Raskaaksi 2026

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamiksx5
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Samaistun tähän, on jotenkin helpompaa kun sais vaan kerralla testata ne selkeät plussaviivat ja ei tarvis arpoa epätietoisena haamujen kanssa. Yksi kemiallinen ja yksi varhainen keskenmeno on ollut ja se stressi kun ne viivat ei vahvistu/alkaa haalistua 😭. Mä testasin tässä kierrossa jonkun olemattoman haalean viivan noin dpo 10. Sen takia testasin nyt varalta uudestaan dpo 12-13 ja sain haalean plussan.

Tänään viiva oli vahvistunut eli taitaa olla ihan oikea plussa eikä kemiallinen kuten aluksi ajattelin 😮 Että nyt tällä kertaa tuli tääkin kokemus että ihan haalea haamu vahvistui plussaksi. Aiemmista raskauksista on testannut vaan suoraan vahvan plussan.
Tänään siis noin ~dpo 14
Onnea ja tarrasukkia! ❤️😍

Samaistun tähän, on jotenkin helpompaa kun sais vaan kerralla testata ne selkeät plussaviivat ja ei tarvis arpoa epätietoisena haamujen kanssa. Yksi kemiallinen ja yksi varhainen keskenmeno on ollut ja se stressi kun ne viivat ei vahvistu/alkaa haalistua 😭. Mä testasin tässä kierrossa jonkun olemattoman haalean viivan noin dpo 10. Sen takia testasin nyt varalta uudestaan dpo 12-13 ja sain haalean plussan.

Tänään viiva oli vahvistunut eli taitaa olla ihan oikea plussa eikä kemiallinen kuten aluksi ajattelin 😮 Että nyt tällä kertaa tuli tääkin kokemus että ihan haalea haamu vahvistui plussaksi. Aiemmista raskauksista on testannut vaan suoraan vahvan plussan.
Tänään siis noin ~dpo 14
Paljon onnea ja tiukat tarrasukat matkaan 😍😍

@lovechild Onnea plussasta! 😍

Täällä alkoi nyt vihdoin ekat kuukautiset hormonaalisen ehkäisyn jätön jälkeen. En ole varmaan ikinä ollut kuukautisista näin innoissani :tears:

Ei ihan päästä juhannustaikoja kokeilemaan, jos se ovulaatio siis taas tapahtuu (luulisin kyllä, oireet oli jo "edellisen kierron" aikana sen oloiset), mutta kohta kohta. Hui! Lääkärikin näytti tosiaan vihreää valoa, jos en sitä vielä muistanut mainita. 🥰

Tänään siis noin ~dpo 14
Onnea ja tarrasukkia! 😍

Täällä on menossa nyt niin hurjat plussa-aallot, että parasta yrittää itsekin hypätä kyytiin pelkän sivusta seuraamisen sijaan. 🤩 Onnea ja ihanaa odotusaikaa kaikille plussanneille! 😊
Ja sympatiatsemppejä niille, jotka vielä joutuu odottaa omaa vuoroaan.

Eli hei! Täällä minä 37, mieheni 42. Jätettiin ehkäisy pois joulukuussa -24, ja jo maaliskuun kierrosta plussasin. Aika helpolla siis, kun ajoitukset oli vähän sinne päin perustuen vain ovulaatiolaskuriin ja limoihin -muita ovisoireita minulla ei ole.

Kesäkuussa tuli keskenmeno 13+3, kun vain muutama päivä aiemmin ultrassa oli kaikki ollut erinomaisesti. Ison, pahasti kohtuontelossa sijaitsevan myoman vuoksi jouduttiin olla raskautumiskiellossa vuoden loppuun saakka, kun kasvainta tutkittiin ja ympäri Suomen pähkäiltiin, mitä sen kanssa tehtäisiin. Tapaus oli kuulemma tosi hankala, mutta ainutlaatuisuudessaan lääketieteellisesti erittäin mielenkiintoinen. No, lopulta ei tehtykään mitään, kun vähän sellaisessa "just in case -ennen kuin ruvetaan leikkaamaan" -tähystyksessä selvisi, ettei se sittenkään sijainnut niin hankalassa paikkaa kohtua kuin mitä kaikki kuvaukset antoi ymmärtää, vaan edellytykset raskaudelle oli hyvät.

