• Foorumilla on huoltokatko aamuyöllä Tänään 02.7. noin klo 00.01 – 03.00. Pahoittelemme häiriötä!

IVF/ICSI-HOIDOT 2026

Onnittelut @Sukkula , pysyisipä mukana! :Smiling Face With Smiling Eyes:

Täällä PP5. Ollut aika oireetonta. Jotain satunnaista nippailua ollut ja vatsa on kyllä turvonnut. Yöllä on myös joutunut herään vessaan. Muutenkin nukkunut jotenkin huonommin, mutta se voi johtua varmaan kuumemmista öistäkin. Aamulämmöt kyllä eilen teki toisen nousun, mutta en tiedä voiko sekin olla vaan cyclojen vaikutusta.

Paljon onnea ja viivojen vahvistumista @Sukkula 😍 ja tsemppiä piinailuihin @*Ninni* ja @Lilanka 😍❤️🌈 sekä rintojen aristelu että lämpöjen nousu kuulostaa kyllä potentiaalisesti lupaavilta😍
Mustakin tuntuu että oireet lieventyneet mutta ehkä ei ole niin ehtinyt tarkkailemaan että huomaisi kaikkia alavatsan nippailuja. Ainoastaan eilen ja tänään ollut kyl nyt sit aika väsynyt. Mut ei mitään rintaoireita tai pahoinvointia tai sellaista... vaikee kun en tavallaan toivois oireita mutta sit kuitenkin toivoisi kun ed raskauksissa ei ollut mitään, niin ehkä sit alkaisi uskoa tähänkin. Mullakin ylihuomenna virallinen testipäivä!

Täälähän on ollu monenmoista uutista, hyviä ja huonoja. En osaa ketään tähä merkata mutta plussaa oli ropissu muutamalle ni isot onnet ja toivotaan oikee kovasti että vauvat pysyy loppuun asti lyydissä🥰🥰🥰 Ihanaa ku tulee onnistumisia ettei aina vaan tuu pettymyksiä ja täytys se jokaisen meistä vaan jaksaa uskoo että vuoro tulee. Mutta tiiän kyllä ettei sitä jaksais oottaa ja näissä hommisa se muutama päivä ku pitää oottaa että saa testata siirron jälkeenkin on pitkiä päiviä. Saatila ku puhutaan jopa vuosista.

Mutta negoille isosti halia ja lämpöö, ei oo helppo tie kyl aina nousta uuelleen 🥺🥺🥺

Omassa navassa ei mitää muuta ku hikee julmettomasti, huh hellettä sano pässi ku kirnuun pieri 😜🥵🥵🥵 Aattelin että oottelen toho elokuulle ja sit varaan aikaa varmaa sinne ovumialle. Mutta oon kyl teiä juttuja lukenu tarkalla silmällä ja aattelin jos sitä q10 pilleriä alkas napsii täs ootellessa. Oisko hyvää vinkkii mikä ois passeli ja mistä niitä ostatte?

@Kirppuliini, kyllä ihan munasolujen tutkimista. Kyseessä Magenta-systeemi. Käsittääkseni ainakin Felicitaksella melko uusi systeemi 🤔

@punktiopikkarit ja @Puolikuu, oon pahoillani negoista.

@Tiana täällä kanssa lugejen jälkeen neljä päivää välissä ja ekana päivänä hyvin kivuliaat menkat, satunnaisesti runsaammat, mutta ei mitenkään koko aikaa todellakaan. Ehkä Max. Kolme päivää mentiin noin ja sit ne jo alkoi hiipumaan selvästi. Ei mitään suurempia hyytymiä tms., vaikka niistä puhuttiin. Sama oli edellisellä kerralla. Ehkä pahin oli menkkoja edeltävän päivän hormonidroppi, tärisin pahimmillaan ärsytyksestä, jolle ei ollut mitään syytä. Se oli hurjaa.

@Sukkula, toivottavasti viiva vahvistuu.

