Raskaaksi 2026

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamiksx5
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Samaistun tähän, on jotenkin helpompaa kun sais vaan kerralla testata ne selkeät plussaviivat ja ei tarvis arpoa epätietoisena haamujen kanssa. Yksi kemiallinen ja yksi varhainen keskenmeno on ollut ja se stressi kun ne viivat ei vahvistu/alkaa haalistua 😭. Mä testasin tässä kierrossa jonkun olemattoman haalean viivan noin dpo 10. Sen takia testasin nyt varalta uudestaan dpo 12-13 ja sain haalean plussan.

Tänään viiva oli vahvistunut eli taitaa olla ihan oikea plussa eikä kemiallinen kuten aluksi ajattelin 😮 Että nyt tällä kertaa tuli tääkin kokemus että ihan haalea haamu vahvistui plussaksi. Aiemmista raskauksista on testannut vaan suoraan vahvan plussan.
Tänään siis noin ~dpo 14
Onnea ja tarrasukkia! ❤️😍

Samaistun tähän, on jotenkin helpompaa kun sais vaan kerralla testata ne selkeät plussaviivat ja ei tarvis arpoa epätietoisena haamujen kanssa. Yksi kemiallinen ja yksi varhainen keskenmeno on ollut ja se stressi kun ne viivat ei vahvistu/alkaa haalistua 😭. Mä testasin tässä kierrossa jonkun olemattoman haalean viivan noin dpo 10. Sen takia testasin nyt varalta uudestaan dpo 12-13 ja sain haalean plussan.

Tänään viiva oli vahvistunut eli taitaa olla ihan oikea plussa eikä kemiallinen kuten aluksi ajattelin 😮 Että nyt tällä kertaa tuli tääkin kokemus että ihan haalea haamu vahvistui plussaksi. Aiemmista raskauksista on testannut vaan suoraan vahvan plussan.
Tänään siis noin ~dpo 14
Paljon onnea ja tiukat tarrasukat matkaan 😍😍

@lovechild Onnea plussasta! 😍

Täällä alkoi nyt vihdoin ekat kuukautiset hormonaalisen ehkäisyn jätön jälkeen. En ole varmaan ikinä ollut kuukautisista näin innoissani :tears:

Ei ihan päästä juhannustaikoja kokeilemaan, jos se ovulaatio siis taas tapahtuu (luulisin kyllä, oireet oli jo "edellisen kierron" aikana sen oloiset), mutta kohta kohta. Hui! Lääkärikin näytti tosiaan vihreää valoa, jos en sitä vielä muistanut mainita. 🥰

Tänään siis noin ~dpo 14
Onnea ja tarrasukkia! 😍

Täällä on menossa nyt niin hurjat plussa-aallot, että parasta yrittää itsekin hypätä kyytiin pelkän sivusta seuraamisen sijaan. 🤩 Onnea ja ihanaa odotusaikaa kaikille plussanneille! 😊
Ja sympatiatsemppejä niille, jotka vielä joutuu odottaa omaa vuoroaan.

Eli hei! Täällä minä 37, mieheni 42. Jätettiin ehkäisy pois joulukuussa -24, ja jo maaliskuun kierrosta plussasin. Aika helpolla siis, kun ajoitukset oli vähän sinne päin perustuen vain ovulaatiolaskuriin ja limoihin -muita ovisoireita minulla ei ole.

Kesäkuussa tuli keskenmeno 13+3, kun vain muutama päivä aiemmin ultrassa oli kaikki ollut erinomaisesti. Ison, pahasti kohtuontelossa sijaitsevan myoman vuoksi jouduttiin olla raskautumiskiellossa vuoden loppuun saakka, kun kasvainta tutkittiin ja ympäri Suomen pähkäiltiin, mitä sen kanssa tehtäisiin. Tapaus oli kuulemma tosi hankala, mutta ainutlaatuisuudessaan lääketieteellisesti erittäin mielenkiintoinen. No, lopulta ei tehtykään mitään, kun vähän sellaisessa "just in case -ennen kuin ruvetaan leikkaamaan" -tähystyksessä selvisi, ettei se sittenkään sijainnut niin hankalassa paikkaa kohtua kuin mitä kaikki kuvaukset antoi ymmärtää, vaan edellytykset raskaudelle oli hyvät.