Tammikuussa päästiin siis aloittamaan yritystä uudelleen, mutta tuloksetonta on ollut tähän asti. Alussa toki kesti kierron uudelleen käynnistymisessä kuukausi, sillä olin syksyllä joutunut syömään 4kk ajan kierron ja myoman kasvun pysäyttävää lääkettä. Siitä lähtien, kun helmikuussa menkat jälleen palasivat, ne on olleet aika erilaiset entiseen verrattuna: tiputtelua muutama päivä ennen kunnon vuodon alkua, huomattavasti niukempi vuoto entisen todella runsaan sijaan, ja se runsain vaihe kestää enää vain 1-2 päivää. Menkkakipujakaan ei enää ole. Kaikki nämä (tiputtelua lukuun ottamatta) ihan positiivisia muutoksia, mutta väkisinkin alkaa miettiä, onko jotain perustavanlaatuista pielessä, minkä vuoksi raskautuminenkaan ei enää onnistu.

Nyt mennään dpo1 ja tallettelut oli -1 ja -5. Oon tikutellut ovista nyt neljässä vai viidessä kierrossa. Tässä kierrossa hämmästytti se, että lämmöt oli 36,6 jo parina aamuna ennen ovisplussaa, kun tavallisesti ne nousee tollasiin lukemiin vasta oviksen jälkeen. Tänään en mitannut lämpöä, kun reissun päällä unohdin koko homman. Olisi ollut mielenkiintoista nähdä, ovatko lukemat nyt nousseet vielä tuosta vai mikä juttu. Vai onko mahdollista, että ovulaatio on tapahtunut jo tuolloin pari päivää ennen plussaa?

Nyt mennään dpo1 ja tallettelut oli -1 ja -5. Oon tikutellut ovista nyt neljässä vai viidessä kierrossa. Tässä kierrossa hämmästytti se, että lämmöt oli 36,6 jo parina aamuna ennen ovisplussaa, kun tavallisesti ne nousee tollasiin lukemiin vasta oviksen jälkeen. Tänään en mitannut lämpöä, kun reissun päällä unohdin koko homman. Olisi ollut mielenkiintoista nähdä, ovatko lukemat nyt nousseet vielä tuosta vai mikä juttu. Vai onko mahdollista, että ovulaatio on tapahtunut jo tuolloin pari päivää ennen plussaa?
Tervetuloa joukkoon ja nopea vastaus: ei ole mahdollista, että ovulaatio olisi tapahtunut ennen plussaa.

Ovulaatiotestit (virtsatestit) mittaavat LH hormonia virtsasta, jonka raju nousu aiheuttaa vasta ovulaation. Sit jos ovulaatio onnistuu niin progesteroni estää muiden munasolujen irtoamisen samassa kierrossa.

Jos käytät sylkiovulaatiotestiä, joka perustuu estrogeenin kohoamiseen kehossa ja tapahtuu ennen LH nousua, niin se testi voi näyttää herkemmin mitä sattuu kun sylki on tosi herkkä kaikelle.

Ja sit se kaikkein epätodennäköisin vaihtoehto eli virtsa ovulaatiotesti näyttää väärään aikaan plussaa koska olet jo raskaana. Eli edellisessä kierrossa nappasi jo ja nyt et ole ovuloimassa vaan testi reagoi hCGhen LHn sijaan.

Itse tässä tilanteessa epäilisin että sää, loman alku tai vastaava saanut kehon käymään vähän lämpöisemmillä kierroksilla eikä niin että olisit saanut kaksi LH piikkiä tässä kierrossa 😁

Tervetuloa joukkoon ja nopea vastaus: ei ole mahdollista, että ovulaatio olisi tapahtunut ennen plussaa.

Ovulaatiotestit (virtsatestit) mittaavat LH hormonia virtsasta, jonka raju nousu aiheuttaa vasta ovulaation. Sit jos ovulaatio onnistuu niin progesteroni estää muiden munasolujen irtoamisen samassa kierrossa.

Jos käytät sylkiovulaatiotestiä, joka perustuu estrogeenin kohoamiseen kehossa ja tapahtuu ennen LH nousua, niin se testi voi näyttää herkemmin mitä sattuu kun sylki on tosi herkkä kaikelle.

Ja sit se kaikkein epätodennäköisin vaihtoehto eli virtsa ovulaatiotesti näyttää väärään aikaan plussaa koska olet jo raskaana. Eli edellisessä kierrossa nappasi jo ja nyt et ole ovuloimassa vaan testi reagoi hCGhen LHn sijaan.

Itse tässä tilanteessa epäilisin että sää, loman alku tai vastaava saanut kehon käymään vähän lämpöisemmillä kierroksilla eikä niin että olisit saanut kaksi LH piikkiä tässä kierrossa 😁
Kiitos nopeasta vastauksesta. 😊 Pregcheckin virtsatestejä olen käyttänyt. Kesälomalla olen ollut jo kaksi viikkoa ja sitä myöten yöunet on pidentyneet mukavasti molemmista päistä. Jospa se ja ihana stressittömyys on nostanut lämpöjä.

