BBT - basal body temperature

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Selmiina ja @Syssymyssy ootte ihan oikeassa, varmaan kannattaisi lopettaa lämpöjen katselu. Mulla on siis oura, ja valitettavasti automaattisesti mittailee (tai no, voisihan sen jättää poiskin). Mä ajattelin tehdä vielä (ainakin) dpo17 testin, eli ylihuomenna. Ehkä sit digitestin jossain vaiheessa, varmaan kannattaa vasta joskus viikolla 5+?

@Moosee omalla kohdalla ainakin parempi lopettaa mittailut, koska huolestun ja stressaan helposti. Oon miettinyt, että tekisin viikkodigin perjantaina, jolloin pitäis olla rv5+2 ja siihen sitten loppuu testailut. Sitä en osaa sanoa, onko toi hyvä ajankohta tehdä digi, mutta tämmösen suunnitelman oon tehnyt mielessäni.😅

@Syssymyssy oon kanssa lukenut, että mittailuja ei kannattais plussan jälkeen jatkaa, mutta sitten ajattelin, että kiva kuitenkin pari päivää seurailla. Ei muuten ollut yhtään kivaa!🙈🤣

Miks nää lämmöt ei nouse kunnolla? Onkohan nyt joku vialla? Vai kaikki hyvin niin kauan kun ollaan coverlinen yläpuolella ?
IMG_0947.jpeg

Eilen oli suojassa pikku tippa verta eikä pyyhkimällä tullut lisää, Mistö lie tullut?? Ei ole ennen tässä vaiheessa verta näkynyt.

Mites muiden lämmöt menee, @Kali lla varmaan huitelee katossa 🤣

@Mamiksx5 Ei nyt ihan, vähän eilisestä nousi.. 🤣 Mutta toivottavasti siellä lämmöt lähtee nousemaan enemmän pian!

Heräsin kyllä jo tunti sitten ja nukahdin uudestaan sen jälkeen kun olin vessassa käynyt ja mitannut lämmöt. 😅 Naapurissa joku alkaa katsomaan tv:tä hirmu kovalla aina aamuisin jonkun tunnin ajan. Epäilen että joku huonokuuloinen vanha ihminen.

Liitteet

• Screenshot_20260414_090526_com_tamtris_fertilityfriend_MainActivity_edit_460168518203521.jpg
    Screenshot_20260414_090526_com_tamtris_fertilityfriend_MainActivity_edit_460168518203521.jpg
    97.9 KB · Katsottu: 17
Voisiko @Mamiksx5 olla vain normaalia kiertojen välistä vaihtelua, ettei lämmöt nyt nouse ihan tavanomaisesti? Jotkut kierrothan on luonnostaan esim. ovuloimattomia 🤔 Vaikka sun lämmöt on kyllä luteaalirajan yläpuolella!

Mulla oli aamulämmöt taas ihan linjassaan aiempaan. En tiedä yhtään mikä se eilisen aamun lämpöpomppu oli! En ollut eilen lainkaan kipeä ja se tosiaan jäi siihen aamuun 🤷🏽‍♀️ Merkkasin sen nyt ff kuitenkin fever, itselleni muistiin ja ff poisti lämpömerkinnän käyrästä.
Mies epäili et oliko joku kehon stressireaktio, kun mulla päätty viikonloppuna taas pari projektia 😄 Muuten on ihan seesteinen olo.

1000049721.jpg

Onko just jotkut aamu uutiset siellä @Kali sitten menossa 🤭

Toivotaan @Nellinen että olis vaan jotain vaihtelua. Sorruin sittenkin tuohon ff Chartien selailuun 🤣 hitto! Yks osui silmiin missä siksakkasi pitkään coverlinen ylä ja alapuolella. Mutta eihän täs hitto auta kun odotella ääk.