Tammikuussa päästiin siis aloittamaan yritystä uudelleen, mutta tuloksetonta on ollut tähän asti. Alussa toki kesti kierron uudelleen käynnistymisessä kuukausi, sillä olin syksyllä joutunut syömään 4kk ajan kierron ja myoman kasvun pysäyttävää lääkettä. Siitä lähtien, kun helmikuussa menkat jälleen palasivat, ne on olleet aika erilaiset entiseen verrattuna: tiputtelua muutama päivä ennen kunnon vuodon alkua, huomattavasti niukempi vuoto entisen todella runsaan sijaan, ja se runsain vaihe kestää enää vain 1-2 päivää. Menkkakipujakaan ei enää ole. Kaikki nämä (tiputtelua lukuun ottamatta) ihan positiivisia muutoksia, mutta väkisinkin alkaa miettiä, onko jotain perustavanlaatuista pielessä, minkä vuoksi raskautuminenkaan ei enää onnistu.

Nyt mennään dpo1 ja tallettelut oli -1 ja -5. Oon tikutellut ovista nyt neljässä vai viidessä kierrossa. Tässä kierrossa hämmästytti se, että lämmöt oli 36,6 jo parina aamuna ennen ovisplussaa, kun tavallisesti ne nousee tollasiin lukemiin vasta oviksen jälkeen. Tänään en mitannut lämpöä, kun reissun päällä unohdin koko homman. Olisi ollut mielenkiintoista nähdä, ovatko lukemat nyt nousseet vielä tuosta vai mikä juttu. Vai onko mahdollista, että ovulaatio on tapahtunut jo tuolloin pari päivää ennen plussaa?

Nyt mennään dpo1 ja tallettelut oli -1 ja -5. Oon tikutellut ovista nyt neljässä vai viidessä kierrossa. Tässä kierrossa hämmästytti se, että lämmöt oli 36,6 jo parina aamuna ennen ovisplussaa, kun tavallisesti ne nousee tollasiin lukemiin vasta oviksen jälkeen. Tänään en mitannut lämpöä, kun reissun päällä unohdin koko homman. Olisi ollut mielenkiintoista nähdä, ovatko lukemat nyt nousseet vielä tuosta vai mikä juttu. Vai onko mahdollista, että ovulaatio on tapahtunut jo tuolloin pari päivää ennen plussaa?
Tervetuloa joukkoon ja nopea vastaus: ei ole mahdollista, että ovulaatio olisi tapahtunut ennen plussaa.

Ovulaatiotestit (virtsatestit) mittaavat LH hormonia virtsasta, jonka raju nousu aiheuttaa vasta ovulaation. Sit jos ovulaatio onnistuu niin progesteroni estää muiden munasolujen irtoamisen samassa kierrossa.

Jos käytät sylkiovulaatiotestiä, joka perustuu estrogeenin kohoamiseen kehossa ja tapahtuu ennen LH nousua, niin se testi voi näyttää herkemmin mitä sattuu kun sylki on tosi herkkä kaikelle.

Ja sit se kaikkein epätodennäköisin vaihtoehto eli virtsa ovulaatiotesti näyttää väärään aikaan plussaa koska olet jo raskaana. Eli edellisessä kierrossa nappasi jo ja nyt et ole ovuloimassa vaan testi reagoi hCGhen LHn sijaan.

