Hankintoja vauvalle, itselle, kotiin...

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Martuti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mul on tälläviikolla lähtenyt ostelut ihan käsistä.
Tiistaina ostin uuden auton.uus on nyt sitte farmari.entinen oli sedan ja aika vanha auto muutenkin.tämä ostopäätös uudesta autosta on muhinu jo jonkun aikaa,mutta nyt se sitte toteutu! On se sitte kiva vauvelin kanssa kurvailla,kun on uus ja turvallinen auto. Turvallisuus ja tila oli siis mun ykkös kriteerit.
Ostelu buumi tähän samaan konkurssiin jatkui sitten lauantaina.bongasin tori.fistä lähes uuden gracon setin (telakka,turvakaukalo ja miracle+ matkarattaat. Kaikki vielä samaa mustaa kuosia,niinkuin olinkin haaveillut. Käytiin ne sitte hakemassa miehen kanssa lauantai pöivällä. Setti ollut käytössä vain 6kk,kun myyjä olikin jo halunnut ostaa uudet rattaat (emmaljungan scooterit).
mä luulen että tää setti palvelee meitä hyvän aikaa juurikin kauppareissulla,ostoskeskuksissa ja reissussa.
Yhdistelmä rattaat sitten ostan muuhun liikkumiseen,mut niitä tuskin kauheammin mukaan pakataan paitsi ehkä mökille,koska nää matkarattaat menee niin kätevästi pieneen tilaan.
Ja nyt on köyhä,muuta tosi hyvä mieli,että käytin tämän mahdollisuuden (sain siis halvalla)hyväksi,vaikka aluksi olikin sellainen fiilis,että tulikohan sitä ostettua nää rattaat liian aikaisin,että jos siellä rakenneutrassa jotain traagista löytyy jne.mutta eipä tässä varmaan kauheesti kannata etukäteen murehtia,vaan koittaa mennä vaan rohkeasti eteenpäin! :)

Muokattu viimeksi:
Me saatiin miehen sedältä heidän vanhat vaunut esikoisen aikaan ja niillä mennään varmaan edelleen. Ikää vaunuilla on jo yli 10 vuotta, mutta muuta moitittavaa ei ole kuin ruma kuosi. Ovat käytössä edelleen rattaina kun käyn lenkillä 3,5veen kanssa. Tekisi mieli ostaa uudet joiden ulkonäkö vastaisi tätä päivää, mutta onko mitään järkeä kun ne vanhatkin ovat ihan käyttökelpoiset.
Matkarattaat on uudet, eikä käyttökertojakaan ole montaa kertynyt, tosin lähinnä sen takia että niiden käyttö on äärettömän epämukavaa muualla kuin lumettomalla asfaltilla.

Noniin, eilen sitten käytiin mun siskoni aarreaitassa (isossa varastossa). Sieltä kaivettiin esille vaikka ja mitä!

Tuotiin kotiin nyt:

- yhdistelmävaunut (Emmaljunga!) irroitettavalla kopalla, siihen myös rattaiden istuinosa ja kaiken maailman lisävarusteita (hyttysverkko, makuupussi, uv-suoja...)
- pari pottatuolia (BabyBjörn)
- wc-istuimen supistaja
- turvaistuin (johon voi siirtyä n. 9kk ikäisenä)
- imetystyyny
- imetyspaitoja
- pieniä vauvanvaatteita kolme muovikassillista (sekä mm. äitiyspakkauksesta haalari ja töppöset)
- kaksi kassillista kestovaippoja
- kassillinen harsoja
- hoitoalusta
- petivaatteita pinnasänkyyn
- hoitolaukku
- leikkimatto
- kantoliina
- verhotanko pinnasänkyyn
- verhot pinnasänkyyn
- unipusseja

Unohtui varmasti jotain, sillä tavaraa oli niin paljon että farmari-Skodamme takaluukku JA takapenkki oli piukassa tavaraa! :eek:

Saamme lisäksi vielä ainakin seuraavat jutut, kunhan siskoni kaveri palauttaa ne piakkoin hänelle:

- sitteri Tripp Trappiin
- turvakaukalo
- vauvan leluja pari laatikollista
- lisää vauvanvaatteita
- lelukaari
- vaipparoskis

Luulen että myös tutteja, tuttipulloja, itkuhläytin, rintapumppu ja kävelytuoli saadaan mun siskolta kunhan ne palautuu lainasta. Ja jatkossa sitten aina toki lisää kaikkea lastentarviketta, mitä heiltä tarpettomaksi jää (siskoni tyttäret ovat 7-, 5- ja 2-vuotiaat).

