Yökyöpelit-ketju

Täällä taas valvotaan ja odotellaan aamua, parin autuaasti kanttuvei vietetyn yön jälkeen. Yritän puntaroida häiritsisiköhän puolison unta vähemmän herätä siihen kun pukeudun ja yritän vaivihkaa poistua huoneesta hostellityyppisen majoituksen yhteiskeittiöön tai kirjastoon (itse kyllä vähän säikähtäisin jos heräisin ja alkaisin ihmettelemään mihin toinen on hävinnyt), vai se jos sytytän yövalon ja yksinkertaisesti luen täällä. Ehkä laitan tekstiviestillä mihin olen mennyt ja toivon että hoksaa katsoa puhelinta ennen huolestumista, ellei herää itsestään siihen kun nousen sängystä ja pukeudun.

@Yrttiteetä tekisi mieli meillä on enemmän sääntö kuin poikkeus, että minä herään reissuilla ennen miestä puuhaamaan omiani. Viesti puhelimeen vaan. 😄
Sänky oli niin kitisevä (tai minä niin kömpelö) että sain suunnitelmani välitettyä suusanallisesti, nyt jo kirjastohuoneessa päiväkirjan kanssa kuulostelemassa vauvan liikuskelua ja odottamassa että voin palata huoneeseen mittaamaan paastosokerit ja sen jälkeen aamupalalle ja kahvin keittoon😊

Sänky oli niin kitisevä (tai minä niin kömpelö) että sain suunnitelmani välitettyä suusanallisesti, nyt jo kirjastohuoneessa päiväkirjan kanssa kuulostelemassa vauvan liikuskelua ja odottamassa että voin palata huoneeseen mittaamaan paastosokerit ja sen jälkeen aamupalalle ja kahvin keittoon😊
Kukapa sitä enää tuossa vaiheessa raskautta maailman sulavin olisi liikkeissään. Mie olin ainakin kuin ankka. 😅

Yksi uneton pöllö täälläkin taas 🫩 Maha sekaisin jostain syystä ja kuopuksella yksi levoton yö menossa. Oma mieli ja alitajunta kai taistelee nukahtamista vastaan, kun se juuri unen rajoilta herääminen lapsen itkuun monta kertaa peräkkäin saa aikaan sydämen tykytyksiä, huonoa oloa ja päänsärkyä.
Yleensä tytön uni rauhoittuu viimeistään neljän aikaan. 🙏Toivottavasti nytkin, niin voisin jaksaa ajella tunnin ajomatkan töihinkin, ettei tarvitse siirtää hommaa eteenpäin johonkin ahtaampaan kalenterin rakoon...

Ei kai varsinaisesti unettomuutta, kun mulla unet katkeaa siihen aikaan kun monella soisi jo normaalisti herätyskello. Mutta koska mennään vuoteeseen aika myöhään, yöt jää silti 'kesken' jos en pysty enää nukahtamaan puolen seitsemän jälkeen. Kumma juttu, olo ei ole erityisen epämukava tai mitään muutakaan mutta joko se on vähän painajaissävyinen uni tai joku yleinen/yleistynyt huolestuneisuus, joka saa valpastumaan.

Kumma kun koko päivän väsyttää, mutta ei ole osaavinaan nukkua päivällä. Sitten ei illalla väsytä yhtään vielä tässäkään vaiheessa ja kun nukahtaa, tietää heräävänsä valvovansa yöllä puolesta tunnista kahteen tuntiin, jonka jälkeen taas nukahtaa.
Miksei kroppa ymmärrä omaa parastaan. 🫠

Kumma kun koko päivän väsyttää, mutta ei ole osaavinaan nukkua päivällä. Sitten ei illalla väsytä yhtään vielä tässäkään vaiheessa ja kun nukahtaa, tietää heräävänsä valvovansa yöllä puolesta tunnista kahteen tuntiin, jonka jälkeen taas nukahtaa.
Miksei kroppa ymmärrä omaa parastaan. 🫠
Täällä kanssa yritetty päästä takaisin uneen viimeiset 1,5tuntia. Nyt alkaa jo kahvihammasta kolottamaan. 😅

Mulla oli vaikea nukahtaa koska olin syönyt liian vähän päivällä ja olin käynyt pitkästä aikaa salilla. Oli pakko nousta syömään pari leipää että sain nukuttua.

Mulla oli vaikea nukahtaa koska olin syönyt liian vähän päivällä ja olin käynyt pitkästä aikaa salilla. Oli pakko nousta syömään pari leipää että sain nukuttua.
Yöleipä on kyllä joskus paras unilääke! Mulla oli eilen vuoteeseen mennessä epämääräisen etova ja levoton olo. Aikani luettuani päädyinkin myöhäiselle iltapalalle (ehkä olin mennyt pikkuisen nega-energioilla päivän, kun mahaan ei enää mahdu hirveästi ruokaa kerrallaan ja olin syönyt aikavterveellisesti), ja ah miten hyvä oli sen jälkeen palata sänkyyn, lukea muutama sivu ja valojen sammuttua tipahtaa uneen.

Tuli kyllä tästä huolimatta vähän liskojen yö, puoliso heräsi vuorostaan valvomaan ennen kuin ehdin sammuttamaan valot, ja sitten tuntui että nukuin tosi kevyesti ja parin tunnin välein heräillen. Mutta yhteensä varmasti riittävästi unta kuitenkin, joten hyvä näin.

Päädyitkö varhaiseen aamukahviin vai löysitkö tiesi takaisin unten maille, @Pilkki24 ?

Takaisin