Kesäkuun kullanmurut 2014

Täällä on kanssa oloja ollut. Kauppareissut on kaikista pahimpia, kun tuntuu ettei sieltä vaan selviä oksentamatta, kun liikaa hajuja. Sillä mie olen koittanutkin vältellä kaupassa käyntiä. Kerran olen vaan oksentanut, mutta sekin tuntui ihan liian pahalta, kun ei ollut mitään oksennettavaa...

Ennen raskautta kävin salilla melko säännöllisesti, mutta se vähän säikäytti, kun treenatessa rupes mahaa vihlomaan ja meinasin pyörtyä. Huimaus johtuu matalista verenpaineista, mutta mahakipua se ei selitä. Olen ottanut nyt muutaman viikon vähän rennommin. Kyllä mie vielä jatkan salilla käyntiä. Ja tosiaan vverenpaineet on laskeneet entisestään raskaudenmyötä. Usein näyttää semmosta 95/50. Ei ihme että huimaa

Tervehdys!
Enpä ole kovin aktiivisesti tänne kirjoitellut, lukemassa käyn päivittäin :)
Pahoittelut kurjista uutisista :/
Toivon, ettei meistä lopuista enää kukaan joutuisi poistumaan!
Minä sain siskoltani dopplerin, jota eilen (rv 9+4) uskaltauduin kokeilemaan ja yllätykseni sain äänet kuulumaan <3 ihanaa! Tuli jotenkin varmempi olo, että siellä masussa joku pieni asustelee. Neuvolassa ei siis vielä niitä olla kuunneltu.
Nautin kyllä suuresti tästä odotuksesta <3

Täällä jo kuukausi sitten positiivisen tuloksen napannu tuleva äippä.. ensimmäistä odottelaan , RV 11+5, LA 5.6.2014 :) Eka neuvola ja ultra käyty.. onko muut kesäkuun odottajat päässy vielä kurkkimaa oman pienen menoa masussa tai kuuntelemaa sydämen sykettä?

Vähän tuota Pihlaa komppaan täällä.. tarkoitukseni ei ole olla ikävä. plussatkaa ensin, liittykää sitten vasta näihin laskettujen aikojen ryhmiin.. haaveilijoille ja yrittäville löytyy varmasti foorumeita :)

Tuike_, tervetuloa seuraan!! Täällä olevat on kyllä ihan plussanneita joo :) Meillä näyttäis olevan sama laskettu aika!

Huomenna koittaa meidän ultra, meitä molempia jännittää hirveesti!!

palmu, voin uskoa että jännittää! Täällä jännitettiin myös ekaa ultraa, mutta oli se sen arvoista kun näki ekaa kertaa oman pienen siellä heiluttelevan :) Itseä jännitti toki ultran lisäksi miehen ottaminen mukaan, kun ei oo ihan joka päivästä ottaa sitä mukaan katselemaan kun alateitse jotain tutkitaan :D

Ensimmäistä odottava, nuori tuleva äippä! RV 11+5, LA 5.6.2014, ekat ultrat ja neuvolat takana :-) Positiivisen testin tehnyt jo syyskuussa, närästys sai ajattelemaan että jos mitä jos ja näinhän se oli! Lapsen isän kanssa en seurustele, mutta haluaa kuitenkin olla mukana tässä touhussa. Saas nähdä miten käy.

Joo kyllähän tänne on nyt ilmoittautunut vaan plussanneita, mutta tuossa alkuvaiheessa kun ilmoittautui sellaisia, joilla mahdolliseen plussaan oli aikaa vielä n. viikko, niin oli vaan pakko sanoa, että eiköhän nyt kirjoitella väärään paikkaan. Tuolla kun on kuumeilijoiden osio, eiväthän siellä kirjoittelevatkaan ilmoittaudu joka kuukausi eri laskettuun aikaan, että nyt ehkä tärppää ja LA olisi silloin ja silloin. Toki plussauksen jälkeenkin ollaan heikoilla jäillä vielä pitkään, mutta silloin on sentään jo plussattu. Ei ole tarkoitus sorsia ketään, vaan pitää palstan sisältö selkeänä.

Monta kertaa päivässä käyn lukemassa, mutta harvemmin muistan/jaksan kirjoitella.....

Pahoittelut kaikille menetyksen kokeneille :´( Toivottavasti uusi raskaus saa alkunsa pian, kunhan olette itse siihen valmiita.

Onnittelut toisille hyvistä ultrakuulumisista :) On se vaan niin ihanaa nähdä se pikkuinen siinä ruudulla, kaikki muuttuu niin paljon todellisemmaksi <3
Tänään olikin monta ultra jännittäjää! Onnea matkaan!