Itse tässä tilanteessa epäilisin että sää, loman alku tai vastaava saanut kehon käymään vähän lämpöisemmillä kierroksilla eikä niin että olisit saanut kaksi LH piikkiä tässä kierrossa 😁

Tervetuloa joukkoon ja nopea vastaus: ei ole mahdollista, että ovulaatio olisi tapahtunut ennen plussaa.

Ovulaatiotestit (virtsatestit) mittaavat LH hormonia virtsasta, jonka raju nousu aiheuttaa vasta ovulaation. Sit jos ovulaatio onnistuu niin progesteroni estää muiden munasolujen irtoamisen samassa kierrossa.

Jos käytät sylkiovulaatiotestiä, joka perustuu estrogeenin kohoamiseen kehossa ja tapahtuu ennen LH nousua, niin se testi voi näyttää herkemmin mitä sattuu kun sylki on tosi herkkä kaikelle.

Ja sit se kaikkein epätodennäköisin vaihtoehto eli virtsa ovulaatiotesti näyttää väärään aikaan plussaa koska olet jo raskaana. Eli edellisessä kierrossa nappasi jo ja nyt et ole ovuloimassa vaan testi reagoi hCGhen LHn sijaan.

Itse tässä tilanteessa epäilisin että sää, loman alku tai vastaava saanut kehon käymään vähän lämpöisemmillä kierroksilla eikä niin että olisit saanut kaksi LH piikkiä tässä kierrossa 😁
Kiitos nopeasta vastauksesta. 😊 Pregcheckin virtsatestejä olen käyttänyt. Kesälomalla olen ollut jo kaksi viikkoa ja sitä myöten yöunet on pidentyneet mukavasti molemmista päistä. Jospa se ja ihana stressittömyys on nostanut lämpöjä.

Hei vaan taas!
päivitystä täältä sen verran, että vuoto ylty sit yöllä ihan kunnolla ja tänään meinais näyttää jo hiipumaan päin. En tiedä miks ihmees mun kuukautisten kesto on yhtäkkiä muuttunu näin radikaalisti. Ennen vuodin verta 7-10päivää ja nykyään 2-4päivää. Tää mukamas pitäis olla ihan normaalin rajoissa, mut kuullostaa vaan tosi lyhyeltä ajalta🤔

Tein vielä ”varmistus” testin:
IMG_5685.jpeg

No mutta jatkan tällä linjalla, että en vaan ajattele asiaa ja teen testiä vasta ku huomaan jo kuukautisten olevan myöhässä. Vaikka eihän ne montaa päivää ehtiny olee myöhäs, mut oli kuitenki. Oli jotenki niin paljon vapauttavampaa olla ajattelematta raskautta ja raskautumista, vaikka lapsi onki suurin haave ja erittäin toivottu. Ehkä nää stressitasotki lähtee tästä laskuun ku pitää asian vähän enemmän taka-alalla😊

Palaillaan taas 👋🏼🫶🏼

Onnea ja tarrasukkia @lovechild !

@Toiveikas odottelija mulla taas aina ollut melko niukat ja lyhyet menkat, joten toi 7-10 kuulostaa epänormaalilta ja todella infernaaliselta :tears: eli kaitpa se riippuu et mihin on itse tottunut. Onneks säkin pääsit nauttimaan lyhyemmästä vuodosta!

Omaa napaa sen verran, että yk2 kierähti käyntiin, vuoto alkoikin yllätyksellisesti jo tänään, vaikka huomiselle tai ylihuomiselle sitä odotin. Noh, pääseepä aikaisemmin taas odottelemaan ovista!
Aloitin pari päivää sitten ubikinonin, ja donaferty saapuu todennäköisesti huomenna postissa. Näin 27 (kohta 38) vuotiaana haluan ottaa heti kaikki munasolujen laatua parantavat käyttöön. Tai siis heti, kun näin ettei ensimmäinen kierto ollut se maaginen kierto :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Yritän myös kovasti päästä taas yltymään päässeestä coca cola koukusta irti, samoin oon jo kieltänyt itseltäni irtokarkit, kun niiden kanssa menee aina överiksi. Ei se mitään et herkuttelen, mut ku meinaa mennä taas siihen pisteeseen, et sokeri korvaa aterioita.. se ei oo hyvä imetykselle, eikä varsinaisesti raskautumisyrityksellekään :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Onneksi raskaana ollessa viimeksi kokis alkoi maistumaan ihan raudalta ja tosi omituiselta, joten oli helppo jättää se melkein koko raskauden ajaksi juomatta.

