40+ kuumeilevat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miimali
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Uussuurperhe Musta tuntuu ettei tuossa 42v täytettyäni enää oo olemassakaan mitään normaalia kuukautiskiertoa. 😅🫣 Ainoa yhdistävä tekijä niille on että 5pvää ennen kuukautisia alkaa ottamaan _kaikki asiat_ päähän. Plussakierrossa tosin oli aivan seesteinen olo. 😅 Miten ja millon oot mittaillu noita lämpöjä? Yritin muutamana päivänä mitata mutta nehän sahailee ihan miten sattuu jo yhden päivänkin aikana, miten niistä mitään järkevää kaaviota saa aikaan? Useimmat eilen ja toissapäivänä mitatuista oli 36.5-37, mut mittasin vaan kainalosta. Nyt siis meneillään dpo4.

@Uussuurperhe Musta tuntuu ettei tuossa 42v täytettyäni enää oo olemassakaan mitään normaalia kuukautiskiertoa. 😅🫣 Ainoa yhdistävä tekijä niille on että 5pvää ennen kuukautisia alkaa ottamaan _kaikki asiat_ päähän. Plussakierrossa tosin oli aivan seesteinen olo. 😅 Miten ja millon oot mittaillu noita lämpöjä? Yritin muutamana päivänä mitata mutta nehän sahailee ihan miten sattuu jo yhden päivänkin aikana, miten niistä mitään järkevää kaaviota saa aikaan? Useimmat eilen ja toissapäivänä mitatuista oli 36.5-37, mut mittasin vaan kainalosta. Nyt siis meneillään dpo4.
Mittaan lämmön suusta. Se on minusta tarkempi kuin kainalosta.

Perusohje on, että heti herättyä mitataan lämpö. Olen mittaillut aamulämpöjä parisen vuotta, ja kyllä sillä saa haarukoitua ovulaatiota ja kuukautisten alkamista. Nyt kun oli tuo ankara palelu ja lämmön nousu, niin ehdin jo ounastella raskautta, mutta sitten on aamulämmöissä ollut vaihtelua, ja olen mittaillut pitkin päivää... Mutta eiköhän tämä ole sitten vain normaalin vaihtelun rajoissa. Aika isoja eroja on ollut eri päivän aikoina. Ovulaation jälkeinen lämmönnousu oli jo muutama päivä aiemmin ennen tuota voimakasta palelua. Mutta tämä on taas varmaan lähinnä toiveajattelua. Kyllähän minua ennen kuin alettiin yrittää paleli ankarasti loppukierrosta, joten sikäli ei mitään uutta. Tätä ei vain ole ollut nyt pitkiin aikoihin.

Täällä vietetty hiljaista viime kuisen kemiallisen jälkeen. En edes tiennyt miten koville se voikaan ottaa. Toiseen ketjuun kävin laittamassa kuvan tältä aamulta, en uskalla todellakaan innostua mutta käykää kurkkimassa näkyykö siinä jotain. Dpo9 suunnilleen.
Minä olen ollut monta kuukautta pois täältä, kun minäkin sain varhaisen keskenmenon ja se otti aika koville 😢
Sinulle suuren suuret pahoittelut myös keskenmenosta 😢❤️
Missä voin käydä kurkkimassa kuvaasi ?
Sulle toivon paljon sitä plussaa ja onnensäteitä ❤️

Minä olen ollut monta kuukautta pois täältä, kun minäkin sain varhaisen keskenmenon ja se otti aika koville 😢
Sinulle suuren suuret pahoittelut myös keskenmenosta 😢❤️
Missä voin käydä kurkkimassa kuvaasi ?
Sulle toivon paljon sitä plussaa ja onnensäteitä ❤️
Laitoin tuonne plussa vai ei ketjuun. Pahoittelut sinullekkin ja kiitos paljon❤️

Tämän hetken oireina on itsellä siis mahan ja selän nippailu. Raudan maku suussa sekä jatkuva palelu. Viime yönä näin unta jostain sukupuolen paljastus jutuista, se saikin menemään aamusta kauppaan ja haamujen sieltä tuli. Toissapäivänä testasin tyylipuhtaan negan. Vielä en tosiaaan uskalla innostua tuo viime kuun jäljiltä millään tavalla, pikkuhiljaa.