@*Ninni* tsemppiä vikoihin piinapäiviin, toivottavasti onnistaa ❤️

@Lilanka tsemppiä sinnekin piinailuihin

@Trieste, toiveita sinnekin kovasti, että olisi ki
innittynyt

@Makkara itse söin sitä ubikinolia joka kai on se paremmin imeytyvä muoto (eli ubikinoni vs ubikinoli jos nyt oikein muistan). Aika kalliitahan nuo on, itse tutkin netistä, yleensä jostain löytyi tarjous. Mutta siinäkin kannattaa katsoa minkä vahvuista, kerran ostin mukamas hyvästä tarjouksesta mutta olikin pienempi vahvuus mitä halusin ja jouduin tietenkin syömään tuplamäärän eli kuluivat nopeammin. Itsellä oli sellainen oranssi-violetti NOW Foodsin ekstravahva 200mg ja söin sen 200mgx1 päivittäin. 3 kk ennen hoitoja/yrittämistä olisi kai hyvä aloittaa. En tiedä oliko vaikutusta mutta vaikka saatiin vähemmän kypsiä munasoluja niin isommalla prosentilla hedelmöittyi ja jaksoi blastoiksi asti, mutta voi olla myös sattumaa, lopputuloshan oli siis yksi blasto enemmän. Söin myös d-vitamiinia isommalla annoksella ja samoin folaattia. Alkoholin jätin (lähes) kokonaan pois (pari annosta otin lomareissulla) ja yritin nukkua suositusten mukaan ja muutenkin elää terveellisesti ja vähentää stressiä (no se ei kyllä todellakaan onnistunut:rolling:).

Miten Dextrassa toimii maksupolitiikka? Jos tehdään alkionseulonta niin tuleeko ivf:stä yksi lasku ja sitten perässä (milloin?) lasku alkioiden tutkimisesta? Niin ja saako laskun vai pitääkö kaikki maksaa (kerralla) paikanpäällä tai esim. jokainen käynti erikseen? Jos saa laskun niin paljonko siinä on maksuaikaa, onko se esim. 2 viikkoa? Nämä tiedot auttaisivat hoidon aloituksen ajankohdan suunnittelussa...
Ne on tosi joustavia, oikeastaan kaikki paitsi käteinen tuntuu käyvän, laskun lähetys kotiin joka välissä tai kassalla maksaminen aina kun käy paikan päällä, tai kerryttäminen, paikan päällä harvakseltaan isomman satsin maksaminen tai laskulla isompi satsi. Ne on mulle yleensä ehdotelleet vaihtoehtoja kun oon kipitelly siihen kassalle käynnin jälkeen miehen kortti ojossa, että täällä olis vielä yks labralasku kesken, haluatko odottaa ensi kertaan, vai maksatko nyt tuon osuuden joka tässä näkyy, jne.

Oon valunu epätavallisen suuria verihyytymiä täällä ja ollu iha sekasin, siis silleen pmdd tason sekasin, poissaoloja mahollisista työhommista, ihmissuhteisiin hirveetä kuormaa, päiviä ja öitä sängyssä ja vessassa verisenä tärisemistä, muut sanoo et säät on lämpimät ja mä oon palellu joka paikassa ja koittanu vähän hakee helpotusta auringon paahtamista autoista, oikein nojaillu niihin polttaviin mustiin turvavöihin, mittari ei näytä kuumetta. jne. Oisin tunkenu cyclogestejä sinne veren sekaan katkomaan niitä laskuja (vaikka noin niitä ei varmasti kuulu käyttää mut halusin vaan taukoo kärsimisestä) mut sit mulla ei ollu sellasta käsillä. Hiukset tamppaantunutta takkua suihkussa käymättä yms. En tajuu miten naiset ylipäätään selvii kuukautisista, okei nyt toki vuodan tän kuun punktioo (joka oli vaikeempi ja josta oli kunnon hyytymät ja jonkun verran vissiin sisästä verenvuotoo) ja toki oisin halunnu et tän kuun alkio ois pysyny kyydissä mut täs nää huolella valmistellut kalvot vaa lepää vessapapereilla ja lakanoilla ja lattioilla

Nii ja mä siis en saa heinäkuussa uutta siirtoa kun osuis viikolle 29 jolloin kuulemma koko Dextra on kiinni. Että se siitä sitten. Se kyl oikeesti tuntuu tosi raskaalta, että seuraava raskaustesti ois vasta syyskuussa. Sit tuntuu hurjalta myös huomata miten koen samalla semmosta helpottunutta turtumusta että no nyt on vaan pakko ottaa tyhjä kierto ja ei ollu musta kiinni. Että oon syytön taukoon, että se on salaa jopa ihan helpottavaa. Ehtiiks keho toipuu punktiosta paremmin ja nostaa Elokuu4AA:n mahkuja? Jos tämmönen raskaushomma ees on just mulle mahollista (kaikki muut kauniin pyöreiden mahojen kanssa kesäleningeissä kaikenmaailman lidlien parkkipaikoilla ja kesäkirppiksillä, kivat heille).
En tajuu miten voin olla helpottunu tauosta kun oon nii paskana tauosta. :D no näköjään näin.

