BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€ AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€
@Mamiksx5 Toivotaan parasta! đŸ€žMĂ€kin olisin varmaan testannut jos olisin kotona testien kanssa. đŸ€Ł
KĂ€vi se ettĂ€ erehdyin kauppaan kĂ€vĂ€seen niin sinnehĂ€n mĂ€ marssin testien luo ekana 😂😂😂 Ja tĂ€nÀÀn sitten tuli iherbistĂ€ easy at home testit. PitihĂ€n se ottaa referenssinĂ€yte 😁😆

KĂ€vi se ettĂ€ erehdyin kauppaan kĂ€vĂ€seen niin sinnehĂ€n mĂ€ marssin testien luo ekana 😂😂😂 Ja tĂ€nÀÀn sitten tuli iherbistĂ€ easy at home testit. PitihĂ€n se ottaa referenssinĂ€yte 😁😆
Onneksi mulla iltaan asti tekemistĂ€ kun en ole edes kotona kunnes vasta varmaan 9 jĂ€lkeen illalla. đŸ€Ł Kun muuten varmaan testaisin itsekkin tĂ€nÀÀn. Mutta huomenna varmaan testaan jo... 😅

Onneksi mulla iltaan asti tekemistĂ€ kun en ole edes kotona kunnes vasta varmaan 9 jĂ€lkeen illalla. đŸ€Ł Kun muuten varmaan testaisin itsekkin tĂ€nÀÀn. Mutta huomenna varmaan testaan jo... 😅
Eiks sun pitĂ€nyt odottaa ens viikkoon đŸ€­đŸ€­đŸ€­đŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€Ł MĂ€ niiin ymmĂ€rrĂ€n, anna palaa vaan đŸ’ȘđŸ’ȘđŸ’Ș

Piti odottaa, mutta ajattelin ettĂ€ mahdollinen pettymys helpompi kĂ€sitellĂ€ ajoissa. đŸ€Ł Kuin laittaa liikaa odotuksia tietylle pĂ€ivĂ€lle myöhemmin. 😂
TĂ€mĂ€ on muuten sama minkĂ€ kanssa mĂ€ painin joka kierrossa! Jos en testaa niin on ihan hirveetĂ€ odotella se 15-16 pĂ€ivÀÀ menkkojen alkamispĂ€ivÀÀn, mut jos testaan ja tulee nega niin silloin se odotus on kyllĂ€ aivan hirveÀÀ kans. 😆

ON: Menkat alkoi!

@Kumpare Pahoittelut, ettĂ€ kuukautiset alkoi... 😞

Mutta juu mun helpompi jotenkin kĂ€sitellĂ€ ajoissa testaamisella se ettĂ€ jos ajoissa nega niin se voi toki muuttua vielĂ€, mutta suurin pettymys on yleensĂ€ mulle se kierron eka nega testi. Mutta silti silloin kun testaa ajoissa on teoriassa aina mahdollisuus plussaan niin se suurin pettymys eka nega ei tunnu niin isolta kuin jos odottaisin johonkin dpo15 asti ekaa testiĂ€ ja silloin nega koska silloin ei enÀÀn toivoa plussasta jos negatiivinen. Ja siitĂ€ syystĂ€ tykkÀÀn testata itse ajoissa. En tiedĂ€ saako kukaan tĂ€stĂ€ mun logiikasta kiinni. 😂 Vaikkakin tuntuu tĂ€ssĂ€ vaiheessa vÀÀrĂ€ltĂ€ edes pitÀÀ toivoa omalla kohdalla yllĂ€... Jotenkin yritĂ€n estellĂ€ itseĂ€ni ettĂ€ ei Ă€lĂ€ toivo et saa... 😔

MĂ€ testailin kans esikoisen aikaan lĂ€hes joka kierrossa ja se pettymys oli aina ihan jÀÀtĂ€vĂ€n suuri. Nyt oon pÀÀttĂ€nyt et en testaa ennenkuin menkat on myöhĂ€ssĂ€. Mulle jotenkin se negatiivinen testi on paljon pahempi kuin se et menkat vaan alkaa vaikka kamalalta sekin tuntuu🙈 On tĂ€s vuoden sisĂ€llĂ€ ollut parikin kertaa menkat myöhĂ€ssĂ€ ja oon sit uskaltanut antaa luvan testata ja aina ollut nega
.nyt en sit luota siihenkÀÀn vaan oon ottanut taas nÀÀ lĂ€mmöt mukaan kuvioihin. Testaan siis vasta kun menkat myöhĂ€ssĂ€ ja lĂ€mmöt nĂ€yttÀÀ siltĂ€ et vois jotain ollakin, jos siis sitĂ€ pĂ€ivÀÀ enÀÀ tuleeđŸ«Ł TÀÀllĂ€ nyt menossa kp5 ja tÀÀ on kyllĂ€ sitĂ€ tylsintĂ€ aikaa ikinĂ€.

