yön meidän välissä. Me oltiin nii väsyneitä siitä rotiskotalon kattomisesta, et iltatissin jälkeen poika jäi viekkuun ku ei jaksanu ees nousta.. :D

Meillä nukuttiin 11 tuntia viime yönä ja nyt on meneillään kohta kahden tunnin aamupäikyt...typy taitaa olla flunssasta ihan väsyksissä tai sitten siihenkin vaikuttaa tää kamala matalapaine. Mä voisin kans vaan nukkua koko ajan...

Meillä on taas vähän asettunut nää päiväuniajat. Yöunet nukutaan noin 21-8.30, ekat päikyt puolen päivän maissa tunnin verran ja tokat päikyt viiden maissa tunnin verran. Ihan kiva kun on vähän säännöllistynyt rytmit :) mut varmaan kun sanon näin niin heti taas sekoavat kohta.

Meil meni rytmi vähä sekasin kun käytiin vähä ostoksilla... nyt pikkumies on nukkunut parisen tuntia kun kotiin päästiin.. Meil on aikalailla sama rytmi ku hillevillä et 21-08.30 yöunet ja päikkärit 11-14 toiset 17-18.30 :)

Meitä ei edes otettu kattomaan sitä kanyylin laittoa. Sanottiin vaan, että menkääs te hetkeks tuonne odottelee. Sit kuului ihan hirveetä huutoa pitkään. No tää kanyyli sit irtos yhden päivän jälkeen pojalta päästä ja taas hänet vietiin pois. Tullessaan takas häntä oli koitettu pistää kahteen kohtaan päässä, mutta kanyyli oli lopulta pistetty jalkaan. En edes halua ajatella, mitä siellä kanyylin laitossa on tapahtunut. Ainakin poika oli ihan tolaltaan kun tuli takas :(

Joo no mä en suostu enää meneen pois, kun oon nähnyt jo niin paljon kaikkee... o_O Sillä verukkeella muuten saakin yleensä olla paikalla. Meilläkin poitsulla ollu joka raajassa samaan aikaan kanyylit jne. niin ei paljon yks kanyylin laitto hätkähdytä. Ompa Santtu kerran repiny sen kanyylin päästänsä pois, kun olin ite käymässä ruokalassa ja hoitajan piti vahtia. :mad: Mun mielestä vaan on parempi, että oon ite paikalla ja vaadin eri lääkäriä, jos tulee tilanne ettei yksinkertasesti onnistu. Muutenkin saa sitten nopeesti jätkän syliin, kun homma on onnistunu. :thumright

Meillä nukutaan taas päikkäreitä ihan miten sattuu! Aamupäivällä 11 tai 12 tunti tai kaks ja iltapäivällä 15 tai myöhäsimmillään 19 aikoihin puol tuntia/tunti. Yöt nukkuu kyllä 21.00-09.30 ja herää kerran tai kaks. Tutti riittää ekalla yöheräämisellä ja toisella on se lääke (joka muuten toivottavasti loppuu ens maanantaina!!) ja maito.

Takaisin