@Sandra84 Olen todella pahoillani 😢❤️
Sinulle niin toivoin sitä onnistumista ja onnea ❤️
Paljon voimia ja onnensäteitä lähetän sinulle/teille ❤️

Omaa napaa: Pahoittelut kaikille, kun vain nyt laitan omaa napaani. Olen pysynyt täältä poissa pitemmän ajan, koska valitettavasti sain varhaisen keskenmenon ja joulukuun vauva jäi saamatta 😢. Tämä otti nyt kovemmalle kuin viimeksi.
Ekat menkat keskenmenon jälkeen tuli 14.6. ja yritystä on ollut ahkerasti.

Tein tänään testin eli nyt kp 26 ja jotain tuossa vissiin taas näkyy 🧐 ?
En todellakaan iloitse vielä….enkä hypi onnesta tmv. Minähän olen ihan hyvin raskautunut tässä vielä iäkkäänäkin, mutta nyt tässä iässä näköjään tulee näitä keskenmenoja, mitä ei nuorempana tullut.
No….huomenna ehkä teen uuden testin ?
Tuon testin tein kyllä aamupissasta, mutta oli ollut rakossa vain tunnin. En ymmärrä, kun olen nyt muutaman päivän ravannut öisin pissalla 😬

Kaikille plussatuulia ja onnensäteitä 🙏❤️
Unelma kp 26

Liitteet

• IMG_5511.jpeg
    IMG_5511.jpeg
    317.1 KB · Katsottu: 14
@Iltatähtikö kyllä siellä näkyy kaksi viivaa! 🥳 Toivottavasti vahvistuu ja pysyy matkassa 🙏🏻

@Unelma 7 hyvältä näyttää testi 😍

Kyllä ne keskenmenot ottaa koville ❤️ jokaisella kestää oman aikansa toipua ❤️

Täällä oviksen metsästys, eilen vielä ihan negaa.. tänään on nippaillut.. jospa se sieltä vkl aikana tulisi... 👌🏻

Muokattu viimeksi:
@Iltatähtikö Lämmin kiitos sinulle ❤️🥰
Mutta en itse halua yhtään iloita vielä, kun pelkään taas, että keskenmeno tulee.
Päivä kerrallaan pelko persiissä mennään 🙈😅

Mää kävin kattomassa sun kuvaasi ja ihan selvästi siinä näkyi kaksi viivaa 👍👍❤️❤️
En uskaltanut vielä sinne onnitella sinua.
Mutta jos tänne sitten jo varovaisesti sinua onnittelen ❤️❤️❤️
Toivottavasti viiva vahvistuu ja saatte vauvan maaliskuussa !!!
Olis kyllä ihanaa päästä yhdessä maaliskuisiin 😊

Tässä "ollako vai eikö olla raskaana" arvailussa hankalaa on se, kun lähes mikä tahansa oire voi olla raskausoire -tai pms oire. Mutta yleensä asia selviää ihan, kun malttaa tästä vielä viikon odottaa. Joko vuoto alkaa, ja jos ei ala, niin on luultavasti raskaana.

Nyt alkoi vähän huippaamaan. Se on ollut minulla yksi raskauden varhaisoire... Toisaalta, olin syönyt aika vähän. Toisaalta ja toisaalta.

Tässä "ollako vai eikö olla raskaana" arvailussa hankalaa on se, kun lähes mikä tahansa oire voi olla raskausoire -tai pms oire. Mutta yleensä asia selviää ihan, kun malttaa tästä vielä viikon odottaa. Joko vuoto alkaa, ja jos ei ala, niin on luultavasti raskaana.

Nyt alkoi vähän huippaamaan. Se on ollut minulla yksi raskauden varhaisoire... Toisaalta, olin syönyt aika vähän. Toisaalta ja toisaalta.
Täällä on peukut pystyssä sinulle, että oireet viittaavat plussaan 👍❤️
Toi on hirveetä, tuo testaamisen odotus.
Minäkin nyt testasin malttamattomana jo 2 päivää ennen kuukautisten oletettua alkamista 🙈😅

En jaksa/ehdi nyt kahlata kuukausien viestejä läpi, niin saanko kysyä, että millainen on historiasi/tilanteesi eli esim. kauanko olette yrittäneet, montako lasta ennestään ?