MĂ€ testailin kans esikoisen aikaan lĂ€hes joka kierrossa ja se pettymys oli aina ihan jÀÀtĂ€vĂ€n suuri. Nyt oon pÀÀttĂ€nyt et en testaa ennenkuin menkat on myöhĂ€ssĂ€. Mulle jotenkin se negatiivinen testi on paljon pahempi kuin se et menkat vaan alkaa vaikka kamalalta sekin tuntuu🙈 On tĂ€s vuoden sisĂ€llĂ€ ollut parikin kertaa menkat myöhĂ€ssĂ€ ja oon sit uskaltanut antaa luvan testata ja aina ollut nega
.nyt en sit luota siihenkÀÀn vaan oon ottanut taas nÀÀ lĂ€mmöt mukaan kuvioihin. Testaan siis vasta kun menkat myöhĂ€ssĂ€ ja lĂ€mmöt nĂ€yttÀÀ siltĂ€ et vois jotain ollakin, jos siis sitĂ€ pĂ€ivÀÀ enÀÀ tuleeđŸ«Ł TÀÀllĂ€ nyt menossa kp5 ja tÀÀ on kyllĂ€ sitĂ€ tylsintĂ€ aikaa ikinĂ€.
NiinhĂ€n se kannattaa tehdĂ€ mikĂ€ itselle sopii parhaiten. đŸ€” Joillekkin sopii testata mieluummin ajoissa ja osalle vasta kun kuukautiset myöhĂ€ssĂ€ selkeĂ€sti. Toki mĂ€kin testasin ekasta raskaudesta kun kuukautiset 4 pĂ€ivÀÀ myöhĂ€ssĂ€ kun en uskonut ettĂ€ toisena kiertoa yrityksen aloitettua olisi tĂ€rpĂ€nnyt. 😂 No olihan se, mutta meni paria viikkoa myöhemmin kesken. Nyt tosin en voi odottaa onko kuukautiset myöhĂ€ssĂ€ kun lugesteronit. Ja en edes haluaisi kuten sanoin tĂ€mĂ€ mun tapa mulle helpompi... đŸ€Ł

TsemppiĂ€ uuteen kiertoon @Kumpare đŸ«‚

Mulla on sama kuin @Kali sulla, pikkuhiljaa kohti uutta kiertoa fiilis kuin ettÀ kertarysÀyksenÀ nega ja kaikki toiveet ja haaveet romuttuu samalla kerralla.

TÀnÀ aamuna rfsu early nega. Ei edes sitÀ viivanpaikkaa nÀkynyt, eilen olin sen nÀkevinÀni.
LÀmmöt taas alempana , mutta niistÀ en ota stressiÀ kun just @Moosee llakin oli alkanut nousee takas ylös dpo11.

IMG_1020.jpeg

Mulla lĂ€mmöt vĂ€hĂ€n korkeammalla, mutta herĂ€sin vĂ€hĂ€n yli puoli tuntia myöhemmin kuin herĂ€nnyt tĂ€ssĂ€ kierrossa, mutta kaipa ne muuten olisi aika samoissa kuin eilen. Tein itse kanssa raskaustestin kuten eilen ajattelinkin, se oli yliopiston apteekin niitĂ€ herkkiĂ€ testejĂ€ ja tĂ€ysin nega. đŸ„Ž

Liitteet

• Screenshot_20260417_091625_com_tamtris_fertilityfriend_MainActivity_edit_624323830701630.jpg
    Screenshot_20260417_091625_com_tamtris_fertilityfriend_MainActivity_edit_624323830701630.jpg
    98.1 KB · Katsottu: 21
212107.png

Eilen tuli taas perinteinen alkukierron kyykky, korjaantui tĂ€nÀÀn 😂

Ihmettelen edelleen noita mun todella matalia lÀmpöjÀ, vaikka kyllÀhÀn mulla selkeÀsti kohoaa loppukierrosta lÀmpö (en tiedÀ mitÀ nuo kaksi 35,6 lÀmpöÀ tuolla alkukierrosta on, yleensÀ pysyy visusti alle 35.5). Voiko tÀÀ tarkoittaa et mulla on matala progesteroni? Toki se ei selittÀisi muutenki matalaa kehonlÀmpöÀ.

NÀtti kÀyrÀ, ei oo varmaan koskaan noussu nÀin nÀtisti kÀyrÀt. Mut aloitin eilen lugesteronit, joten se varmaan vaikuttaa. LisÀks nukuin vÀhÀn normaalia myöhempÀÀn. Myös leposykkeet oli tosi korkeella, ja mulla oli (ja on) KUUMA!

Liitteet

• IMG_0045.jpeg
    IMG_0045.jpeg
    309.1 KB · Katsottu: 21
@Mamiksx5 Harmi ettĂ€ nega siellĂ€, mutta voihan se vuelĂ€ muuttua ja joo mĂ€ oon siinĂ€ kĂ€sityksessĂ€ ettĂ€ ne easy@home testit ei oo herkkiĂ€. đŸ€”

TÀÀllĂ€ lĂ€mmöt tippuivat taas. Okei joo herĂ€sin noin puoli tuntia aiemmin mutta tuskinpa ne muutenkaan korkealla olisivat. đŸ€·â€â™€ïž Mullakaan ei kyllĂ€ toivoa sen vertaa ole, jos aiemmin nolla niin nyt miinuksella. Se yliopiston apteekin herkkĂ€ testi negatiivinen mulla niin...

