40+ kuumeilevat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miimali
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voimia @Sandra84 ❤️ Hyvä että haet saikkua ja ihanaa että jaksat katsoa valoisasti tulevaan 🫶 Oliks sulla työjuttuihin kans tulossa muutoksia?

@Kesäheinä85 Mä kans kannustan että osta se kotitesti miehelle ja kera kannustuspuheiden käykää asiaa läpi 🫶❤️

Täällä alkoi menkat sitten ihan kunnolla ja nyt kp 3 menossa. Sanoin miehelle et olisko vaan meidän nyt syytä päättää että meidän perhe on tässä. Jotenkin raskasta olla koko ajan silleen et tärppääkö vai ei ja elää siitä näkökulmasta että "jos onkin raskaana". No tää nyt tätä, aina menkkojen aikaan tuntuu tältä mut sit hetken päästä taas mieli muuttuu 🙈🤩😅

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Voimia @Sandra84 ❤️ Hyvä että haet saikkua ja ihanaa että jaksat katsoa valoisasti tulevaan 🫶 Oliks sulla työjuttuihin kans tulossa muutoksia?

@Kesäheinä85 Mä kans kannustan että osta se kotitesti miehelle ja kera kannustuspuheiden käykää asiaa läpi 🫶❤️

Täällä alkoi menkat sitten ihan kunnolla ja nyt kp 3 menossa. Sanoin miehelle et olisko vaan meidän nyt syytä päättää että meidän perhe on tässä. Jotenkin raskasta olla koko ajan silleen et tärppääkö vai ei ja elää siitä näkökulmasta että "jos onkin raskaana". No tää nyt tätä, aina menkkojen aikaan tuntuu tältä mut sit hetken päästä taas mieli muuttuu 🙈🤩😅

Mukavaa viikonloppua kaikille!
Ei oo työjuttuihin tulossa muutosta. Harmi. En päässyt edes YAMKiin. Pitää tehdä niin vöhän ja hyvin kun mahdollista hommia että jaksaa. Katson koko ajan uusia mahdollisuuksia. ❤️
Mä etsin aina positiivisuutta elämässä ❤️🥰

Ei oo työjuttuihin tulossa muutosta. Harmi. En päässyt edes YAMKiin. Pitää tehdä niin vöhän ja hyvin kun mahdollista hommia että jaksaa. Katson koko ajan uusia mahdollisuuksia. ❤️
Mä etsin aina positiivisuutta elämässä ❤️🥰
Ihana asenne tuo myönteisyys ja hyvä ajatus tuo töissä "löysäily" sikäli kun mahdollista ❤️ Positiivisesti ajattelevat ovat tutkitusti onnellisempia eiks se niin mene.

Tsemppiä kaikkeen!

Hyvä asenne @Sandra84 ! 🫂

Yritän itse tehdä / ajatella aina samoin.. nyt vaan taas vaikea päivä.. tai eilen kun odotin että alkaako menkat kunnolla vai ei...

Nyt 2 päivää tiputtelua takana... Edelleen tilanne sama.. tein herkän testin nyt aamulla.. negaahan se näytti.. nyt sitten arvon että syötkö vielä yhden letrozol kuurin ja turpoan... Vai pidänkö jo nyt taukoa.. elokuussa ainakin pidän tauon kun töissä alkaa silloin uusia hommia, niin en halua olla hormoneista enempää sekaisin mitä on luonnostaan pakko...