Nyt lähden täältä roikkumasta ja meen tekee jotain järkevää 🤣

@Mamiksx5 Varmaan joo, tai sitten katsoo jotain saippuasarjaa kun kuulostaa sellaiselta draamalta välillä sen tunnin ajan. Ja dramaattista ja melankoolista musiikkia välillä tulee myös. 🤣 Oletan ettei mitään riitelyä ole paikan päällä, kun tuskinpa jos siellä riideltäisiin niin riidan aikana välillä laitettaisiin dramaattista musiikkia soimaan. 😂

Näemmä lämmöt tippui alle luteaaliviivan... 🥴 Vähän tuntuu huonolta merkiltä, vaikka kaipa voisi ajatella että kiinnittymisdippi. Jotenkin en vaan siihen usko...

Liitteet

• Screenshot_20260415_082814_com_tamtris_fertilityfriend_MainActivity_edit_518968427404841.jpg
    Screenshot_20260415_082814_com_tamtris_fertilityfriend_MainActivity_edit_518968427404841.jpg
    102 KB · Katsottu: 27
Täällä dpo15 tippui lämmöt ja eilen alkoi krampata maha. Jännä nähä alkaako menkat tänään. Yleensä mulla tippuu lämmöt ja seuraavana päivänä siitä alkaa menkat eli lämpöjen puolesta huomenna pitäisi tulla, mut kiertopäivien mukaan tänään.

IMG_7691.jpeg

Täällä lämmöt ihan vähän vaan nousi eilisestä. Juuri ja juuri tuohon luteaali viivan kohdille joka ei vaikuta yhtään lupaavalta merkiltä tässä vaiheessa ei sitten yhtään. 🙄

Liitteet

• Screenshot_20260416_083719_com_tamtris_fertilityfriend_MainActivity_edit_547443021471999.jpg
    Screenshot_20260416_083719_com_tamtris_fertilityfriend_MainActivity_edit_547443021471999.jpg
    100.4 KB · Katsottu: 12
Ja täällä sitten ihan pienoinen nousu taas. Nukuin mittausaikaa kaksi tuntia myöhempään ja jos en käyttäis sitä convertoria niin lämmöt olis ollut 36,6 mutta kun olen sitä aina käyttänyt niin en voi nyt ottaa ”parempia” lämpöjä tästä syystäkään.
IMG_1006.jpeg

Ja sitten viivanpaikkaa ainakin sain kääntelemällä näkyviin, ennen en ole sitäkään nähnyt 🫣 Toki vasta dpo8 niin ei täs mitään , odotellaan ja jännitetään.

Liitteet

• IMG_1002.jpeg
    IMG_1002.jpeg
    450.7 KB · Katsottu: 29
  • IMG_1001.jpeg
    IMG_1001.jpeg
    477.4 KB · Katsottu: 28
Täällä lämmöt ihan vähän vaan nousi eilisestä. Juuri ja juuri tuohon luteaali viivan kohdille joka ei vaikuta yhtään lupaavalta merkiltä tässä vaiheessa ei sitten yhtään. 🙄
Kannattaa ajatella nuo lämpörajat vaan visuaalisina työkaluina eikä ehdottomina rajoina, jossa lämmön on pysyttävä. Näin muistaakseni lukee siellä FF:n ohjeistuksessakin. Sehän muuttaa noita raja-arvoja lämpöjen muuttuessa. 😊

Mun silmään sulla on selkeä kaksivaiheinen käyrä, joka selkeästi pysyy korkeammalla luteaalin aikana! ❤️🌈

Mut se on kyllä hyvä että tuulettelet noita fiiliksiä tänne! Kyl tunteet pitää kohdata sellaisina kuin ne tulee. Mä niin toivon sulle plussaa tästä ”sammakkokierrosta”. 🐸

Mulla on nyt dpo15 ja lämmöt jumahti sinne 36,5 pintaan, jonne ne mulle yleensä laskee ennen menkkoja. Eiköhän tässä tämän päivän aikana ala vuoteleen, sellaisia kramppeja ainakin tuntuu.