Onnea ja tarrasukkia @lovechild !

@Toiveikas odottelija mulla taas aina ollut melko niukat ja lyhyet menkat, joten toi 7-10 kuulostaa epänormaalilta ja todella infernaaliselta :tears: eli kaitpa se riippuu et mihin on itse tottunut. Onneks säkin pääsit nauttimaan lyhyemmästä vuodosta!

Omaa napaa sen verran, että yk2 kierähti käyntiin, vuoto alkoikin yllätyksellisesti jo tänään, vaikka huomiselle tai ylihuomiselle sitä odotin. Noh, pääseepä aikaisemmin taas odottelemaan ovista!
Aloitin pari päivää sitten ubikinonin, ja donaferty saapuu todennäköisesti huomenna postissa. Näin 27 (kohta 38) vuotiaana haluan ottaa heti kaikki munasolujen laatua parantavat käyttöön. Tai siis heti, kun näin ettei ensimmäinen kierto ollut se maaginen kierto :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Yritän myös kovasti päästä taas yltymään päässeestä coca cola koukusta irti, samoin oon jo kieltänyt itseltäni irtokarkit, kun niiden kanssa menee aina överiksi. Ei se mitään et herkuttelen, mut ku meinaa mennä taas siihen pisteeseen, et sokeri korvaa aterioita.. se ei oo hyvä imetykselle, eikä varsinaisesti raskautumisyrityksellekään :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Onneksi raskaana ollessa viimeksi kokis alkoi maistumaan ihan raudalta ja tosi omituiselta, joten oli helppo jättää se melkein koko raskauden ajaksi juomatta.
Kiitos 🩷 huh mä en oo siis ainoa kellä on coca cola riippuvuus 🙈 Tsemppiä sinne! Mulla oli siis aika paha se myös, nyt en oo pariin kk ostanut. Muutenkin myös noi karkit yms sokerit on itselle paha houkutus varsinkin tiettyyn aikaan kuusta..

@Aurinko88 Kuulostaapa kätevältä tuo, että raskauden aikana "kielletyt aineet" (tai ainakin sulla se kokis) alkais maistua pahalta - toivottavasti seuraavallakin kerralla käy niin! :Smiling Face With Smiling Eyes:

Täällä menee myös kokista vähän turhan reippaita määriä. Tosin näin diabeetikkona en niitä sokerillisia juo, joten lähinnä kofeiinin kannalta se on aika ongelma. Yhdistetään siihen vielä lähes päivittäinen energiajuoma ja kahvin litkiminen... :No Evil Monkey: Jos - tai toivottavasti kun - raskaudun, tulee tuo kofeiinin jättäminen olemaan aikamoinen haaste.

Energiajuomia kuitenkin hieman puolustaakseni, niillä on turhan paha "maine" kahvin rinnalla. En missään nimessä väitä, että ne ovat mitään terveellisiä juotavia, mutta ihan puhtaasti kofeiinimääriä katsottaessa osa energiajuomista on jopa kahvikuppia parempi valinta. Kun puhutaan että kahvikupissa on n. 60-100 mg kofeiinia, puhutaan kuitenkin niistä pienemmistä kupposista joita harva tuskin enää käyttää kuin ehkä juhlissa tms. Jos juo vaikka muumimukillisen kahvia (saatikka jos käyttää niitä vielä isompia 3 desin mukeja), tulee helposti enemmän kofeiinia kuin vaikka yhdestä red bullista (siinä on n. 80 mg).

