Imetys

Meillä ruokailujen yhteydessä on tyttö saanut nokkamukista vettä, ainakin jos ruoka on ollut liian paksua. Nyt sitten tyttö on alkanut vaatia vettä joka aterialla (tätä ainakin muutaman päivän), sitten jääkin ruoka sivuasiaksi ja vettä menee toista desiä. Toivon ettei se vähennä tissin syömistä, mutta on se näinä muutamana päivänä hieman vaikuttanut. Saattaa vaikuttaa kuumuus ja uusi hammas, en myöskään ole nyt imettänyt ennen ruokailua, joka voisi auttaa asiaa. En tiedä. Miten teillä muilla veden kanssa ja annatteko maitoa ennen tai jälkeen ruokailun tai ruoan kanssa. Mietin myös pumppaamista ruokajuomaksi, mutta ikä ja terveys siinä taitaisi mennä :wink
 
mä en imetä.
mut kertokaa mulle miten saan tytön juomaa vettä?!nokkamukista kun tarjoon ni ei se juo,se puree kyllä sitä mukin päätä mut sylkee kaikki vedet pois,sama juttu jos pullolla yritän tarjota.onks mun ootettava et tytsy on tarpeeks janonen/nälkänen ja annettava sitte vettä sen maidon sijasta?siis niin nälkänen että se ihan itkee...
 
Laita vähä makua siihe veteen. Esim. appelsiinia, omenaa tms.. jos pääsis sillä veden makuun..

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app
 
Meil kans on vähä pientä kinaa tuosta veden juonnista... kyllähän sitä juodaan pieniä määriä mut vois jo oppii kans vähä enemmän sitä juomaan kun on näin lämmin...
 
Poitsu puras tissistä.. se oli kolmas kerta. Auts! :D Onneks ei sentään jälkiä jääny. Mä kyl lopetan imettämisen heti, jos puraisee. Syökööt sit tissiä uudestaan, kunhan maistuu taas pelkkä maito. :D
 
Voi jestas se tekee ilkeetä. Tänään yhdellä hampaalla ja ikenillä "täyspurenta". Ensin sormi sinne väliin ja sitten nenästä pari kertaa kiinni, johan irtosi ote. Sai tyttöä kyllä sen jälkeen hieman hyssytellä että uskalsi ryhtyä uudelleen syömään, sen jälkeen onnistui hienosti purematta. Saapa nähdä, miten oppii. Meidän tytsillä vasta eka hammas pulpahtanut pintaan.
 
Meillä haukataan välillä 6 hampaan voimalla! Kaksi alhaalla ja neljä ylhäällä :) Tyttö on onneksi niin herkkis ettei tarvitse kuin hiukan älähtää, niin hampaat irtoaa välittömästi. Ja sitten tulee loukkaantunut itku.......:smiley-angry017

Mä olen vähän mietiskellyt että josko rupeaisi pikkuhiljaa lopettelemaan imetystä. Tyttö ei oikein päivällä enää suostu tissille, eli imettänyt olen lähinnä vain öisin. Yöt kyllä menevät sitten mun osalta hankalammaksi, kun nyt on ollut niin helppo vaan lyödä pikkuneitille tissi suuhun kun hän herää ja jatkaa itse unia.
 
6 hammasta, hui =D Unikoulua suosittelen, meillä se auttoi ja tyttö oppi hyvin nukahtamaan itsekseen kun ennen oli juurikin tuo tissi suuhun, muuten ei uni tullut :)
 
Joo.. alhaalla ja ylhäälä on komiat leegot. :) Onneks poika päästää kans herkästi irti ja sit ihmettelee, et mitä se äiti vikisee.. :D
 
Meillä haukataan 8 hampaalla. Mutta ei yleensä onneks kovaa... Ei siinä ehdi miettimään, että miten se irrotettiinkaan tissistä...mä vaan kiljasen ja riuhtasen irti. Tyttö joskus nauraa, yleensä ei oo millänsäkään.
 