Kannattaa ajatella nuo lämpörajat vaan visuaalisina työkaluina eikä ehdottomina rajoina, jossa lämmön on pysyttävä. Näin muistaakseni lukee siellä FF:n ohjeistuksessakin. Sehän muuttaa noita raja-arvoja lämpöjen muuttuessa. 😊

Mun silmään sulla on selkeä kaksivaiheinen käyrä, joka selkeästi pysyy korkeammalla luteaalin aikana! ❤️🌈

Mut se on kyllä hyvä että tuulettelet noita fiiliksiä tänne! Kyl tunteet pitää kohdata sellaisina kuin ne tulee. Mä niin toivon sulle plussaa tästä ”sammakkokierrosta”. 🐸

Mulla on nyt dpo15 ja lämmöt jumahti sinne 36,5 pintaan, jonne ne mulle yleensä laskee ennen menkkoja. Eiköhän tässä tämän päivän aikana ala vuoteleen, sellaisia kramppeja ainakin tuntuu.
No juu helppo vaan ajatella mun niin ehdottomasti, varsinkin kun yritän vertailla vanhoihin käyriin ja jotenkin muistuttaa liikaa juuri edellisen kierron nega käyrää kuin plussa käyrää lokakuulta. 😫 En muuten tajunnutkaan että tuo viivan paikka vaihtuu siis kierron edetessä?

Ja laitoin ton hauska reaktion kun hauska toi sammakkokierto! 🐸 Piristi mieltä kiitos!

@Kali Joo se siirtää sitä ylös tai alas sen mukaan miten käyrä etenee. Se on tavallaan käyrän analyysi, ei mikään ”raja”. Jos sulla vaikka laskisi käyrä alemmalle tasolle (mut coverlinen yläpuolelle), se hakisi vaan tolle luteal linelle uuden loogisemman paikan alemmalta tasolta.

//Muoks: esim sulla toi on nytkähtänyt vähän ylöspäin tässä kierrossa! Otin kuvakaappaukset.

IMG_7697.png

IMG_7696.png

@Kumpare Ah en huomannutkaan tuota itse! 🤔 Kiitos! Tuo selventää asiaa. Pitäisi varmaan myös olla vertaamatta omiinkin edellisiin käyriin. 🤣 Kun jotenkin todella todella paljon vaan muistuttaa edellistä käyrää joka päättyi negaan. Yrittänyt olla vertailematta siellä ff galleryssa muiden käyriin, mutta välillä siihenkin sorrun... Nyt jotenkin ne prosentit näyttää huonoilta että suurin osa päättynyt negaan tämän tyyppisissä käyrissä. 😮‍💨 Vaikka toki siellä plussiinkin päättyneitä on...

@Kali Vaikka olis kuinka täydellinen käyrä niin suurin osa silti niistäkin on lopulta negoja, koska lopulta joka kierrossa on keskimäärin joku 20% mahdollisuus raskautua. 🥺

Esim tämä mun viimeisin käyrähän on varmaan hyvännäköinen tonne dpo14 asti, mut niin vaan nega tuli (testasin eilen kun ei tullut menkkoja) ja yk6 alkaa..

IMG_7699.jpeg

Mut me miehen kans käytiin läpi vähän yrityksen aikajanaa esikoisen kohdalta! Multa poistettiin ehkäisykapseli 2/2019 ja sen jälkeen ei käytetty ehkäisyä ollenkaan ja pantiin kyllä kuin puput, koska oltiin alle 30v ja oltiin super rakastuneita. 😆 Tein ekan positiivisen raskaustestin 04/2020 eli 14kk siinä meni! Eli Kali älä vielä ole ihan masentunut, vaikka yli vuosi on kulunut.

Toka tärppäskin sitten muutaman kuukauden yrityksellä ja tätä kolmatta on tahkottu kohta puoli vuotta.

Takaisin