Raskausajan ruokavalio

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulle ei maistu kahvi ollenkaan enää! Ei kyllä siis haittaa, mutta välillä kaipaisi vähän kofeiinia edes, täytyiskin varmaan ostaa jääkaappiin varuiks vähä jotain kokista tms😅

Just luin että pitäisi välttää suolaa :No Evil Monkey: Oon elänyt mun alhaisen verenpaineen takia aika runsassuolaisella ruokavaliolla jo jostain murrosiästä asti, ja oon aina ollut enemmän perso suolaiselle kuin makealle. Nytkin himoitsen kaikkea suolaista, kuten ranuja tai pitsaa tai nugetteja :No Evil Monkey: Jotenkin kaikesta muusta olen valmis joustamaan, lisäämään ruoka-aineita joita en tavallisesti juurikaan syö (hedelmät, marjat), lopetin kahvin ja haudukkeiden juomiset ja kaikki, mutta tää on kyllä tosi hankala :No Evil Monkey:

Siis eikö seesamiöljyäkään saa syödä?😭 Jotenkin ajattelin, että koskee vaan siemeniä se kielto ja että öljyyn asti ei olisi ainakaan paljoa raskasmetalleja päätynyt. Rakastan Pirkan valkosipuli-chili-seesamiöljyä😭

Hummuksen syöntiä en kyllä ajatellut lopettaa. Kikherneet on tosi hyvä folaatin lähde.

Sen sijaan iloinen yllätys oli, että auraa saa syödä kuumennettuna. Luulin, että se olis kokonaan kielletty.

Eniten ikävä tulee juustoja, ilmakuivattua kinkkua ja medium pihvejä. Kahvinjuontia ollut helppo vähentää, kun ei se oikein enää maistu. Närästää muutenkin ja kahvi vaan pahentaa asiaa.😅

Eilen söin kaupungilla ihanaa chiavanukasta marjoilla ja hedelmillä, ja sitten vasta kotona lueskelin ettei se olekaan sallittua Suomessa! Jossain muuallahan sitä jopa suositellaan raskausajan ravitsevaksi välipalaksi 🤔🤔🤔

Siis eikö seesamiöljyäkään saa syödä?😭 Jotenkin ajattelin, että koskee vaan siemeniä se kielto ja että öljyyn asti ei olisi ainakaan paljoa raskasmetalleja päätynyt. Rakastan Pirkan valkosipuli-chili-seesamiöljyä😭

Hummuksen syöntiä en kyllä ajatellut lopettaa. Kikherneet on tosi hyvä folaatin lähde.

Sen sijaan iloinen yllätys oli, että auraa saa syödä kuumennettuna. Luulin, että se olis kokonaan kielletty.

Eniten ikävä tulee juustoja, ilmakuivattua kinkkua ja medium pihvejä. Kahvinjuontia ollut helppo vähentää, kun ei se oikein enää maistu. Närästää muutenkin ja kahvi vaan pahentaa asiaa.😅
Mää oon kans syöny tota valkosipuli-chiliöljyä, en oo ees tajunnut että se vois olla kielletty 😅

Eilen söin kaupungilla ihanaa chiavanukasta marjoilla ja hedelmillä, ja sitten vasta kotona lueskelin ettei se olekaan sallittua Suomessa! Jossain muuallahan sitä jopa suositellaan raskausajan ravitsevaksi välipalaksi 🤔🤔🤔
Menee samaan kastiin ku pellavan- ja auringonkukansiemenet, jotka kans kiellettyjä raskaudessa kadmiumian vuoksi. 🤷🏼‍♀️ Toki jokainen päättää itse meneekö suosituksien mukaan ja minkä maan.

@Tekevällesattuu söin kanssa viikko sitten aamiaiskahvilassa chiavanukasta. En tiennyt, että olis kielletty😅

@Lilanka no niinpä😅 ja kun se on niiiin hyvää!🤤

Jos seesamiöljyä yrittäisi kokonaan vältellä niin sitten varmaan pitäis unohtaa aasialainen ruoka kokonaan. Taidan jatkaa käyttöä kohtuullisissa määrin.

Viime vkl tuli käytyä ensimmäistä kertaa ikinä syömässä balilaisessa ravintolassa ja epäilen, että siinä ruoassa kiellettyjen listalta oli ainakin inkivääriä. Mutta kai sekin taisi maustaessa olla ok?

Takaisin