No, vaikka raskaana "saakin" vähän nauttia kofeiinia, aion kyllä yrittää olla mahdollisimman paljon ilman. Puhdistamolta tuli hiljattain uusi energiajuomamaku, jossa on "vain" 100 mg kofeiinia, ja se sisältää elektrolyyttejäkin. Sitä ajattelin itselleni sitten satunaisesti sallia. Kirsikkana kakun päällä, se maistuu muumilimsalta. :tears:

Nyt olen jo alkanut totutella kofeiinittomaan pikakahviin, ja kofeiinittomaan pepsimaxiin. Ajatuksena, että jos nyt jo ennen raskautta saan vähennettyä, on siitä sitten helpompi irtaantua kokonaan. :Smiling Face With Smiling Eyes:

Oho, tulipa kofeiinimonologi. Sanotaanko että olen tätä aika paljon pohtinut viime aikoina, nyt kun vihdoin yritämme raskautta.

Energiajuomia kuitenkin hieman puolustaakseni, niillä on turhan paha "maine" kahvin rinnalla. En missään nimessä väitä, että ne ovat mitään terveellisiä juotavia, mutta ihan puhtaasti kofeiinimääriä katsottaessa osa energiajuomista on jopa kahvikuppia parempi valinta. Kun puhutaan että kahvikupissa on n. 60-100 mg kofeiinia, puhutaan kuitenkin niistä pienemmistä kupposista joita harva tuskin enää käyttää kuin ehkä juhlissa tms. Jos juo vaikka muumimukillisen kahvia (saatikka jos käyttää niitä vielä isompia 3 desin mukeja), tulee helposti enemmän kofeiinia kuin vaikka yhdestä red bullista (siinä on n. 80 mg).
Mjep,

Yks ero on siinä, että kahvia myydään kuivatuotteena, jolloin siihen ei tarvi lain puolesta lätkäistä raskaus varoitusta. Tai näin oon ymmärtänyt.

Energiajuomissa en oo niinkään huolissani kofeiinin määrästä, suomalaiset lipittää kahvia kuin limpparia niin se pelko että "energiajuomat maistuu liian karkilta niin nuoriso saa liikaa kofeiinia" ei suomalaisessa kulttuurissa ehkä oikein päde 😅 itse en ainakaan onnistu luistamaan mummini tapaamisesta ilman kahvikuppia vaikken juo lainkaan kahvia yleensä.

Enemmän oon huolissani vitaminoiduista ja makeutusaineistetuista energiajuomista suurissa määrin käytettynä. Jos valitsee sellaisen energiajuoman, mikä on "yksinkertaisempaa" niin en näe energiajuomia yhtään sen pahempana kuin kahvin juomista. Ja niissä voi tosiaan olla elektrolyyttejä, jotka on kivoja.

Omalta osaltani se kola onneksi on ongelma vain sokerin vuoksi, kofeiinia en tarvitse ollenkaan. En juo kahvia tai energiajuomia ollenkaan, teetä menee kuppi tai kaksi päivässä, mutta ihan ongelmitta voin vaihtaa sen vaikka mehulasilliseen. Tai tarvittaessa vesilasilliseen. Enkä ole huomannut mitään oireita tai himoja jos jää välistä. Voi kun sokerinkin kanssa olisi niin helppoa! :Grinning Face With Smiling Eyes:

Mut tosiaan raskaana ollessa pyrin siihen, et maks yks kuppi teetä päivässä ja jos on ihan pakko joskus se kola saada, niin maks yks 0,33l annos päivässä, ja mieluusti tee pois niinä päivinä. Kyllähän ne kummatkin vois huoletta juoda vaikka joka päivä jos kattoo turvallisen kofeiinimäärän päivärajaa, mutta kun tiedetään et kofeiini aiheuttaa ongelmia, niin miten se on saatu määritettyä et just 200 on se turvallinen raja? Entäpäs jos sitä pienemmillä määrillä ei vain ole helppoa todistaa et syypää on just kofeiini? Nää pohdinnat on mun omaa "vainoharhaisuutta", joten kun on helppo olla ilman kofeiinia niin pyrin mahdollisimman pitkälle olemaan kokonaan ilman.