Täälläkin eka neuvolakäynti takana maanantaina. Reilu puoli tuntia höpistiin terkkarin kanssa, mitään uusia juttuja ei tullut, paitsi se, että keskiraskauden lääkäri on poistettu ja uudelleensynnyttäjän käyntejä muutenkin vähän harvennettu. Mikä ei tosin haittaa, mitäpä siellä turhaan ravaamaan jos mitään häikkää ei ole, sydänäänet voin kuunnella kotonakin :) Laskettua aika laskettiin menkkojen mukaan, ja olisi nyt siis 17.6, eikä 21.6 mikä täsmäisi varhaisultraan ja ovikseen. Samapa tuo mikä laskettuna on, muksu kuitenkin tod.näk syntyy kesäkuun alkupuolella jos vanhat merkit paikkansa pitää. Nt:ssä sitten siirretään varmaan tohon jälkimmäiseen...

Tänään oli veriseulat ja samalla otettiin kilpparikokeet. Oon siis jo muutaman kuukauden epäilly vajaatoimintaa, ja viimeinkin terkkari otti mut tosissaan kun oon raskaana. Toivottavasti mitään häikkää ei ole, vaan kuukausia jatkunut väsymys, uupumus, hiustenlähtö, painonnousu ja lukemattomat muut oireet johtuis vaan vaikka stressistä. Vajaatoiminta kun altistaa keskenmenolle ja kohtukuolemalle, ja lääkityksen saaminen tasapainoon voi viedä vuodenkin :/ Mutta tulokset saan 4.12 kun on lääkäri ja samalle päivälle tuli aika nt-ultraankin. Toivottavasti pikkuinen voi silloinkin hyvin!

Olen muuten jo useamman päivän tuntenut sellaisia hentoja, kevyempääkin kevyempiä kuplatuntemuksia alavatsalla. Salaa haaveilen niiden olevan jo potkuja. Epätodennäköistä, mutta jotenkin nämä tuntuvat juuri niiltä. Esikoisen aikana tunsin liikkeet paljon myöhemmin (olisko ollut jossain 20 rv tienoilla...) mutta silloin olikin istukka edessä ja nyt se on todennäköisesti takana.

Voisikohan ne olla... tai sitten sitä vaan toivoo ja kuvittelee, mutta samapa tuo! :grin

rv 13+1

Monta kertaa päivässä käyn lukemassa, mutta harvemmin muistan/jaksan kirjoitella.....

Pahoittelut kaikille menetyksen kokeneille :´( Toivottavasti uusi raskaus saa alkunsa pian, kunhan olette itse siihen valmiita.

Onnittelut toisille hyvistä ultrakuulumisista :) On se vaan niin ihanaa nähdä se pikkuinen siinä ruudulla, kaikki muuttuu niin paljon todellisemmaksi <3
Tänään olikin monta ultra jännittäjää! Onnea matkaan!

Täälläkin eka neuvolakäynti takana maanantaina. Reilu puoli tuntia höpistiin terkkarin kanssa, mitään uusia juttuja ei tullut, paitsi se, että keskiraskauden lääkäri on poistettu ja uudelleensynnyttäjän käyntejä muutenkin vähän harvennettu. Mikä ei tosin haittaa, mitäpä siellä turhaan ravaamaan jos mitään häikkää ei ole, sydänäänet voin kuunnella kotonakin :) Laskettua aika laskettiin menkkojen mukaan, ja olisi nyt siis 17.6, eikä 21.6 mikä täsmäisi varhaisultraan ja ovikseen. Samapa tuo mikä laskettuna on, muksu kuitenkin tod.näk syntyy kesäkuun alkupuolella jos vanhat merkit paikkansa pitää. Nt:ssä sitten siirretään varmaan tohon jälkimmäiseen...

Tänään oli veriseulat ja samalla otettiin kilpparikokeet. Oon siis jo muutaman kuukauden epäilly vajaatoimintaa, ja viimeinkin terkkari otti mut tosissaan kun oon raskaana. Toivottavasti mitään häikkää ei ole, vaan kuukausia jatkunut väsymys, uupumus, hiustenlähtö, painonnousu ja lukemattomat muut oireet johtuis vaan vaikka stressistä. Vajaatoiminta kun altistaa keskenmenolle ja kohtukuolemalle, ja lääkityksen saaminen tasapainoon voi viedä vuodenkin :/ Mutta tulokset saan 4.12 kun on lääkäri ja samalle päivälle tuli aika nt-ultraankin. Toivottavasti pikkuinen voi silloinkin hyvin!

Minulla on todettu kilpirauhasen vajaatoiminta noin neljä vuotta sitten ja minulla lääkitys saatiin heti kohdilleen(lukuun ottamatta lääkärin kirjotusvirhettä reseptiin, jossa oli 1 tbl puolikkaan sijaan, jonka takia söin noin kuukauden lääkettä liikaa). Aamulla juuri kävin lääkärissä ja lääkitystä hieman lisättiin raskauden takia, mikä on hyvin tavallista.

