Raskaaksi 2026

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamiksx5
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Seralyn onnea ja tarrasukkia! ❤️🥰

ON: tästä kierrosta en saanut ovisplussaa, mutta aloitin testaamisen myöhään (kp 16) edellisen kierron perusteella. 15.-16.5. tuli pyyhkiessä aavistus vaalean beigeä vuotoa. Viikonlopun aikana alkoi olla huonovointisuutta ja sama jatkui tänään, joten ostin raskaustestin. Ajattelin jos tuo 15.-16. tullut olisikin kiinnittymisvuotoa. Negatiivinenhan sieltä tuli. 😔 Nyt on siis kp 42 ja edellisessä kierrossa vuoto alkoi kp 42. Toivottavasti ei ainakaan montaa päivää pidempi kierto tulisi. Ärsyttävää odottaa uuden kierron alkua kierron kartoitusta varten, kun tiedän etten kuitenkaan ovuloi. Voisikohan soittamalla saada Letrozolit jo tulevaan kiertoon. 😣

Melkoista tavaraa tämä gelee royal😵 ei itsellä jatkoon. Melkoisia kipuja koko ajan enemmän ja enemmän kun huomisen ovis lähenee. Huhhuh🫣 arvatkaapa ostinko toki 100 kapselin paketin🤣
Hassua kyllä, kun tekee toisille toista, tai jotain ihan muuta, tai ei yhtään mitään. Itse olin lukenut, että se mahdollisesti aikaistaisi ovista, ja pidentäisi luteaalivaihetta, ja vahvistaisi ovista. Mulla se taas pidensi follivaihetta viikolla, ja sen johdosta koko kiertoa. Se myös lievensi mun oviskivut melko olemattomiks. Outo juttu kyllä. Vaikea kans sanoa, pitäiskö ton kaiken olla jotenki hyvä vai huono. 🤷‍♀️

Melkoista tavaraa tämä gelee royal😵 ei itsellä jatkoon. Melkoisia kipuja koko ajan enemmän ja enemmän kun huomisen ovis lähenee. Huhhuh🫣 arvatkaapa ostinko toki 100 kapselin paketin🤣

Ohoh, nyt vähän jännittää alkaa testailemaan noita kapseleita 🫣

Mulla on nyt dpo 12. Turhauttavaa on, että mun pms-oireet on välillä hyvinkin samanlaiset kuin alkuraskauden oireet. Nyttenkin arat rinnat, pahoinvointia ja väsymystä. Mutta jotenkin mulla on vahva intuitio, että nyt kesällä tärppää. Siksi varmaan tännekkin palasin kirjoittelemaan.

Minä palailen nyt tuolta takavasemmalta hiljalleen taas tänne keskustelujen pyörteisiin. Kohdunulkoisen hoito saatu juuri päätökseen ja nyt alkaakin sitten yritykset ihan kunnolla. Ovulaatiota olen testaillut nyt lauantaista asti (oletettu kp. 12) mutta tyhjää täynnä CB digi. Luulen, että uusi kierto alkoi 19.5., kun kuukautisvuodon tapainen vuoto alkoi. Se kesti kuitenkin poikkeuksellisesti 9 päivää, joten ihan en ole satavarma että onko uusi kierto vai mikä ihmeen vuoto tuo nyt oli. HCG on kuitenkin kohdunulkoisen jälkeen varmistettu olevan "nolla", eli luku 2 tuli arvoksi 28.5., eli on ollut negatiivinen jo "jonkin aikaa". Jatkan ovulaatiotestailua nyt kuitenkin torstaille asti ja sitten jääpi siihen, koska lähden reissuun enkä siellä todellakaan voi alkaa testailemaan, kun matkaseura sellainen etten halua infota tätä heille.

Usko tähän kiertoon on siis olematon, jopa täysi nolla, mutta yritetään ainakin. Talletuksia tehty perjantaista alkaen joka toinen päivä, eli tänään ja torstaina vielä ehtii ennen kuin tulee pieni tauko. Reissun jälkeen pitäisi olla jo kp 22 ja jos kierto keskimäärin ennen kohdunulkoista on ollut keskimäärin 26 pv., niin tuolloin kp22 jälkeen enää turha ehkä ovista testailla. Talletuksia nyt voi omaksi iloksi harrastaa ja harjotella totta kai :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat::Smiling Face With Halo:

@Seralyn paljon onnea ja tarrasukkia matkaan! :red-heart:
@Syyskukka myös sinulle onnittelut :red-heart: Ihania viivoja! :smiling face with heart-eyes:

Tutkin myös takautuvasti muutaman sivun ja palaan niihin myöhemmin. :folded:

MIten te muut olette käyttäneet esim. avaavia nenäsuihkeita flunssassa yritysaikana? Niissähän on, että supistavat verisuonia, jonka takia ei ole hyvä käyttää. Varmaan kierron alussa ei ole haittaa, mut just loppupuolella sit onkin merkitystä. Otin illalla annoksen sellasta unenpöpperössä ja vasta tänään tajusin tarkistaa asian. Dpo 13, eilen testattu nega et luultavasti en oo raskaana, mut voihan toi nyt toki muuttua vielä.