Miehen kanssa yritin jutella eri tavoilla taas... Vastaus on edelleen jyrkkä en tiedä nyt... 😑 Hän sulkeutuu täysin.. tietty taas on sitä ja tätä mitkä vie voimavarat... Totesin kyllä että ainahan niitä on.. ja vuodet ei vain auta tässä asiassa... Mutta eipä tuo mun keinoilla tästä muuksi muutu. 😑

Yritän hiljoksiin lähteä tekemään enemmän surutyötä, että lapsettomiksi jäädään, kerta mies ei ole valmis mihinkään uuteen lisään, ei edes siihen spermakotitestiin. Ja ikääkin jo on, enkä saa laihdutettua yrityksistä ja avuista huolimatta.. kuin 6kg/vuosi... ehkä pitää työterveydestä yrittää saada laihdutuslääkkeitä... Kun lihavuusleikkaukseenkaan en liian terveenä pääse... 🤦🏻‍♀️

Toki olen lapsettomuuteen yrittänyt varautua ja rakentaa elämää sen mukaan jo sieltä 23 vuotiaasta lähtien.. kun lähipiirin vanhemmat lapset ovat jo kohta täysi-ikäisiä ja nuorimmat 1v, mutta sattuu silti, 😢 enkä haluaisi vielä luovuttaa.. mutta miestäkään en halua vaihtaa tai jättää sen takia että saisin yhden tai kaksi lasta...yksin tai jonkun kanssa... Eikä hänkään halua erota... 🤷🏻‍♀️🧡

Positiivisen kautta, lapsettomana on enemmän aikaa itselle ja puolison kanssa yhteisille asioille.. sekä omille kummilapsille, sisarusten lapsille... Rahaa säästyy.. jaksan töissä paremmin ja voin opiskella eli kehittää itseäni ja voin käyttää enemmän aikaa omaan hyvinvointiin... 🤔 Just nyt ei tunnu positiivisella, ehkä taas huomenna 🙈

Rupiankin tämän kunniaksi siivoamaan ja järjestelemään taloa menkkamasiksessa... Luurit korville ja musiikki soimaan... 🤔 Huomenna on parempi päivä 💪🏻

Jotenkin tunnen tuon luopumiskivun ja kuinka vaikeaa se on päästää irti siitä ajatuksesta ettei lapsia tule enempää. Toki oon kiitollinen siitä että mulla on jo kolme lasta ja tavallaan nyt kun nuorinkin täyttää kohta 5v niin ei tarvitse niin kiinni olla enää heissä. Mut vaikeaa on jotenkin luopua ajatuksesta et mitä jos nää olikin tässä.

Tähän kiertoon aloitin letrot ja huomenna olis vikan pillerin otto. Selkeästi huomaan et väsyttää ihan tolkuttomasti, viime kuussa oli haittana päänsärky. Päätin jättää viime kierrossa pois myös masennuslääkkeet, kun nekin aiheuttaa mulle aika paljon haittavaikutuksia ja jostain luin et pieni riski on myös keskenmenoon vaikka äitipolilla se todettu turvalliseksi. Tän seurauksena mieliala ollu vähän ailahtelevampi ja eilen kun esim ajettiin sairaalan ohi niin itku pääsi autossa kun muistui mieleen keskenmenon tyhjennykset kyseisessä paikassa. Ehkä tää ajan kanssa muuttuu helpommaksi. Pääseepähän kohta taas testailemaan ovista.

Minäkin hyppään tänne 40+ joukkoon mukaan.
Itsellä -14, -17 ja -24 syntyneet pojat ja vielä on haave yhdestä.
Nyt menossa 5+0 ja kovasti päivittäin jännittää onko kaikki hyvin vai ei.
-24 syntynyt on nykyisen miehen kanssa luovutetuilla siittiöillä ja tämä kyytiläinen olisi hänen täys sisar. Miehellä omia biologisia lapsia mutta on näiden nälkeen päätynyt vasektomiaan.
Jänniä aikoja siis eletään, ei auta muukuin päivä kerralla mennä täysin ilman raskaus oireita.

Laitan tännekin tämän, Mä eilen aamusta laittelin cytot ja tuli kaikenlaista tavaraa ulos muutamaan otteeseen, en niitä sen enempää tutkinut, kun tuli aika paljon kerrallaan. Pari Buranaa ja yks panadoli riitti päiväksi. Nyt olo kuin ois juossut eilen jonkun maratonin 😅 jalat ihan sika kipeät 🧐 onneks pari yötä voi vielä olla kotona. Ei muita kipuja enää. Toivottavasti tää oli tässä. Nyt vuoto tasoa menkat tai ehkä jopa vähemmän.