Raskaana ollessahan ei suositella kättämään energiajuomia ollenkaan. Niissä olisin kofeiinin lisäksi varovainen myös just mainittujen makeutusaineiden osalta (osa on kiellettyjen listalla raskaana ollessa), sekä juomasta riippuen myös muiden ainesosien kuten tauriinin, guaranan tai joidenkin yrittiseosten osalta. Niistä ei oo tarpeeksi tutkimustuloksia raskauden ajalta, että vois sanoa olevan turvallista sikiön kannalta. Jos kokee tarvitsevansa energiajuomaa raskauden aikana, niin kannattaa just ettiä mahollisimman "puhdas" ja vähäkofeiininen, niinku @Tuutikintytär sanoitkin jo etsineesi vaihtoehtoisen version :Smiling Face With Smiling Eyes:

Nää on sit vaan mun henkilökohtaisia pohdintoja aiheesta, en todellakaan tuomitse muita, jotka tekee omat ja mahdollisesti erilaiset päätöksensä omasta käytöstään. Ei ole tarkoitus loukata ketään, kyllähän täällä todennäköisesti kaikki on omaa käyttöään pohdiskelleet ja miettineet itselleen ne sopivimmat tavat käyttää raskaudenkin aikana :Smiling Face With Smiling Eyes:

@Aurinko88 Sokerikoukku on kyllä katala ja vaikea päästä eroon. Kofeiinin kanssa ajattelen, että se on jotenkin fyysisempi mieliteko (tuntuu ettei päivä käynnisty, voi tulla ihan vieroitusoireitakin) josta voi säntillisesti itsensä opettaa ulos, mutta sokerin kanssa on vaikeampi taistella sitä mielitekoa vastaan (ainakin minulla näin). Onneksi olen siis päässyt sokerikoukusta, kun tosiaan sokerilla makeutetut juomat ja karkit on listan lopussa mitä diabeetikon tulisi nauttia. :No Evil Monkey:

Ja niinpä, olen kanssa ihmetellyt tuota 200 mg rajaa - se tuntuu jotenkin korkealta, vaikka toki "keskivertosuomalainen" varmasti sen ylittääkin heittämällä.

Kuten kirjoitinkin aiemmin, en ole sitä mieltä että energiajuomat olisivat mitään terveysjuomia. Niissä kun on tosiaan sitten kofeiinin lisäksi kaikenlaista muuta haitallista, jota olisi hyvä välttää raskauden ja imetyksen aikana (eikä niitä ihminen muutenkaan tarvitsisi). Ja pitkäaikaistutkimukset niiden käytön vaikutuksesta taitavat ylipäätään edelleen uupua? Olen kuitenkin ymmärtänyt, että kofeiini on se pääsyy miksi niihin on lätkäisty suositus.
Makeutusaineista en voi itse täysin luopua, ellen mene sitten vesilinjalla raskautta läpi. :No Evil Monkey: Vähässä ovat juomat, joissa ei olis joko luontaisesti sokeria (tai jopa lisättyä) tai makeutusaineita, ja nestemäisenä se vaikuttaa verensokeriin niin tehokkaasti ettei pistetty insuliini ehdi auttaa. Mielenrauhan ja pienen nautinnon nimissä aion kyllä siksi raskaanakin juoda makeutettuja limsoja/mehuja, tosin huomattavasti maltillisemmin kuin nyt - ja lähden siitä, että niitä energiajuomia ei tulisi sitten lipitettyä, mutta en aio olla tämän suhteen liian ankarakaan itselleni. Katsotaan, ties mitä mielitekoja ja ällötyksiä sitä sitten raskaana ollessa ilmenee. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Mä en @Syyskukka yhtään ihmettelisi, vaikka en tosiaan oo viimeaikaiseen tutkimustietoon perehtynytkään. Kiitos, ehkäpä joku päivä jaksan tutkia lisää, ja saan lisää motivaatiota tuon kolan täydelliseen jättämiseen :Grinning Face With Smiling Eyes:

