BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Moi kaikille!

Ensimmäistä kertaa kirjoittelen tähän keskusteluun, mutta seurannut tätä jo viime syksystä asti kun kolmannen yritys aloitettiin 😊

Viime kierto (helmikuu) päättyi keskenmenoon ja nyt ihmettelen, että milloinkohan ovulaatio on tässä kierrossa tapahtunut? 🤔 Tein siis eilen rfsun herkän testin ja oli vahva postiviinen, joka viittaisi siihen, että ovulaatio olisi tapahtunut kuitenkin jo ennen tuota kp23-25 mitä aluksi veikkasin lämpöjen nousun perusteella. FF on siis merkannut ovikset tuohon kp18 edellisissä kierroissa, mutta en silti ole varma, vaikka ovulaatio olisi viime kierrossakin tapahtunut jo aikaisemmin 🤷‍♀️ Viime kierrossa sama testi oli haalea dpo12. Kuvat liitteenä.

Ajatuksia tai mielipiteitä?

Edit: ja mittailen korvakuumemittarilla et data ei oo kauheen tarkkaa ja lisäksi mittausajankohta saattaa vaihdella 4 tai 8 välillä aamulla 🤭

Liitteet

• IMG_6883.png
    IMG_6883.png
    156.1 KB · Katsottu: 41
  • IMG_6884.png
    IMG_6884.png
    181.8 KB · Katsottu: 44
  • IMG_6885.png
    IMG_6885.png
    193.8 KB · Katsottu: 37
Muokattu viimeksi:
Päivän käyrä, ja aika kova nousu. Dpo 7 tänään. FF:n mukaan testipäivä olis ma, mut testaan kyl aikaisintaan pe-aamuna, kun oon to-illalla tyrkänny vikat luget alakertaan (siis ens viikkoa tarkoitan). Jos testi on positiivinen, haen varmaan lisää lugeja apteekista ja soitan varsinki gynelle ja kysyn neuvoja lääkityksen jatkamisesta.

Liitteet

• IMG_0072.jpeg
    IMG_0072.jpeg
    234 KB · Katsottu: 26
Pitää varmaan lopettaa täysin tää lämmön kyttäily. Mun lämpö on selvästi joka toinen päivä koholla ja joka toinen päivä alhaalla. Jos kohoamista tai laskua jatkuu kaksi tai usempi päivä peräkkäin, on kyseessä poikkeus, joka kyllä pian korjaantuu takaisin typerään sahalaitaan. Huomasin ainakin eilen, että enpä jaksanut innostua kohonneestä lämmöstä, koska osasin odottaa, että se on tänään taas dropannut. Kattellaan

Liitteet

• IMG_0077.jpeg
    IMG_0077.jpeg
    244.5 KB · Katsottu: 16
@Maana Mannila Mul on usein ollut tollainen käyrä, ei siitä oikeastaan muuta voinut päätellä kuin että ovis tapahtunut ja sit kun rysähti takas viivan alle niin menkat tulossa. Tosin ei tästä mun nykyisestäkään voi päätellä tuon taivaallista 😂

@Maana Mannila En olisi huolissaan tuosta sahaamisesta. Mulla myös ouralämmöt tekee isoa sahauskuviota luteaalissa, ja bb-mittarilla mitattu pysyy koholla. Sulla näkee käyrästä että ovis on tapahtunut ja se on tärkein!

Mä metsästän täällä ovista. Nyt kp8 ja aloitin tikuttamisen hyvissä ajoin, koska kp5 tuli ihan jäääääätävä kramppi ja tuli mieleen, että ei kai geleet sekoittanut kiertoa niin, että ovis tuli aiemmin. 🙄 Ei ainakaan vielä olla posiin ovistestiin päin menty vaan arvot pysyneet 0,1-0,25 välillä.

Säikähdin eilen, että ovis tulikin silloin kramppipäivänä, kun eilen nousi lämmötkin, mutta lämpöjen nousu taisi johtua siitä että pienempi poika herätti pitkin yötä ja piti ravata hänen luonaan juttelemassa pahoista unista. Tänään lämmöt oli matalalla niin uskalsin discordata tuon korkeamman lämmön.

IMG_7741.png

Mulla lämmöt 37,33 joka outoa sinänsä kun lugesteronienkaan kanssa ei aikaisemmilla kierroilla oo näin ylhäällä pysynyt tähän asti kun nyt dpo15. Raskaana en ole kun herkkä digi näytti negatiivista.. Saa nähdä kauan viivästyy vuodon alku kun lämmötkin huitelee noin korkealla vielä. 🥴

@Kumpare Mulla tässä ekassa gelee-kierrossa oli ovulaatiomaisia kramppeja kans jo kp3, ja säikähdin et joko ovuiloin, mutta tuli ovis silti ihan normiaikaan 😄

@Kali putoaako sulla aina lämmöt ennen kuukautisia? Kun mulla saattaa joskus tippua viivan alle vasta kun kuukautiset on alkanut.