@punktiopikkarit kaukohalaus täältä! ei tehdä helpoksi teilläkään 😔

Meillä myös vastustaa..huomenna piti olla PAS ja oli jotenkin tosi hyvä ja toiveikas fiilis. Niin eiköhän tänä aamuna aikoja sitten leikatun viisurin ientasku alkanut vihoitella. Sieltä löytyi pieni märkäpesäke ja alkion siirrolle saa sanoa heipat. Siis totta kai parempi et nyt tämä kuin vaikka päivä alkion siirron jälkeen. Aktiivinen tulehdus kun ei koskaan oo hyvä siirron kannalta..mutta kun joka perkeleen välissä tullut viivästyksiä ja ehdin jo niin iloita et ehditään ennen kesätaukoa, niin on tässä taas sulattelemista 😩😩😩

@punktiopikkarit kaukohalaus täältä! ei tehdä helpoksi teilläkään 😔

Meillä myös vastustaa..huomenna piti olla PAS ja oli jotenkin tosi hyvä ja toiveikas fiilis. Niin eiköhän tänä aamuna aikoja sitten leikatun viisurin ientasku alkanut vihoitella. Sieltä löytyi pieni märkäpesäke ja alkion siirrolle saa sanoa heipat. Siis totta kai parempi et nyt tämä kuin vaikka päivä alkion siirron jälkeen. Aktiivinen tulehdus kun ei koskaan oo hyvä siirron kannalta..mutta kun joka perkeleen välissä tullut viivästyksiä ja ehdin jo niin iloita et ehditään ennen kesätaukoa, niin on tässä taas sulattelemista 😩😩😩
nää viivästykset on nii raskaita, kun tää on muutenkin yks odottelulaji jossa jatkuvasti vaa toivotaan ja koitetaan olla! Oi multa poistettiin viisuri just viime vuoden lopulla, muistan kun loppukesästä toiveikkaasti hammasröntgeniin mennessä röntgenharjottelijan kauhuks julistin että saatan olla raskaana :D Sen valvoja ilmesty ovenraosta samantien hätiin :D (Sillon en viel tienny et en kyl ilman icsiä oikein voi olla. No joo.)
No okei onni onnettomuudessa että sait tosiaan tietää ton ennen siirtoa!

Ei vitsit @punktiopikkarit kuulostaa ihan tosi rankalta nuo sun menkat :Grimacing Face: :Weary Cat Face: Tsemppiä niin kovasti! Ja sitten kun vielä samaan yhdistyy pettymys tuoresiirrosta, niin ei oo kyllä kivaa. Ja nyt sitten kuukausi eteenpäin PAS:issakin... :crying-face:

Ja samoin siirron venyminen eteenpäin myös @Tove21 , tosi tosi harmillista :crying-face:

Mä oon tosi peloissani nyt että menkat alkaa cyclojen läpi... Tänään on ollut vähän sellaista ruskeaa tiputtelua, siinä määrin että kävin hakee kunnolla varastoon siteitä.. Ei onneks sen isommin oo vielä alkanut. Eikä varsinaisesti muitakaan uusia oireita, hormonidippiä taikka suurempia menkkakramppeja mitä tässä on siirron jälkeen tuntunut. Mutta vahva kutina on että tuo pieni vuoto ei oo hyvä merkki... Hitto kun jännittää ja pelottaakin.

Mies myös kutsui lomalaisena meille huomiseksi kylään kaverinsa lapsineen. Ihana perhe ovat, mutta hirmuisen mukavaa sulatella aamun testin tuloksia ja koittaa tehdä töitä kotoa käsin kun vilkkaat lapsukaiset pyörii jaloissa :Upside Down Face:

@*Ninni* toi on paha toi ruskea epämääränen tiputtelu / tuhru, kun se VOI olla periaatteessa mikä tahansa skenaario! Toi on niin tuttu tunne, tosi elävässä muistissa. Cyclogestien läpi ei pitäs tulla menkat, mutta on mullakin kerran tullu, ja toisillekin niin käyny toisinaan. Mutta alkuraskaus se vasta onkin täynnä hormonaalisia muutoksia - se voi olla sekin. Lapsia kylässä raskaustestiaamuna, aika rankka combo 😬

Ja joo menkat ja siirrot ja plaah.. no, se on tässä hyvä että nyt tiedän jo varmuudella että tän vaiheen pahin on taas ohi. Meen Lapin-reissuun ja tiedän jo ennalta että siellä tulee tuntumaan hyvältä :) ja eka lääkkeetön kierto sitten helmikuun.. Vaikka ne onkin ollu varsin sivuvaikutuksettomia (ei täysin tietty mut yllättävän hyvin), niin käy järkeen et välikierron ¨pakottaminen" tässä kohtaa keholle voi just nimenomaan parantaa tilannetta.