Tervetuloa @Ma84 joukkoon, toivottavasti kaikki menee hyvin!

Ja tsemppiä @Wendaliba 🧡 cytot oli syvältä en yhtään ihmettele, että lääkäri käski huolehtia ettei laita niitä yksin ollessa, vaan että jonkun aikuisen pitää olla lähistöllä sen vuorokauden ajan.. niin mulla käskettiin lauantaille niiden laitto aikoinaan... Enkä saanut ma-pe töissäkäyvänä yhtään sairauslomaa.. jälkiviisaana olisi pitänyt vain ma aamuna soittaa ja pyytää pari päivää tai koko viikko.. vuoti ja olin kipeä koko viikon ja siihen päälle henkinen puoli 🤷🏻‍♀️ toivottavasti pääset helpommalla 🙏🏻

Uuteen nousuun, kivut saapuivat eilen illalla, vuoto ei vielä ole lisääntynyt. Jopa väheni.. eiköhän tänään hanat aukeaa.. nousin ylös ottamaan särkylääkettä kun mies lähti töihin.. 🙈
Mutta onneksi mieliala on nyt parempi, miksi senkin pitää käydä 1-2 päivää niin alhaalla aina 😒
Kierto oli kait nyt sitten 26 päivää... Ärsyttää tämäkin kun kp1 on kerta vasta ensimmäinen kunnon vuotopäivä... Eikä tätä tiputtelua lasketa.. niin yritän tässä nyt odotella että onko tää kp1 vai huominen... 🙈 Tietäisi sitten milloin aloitan letrozolien ottamisen, sen jälkeen pidän niistä 1-2 kiertoa taukoa... Vaikka mitäpä se tässäkään odottelu ja miettimisen auttaa.. se on sitten kun on... 🤷🏻‍♀️

Tiedä sitten miten puhdin hormonal support vaikuttaa yhdessä letrozolien kanssa vai vaikuttaako mitään.. 😅 ehkä pitää jättää ne nyt letrozolien ajaksi ainakin pois... 🙈

Kehon nestetasapainoa olen nyt ainakin saanut parannettua kun rupesin noudattamaan hypermobiilinkehon ohjeita aiheeseen 🙏🏻 turvotus on laskenut ja pysynyt ainakin vielä tähän aamuun asti vähempänä nyt menneet 2 viikkoa, joten jotain positiivista tähän lopuksi.. 😅

@Freyja86 kait se periaatteessa on samanlaista luopumisen tuskaa oli tilanne millainen vain, vaikka lapsia onkin saanut. 🤔 Toki siinä auttaa tuo että voi olla kiitollinen olemassa olevista. 💚 Meillä sitä ei ole.. yritän olla kiitollinen tästä pitkästä parisuhteesta ja siitä että saadaan olla kummeina ja tätinä sekä setänä.. vaikkei se sama asia olekaan.. mutta hyviä asioita elämässä eikä itsestään selviä nekään 🤔

Täällä kierto piteni usealla päivällä terojen ansiosta, mutta semmoinen ärsyttävä tuhrutteluvuoto on alkanut. Eiköhän kunnon vuotokin kohta. Testi näyttää negaa. Mieli löi maahan kyllä kunnolla. Kai sitä ihan pienesti aina toivoo, että tärppi kävisi vaikka järki sanoo, että kaikenmaailman oireet johtuu teroista kierron loppuvaiheessa, enkä alunalkaen kasannut kamalasti semmoisia odotuksia tähän eka tero-kiertoon. Mutta.. niin vain.. löydän itseni pettymyksen kuristavasta tunteesta.