Ja mun vanhempien luota pitäisi mennä hakemaan seuraavat:

- pinnasänky
- patja pinnikseen
- reunapehmusteet pinnikseen

Pinnasänky on palvellut kauan; se on ollut minulla ja kahdella isosiskollani kun olemme olleet vauvoja. Lisäksi se on ollut siskoni kolmella lapsella :) Se on edelleen älyttömän hyvässä kunnossa, eikä sitä ole edes maalattu koskaan uudelleen. Siinä on neljä eri säätötasoa pohjalle, ja yksi laskettava laita. Lisäksi siinä on toisella laidalla pinnoissa pari sellaista "puuhelmeä" joilla voi leikkiä. Satuin löytämään Tori.fi:stä tismalleen samanlaisen pinniksen:
http://www.tori.fi/varsinais-suomi/Retro_pinnasanky_9693521.htm?ca=16&w=1

Eli meille ei kauheasti jää mitään isoja juttuja ostettavaksi, lähinnä ne matkarattaat, hoitopöytää ei tarvita.
Aivan älyttömän upeaa, että nuo kaikki saadaan! Ja sillä maksulla, että mieheni käy ensi kesänä rakentamassa heille uuden ison ja kunnollisen hiekkalaatikon... (siskoni tykästyi siihen, jonka mieheni rakensi meille).

Ja juu tiedän että luetteloissani on paljon tavaraa, joita ei edes ensimmäiseen vuoteen varmaan tarvita, mutta siskoni haluaa päästä tavaroista eroon eikä säilytellä niitä enää heidän varastossaan. Meidän varastoon mahtuu :wink

Muokattu viimeksi:
Ja mun vanhempien luota pitäisi mennä hakemaan seuraavat:

- pinnasänky
- patja pinnikseen
- reunapehmusteet pinnikseen

Pinnasänky on palvellut kauan; se on ollut minulla ja kahdella isosiskollani kun olemme olleet vauvoja. Lisäksi se on ollut siskoni kolmella lapsella :) Se on edelleen älyttömän hyvässä kunnossa, eikä sitä ole edes maalattu koskaan uudelleen. Siinä on neljä eri säätötasoa pohjalle, ja yksi laskettava laita. Lisäksi siinä on toisella laidalla pinnoissa pari sellaista "puuhelmeä" joilla voi leikkiä. Satuin löytämään Tori.fi:stä tismalleen samanlaisen pinniksen:
http://www.tori.fi/varsinais-suomi/Retro_pinnasanky_9693521.htm?ca=16&w=1

Me ostettiin samanlainen retropinnasänky puuhelmillä käytettynä ja kunnostettiin uuteen uskoon. Tykkään erityisesti niistä puuhelmistä :) Kävi kuitenkin ilmi, että siinä sen alaslaskettavan sivun mekanismissa on jotain vikaa, kun se ei pysy ylhäällä itsestään vaan tippuu aina alas. Edellinen omistaja oli virittänyt sivun nippusiteillä ylös, mutta haluaisimme korjata mekanismin. Ongelma on, että mieheni ei saanut pähkäiltyä, minkälainen kunnollisen mekanismin tulisi olla. Martuti, olisko mahdollista saada teidän pinnasängyn mekanismista esim. valokuva, kun laita on ylhäällä, jotta saisimme hajun kuinka omamme tulisi korjata?

WP_000038.jpg

Ansu, toki, mutta siihen voi mennä tovi kun taas vanhempieni luona käymme. Pinnis on siellä siis vielä säilössä, ja vanhempani asuvat 60km päässä niin ei tule kuin pari kertaa kuussa siellä ajeltua...
Mutta seuraavaksi kun menemme vanhemmillani käymään, niin kuvaan sängyn ja laitan tänne tai sulle yv:nä! :)

Meillä on myös just tollanen sänky, mie voin kuvata ton mekanismin, kunhan kerkeisin kuvan ottaa...