@Tuutikintytär makeutusaineista kaikki ei oo kiellettyjen listalla raskaana ollessa, pikainen googletus kertoo et vain syklamaattia (E952) ja sakariinia (E954) tulis välttää kokonaan käyttämästä. Aspartaamia (E951), asesulfaami K:ta (E950) ja sukraloosia (E955) voisi käyttää kohtuullisesti. Mut ton aspartaaminhan WHO on nykyään luokitellut "mahdollisesti syöpää aiheuttavaksi aineeksi", niin kuinkahan turvallista se nyt sit sikiölle on :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Nää on kyl hankalia, kaikkea on kaikkialla, joka toinen aine aiheuttaa syöpää, ja vähintään joka kolmatta ei sais raskaana ollessa syödä, mitähän sitä sitte raskauden aikana suuhunsa pistää :tears:

Mä tuli nyt vain omanapailemaan tähän väliin sen verran, että mä olen henkisesti täysin rikki tällä hetkellä, koska mun mies on niin epätasapainoinen tän asian suhteen. Ever since maaliskuisen keskenmenon jälkeen hän on ollut vauvaa vastaan vuoristoratamallilla. Mun pää ei enää kestä, et hän on mukana haluamassa lasta ja sit taas ei. Just muutama päivä sitten peitto heilui, kun mun menkat mennyt ohi ja sit tänään oltiin jo alkamassa, kun hän yhtäkkii löi stopin pöytään ja siis ihan täyskäännös asialle jälleen eikä hän haluakaan lasta. Tän vuoristoratailun vuoksi oon ollut tosi hiljainen täällä keskenmenon jälkeen, kun en oikein pysty edes kunnolla haaveilla itse, kun mies niin epätasapainoinen. Hänellä on nyt ihan hirveä fiksaatio iästään. Hänen mielestään hän on nyt jo vanha isä (38v) ja hän ei halua olla vanha isä. Ymmärrän kyllä sen, en itsekään (tällä hetkellä) haluaisi raskautua yli nelikymppisenä, mut nyt oonkin ”vasta” 34v. Tää on nyt siis todella musertavaa mulle. Mun sydän ei oo valmis. Palanen tulee aina uupumaan, jos en yhtä lasta vielä saa. Mua harmittaa, et mun miehel on niin iso fiksaatio iästään. Miksei voisi keskittyä muihin asioihin kuten elintapoihinsa ja aktiivisuuteensa lasten kanssa. Nehän ne tärkeitä on eikä ikä.
Mut siis tää asia masentaa mua niin paljon. Mä en jaksa olla enää sekuntiakaan töissä tällä masennuslevelillä. Miks se raskaus meni kesken 😭💔 ja miks ei ole onnistunut muulloin. Meidän keopat onnistunu siinä kuitenkin kolmesti aiemmin loppuun asti ja paljon nopeammalla aikataululla. Viime vuoden heinäkuusta kuitenkin yritetty neljättä. Lähtispä mun mies johkin reissuun kolmeks viikkoo, ettei tarttis nähä. Tuntuu, et hän vie multa mun tarkotuksen pois.