@Kesäheinä85 Kiitos 😊. Katsotaan taas nyt, että miten käy….tullaanko jälleen rytinällä alas puusta 🙈. Aamusta uusi testi….katsotaan miten käy.

Sulle tsemppiä oviksen metsästykseen ja kun sen kiinni saat, niin miehen kaappaus makkariin ( paat makkarin oven 5 päiväksi lukkoon 👍😅).
Juu….peukkuja ❤️

@Unelma 7 Ollaan reilu 2 vuotta yritetty. Todella monesti on luultavasti ollut kemiallisia, olen saanut raskausoireita -selvempiä kuin nämä tänään mainitsemani!- ja sitten tulee pistävä kipu kuin neulalla pistettäisiin pari kertaa ja vuoto alkaa parin päivän päästä. Vuodenvaihteessa olin raskaana, keskenmeno rv 11+, sikiö oli koon perusteella kuollut rv 10. Sen jo arvasin, kun raskausoireet olivat loppuneet. Jos ei olisi mennyt kesken, niin kohta olisi laskettu aika! Eli olen kyllä vielä "hedelmällinen", mutta hedelmät ovat jo aika viallisia, kun raskaudet eivät jatku. Minulla on useita lapsia, joista nuorin 10v. Uusi suhde, niin ajateltiin kokeilla yhteistä lasta, jos vielä onnistuisi.

Nyt mennään ihan viimeisiä yrityskertoja. Elokuussa tulee kyllä kierukka, jos ei nyt tai seuraavasta kierrosta nappaa. En viitsi nyt lomaa pilata kierukan asennuksella. 😅

@Unelma 7 Ollaan reilu 2 vuotta yritetty. Todella monesti on luultavasti ollut kemiallisia, olen saanut raskausoireita -selvempiä kuin nämä tänään mainitsemani!- ja sitten tulee pistävä kipu kuin neulalla pistettäisiin pari kertaa ja vuoto alkaa parin päivän päästä. Vuodenvaihteessa olin raskaana, keskenmeno rv 11+, sikiö oli koon perusteella kuollut rv 10. Sen jo arvasin, kun raskausoireet olivat loppuneet. Jos ei olisi mennyt kesken, niin kohta olisi laskettu aika! Eli olen kyllä vielä "hedelmällinen", mutta hedelmät ovat jo aika viallisia, kun raskaudet eivät jatku. Minulla on useita lapsia, joista nuorin 10v. Uusi suhde, niin ajateltiin kokeilla yhteistä lasta, jos vielä onnistuisi.

Nyt mennään ihan viimeisiä yrityskertoja. Elokuussa tulee kyllä kierukka, jos ei nyt tai seuraavasta kierrosta nappaa. En viitsi nyt lomaa pilata kierukan asennuksella. 😅
Kiitos, kun kerroit taustaasi 😊
Mulla on vähän sama juttu, että hedelmällinen olen edelleen ja olen muutamia kertoja raskautunut tämän vuoden yrittämisen aikana, mutta raskaus menee kesken jo aikaisessa vaiheessa 😬. Siksi en enään heti iloitsekaan, kun/jos testiin tulee kaksi viivaa. Pelko persiissä heti.
Eli munkin munasolut jo siis vetävät viimeisiään 🙈
Mulla on siis kuusi lasta ennestään….nuorin 15-vuotias. Oli traaginen tilanne ja pojan piti syntyä keskosena. Minun ja vauvan henki oli vaarassa ( päättyi onneksi hyvin )….niin en uskaltanut enään seitsemättä lasta tehdä. Muuta kuin nyt vuosien jälkeen hiipi kauhee vauvakuume 😅

Toivottavasti nyt oireesi ovat niitä raskausoireita ja kaikki menee hyvin ❤️

@Unelma 7 Hyvä pitää toivosta kiinni. ♥️

Täällä mietitään, tehdäänkö uusi siirto vai keräys. Välikuukausi hoidoista meneillään, toki luonnollista yritystä, kun sen aika tulee parin viikon sisällä. 😊

Takaisin