No niin... Koitan vielä elätellä vähän toiveita aamuun 🌈 Ja tosi kivoja kesäsuunnitelmia @punktiopikkarit!

Hei miten kun meillä Tilkassa on neuvottu että jos olisikin plussa, niin tuoresiirrosta cycloja käytettäisiin vaan testiaamuun saakka. Mutta oon ymmärtänyt että etenkin yksityisellä monet jatkaa käyttöä useamman viikon? Reseptiä kyllä olisi. Onkohan tässä millainen logiikka, että Tilkassa ainakin neuvotaan lopettamaan testiin?

No niin... Koitan vielä elätellä vähän toiveita aamuun 🌈 Ja tosi kivoja kesäsuunnitelmia @punktiopikkarit!

Hei miten kun meillä Tilkassa on neuvottu että jos olisikin plussa, niin tuoresiirrosta cycloja käytettäisiin vaan testiaamuun saakka. Mutta oon ymmärtänyt että etenkin yksityisellä monet jatkaa käyttöä useamman viikon? Reseptiä kyllä olisi. Onkohan tässä millainen logiikka, että Tilkassa ainakin neuvotaan lopettamaan testiin?
Mä kysyin tätä cyclojen lopetusta viimeksi Tilkassa ja lääkäri sanoi vaan topakasti, ettei cyclojen pidemmästä käytöstä ole todettu olevan mitään hyötyä. Kysyin myös gonapeptylistä, kun sen pistin aina yksityisellä alkion siirron jälkeisenä päivänä, ja nyt sitä ei Tilkassa ollut määrätty. Lääkäri sanoi, että jos sen toivon, niin hän kirjoitti siihen reseptin., mutta ei automaattisesti kuulu heidän hoitoprotokolaan. Eli gonapeptyliin sain heti myönteisen vastaanoton, mutta tuli tunne, että cyclojen pidemmästä käytöstä ei kannata edes keskustella. Mutta mun testi olikin nega, joten ei tarvinnut edes pohtia olisinki jatkanut niiden käyttöä salaa. :D

Mä olin julkisella tuoresiirrossa ja neuvottiin lopettamaan cyclot just testin jälkeen, mutta jatkoin ominpäin kaikki mitä reseptille oli kirjoitettu ja venytin niitä pikkuhiljaa vähentäen rv 10 asti. Ei siitä haittaakaan ole niin mieluummin pelasin varman päälle. En usko että ois turhaa käyttää niitä pidempään, en tiedä miksi julkisella on noin raju kanta asiaan.

Mä en myöskään tiedä miksi on eroja cyclojen määräämisessä, mutta itsellä hyppäsi silmiin kun tutustuin tuotteeseen ekan kerran että Ei tiedetä täysin, liittyykö progesteronivalmisteiden raskausaikaiseen käyttöön synnynnäisten epämuodostumien riskiä (mm. poika- tai tyttölasten sukuelinten poikkeavuuksien riskiä).
ko. lainaus oli nyt suoraan pharmacan lääkeinfosta, muistaakseni luin sen myös pakkausselosteesta silloin keväällä. Liittyisikö siihen, tai ylipäätään että turhia lääkkeitä yritetään välttää. En siis tiedä, arvailen vain. 🤷🏻‍♀️

@*Ninni* Mullakin oli tuoresiirron jälkeen ohjeistuksena lopettaa positiiviseen testiin. Sanottiin, että tutkimusten mukaan jatkamisesta ei oo mitään hyötyä plussan jälkeen. Mää olin viimeks hakenut just yhden paketin ennen plussausta, niin sen käyttelin kuitenkin loppuun ja lopetin ne asteittain enkä ihan seinään.
Nyt kkm jäkeen ohjeistettiin jatkaan varhaisultraan asti, jos testi positiivinen. Vaikka en kyllä usko, että mulla cyclojen lopetus vaikutti keskenmenoon, kun kehitys kuitenkin jatkui vielä monta viikkoa niiden lopettamisen jälkeen.

Takaisin