Raskausajan ruokavalio

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Sama täällä lakritsin ja salmiakin suhteen! Täytynee itsekin vaihtaa kahvi kofeiinittomaan. Ainakin vielä tulee kahvia juotua ehkä liikaakin.
Minäkin juon liikaa,koska ei ole tullut edes pahoinvointia joka estäisi sen 🙄 vähäinen on se määrä mitä suosittellaan nykyisin. Kofeiinittomia onneksi saa🤗

Ilmakuivattu kinkku ja kylmäsavulohi harmittaa ☹️ ja energiajuoma harmittaa myös, toki sen jättäminen on vaan hyvä, että nyt on pakko.

Kaipaan myös lakua ja salmiakkia.
Kaupan sushi tiski näytti niin herkulliselta tänään... Mietin pitäisikö tehdä nyt jo lista ruuista mitä pyydän miehen tuomaan synnytyksen jälkeen osastolle 😅

Nyt iski ihan hirveä sushihimo.

Ja mitä salmiakkihimoon tulee, niin mä syön edelleen omaa lemppari salmiakkia (pantterit), jos mun tekee mieli.

https://www.vau.fi/raskaus/elamanta...n negatiivisesti sikiön aivojen kehittymiseen

Linkissä on glykyrritsiinipitoisuuksia eri tuotteille:
Pandan Lakupalat ja Pepe-patukat 140 mg / 100 g*
Panda Natural -lakritsituotteet 230 mg / 100 g
Fazerin Super Salmiakki 450 mg / 100 g**
Pantteri-makeiset 68 mg / 100 g
Tyrkish Peber 160 mg / 100 g
Fazerin Lakritsi Salmiak 1650 mg / 100 g
Fazerin Salmiakkipastillit 1725 mg / 100 g

Ja viikossa isona määränä on pidetty yli 500mg. Panttereita voisi vetää siis 700 g viikossa tohon rajaan. Mutta koska virallisia rajoja ei ole, niin tietty pidän minimissä. Mutta salmiakkihimooni uskallan syödä pari pantteria aika kevyin mielin 😊

Sushia en taida uskaltaa, ainakaan ennen kuin olen lukenut riittävästi merilevästä ja jodista.

Kaipaan myös lakua ja salmiakkia.
Kaupan sushi tiski näytti niin herkulliselta tänään... Mietin pitäisikö tehdä nyt jo lista ruuista mitä pyydän miehen tuomaan synnytyksen jälkeen osastolle 😅
Katselin yksi päivä kateellisena miehen hakemaa sushiannosta, vaikka en lohta ole syönyt vuosiin tai himoitsen ollenkaan. Sushi vain niinkuin itsessään himottaa 🫠 piti sitten tehdä ruoaksi riisiä ja erilaisia lisukkeita soijakastikkeella, jotta pääsi pahimmasta himosta irti

Mulla salmiakki nostaa verenpainetta heti 🙁. Muutenkin ilmeisesti aloitetaan verenpainelääkitys ekassa lääkärineuvolassa koska aikaisemmissa raskauksissa on ollut verenpaineen kanssa haasteita. Ekaan neuvolaan on aikaa vielä 1,5 viikkoa...

Tuntuuko muista jotenkin vaikealta muistaa kaikki vältettävät ruoka-aineet? Tuntuu, että haluais noudattaa ihan 100% mut sit on jotenki ihan lahopää ☹️

Tuntuuko muista jotenkin vaikealta muistaa kaikki vältettävät ruoka-aineet? Tuntuu, että haluais noudattaa ihan 100% mut sit on jotenki ihan lahopää ☹️
No kyllä. Ja ehkä tähän vaikuttaa mulla se kun ei ole ollut vielä ekaa ultraa niin ei tunnu vielä täysin todelta koko raskaus. Tai että onko kaikki ok, pitääkö tämä ottaa todesta...
Aikaisemmissa raskauksissa en muista että olisi ollut näin paljoa haastetta muistaa rajoituksia mutta se voi johtua myös siitä että söin silloin aika yksipuolisesti eikä rajoitukset välttämättä paljoakaan haitannut arkea. Nykyään olen semmonen herkkuperse että napostelisin pehmeitä juustoja iltapalaksi ja graavikalaankin olen ihastunut vasta viime vuosina.

Takaisin