Meillä ruokailujen yhteydessä on tyttö saanut nokkamukista vettä, ainakin jos ruoka on ollut liian paksua. Nyt sitten tyttö on alkanut vaatia vettä joka aterialla (tätä ainakin muutaman päivän), sitten jääkin ruoka sivuasiaksi ja vettä menee toista desiä. Toivon ettei se vähennä tissin syömistä, mutta on se näinä muutamana päivänä hieman vaikuttanut. Saattaa vaikuttaa kuumuus ja uusi hammas, en myöskään ole nyt imettänyt ennen ruokailua, joka voisi auttaa asiaa. En tiedä. Miten teillä muilla veden kanssa ja annatteko maitoa ennen tai jälkeen ruokailun tai ruoan kanssa. Mietin myös pumppaamista ruokajuomaksi, mutta ikä ja terveys siinä taitaisi mennä :wink


Miten mä en oo nähny tätä viestiäsi, vaik oon täällä hölissytkin. Ihan vaan oma kokemus siis, et mä aloin antaan ruoan kanssa vettä. Puolessa välissä annosta juodaan vettä muutama hörppy ja sitten otan nokkamukin pois ja jos kiukkuaa, nii kiukotkoot sen aikaa, et menee ohi.. en reagoi, olen hiljaa ja sit poika pian sen kiukun lopettaakin. Sit syödään ruoka loppuun ja ruoan päätteeksi juokoot nii paljon vettä ku tykkää. Joskus saattaa juoda enemmänkin vettä ruoan aikana, mut silloin yleensä on maistunu se ruokakin paremmin, kun on saanu vettä. Tissimaitoon ei oo ollu suurempia vaikutuksia.. maitoa riittää, mut ei pumpattavaksi asti.
 
Meillä on samanlainen tissipurija kuin orvokilla! :D Kuudella hampaalla pikainen haukkaisu, jolloin äiti älähtää. Siinä irrotetaan kyllä sitten ote heti ja usein tulee kamala itku, kun äiti kehtasi säikäyttää pienen puraisijan. Onneksi ei harrasta sitä kovin usein ja yleensä silloin, kun tekee, on jo saanut tarpeeksi maitoa eli alkaa leikkiä. Joten meillä on kyllä myös loppunut tissittely sitten aina siihen, kerta ei kiinnosta vaan juoda.
 
Täällä kans vielä imetetään. Ja pari purasuakin on tullut, tosin vaan kahdella naskalilla. Mut kyllä vaan tuntuu sekin! Ja tyttö loukkaantuu syvästi jos kehtaan älähtää :D Syö tissiä hyvällä halulla sekä päivällä että yöllä. Yöllä voi syödä neljäkin kertaa... haukotus... Mut on tää imetys jotenkin ihanaa :Heartred Kaiholla jo mietin sitä kun se loppuu... Vuotiaaks asti mullakin olis suunnitelmissa, mutta kattoo kuin käy :)
 
Mulla on maidonmäärä selkeesti vähentynyt, mutta onneks tissi kuitenkin yleensä kelpaa hyvin. Eilen illalla typy veti tissin päälle 2 dl maitoa pullosta! Sen jälkeen nukuttikin hyvin. :)
2 viikon päästä lähdetään reissuun ja siellä on varmasti kätevää, että edelleen imetän. Eväät kulkee niin kätevästi mukana ja lentokoneessa voi laittaa tytön tissillä nukkumaan. :D
 
Jee, omat tissit ovat nopeasti mukautuneet nykyiseen imetystahtiin. Ensin oli aamulla tissit varsin pinkeinä, kun ei vauva enää yöllä päässytkään tissittelemään, nyt jo sopeutuneet tilanteeseen. Ei ole niin epämukava olo aamulla. Hyvin riittää maitoa kuitenkin päivällä. :) Onneksi vesikin kuitenkin kelpaa, näillä keleillä on ihan kiva, että saa ulkona antaa välillä vettä nokkamukista.
 
Joo, se on kyllä ihmeellistä että ne todella tottelevat kysynnän ja tarjonnan lakia :D
 
Takaisin
Top