Mut jos tää nyt jää tähän niin ei mulla tule olemaan enää asiaa tänne palstalle. Tsemppiä kaikille 🤞❤️

Mä tuli nyt vain omanapailemaan tähän väliin sen verran, että mä olen henkisesti täysin rikki tällä hetkellä, koska mun mies on niin epätasapainoinen tän asian suhteen. Ever since maaliskuisen keskenmenon jälkeen hän on ollut vauvaa vastaan vuoristoratamallilla. Mun pää ei enää kestä, et hän on mukana haluamassa lasta ja sit taas ei. Just muutama päivä sitten peitto heilui, kun mun menkat mennyt ohi ja sit tänään oltiin jo alkamassa, kun hän yhtäkkii löi stopin pöytään ja siis ihan täyskäännös asialle jälleen eikä hän haluakaan lasta. Tän vuoristoratailun vuoksi oon ollut tosi hiljainen täällä keskenmenon jälkeen, kun en oikein pysty edes kunnolla haaveilla itse, kun mies niin epätasapainoinen. Hänellä on nyt ihan hirveä fiksaatio iästään. Hänen mielestään hän on nyt jo vanha isä (38v) ja hän ei halua olla vanha isä. Ymmärrän kyllä sen, en itsekään (tällä hetkellä) haluaisi raskautua yli nelikymppisenä, mut nyt oonkin ”vasta” 34v. Tää on nyt siis todella musertavaa mulle. Mun sydän ei oo valmis. Palanen tulee aina uupumaan, jos en yhtä lasta vielä saa. Mua harmittaa, et mun miehel on niin iso fiksaatio iästään. Miksei voisi keskittyä muihin asioihin kuten elintapoihinsa ja aktiivisuuteensa lasten kanssa. Nehän ne tärkeitä on eikä ikä.
Mut siis tää asia masentaa mua niin paljon. Mä en jaksa olla enää sekuntiakaan töissä tällä masennuslevelillä. Miks se raskaus meni kesken 😭💔 ja miks ei ole onnistunut muulloin. Meidän keopat onnistunu siinä kuitenkin kolmesti aiemmin loppuun asti ja paljon nopeammalla aikataululla. Viime vuoden heinäkuusta kuitenkin yritetty neljättä. Lähtispä mun mies johkin reissuun kolmeks viikkoo, ettei tarttis nähä. Tuntuu, et hän vie multa mun tarkotuksen pois.

Mut jos tää nyt jää tähän niin ei mulla tule olemaan enää asiaa tänne palstalle. Tsemppiä kaikille 🤞❤️

Mä ymmärrän sun ajatuksia ❤️ meillä vähän samaa vuoristorataa… en oo vielä avannut suutani miehelle viime viikon keskustelun jälkeen, joka jäi kesken ja siihen tunnelmaan etten tiedä haluaako mies ollenkaan nyt yrittää vai ei. Pitäis ottaa puheeksi, oon nyt kaks päivää yrittänyt mutten löydä sanoja. Oon keskittynyt nyt omaan painonpudotusprojektiini sen sijaan, kun se nyt oli hänelle myös yksi huolenaihe 😩

Mä en oikein tiedä mitä ajatella jos yritys ei nyt sit ikinä ala ja hän ei halua lisää lapsia. Toisaalta välillä huomaan miettiväni että yhden kanssa on helppoa. Sit toisaalta mietin myös että todennäköisesti sitä toista ei katuisi, niinkuin ei ekaakaan vaikka elämä lapsettomana oli helpompaa. Ja haluaisin antaa lapselleni sisaruksen, vaikka näin ainoana lapsena itse tiedän että ilmankin pärjää

Hei!

Ollaan miehen kanssa yrittetty neljättä 5.6. alkaen. Mulla on kierto jotenkin sekaisin ja kuukautiset oli jo silloin aloittaessa yli viikon myöhässä, joten en tiedä nyt yhtään, mikä kierron vaihe mulla on menossa. En tiedä, oonko vielä ovuloinut ja jos oon, niin milloin. Raskaustestit on toistaiseksi näyttäneet negaa, viimeksi tänään testasin.

Takaisin