Hei vaan taas!
päivitystä täältä sen verran, että vuoto ylty sit yöllä ihan kunnolla ja tänään meinais näyttää jo hiipumaan päin. En tiedä miks ihmees mun kuukautisten kesto on yhtäkkiä muuttunu näin radikaalisti. Ennen vuodin verta 7-10päivää ja nykyään 2-4päivää. Tää mukamas pitäis olla ihan normaalin rajoissa, mut kuullostaa vaan tosi lyhyeltä ajalta🤔

Tein vielä ”varmistus” testin:
IMG_5685.jpeg

No mutta jatkan tällä linjalla, että en vaan ajattele asiaa ja teen testiä vasta ku huomaan jo kuukautisten olevan myöhässä. Vaikka eihän ne montaa päivää ehtiny olee myöhäs, mut oli kuitenki. Oli jotenki niin paljon vapauttavampaa olla ajattelematta raskautta ja raskautumista, vaikka lapsi onki suurin haave ja erittäin toivottu. Ehkä nää stressitasotki lähtee tästä laskuun ku pitää asian vähän enemmän taka-alalla😊

Palaillaan taas 👋🏼🫶🏼

Onnea ja tarrasukkia @lovechild !

@Toiveikas odottelija mulla taas aina ollut melko niukat ja lyhyet menkat, joten toi 7-10 kuulostaa epänormaalilta ja todella infernaaliselta :tears: eli kaitpa se riippuu et mihin on itse tottunut. Onneks säkin pääsit nauttimaan lyhyemmästä vuodosta!

Omaa napaa sen verran, että yk2 kierähti käyntiin, vuoto alkoikin yllätyksellisesti jo tänään, vaikka huomiselle tai ylihuomiselle sitä odotin. Noh, pääseepä aikaisemmin taas odottelemaan ovista!
Aloitin pari päivää sitten ubikinonin, ja donaferty saapuu todennäköisesti huomenna postissa. Näin 27 (kohta 38) vuotiaana haluan ottaa heti kaikki munasolujen laatua parantavat käyttöön. Tai siis heti, kun näin ettei ensimmäinen kierto ollut se maaginen kierto :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Yritän myös kovasti päästä taas yltymään päässeestä coca cola koukusta irti, samoin oon jo kieltänyt itseltäni irtokarkit, kun niiden kanssa menee aina överiksi. Ei se mitään et herkuttelen, mut ku meinaa mennä taas siihen pisteeseen, et sokeri korvaa aterioita.. se ei oo hyvä imetykselle, eikä varsinaisesti raskautumisyrityksellekään :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Onneksi raskaana ollessa viimeksi kokis alkoi maistumaan ihan raudalta ja tosi omituiselta, joten oli helppo jättää se melkein koko raskauden ajaksi juomatta.

Onnea ja tarrasukkia @lovechild !

@Toiveikas odottelija mulla taas aina ollut melko niukat ja lyhyet menkat, joten toi 7-10 kuulostaa epänormaalilta ja todella infernaaliselta :tears: eli kaitpa se riippuu et mihin on itse tottunut. Onneks säkin pääsit nauttimaan lyhyemmästä vuodosta!

Omaa napaa sen verran, että yk2 kierähti käyntiin, vuoto alkoikin yllätyksellisesti jo tänään, vaikka huomiselle tai ylihuomiselle sitä odotin. Noh, pääseepä aikaisemmin taas odottelemaan ovista!
Aloitin pari päivää sitten ubikinonin, ja donaferty saapuu todennäköisesti huomenna postissa. Näin 27 (kohta 38) vuotiaana haluan ottaa heti kaikki munasolujen laatua parantavat käyttöön. Tai siis heti, kun näin ettei ensimmäinen kierto ollut se maaginen kierto :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Yritän myös kovasti päästä taas yltymään päässeestä coca cola koukusta irti, samoin oon jo kieltänyt itseltäni irtokarkit, kun niiden kanssa menee aina överiksi. Ei se mitään et herkuttelen, mut ku meinaa mennä taas siihen pisteeseen, et sokeri korvaa aterioita.. se ei oo hyvä imetykselle, eikä varsinaisesti raskautumisyrityksellekään :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Onneksi raskaana ollessa viimeksi kokis alkoi maistumaan ihan raudalta ja tosi omituiselta, joten oli helppo jättää se melkein koko raskauden ajaksi juomatta.
Kiitos 🩷 huh mä en oo siis ainoa kellä on coca cola riippuvuus 🙈 Tsemppiä sinne! Mulla oli siis aika paha se myös, nyt en oo pariin kk ostanut. Muutenkin myös noi karkit yms sokerit on itselle paha houkutus varsinkin tiettyyn aikaan kuusta..

Takaisin