Liitteet

• Screenshot_20260418_074203_com_tamtris_fertilityfriend_MainActivity_edit_639053013671376.jpg
    Screenshot_20260418_074203_com_tamtris_fertilityfriend_MainActivity_edit_639053013671376.jpg
    102.5 KB · Katsottu: 21
TiedÀn, ettei tÀÀ tarkoita vielÀ mitÀÀn, koska ei hedelmöittynytkÀÀn alkio ole voinut vielÀ edes ehtiÀ kohtuun. En silti voi mitÀÀn sille, ettÀ tuli tÀn aamun dropin jÀlkeen fiilis, ettÀ ei varmaan onnistuta tÀllÀkÀÀn kertaa.

Liitteet

• IMG_0050.jpeg
    IMG_0050.jpeg
    221 KB · Katsottu: 22
Juu ei mullakaan mitÀÀn hyvÀÀ kerrottavaa ole. Laitoin eilen toiseen ketjuun siitĂ€ ya testistĂ€ kuvan, jossa jumiin oli vĂ€rit jÀÀneet. Sama homma tĂ€nÀÀn, ei yhtĂ€ paha mutta silti. Jotain ehkĂ€?? Jos oikein tarkkaa katsoo saattaa olla havaittavissa, mutta jotenkin en usko ettĂ€ kannattaa luottaa kun vĂ€rit jÀÀ nyt mulla noissa niin oudosti jumiin. đŸ„Ž LĂ€mmöt ihan vĂ€hĂ€n nousi ja tuskin olisi nousseet edes varmaan tippuneet olisi jos ekalla herÀÀmis kerralla olisin mitannut. Naapuri aloitti katsomaan jotain tv:tĂ€ puoli vitun 7... 🙄 Nukahdin uudestaan pariksi tuntia kun laitoin korvatulpat...

Liitteet

• 6780.png
    6780.png
    53.3 KB · Katsottu: 21
@Kali mun silmÀÀn sun kĂ€yrĂ€ nĂ€yttÀÀ lupaavalta. YritĂ€ saada kĂ€siisi jonkin toisen merkin testi (esim. Apteekkarin raskaustesti ei ole kallis, ja pitĂ€isi olla luotettava — paino sanalla pitĂ€isi.) Digitesti vois kans olla hyvĂ€ tehdĂ€ alkuviikosta?

@Maana Mannila Juu varmaan olisi hyvĂ€ olla muita testejĂ€, pregcheckillĂ€ testasin kanssa mutta en jotenkin usko ettĂ€ toimii herkkinĂ€ ainakaan mulle. 😂 Digitestin meinasin ostaa torstaille kun lopetan lugesteronit. Ajattelin, ettĂ€ vikat mahdollisesti laitan keskiviikko illalla ja torstai aamuna testaan ja lopetan sitten ne siihen jos tai kun nega... Pakko varmaan tilaa tosin woltilla kun apteekkeja ei kĂ€velymatkan pÀÀssĂ€. đŸ€Ł LĂ€hin taitaa olla 5 km pÀÀssĂ€.

Mutta tosta sun @Maana Mannila kĂ€yrĂ€stĂ€, sulla nĂ€yttÀÀ lĂ€mmöt vaihtelevan muutenkin aika paljon niin en olisi tuosta huolissaan vielĂ€ tuossa vaiheessa, kaikki on vielĂ€ sulla auki mitĂ€ vaan voi vielĂ€ tapahtua! đŸ€ž

Tein taas sen tyhmĂ€n jutun ja vertailin muiden kĂ€yriin siellĂ€ ff galleriassa. YllĂ€ttĂ€vĂ€n moni prosentuaalisesti samankaltaisilla kĂ€yrillĂ€ raskaana kun mulla. 45% kun yleensĂ€ kun katsonut niin luku enintÀÀn 30%... đŸ«Ł EihĂ€n tuo mitÀÀn tarkoita, huvittava havainto vaan. Kun onhan siellĂ€ myös 48% ei raskaus kĂ€yriĂ€ ja 6% keskenmenoja mun kaltaisilla kĂ€yrillĂ€ tĂ€stĂ€ kierrosta.

@Kali kerta se olis ensimmĂ€inenki, kun pÀÀsee wolttaamaan raskaustestejĂ€. đŸ™ˆđŸ˜…đŸ€Ł

Ja kiitos jĂ€rkevistĂ€ sanoista, yritĂ€n nyt keskittyy muihin asioihin — viikon pÀÀstĂ€ oon viisaampi (tai jotain sinne pĂ€in). 🙏

Takaisin