IVF/ICSI-HOIDOT 2026

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Enkelinsiipi
  • AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€ AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€
Mulle ei ole ehdotettu PGTA testausta vielÀ vaikka ikÀ kohta 40, luulen ettÀ syy on blastojen vÀhÀinen mÀÀrÀ, ja kolme siirtoa maksaa yhtÀ paljon kuin PGTA testaus yksityisellÀ :Upside Down Face: EnkÀ tiedÀ kumpi olisi kauheampi, kolme siirtoa josta nolla tulos vai kolme blastoa jota todettaisiin siirtokelvottomiksi!:Eyes: Ja jos vaikka todettaisiin mosaiikki, tai epÀselvÀksi kliniikka ei vÀlttÀmÀttÀ siirrÀ sitÀ vaikka voisi olla terve vauva...

MeillĂ€ oli tĂ€nÀÀn vĂ€liultra ja punktio sit ensi viikon tiistaina. Maanantaina olis ollut optimaalisin pĂ€ivĂ€ mut koska pyhĂ€ đŸ«  YllĂ€ttĂ€en siirto suunniteltiin jo perjantaille eli kolmepĂ€ivĂ€isellĂ€ alkiolla. TĂ€mĂ€kin tulevan viikonlopun vuoksi, kun meillĂ€ julkisella ei tehdĂ€ viikonloppuisin siirtoja 😅 TukilÀÀkkeenĂ€ Terolut ja Gonapeptyl kerta annoksena sit kuudentena pĂ€ivĂ€nĂ€. Sama lÀÀkitys oli viimeksikin â˜ș

Onnea plussanneille 😍

Okei. KyllÀ ÀrsyttÀÀ niin tÀÀ kun koko ajan joutuu odottamaan..noh, ei se auta kun vaan odotella! EiköhÀn se muutama kuukausi kuitenkin nopsaa mene..ei auta ku vaan yrittÀÀ pysyÀ positiivisena kuitenkin, et kyl se vielÀ tÀrppÀÀ!
YmmÀrrÀn halun pÀÀstÀ asiassa eteenpÀin ja sen, ettÀ jokainen kuukausi tuntuu pitkÀltÀ. On silti keholle hyvÀ saada rauhassa palautua hoidosta. Vaikka olo tuntuisi normaalilta, niin munasarjat voi olla vielÀ suurentuneet tai nestettÀ tai kystia.

Uskon, ettÀ laittavat teidÀt heti jonoon, mutta todennÀköisesti uusi hoito vasta kesÀn jÀlkeen. KesÀsulku on Tilkassa harmillisen pitkÀ. Kannattaa miettiÀ voiko ajan kÀyttÀÀ jotenkin hyödyksi ja kÀydÀ lÀpi löytyisikö elintavoista ja ravinteista jotakin kohennettavaa. Onneksi teillÀ ei tule ikÀrajat vielÀ vastaan, niin ei ole sen puolesta kiirettÀ.

YksityisellÀ voi myös kÀydÀ joissakin lisÀtesteissÀ tai kysymÀssÀ toisen lÀÀkÀrin mielipidettÀ. Oliko nyt lÀÀkkeenÀ Gonal? MeillÀ tehtiin sillÀ julkisella kolme hoitoa. YksityisellÀ vaihdettiin Pergoverikseen.

PistÀn tÀn tÀnnekin kun tÀÀltÀ taisi vasta plussata porukkaa.

Hohhoijaa. TĂ€nÀÀn ollut aika selkeÀÀ etovaa oloa. PÀÀtin ettĂ€ testaan ovulaatiotestillĂ€ eka ja jos se nĂ€yttÀÀ positiivista, niin teen oikean raskaustestin. Joku henkinen akrobatia tĂ€ssĂ€ oli siis meneillÀÀn 😂

No sehÀn pamahti heti selkeÀksi positiiviseksi. TÀssÀpÀ sitten kusisen raskauskeijun ilmaistesti ja pregcheckin perustesti.
1000022600.jpg

TÀnÀÀn pp 10 eli dpo 15. Oon vÀhÀn pettynyt viivojen vahvuuteen mutta jooh. Onpahan ensimmÀinen plussa vÀhÀn yli vuoden IVF-rumban jÀlkeen.