Positiivista on, että nyt voi taas hetken olla ilman mitään jännityksiä tai tikutteluja, keskittyä viikonlopun koirajuttuihin. Toivon, että kunnon vuoto alkaisi parin päivän sisään, niin se ehtisi rauhoittua jo tässä viikon aikana. Sitä nyt toki mietin, että mitäs sitten kun jäljellä olevat terot loppuu. Ilmeisesti vaatii uuden käynnin lääkärillä mikäli haluaa reseptille jatkoa.. ja pitääkö tuossa välillä pitää taukoa...?

@Sandra84 ❤️

Tervetuloa mukaan uudet☺️

Täällä myös jouduttiin kokemaan varhainen keskenmeno. Ja sen takia olen pysynyt poissa, miten koville se ottaakin kun kerkes jo innostua että kyllä tässä vielä saadaankin pieni. Oma mieli kamppailee todella kovasti edelleen sen suhteen että vieläkö yrittää vai ei? Saispa ajatukset vaan jonnekkin muualle.

No tämä kierto ainakin nyt yritetään mutta tuskin tärppää heti uudelleen, varsinkin kun tuntuu että keho on ihan sekaisin.

@Iltatähtikö Vähän samojen aatosten kanssa painitaan, tai ollaan painittu jo muutama vuosi. Periaatteessa näinkin on ihan superhyvä ja ihanaa kun on aikaa tehdä kahdestaan aivan mitä lystää ja lapsetkin on jo isoja, mutta ei se yksi pikkuinenkaan haittaisi… aina kun olen tullut raskaaksi ollaan oltu siitä äärettömän onnellisia. Riippuen kuukautiskierron vaiheesta mieli pallottelee noiden kahden skenaarion välillä; ennen kuukautisia kaikki kuormittaa ja ajattelen että en nyt mitään vauvaa todellakaan tässä jaksaisi, ja sitten viikko siitä eteenpäin se onkin taas aivan kertakaikkisen paras idea. Nyt tämän viimeisimmän keskenmenon jälkeen tuntuu ettei mitään menetettävääkään ole, kaikki pahin on jo koettu ja vieläpä moneen kertaan. Ainoa miten meidät voi tässä vaiheessa yllättää on se että kaikki meniskin hyvin. Joten ollaan edelleen avoimia yllätyksille vaikka tässä alkaakin elämän realiteetit tulla pikkuhiljaa vastaan. Ovulaatiotestejä kuitenkin ostin ja rautaa, ubikinolia ja tietty raskausvitamiineja olen syönyt jo hyvän tovin. Tuskinpa niistä haittaakaan on… ainakin tuo vajaan kuukauden pyöräreissu vain reilu viikko keskenmenon jälkeen sujui yllättävän leppoisasti. Ihmiskeho on ihmeellinen.

Olen niin pahoillani kaikkien teidän palstalla olevien puolesta, joille elämä on näyttänyt nurjan puolensa. Älkää menettäkö toivoa 🙏 Täällä on melkein kaksi vuotta yritystä takana esikoisen jälkeen. Elämä yllättää positiivisesti, ihan luomuna sai tämä raskaus alkunsa 🥹.

Liitteet

• BEF9ACE9-19FD-4E54-9AF3-2AF91E84D005.jpeg
    BEF9ACE9-19FD-4E54-9AF3-2AF91E84D005.jpeg
    2.1 MB · Katsottu: 53
@Vapaalaskija Huikeeta! Pidän peukkuja ja sormet ja varpaat ristissä!