Hienoa :grin Kiitos ja kumarrus molemmille Martuti ja Huli! Ei meilläkään vielä pinnasängyn kanssa kiirettä ole moneen kuukauteen. Ostettiin sänky aiemmin edellisessä raskaudessa, joka päättyi sitten keskenmenoon. Meilläkin se on ollut varastossa odottamassa seuraavaa tarvitsijaa. Yllättävän hankala on ollut enää löytää kuvia noista vanhoista sängyistä, varsinkin sellaista, joka auttaisi meitä mekanismin kanssa. Olen päättänyt, että jollain lailla sänky korjataan, kun sen maalaamiseen jne. on jo nähty paljon vaivaa.

Laitanko sulle yksärinä noita kuvia vai mitenkä, yritin kuvata vähä niinkuin joka puolelta tota mekanismii, joten kuvia on muutamia?

Sain kuvat Hulilta ja mysteeri ratkesi :) Meidän sängystä vain puuttui kokonaan yksi osa molemmilta puolilta sänkyä. Tämä helpottaa huomattavasti korjaustoimenpiteitä! Eli Martuti kuvia ei enää tarvita.

Mä ihan kateudesta vihreänä luen teidän muiden juttuja, kuinka olette saanut/ saamassa tutuilta ja sukulaisilta vauvan vaatteita ja tavaroita. Meillä on sellainen tilanne,että vällykäärme on päässy puraisemaan käytännössä jokaista kaveriani ja meillä kaikilla on laskettuaika +/- 4 kk aikavälillä tänä vuonna. Eli kaikki mitä mun piti saada lainaan,niin ei onnistukkaan nyt. Joutunee ostamaan kaiken sitte A:sta Ö:hön. Yritän kyllä bongailla tori.fistä jne, jos sieltä löytyisi vähän käytettyjä hyvään hintaan!:)

Vällykäärmeen purema :laughing3

Minä oon oikein ilonen, että meille ei oo tyrkytetty lähisuvusta mitään kamaa, koska tykkään ostaa/valita kaiken itse ja minulla on aika tarkka maku. Anoppilasta tietysti luvattiin jo auttaa hankinnoissa rahallisesti, se tietysti käy :P
Vaunuista nyt voin vähän joustaa, että jos joku sellaisia tarjoaa niin katsellaan...
Tän viikon hankinta oli vanha pinnasänky joka pääsee tuunattavaksi :>

Tori.fi:ssä on muuten oikeesti aikas laidasta laitaan pinniksiä ja kaikenlaista tavaraa. Juuri ostin sieltä sellaisen vauvan kylpytyen 8€, joka kiinnitetään imukupeilla ammeeseen. Ei sitten tarvitse ostaa sellaista pientä ammetta, vaan sellainen jossa voi vielä vähän isompikin lapsi pulikoida :p Lisäksi sieltä bongattiin myös Lahjoitetaan -osiosta sellainen tooooosi vanha, puu- ja metallirunkoinen keinutuoli. Mies saa siitä hiomalla ja maalaamalla oikein hienon! (Joo sitä nyt ei vielä hetkeen tarvita... :oops: )

Niin ja siis onneksi mun siskolla on tosi samanlainen maku kuin mulla, lähes kaikki on ollut sellaista tavaraa mitä itse olen katsellutkin :) Ja ne mistä en pidä, en välttämättä kelpuuta. Mutta tällä tavalla kyllä säästää paljon kun kierrättää tavaraa eikä osta kaikkea uutena, kun käyttökelpoista on edullisesti tai ilmaiseksi saatavilla.

^ onneksi siinä äitiyspakkauksessa on aika pitkälti kaikki mitä pieni vauva (kuulemma) tarvitsee, sänkyä myöten. Muutamia perusvaatteita vaan lisäksi vaikka sieltä kirppikseltä, niin eiköhän sillä jonkin aikaa pärjää, jos ei raskausaikana vielä huvita pahemmin shoppailla :>

Juu ei kannata ottaa mitään paineita, vaikka jotkut tykkääkin jo hyvissä ajoin hankintoja tehdä :) Mutta ei kaikki tykkää, ja that's fine.