PistÀn tÀn tÀnnekin kun tÀÀltÀ taisi vasta plussata porukkaa.

Hohhoijaa. TĂ€nÀÀn ollut aika selkeÀÀ etovaa oloa. PÀÀtin ettĂ€ testaan ovulaatiotestillĂ€ eka ja jos se nĂ€yttÀÀ positiivista, niin teen oikean raskaustestin. Joku henkinen akrobatia tĂ€ssĂ€ oli siis meneillÀÀn 😂

No sehÀn pamahti heti selkeÀksi positiiviseksi. TÀssÀpÀ sitten kusisen raskauskeijun ilmaistesti ja pregcheckin perustesti.
View attachment 154752

TÀnÀÀn pp 10 eli dpo 15. Oon vÀhÀn pettynyt viivojen vahvuuteen mutta jooh. Onpahan ensimmÀinen plussa vÀhÀn yli vuoden IVF-rumban jÀlkeen.
HyviltĂ€hĂ€n nuo nĂ€yttÀÀ, onnea😍

HyviltĂ€hĂ€n nuo nĂ€yttÀÀ, onnea😍
Kiitos tsempeistĂ€!đŸ«¶đŸŒ

Oonhan mÀÀ seurannut nĂ€illĂ€ palstoilla sivusta tuota muiden viivojen analysointia ja vertailua ja ajatellut ettĂ€ elkÀÀ itteenne kiusatko! Ja kuinka sitĂ€ sitten onkaan samassa jamassa omien viivojen kanssa😂 EhkĂ€pĂ€ testaan seuraavan kerran vasta virallisena testipĂ€ivĂ€nĂ€ eli tiistaina.

MinÀ hyppÀÀn tÀnne nyt mukaan, juuri tuli pisteltyÀ ensimmÀinen piikki Gonal-F:ÀÀ.

MeillÀ oli viime vuonna ensimmÀinen IVF-kierros, jossa 23 follikkelia, 19 munasolua, 16 kypsÀÀ, 10 hedelmöittyi, 5 blastoksi -> 0 tervettÀ alkiodiagnostikassa (miehen kromosomivirhe). KÀteen jÀi siis lopulta vain lievÀ hyperstimulaatio :)

Nyt uuteen kierrokseen, yritÀn vakuutella itselle ettÀ oli vain tosi huono tuuri tuossa ensimmÀisellÀ kierroksella, kun kuitenkin tilastollisesti olisi pitÀnyt olla 50-50 tsÀnssi periytyÀ miehen tila ja kuitenkin kaikille periytyi (lisÀksi 2:lla oli ilmeisesti jotain muutakin hÀikkÀÀ).

TÀllÀ kierroksella olen syönyt ubikinolia (plus d-vitamiini, raskausvitamiini, kalkki - nÀmÀ jo ed kierroksella oli) ja yrittÀnyt panostaa stressinhallintaan, ruokavalioon ja unirytmiin (hups, mitÀs teen tÀhÀn aikaan foorumilla?). SyksyllÀ hieman ennen hoitoja oltiin myös ulkomailla jossa tuli juotua alkoholia jonkin verran (ei lÀtrÀttyÀ mutta kuitenkin), nyt edellisen kiekan jÀlkeen olen vain annoksen pari satunnaisesti ottanut enkÀ viime aikoina enÀÀ ollenkaan. En tiedÀ onko nyt jo myöhÀistÀ, mutta vÀhÀn tÀssÀ mietiskelin olisiko miehenkin hyvÀ jotain lisÀravinnetta tai folaattia ottaa... Monivitamiinia syö.

Olen lueskellut foorumia jo jonkin aikaa ja etenkin edellisen kierroksen aikaan, mutta omaan stressinhallintaan auttoi silloin se, ettÀ keskittyi pÀÀasiassa muihin asioihin ja yritti unohtaa nÀmÀ hoidot. YritÀn nytkin pitÀÀ minimissÀÀn, mutta toisaalta vertaistuki olisi myös tervetullutta!