@Kumpare Mulla tässä ekassa gelee-kierrossa oli ovulaatiomaisia kramppeja kans jo kp3, ja säikähdin et joko ovuiloin, mutta tuli ovis silti ihan normiaikaan 😄

@Kali putoaako sulla aina lämmöt ennen kuukautisia? Kun mulla saattaa joskus tippua viivan alle vasta kun kuukautiset on alkanut.
Niin kyllä mullakin silloin vasta putoaa viivan alle, mutta lähteneet laskusuuntaan hitaasti ennen jo, yleensä viimeistään dpo13 kohdilla lugesteronienkin kanssa. Joten epäilen että nyt voi monta päivää mennä että vuoto alkaa.

View attachment 155434
Raskaustesti taas vähemmän yllättäen nega, mut mitä nää lämmöt on 😂

Sanoisin että kyl se oli taas tämä kierto tässä.
Millä sä mittaat ja mistä 🤭Oon aina ihmetelly miten joillain tasalämpöjä tulee 🤭🤭

Voi hitsi jos nyt uusi kierto suakin odottelee 🫠

Itse täällä kp2 menossa. Nyt täytyy vaan menkat ohittaa ja saada taas jostain se fiilis uuteen yritykseen.

@Mamiksx5 Mä just tänään mietinkin missä sä menet uuden kierron suhteen, omalla kohdalla vuoto ei ole vielä edes alkanut.... 🙃 Vähän jotain punertavaa tuli vessassa yhdellä kertaa, joten toivon että huomenna olisi kp1. Pitäisi jostain saada itsekkin motivaatiota uuteen yritykseen, mutta ei kyllä yhtään tällä hetkellä ole sitä.

@Syssymyssy Sulla kyllä todella tasaista, joskus fertility friendissä muiden käyriä kattellut ja sielläkin ihmetellyt miten voi noin tasaisia lämpöjä olla putkeen. Harmi tosin jos uusi kierto sielläkin tuloillaan... 😔

//Omaa selitystä vielä, sain muuten joka päivälle tässä kierrossa kirjattua "bad" mielialan... 😂 Oli kyllä koko ajan koko kierron ajan aivan paska olo psyykkisesti. Katsotaan paraneeko ensi kierrossa, tuskin....

Joo täällä koitan keskittyä nyt maltilliseen painonpudotukseen , jälleen kerran lasken kaloreita. Jo 5% pudotus voi vaikuttaa raskaaksitulemiseen joten siinä on motivaatio mulle . Ihan pieniä tavoitteita, ensimmäinen tavoite -2,6kg. Mullahan siis reilusti ylipainoa. Mutta pienet välitavoitteet niin urakka ei tunnu niin suurelta. Salilla oon käynyt nyt pari kertaa ja ai että siitä tulee niin hyvä fiilis ❤️ Huomenna jos pääsis taas 💪

Josko tää uuteen asiaan keskittyminen sais ajatusta nyt pois tästä projektista hieman. Se kun tahtoo mielessä pyöriä 24/7.

Täällä kp10 ja tähän asti ovistestit olleet haaleita ja lämmöt alhaalla. Ollaan täällä kylpylälomalla ja toivon niiiin paljon, että ovisplussa ei tulis tänään, koska täällä ei kyllä hommailut onnistu millään. 😅

Vähän sekavat nukkumajärjestelyt, kun lopulta mä jouduin nukkumaan vuodesohvalle oman lapsen ja mun veljen väliin. Voitteko lähettää jotain oviksen estopölyä tälle viikonlopulle niin ei tulis hukkakiertoa! 🤠🆘

IMG_7744.png

Täällä kp10 ja tähän asti ovistestit olleet haaleita ja lämmöt alhaalla. Ollaan täällä kylpylälomalla ja toivon niiiin paljon, että ovisplussa ei tulis tänään, koska täällä ei kyllä hommailut onnistu millään. 😅

Vähän sekavat nukkumajärjestelyt, kun lopulta mä jouduin nukkumaan vuodesohvalle oman lapsen ja mun veljen väliin. Voitteko lähettää jotain oviksen estopölyä tälle viikonlopulle niin ei tulis hukkakiertoa! 🤠🆘

View attachment 155447
Estopölyä sinne 💨

En kestä tpta @Syssymyssyn pohjanmaa-tyyppistä käyrää 🤣 Ikinä ei tiedä mitä lämmöissä tapahtuu!

Mulla vielä ovistikut näyttää selkeetä negaa. Jännättää kyllä onnistuuko tänään hommailla. Hitto miks tää on aina tätä, että aina ovis osuu johonkin reissuun ja täytyy säätää, että pääsis panee. 😆

Takaisin