Mä saan herkästi poskiontelotulehduksen jälkitautina ja siihen on auttanut nenähuuhteluiden lisäksi kortisoninenäsuihke. Nyt katsoin, et siinä on varoitus ettei saa käyttää ees raskautta yrittäessä!! Noh, huuhteluilla sit mennään ja toivotaan, etten saa tulehdusta...

@Zebra kurkkaa tää:

Jotkin avaavat nenäsumutteet sekä kortikosteroidit on ihan ok käyttää ohjeen mukaisesti raskaanakin. Tosi monissa voi silti tuoteselosteessa lukea, ettei saa käyttää ilman lääkärin ohjetta, mut tuo teratologinen on kyl luotettava lähde. Olettaisin, et suht samat listat pätee myös yrittäessä raskautta ✌️

MIten te muut olette käyttäneet esim. avaavia nenäsuihkeita flunssassa yritysaikana? Niissähän on, että supistavat verisuonia, jonka takia ei ole hyvä käyttää. Varmaan kierron alussa ei ole haittaa, mut just loppupuolella sit onkin merkitystä. Otin illalla annoksen sellasta unenpöpperössä ja vasta tänään tajusin tarkistaa asian. Dpo 13, eilen testattu nega et luultavasti en oo raskaana, mut voihan toi nyt toki muuttua vielä.

Mä saan herkästi poskiontelotulehduksen jälkitautina ja siihen on auttanut nenähuuhteluiden lisäksi kortisoninenäsuihke. Nyt katsoin, et siinä on varoitus ettei saa käyttää ees raskautta yrittäessä!! Noh, huuhteluilla sit mennään ja toivotaan, etten saa tulehdusta...
Mulla just nyt poskiontelotulehdus päällä, ja sain lääkäriltä reseptin avaavaan suihkeeseen ja limakalvoturvotusta alentavaan lääkkeeseen. Kuulemma ainakin tässä yritysvaiheessa ihan ok, tarvittaessa voi kuulemma raskaanakin käyttää lyhyitä aikoja

@minttutuuli ja @Tando Kiitos! En kuumepäissäni tajunnut etsiä tuollaista sivua. Sehän oli kattava ja kätevä. Katsoin, et juuri tuo kortisoni, joka mulla on reseptillä, on kielletty yritysaikanakin. Pitää siis pyytää resepti sellaiseen, jota voi tarvittaessa käyttää. Selvispä sieltä sekin, et niitä imeskeltäviä sinkkitabuja ei suositella korkean sinkkipitoisuuden vuoksi. Noh, testaan vielä huomenna herkällä testillä, jotta tiedän jatkaako cycloja vai lopettaako ne.

MIten te muut olette käyttäneet esim. avaavia nenäsuihkeita flunssassa yritysaikana?
Käytän, koska sehän vaikuttaa paikallisesti, enkä usko sillä olevan vaikutusta itse yrittämiseen (+ tsekkasin että on turvallista käyttää yrittämisaikana).

ON: Oon ollut täältä pois taas varmaan viikon. Vaikka haluaisin iloita muiden plussista, niin sisäinen katkera ämmä nostaa päätään, ja jokainen raskausuutinen muistuttaa siitä, että mä olen epäonnistunut. Siksi olen pysynyt poissa ankeuttamasta muiden fiilistä. Huomenna on miehen simppanäytteenotto, ja tulokset jännittää niin paljon, että oksettaa. Sen lisäksi työkaveri tuli vauvansa kanssa käymään työpaikalla, eikä mua oltu varoitettu etukäteen, jotta ehtisin paeta paikalta tekosyyn varjolla.

moi! Yritin kysellä tuolla muualla hcg mittauksista verikokein, mutten toistaiseksi ole saanut vastausta, niin kysyn olisiko teillä kokemuksia!