Minä en oo vielä ostanu yhtikäs mitään, en itselleni enkä olennolle. Tarpeen olisi kyllä mammafarkut, kun omat kaapista löytyvät eivät enää mahdu kiinni.. Vaihdoinpa sitten kerralla tyyliä - sukkahousut ja pitkät paidat / mekot, ihan jees, ei tosin omaa tyyliä lainkaan. Mutta onneksi alkaa olemaan kevät niin tarkenee. :)

Mies tuumas, että rakenne ultran jälkeen on alettava pikkuhiljaa hankintoja tekemään, mutta itse en ole kovin innoissani.
Olenko outo kun ei oikein nappaa hiplailla vauvan vaatteita yms.? :confused::oops: Pari ystävääkin ollut ihmeissään kun en ole käynyt kaupoissa ihastelemassa / ostelemassa vauvan ihania pieniä vaatteita :grin

Me joudutaan ostamaan siis ihan kaikki, ei ole lähipiirissä ketään keneltä saisi lainaan / ostaa edullisesti käytettyjä isompia tarvikkeita. Saati sitten vauvan vaatteita, on vissiin alettava kulkemaan kirppareilla. Mitä nyt tätä ketjua olen lukenut, niin onhan sitä kaikennäköistä mitä on hommattava, että olishan se hyvissä ajoin hyvä aloittaa pikkuhiljaa..

Mä niin tunnistan itteni tuosta. Siis esikoista odotellessa mulla ei sit kuitenkaan ollu juur mitään innostusta vaatehankintoihin, tai juur muuhunkaan. Kyl ne vaunut ja sängyt yms tuli hankittua mutta... Tätä toista odotellessa mulla sit sormet jo syyhyääkin hankintoihin. Pari vaatesettiä tullut jo ostettua, viime raskaudessa varmaan lähemmäs 30+ viikoilla ostin jotain vaatteita... Ja silloin äitisyvaatteita tuli hommattua (vain muutamat) vasta kun äitini "pakotti" mut ostoksille - etten litistä vauvaa omissa housuissani :p Nyt otin miltei heti, uudet mammafarkut käyttöön ku hitusenkin tuntu omat housut vyötäröllä.

Itelle oon vasta mammavaatetusta hankkinut, ja vauvalle hain Lastentarvikkeesta babyboxin. Tekis mieli ostaa jo pienelle jotain, mut haluaisin ensin selvittää sukupuolen. Kankaita oon vähän sillä ajatuksella ostanut että teen pienellekin jotain, mutta mahdollisuus tehdä niistä myös muutakin. Ei mee hukkaan. :)

Meillä vasta hyvin pieniä hankintoja on tehty, muutamia vaate kappaleita koossa 50-56 on hankittu, pitäisi myös melkein käydä läpi mitä esikoiselta on jäänyt talteen, aika paljon tuli hävitettyä vaatteita ja melkein kaikki tarvikkeetkin.

Ostin Leanderin aivan ihanan kehdon, hinta aika hulppea siihen nähden että käyttöikä on sen noin 6kuukautta, mutta en voinut vastustaa ja tällä viikolla pitäisikin kotiutua.

Aika paljon saadaan miehen siskolta, mm melkein käyttämätön imetystyyny, emmaljungan hyvin vähän käytetyt rattaat, siihen itse ostan sen koppaosan adaptereineen sekä sitten turvakaukalon. Alun alkaen olisin ollut rattaat halukas hältä ostamaan koska on täysin uuden veroiset eikä ole heillä ollut mitään käyttöä, mutta halusi mielummin ns antaa meille vapaaseen käyttöön vaikka ajatuksena hällä oli ne laittaa myyntiin.

Vaate hankinnat tehdään melkein sen mukaan mitä sukupuoli tulee olemaan koska itse olen hyvin pettynyt tällä hetkellä valikoimaan jotka sopisivat molemmalle sukupuolelle.

Aika paljon tulee menemään ainakin rahaa hankintoihin, mm sitterit, koliikkikeinu, kantoliina/reppu, itkuhälyttimet jne....

Olen samaa mieltä näistä molemmille sukupuolille sopivista vaatteista...aika vähän ja aika tylsät...

Takaisin