Noi sun oireet kuulostaa kyllä aika varmoilta vajaatoiminnan oireilta. Mutta hyvä et pääsit kokeisiin niin saa siihenkin selvyyden ja mahdollisesti lääkityksen aloitettua. Voin sanoa että kaikki vaivat helpottaa aika nopeasti kun lääkkeet saa. Nyt raskauden aikana kilpirauhasarvoja seurataan noin kuukauden välein kun normaalisti niissä käydään kerran vuodessa, joten kyllä ne saadaan piankin kuntoon :)

Mä kyl tykkään tästä foorumista! Tää on aika paha houkutin, ku piti puol tuntii sitte jo alkaa vääntää kandia ja täällä mä vaa roikun ja luen innoissaan muiden kuulumisia... Mitenhä kevään opinnot sujuu :smiley-bounce013[/quote]

Hei ihanaa kuulla että joku muukin puurtaa tällaisen parissa. Mun pitäs kirjottaa gradua tässä, mutta ei oikeen kyllä suju, väsyttää vaan mielettömästi tää alkuraskaus. Ja kun tuo 1,5 v esikoinen ei kauheesti jätä vapaa-aikaa.. Onko sulla jotain hyviä vinkkejä miten saat kandia tehtyä? Vinkkejä otetaan vastaan:) Tsemppiä!!

(Edit: en nyt oikeen hallinnut tota viestin vastaustekniikkaa, mutta tämä viesti viittaa Palmun tekstiin)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Muokattu viimeksi:
Voi herrajee kun vatsa näyttää jo vauva vatsalta :D mun mielestä se tuli tohon jo joskus rv 10? Ja siitä asti vaan kasvanu... Mitä ollenka on lopussa ku tällästä kyytiä kasvaa :/ oon siis perusruumiinrakenteeltani tosi hoikka, et kaippa se senkin takia rupes näkyy (itselleen) niin aikasin. Samoin omat housut piti jo sillon rv10 laittaa suosiolla sivuun. Painoa ei oo tullu vielä kun se 1KG 100g :) miehen siskokin totes kstselleensa mun vatsan seutua kun kerroimme heillekkin uutisista. Mites muilla?

Satsuma: samoja tuntemuksia täällä! mä vahtaan kaikia tuntemuksia ja pitelen käsiä vatsalla odottaen että jtn tuntisi vaikka se on vielä täysin mahdotonta (kai?) :D

<3 rv 12+4 <3

Nuista vatsoista ois kiva saada kuvaa :D Saisin fiilistellä teijän muitten kuvilla :D :D Itelläkö on melkomoiset makkarat, nii tiiän ettei maha tuu näkyviin joko ollenkaan tai sitte se pyöristyy ihan loppuraskaudessa vasta. Vaikkakin tuola makkaran alla tuntuuki semmonen pieni pallo <3 :grin

Satsuma: samoja tuntemuksia täällä! mä vahtaan kaikia tuntemuksia ja pitelen käsiä vatsalla odottaen että jtn tuntisi vaikka se on vielä täysin mahdotonta (kai?) :D

<3 rv 12+4 <3

Sinänsä potkujen tunteminen kädellä ulkoapäin lienee mahdotonta vielä tässä vaiheessa, ne ensimmäiset tuntuvat liikkeet kun tuntuu lähinnä "sisältäpäin" ja vasta myöhemmin ihan erottuvasti kädelle. Mutta saahan sitä haaveilla, niin teen itsekin. :wink

Mulla on jo melko selkeästi pienen pieni vauvavatsa. Vatsamakkarathan siinä päällä on (olen siis normaalipainoinen, mutta kyllä tohon mahaan oli viime raskauden jäljiltä jäänyt vähän makkaroita siltikin), mutta kasvava kohtu työntää ne makkarat jo esiin "vauvamahana". Tänään just töihin lähtiessä mietin, että koskakohan noi työkaverit, joille en ole vielä asiasta maininnut, alkaa kyselemään...

mulla ei paljon vauvamahaa näy tän ilmapallon seasta :confused: niin turvonnu koko pakki et näytän jo kuuskuukautta raskaanaolevalta.nyyh.olo on kaukana hehkeestä tai seksikkäästä o_O

Muistaakseni 10+1 kävin hakemassa äitiysfarkut ja niissä on kuljettu siitä asti. Olisi varmasti vielä jotkut muutkin menneet, mutta olo oli tukala.

Nyt ei tosin maha ole enää siitä kasvanut (luulisin), eli turvotustahan se. Ja nimenomaan se vatsamakkara, jonka kohtu onnistuu jo tässä vaiheessa pullauttamaan esiin. Ja ilmapalloa aika-ajoin myös täällä :)

Ennen ensi tiistain ultraa ei ole aikomus kertoa muille, joten ainakin siihen asti toivon, että löysä paita peittää tarpeeksi.

Nuista vatsoista ois kiva saada kuvaa :D Saisin fiilistellä teijän muitten kuvilla :D :D Itelläkö on melkomoiset makkarat, nii tiiän ettei maha tuu näkyviin joko ollenkaan tai sitte se pyöristyy ihan loppuraskaudessa vasta. Vaikkakin tuola makkaran alla tuntuuki semmonen pieni pallo <3 :grin

Mietin ihan samaa että jos kehtaisi tänne kuvia pistää ja olis ihan hauska "vertailla" kumpuja. Mitä mieltä olette luodaanko niillekkin oma-osio vai lykätäänkö vaan tänne? :)

Takaisin