Taustalla kaksi aiempaa keskenmenoa luomuraskauksista (nÀmÀ alkoivat ns ensiyrittÀmÀllÀ niin toivoisin ettÀ lupaisi hyvÀÀ, jos joskus siirtoon asti pÀÀstÀÀn...). IkÀÀ 31v.

TsemppiÀ kaikille paljon hoitoihin ja kiitos kaikille tÀnne kirjoittaneille, olette olleet iso tuki vaikka olenkin vain hiljaa lueskellut sivusta <3

Yön aikana tuli mieleen kysymyskin: mitÀ kokemuksia, missÀ mÀÀrin pistosten aloitusultrassa (onko se se nollaultra?) nÀhtyjen alkurakkuloiden (? sori termit hakusessa) mÀÀrÀ korreloi saatuihin follikkeleihin/munasoluihin? Minulle edellisellÀ kierroksella oli tÀhÀn ultraan merkitty 20 + 30 mÀÀrÀksi (23 follikkelia lopulta), nyt vain 13 + 20... YritÀn kovasti olla lannistumatta liian aikaisin:Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: ja eipÀ se iso mÀÀrÀ viimeksikÀÀn mitÀ taannut!

Edit/lisÀys: Tuntuu ettei kroppa ole kunnolla toipunut vielÀkÀÀn viime kierroksesta vaikka useampi kuukausi, kiertojen pituudet vÀhÀn heitelleet ja en ole saanut esim normaaleja ovulaatio-oireitani (lÀÀkÀri kyllÀ synarela-ultrassa oli sitÀ mieltÀ ettÀ olin ovuloinut, vaikkei keltarauhasta löytÀnytkÀÀn) ja mietin onko se vaikuttanut tÀhÀn lukumÀÀrÀÀn, ehkÀ pitÀisi olla selkeÀmpi tauko seuraavaan hoitoon jos tarvitaan (no kesÀhÀn tÀssÀ pakostakin tulee).

Yön aikana tuli mieleen kysymyskin: mitÀ kokemuksia, missÀ mÀÀrin pistosten aloitusultrassa (onko se se nollaultra?) nÀhtyjen alkurakkuloiden (? sori termit hakusessa) mÀÀrÀ korreloi saatuihin follikkeleihin/munasoluihin? Minulle edellisellÀ kierroksella oli tÀhÀn ultraan merkitty 20 + 30 mÀÀrÀksi (23 follikkelia lopulta), nyt vain 13 + 20... YritÀn kovasti olla lannistumatta liian aikaisin:Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: ja eipÀ se iso mÀÀrÀ viimeksikÀÀn mitÀ taannut!
Nuo mÀÀrÀt kuulostaa kyllÀ isoilta!

Minulla nÀkynyt follikkeleita ennen hoitoja 10-30. KyllÀ alkumÀÀrÀllÀ on ollut yhteys kasvamaan lÀhteneiden follikkeleiden ja saatujen munasolujen mÀÀrÀÀn. Kirjoitin tÀnne tuosta aiemmin tarkoilla luvuilla.

Toisaalta ensimmÀisessÀ hoidossa oli pitkÀ kaava, jossa tyhjennettiin parikymmentÀ ja vain alle puolessa oli munasolu. LÀÀkÀrin mukaan normaalin raja on, ettÀ vÀhintÀÀn puolissa rakkuloissa munasolu. Seuraavassa tyhjennettiin vÀhemmÀn, mutta saatiin enemmÀn munasoluja. Viimeksi aloitusluku oli ennÀtys, mutta sitten ultrissa nÀkyi, ettÀ vain osa lÀhtenyt kasvuun, mikÀ oli valtava pettymys. Punktiossa tyhjennettiin kuitenkin enemmÀn kuin aiemmin eli ilmeisesti osa pienistÀ oli ottanut loppukirin ja osa oli ollut toisten takana piilossa ja ultrattu luku oli siksi pienempi.