Eli n. Dpo 15-25 aikavälillä hcg arvot verestä. Onko teillä kellään otettu ja jos on, niin mitä arvot olivat? Ja mikä dpo/rv?
Toki se on yksilöllistä, kenellä on minkäkin suuruiset arvot noilla päivillä, mutta ihan haluaisin vertailun vuoksi kysyä. :)

Noista nenäsuihkeista ym oli puhe, mulla on ollu nyt kohta kolme viikkoa joku erittäin sitkeä flunssa, alkuun perus flunssa ja sit tuli korvatulehdus ja ei meinaa kyl helpottaa sitten millään 😵 kun kävin korvatulehduksen takia yleislääkärillä niin ohjeisti että niitä limakalvoturvotusta alentavia (duactin kaltaisia) ei kannata käyttää, siinä kohti oli just ovis ollut. Ilmeisesti voi vähentää myös kohdunkaulan limaa ja vaikuttaa kohdun verenkiertoon vähentävästi (jos oon ymmärtänyt oikein)

No sit myöhemmin kävin ihan korvalääkärillä joka oli sitä mieltä että antaa mennä vaan ja kirjoitti kolme kertaa vahvempaa versiota 😯 kärvistelin kyllä ilman siihen asti et olin testannut negan luotettavasti ja nyt sit alkukierrosta otin pakon edessä käyttöön.. ja käytössä myös kortisoninenäsuihke joka näyttää olevan tuolla turvallisten listalla..

Tohon nenäsuihkeiden paikalliseen vaikutukseen mistä @Syssymyssy sanoit niin mäkin oon elänyt siinä käsityksessä et suihkeet ois paikallisia mut sit taas mulle vähän aikaa sit selvisi et esimerkiks lapsettomuushoidoissa käytetään nenäsuihkeen muodossa olevaa lääkettä joka vaikuttaa hormonitoimintaan 😯 en siis tarkoita että kaikki nenäsuihkeet ois jotenki laajalle vaikuttavia, mut vaan yllätti et hormonitoimintaan vaikuttavat lääkkeet voi olla nenäsuihkeena

Vedän lausuntoni takaisin royal geleestä. Viikonloppuna jouduin vetämään ibuprofeiinia maksimiannosta läpi viikonlopun kun olin niin kipeänä. Ikinä en ole tehnyt niin, aina maksimissaan yksi särkylääke päivässä mennyt jos on ollu tarve. Ja mun kroppa ei nähtävästi kestä sitä vaan maha menee ihan sekaisin ja kipeäksi silleen aaltoilleen. Välillä sattuu aaltoillen, sit taas ei satu vaihtelevan ajan ajan.

Jatkan nyt royal geleeä kun maha on viimein tasaantunut😅 ovis taisi tapahtua jo limojen perusteella. Kivulla en bongannut kun olin muutenkin niin kivuissa. Torstaina talleteltiin ja perjantaista eteenpäin niin kipulääkkeissä että tuskinpa tästä nyt mitään tulee. Ma-ti ovis todnäk. Ollaan nyt siis tosiaan takaisin yrityksessä, mutta tää kierto meni taas miten meni. En ymmärrä miten aina tähän aikaan joku on kipeä😅

Vedän lausuntoni takaisin royal geleestä. Viikonloppuna jouduin vetämään ibuprofeiinia maksimiannosta läpi viikonlopun kun olin niin kipeänä. Ikinä en ole tehnyt niin, aina maksimissaan yksi särkylääke päivässä mennyt jos on ollu tarve. Ja mun kroppa ei nähtävästi kestä sitä vaan maha menee ihan sekaisin ja kipeäksi silleen aaltoilleen. Välillä sattuu aaltoillen, sit taas ei satu vaihtelevan ajan ajan.

Hei, muistaakseni olen jostain lukenut, ettei ibuprofeenia kannata oviksen aikoihin syödä, kun se saattaa vaikuttaa siihen negatiivisesti. Korjatkaa jos olen väärässä.

Eilen saapui postissa gelee royalet ja mies jo innokkaasti ne aloitti 🤭 Tein tänään dpo 13 rfsun testin ja negatiivinen oli. Odottelen nyt kuitenkin, että alkaa dpo1, niin minäkin aloitan ne .

Joo ibuprofeiini estää prostaglandiinisynteesiä ja ovulaatio tarvii prostaglandiinia, eli voi häiritä tai estää ovulaation ibuprofeiinin käyttö niihin aikoihin.

Km jälkeen kp34, haamulainen ehkä siellä testissä olisi. Eilen olin näkevinäni jonkun haamujen esiäidin. Voisko olla totta et saatais uus yritys heti? Ekaan meni kuitenkin vajaa vuosi yhdellä kemiallisella. Tässä kohtaa täytyy kyl sanoa et en tiedä luotanko sittenkään, vaikka päästäisiin ultraan asti. Edellinen vuoto alkoi ultraa edeltävänä päivänä.

Liitteet

• 1000048564.jpg
    1000048564.jpg
    569 KB · Katsottu: 30
Takaisin