Mulla nyt hcg 7, eli tippunut huolella viime viikon arvoista (yli 900) ja kohtu oli tyhjä. Nyt sit vaan kuulemma kannattaa jatkaa yritystä lääkäri suositteli ja sit tässä samalla pudotan painoa, jos paino suostuu liikahtamaan alaspäin. Otin fitfarmin 28 päivän haasteen tosiaan, joka alkaa 13.7. 🤭 Jos siitä sais jotain intoo tähän 🙏🏻

Olen niin pahoillani kaikkien teidän palstalla olevien puolesta, joille elämä on näyttänyt nurjan puolensa. Älkää menettäkö toivoa 🙏 Täällä on melkein kaksi vuotta yritystä takana esikoisen jälkeen. Elämä yllättää positiivisesti, ihan luomuna sai tämä raskaus alkunsa 🥹.
Wau onnea paljon! Eikös teillä ehtinyt olla jo hoitokokeilujakin tässä ennen tätä raskautta? Toivotaan kaikki nyt kovasti että pikkuisen saatte syliin asti 🩷

@Sandra84 tsemppiä, toivottavasti paino lähtee laskuun jos sitä kautta raskauskin voisi yllättää 🩷

Wau onnea paljon! Eikös teillä ehtinyt olla jo hoitokokeilujakin tässä ennen tätä raskautta? Toivotaan kaikki nyt kovasti että pikkuisen saatte syliin asti 🩷

@Sandra84 tsemppiä, toivottavasti paino lähtee laskuun jos sitä kautta raskauskin voisi yllättää 🩷
Juu meillä oli 3 tuloksetonta ivf-kierrosta omilla soluilla ja oltiin juuri aloittamassa lahjasoluhoitoja 🥹.

En tiedä onko sattumaa, mutta yli 40v olen tullut kolmesti raskaaksi laihdutuskuurin/ elä terveellisesti -kampanjoinnin jälkeen. Kyse ei ole suuresta painonpudotuksesta, jotain 3-8kg välillä mutta jokatapauksessa. 🙂

@Vapaalaskija Voi että, olipa onnellinen ja iloinen yllätys! 😍 Nyt toivon tosi kovasti, että siellä tyyppi tarraa lujasti ja pysyy matkassa! 🙏

@Sandra84 Sulle myös toivon tosi paljon uutta plussaa lähitulevaisuuden. 🙏

Ja tietenkin kaikille muillekin. Olen käynyt täällä sen verran harvakseltaan, että nyt en pysty kaikille henk.koht. vastaamaan. ❤️

Päivitän nyt omakin tilanteeni tänne, en vissiin sitä tänne keskusteluun vielä päivittänyt.. eli eka siirto ei tuottanut tulosta, vedetään henkeä heinäkuu ja mietitään seuraavia askelia. Ensi viikolla biologin konsultaatio vielä ennen päätösten tekoa.

@Sandra84 ❤️

Tervetuloa mukaan uudet☺️

Täällä myös jouduttiin kokemaan varhainen keskenmeno. Ja sen takia olen pysynyt poissa, miten koville se ottaakin kun kerkes jo innostua että kyllä tässä vielä saadaankin pieni. Oma mieli kamppailee todella kovasti edelleen sen suhteen että vieläkö yrittää vai ei? Saispa ajatukset vaan jonnekkin muualle.

No tämä kierto ainakin nyt yritetään mutta tuskin tärppää heti uudelleen, varsinkin kun tuntuu että keho on ihan sekaisin.

Todella samoja mietteitä ❤️ Yrittääkö vai ei... Ja mieli on näköjään ailahteleva. Jouduin käydä vauvan vaate osastolla, niin alkoikin itkettää ja tulla ikävä pikkuista, jota ei tulekaan 😢 Oli pakko mennä sieltä pois😔 Mieluiten olisin vaa itkenyt ikävää. Aina ikövä iskee kun sitä vähiten voi ottaa vastaan 💔 Olin jo jonkinlaisessa tasapainossa, että päivä kerrallaan, mutta tämä nosti ikävän pintaan. Voimia sullekin ja päätöksentekoon selkeyttä❤️🌈

Meillä ollaan vaan tulee jos on tullakseen. Tein kyllä testin tänään vaikka ei se näkyis jos jotain oiskin kiinnittymässä. Mutta on nii levoton olo, kun ei voi kun odottaa

Takaisin