Oma kokemus on, ettÀ mÀÀrÀÀn on aina pettynyt. Toisaalta tuntuu, ettÀ mÀÀrÀ voi olla hoidon aikana mitÀ tahansa, eikÀ vÀlttÀmÀttÀ korreloi tyhjennettyjen mÀÀrÀÀn, munasolujen mÀÀrÀÀn ja hoidon tulokseen. Olen ymmÀrtÀnyt, ettÀ 15-20 olisi ideaali, jotta mÀÀrÀ iso, mutta vÀltettÀisiin hyperstimulaatio. Jotkut sanovat myös, ettÀ jos mÀÀrÀ pienempi, niin laatu parempi, mutta itse koin sen lÀhinnÀ ÀrsyttÀvÀnÀ lohdutteluna hoidossa, jossa selkeÀsti pienempi mÀÀrÀ.

Nuo mÀÀrÀt kuulostaa kyllÀ isoilta!

Minulla nÀkynyt follikkeleita ennen hoitoja 10-30. KyllÀ alkumÀÀrÀllÀ on ollut yhteys kasvamaan lÀhteneiden follikkeleiden ja saatujen munasolujen mÀÀrÀÀn. Kirjoitin tÀnne tuosta aiemmin tarkoilla luvuilla.

Toisaalta ensimmÀisessÀ hoidossa oli pitkÀ kaava, jossa tyhjennettiin parikymmentÀ ja vain alle puolessa oli munasolu. LÀÀkÀrin mukaan normaalin raja on, ettÀ vÀhintÀÀn puolissa rakkuloissa munasolu. Seuraavassa tyhjennettiin vÀhemmÀn, mutta saatiin enemmÀn munasoluja. Viimeksi aloitusluku oli ennÀtys, mutta sitten ultrissa nÀkyi, ettÀ vain osa lÀhtenyt kasvuun, mikÀ oli valtava pettymys. Punktiossa tyhjennettiin kuitenkin enemmÀn kuin aiemmin eli ilmeisesti osa pienistÀ oli ottanut loppukirin ja osa oli ollut toisten takana piilossa ja ultrattu luku oli siksi pienempi.

Oma kokemus on, ettÀ mÀÀrÀÀn on aina pettynyt. Toisaalta tuntuu, ettÀ mÀÀrÀ voi olla hoidon aikana mitÀ tahansa, eikÀ vÀlttÀmÀttÀ korreloi tyhjennettyjen mÀÀrÀÀn, munasolujen mÀÀrÀÀn ja hoidon tulokseen. Olen ymmÀrtÀnyt, ettÀ 15-20 olisi ideaali, jotta mÀÀrÀ iso, mutta vÀltettÀisiin hyperstimulaatio. Jotkut sanovat myös, ettÀ jos mÀÀrÀ pienempi, niin laatu parempi, mutta itse koin sen lÀhinnÀ ÀrsyttÀvÀnÀ lohdutteluna hoidossa, jossa selkeÀsti pienempi mÀÀrÀ.
Kiitos vastauksesta! NÀmÀ on kyllÀ mielenkiintoisia juttuja. Ajattelen ettÀ lukemia on turha vertailla muiden kanssa, kun on niin yksilöllisiÀ ne mÀÀrÀt ja laatu, tÀssÀ jotenkin meinannut vain tulla surku siitÀ kun ero omaan edelliseen on iso, niin mietityttÀÀ nÀkyykö lopputuloksessakin. Tosin jos se hyperi jÀisi tulematta niin siitÀ olisin ihan iloinen. Olin itse tosi tyytyvÀinen viimeksi tuloksiin, kun saatiin viisi blastoa tutkimuksiin (vaikka hirveÀÀ olikin seurata sitÀ mÀÀrÀn tippumista jokaisessa vaiheessa, onneksi tÀstÀ oli kuitenkin varoiteltu paljon etukÀteen) ja lÀÀkÀritkin piti tÀtÀ hyvÀnÀ mÀÀrÀnÀ, mutta sitten tuntuikin ihan hirvittÀvÀn lannistavalta, kun kaikkiin osui se vika. Niin pakostakin mieli menee sinne, ettÀ jos saisi nyt enemmÀn tai vÀhintÀÀn saman verran niin olisi parempi mahdollisuus, vaikka kolikonheittoahan se silti on. Ja tiedÀn ettÀ tuuri voi osua toisinkin pÀin, eli vaikka saataisiin vain pari blastoa niin kolikko voikin kÀÀntyÀ sinne hyvÀlle puolelle kaikkien kohdalla.

Mutta vaikka ehkÀ ei pitÀisi vertailla niin enpÀ voi itselleni mitÀÀn ja menenkin seuraavaksi etsimÀÀn aiempia viestejÀsi! :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: hyvÀ muistutus ettei niissÀ ultrissakaan vÀlttÀmÀttÀ niin tarkasti kaikkia rakkuloita nÀe!

@Trieste Olipa teillĂ€ huono tuuri viimeksi. 😞 En todellakaan ole asiantuntija, kun yksi ainoa hoitokierros takana, mutta sanon nyt kuitenkin sen mitĂ€ omasta kokemuksesta olen pohtinut. Mulla ei ollut nollaultraa, joten en tiedĂ€ sitĂ€ lĂ€htötasoa. Kp8 ultrassa nĂ€kyi 8+4, joista yksi pieni 5mm. Kp12 ultrassa nĂ€kyi 7+4 isompaa ja lisĂ€ksi pienempiĂ€. LukumÀÀriĂ€ ei laskettu, mutta ymmĂ€rsin ettĂ€ ei nyt hirvittĂ€vĂ€n paljoa kuitenkaan "ylimÀÀrĂ€isiĂ€". Mulla pidempi kierto, joten kypsyteltiin vielĂ€ muutama pĂ€ivĂ€ ja punktio oli kp17. SiellĂ€ tyhjĂ€ttiin kaikkien yllĂ€tykseksi X mÀÀrĂ€ folleja, saaliina 30 munasolua! 25 oli kypsiĂ€ ja 23 hedelmöittyi (ICSI). 5. pĂ€ivĂ€nĂ€ mukana oli 9 alkiota, mutta 5 oli erottunut hyviksi alkioiksi. BiopsointipĂ€ivĂ€nĂ€ ei ollutkaan enÀÀ muita potentiaalisia. Joten valtavasta alkumÀÀrĂ€stĂ€ lopulta tuli vain se viisi, joka toki sekin on enemmĂ€n kuin uskalsin alunperin toivoakaan. 🙏 Eli eli.. Uskon kyllĂ€ jotenkin, ettĂ€ aina niitĂ€ ei niin hyviĂ€ folleja ja munasoluja on mukana ja voi hyvinkin olla, ettĂ€ pienempi mÀÀrĂ€ ei tarkoita automaattisesti huonompaa lopputulosta. Ja toisaalta matkan varrella tilanne ehtii muuttua vielĂ€ moneen kertaan. Toivon sinne positiivista lopputulosta, todennĂ€köisyyksien ajattelisi olevan teidĂ€n puolella tĂ€llĂ€ kertaa. 💖🌈

@Puolikuu kiitos:red-heart: Meillekin kÀvi itse asiassa niin, ettÀ siinÀ punktion ajoitus ultrassa (en nyt osaa sanoa mikÀ kp oli... mutta pe oli (aikaistettiin nopean estrogeenin nousun takia) ja ke punktio) nÀkyi muistaakseni 13 potentiaalista ja sitten 10 kpl niitÀ pienempiÀ, joista sanottiin ettÀ tuskin ehtivÀt mukaan, mutta 23 kpl sieltÀ sitten lopulta kuitenkin tyhjennettiin. No, aika nÀyttÀÀ miten tÀllÀ kerralla! Toivon sinnekin paljon hyviÀ uutisia ja positiivista lopputulosta :red-heart:

Huh nÀmÀ asiat kyllÀ tuntuu siltÀ ettÀ kun antaa pikkusormen niin imaisee ihan mukanaan, viime kierroksella tosiaan onnistuin pitÀmÀÀn hyvin taka-alalla, kun on onneksi niin paljon muita hyviÀ juttuja elÀmÀssÀ nyt meneillÀÀn, joihin menee aikaa ja energiaa, niin olen yrittÀnytkin pitÀÀ nÀmÀ hoidot "sivuprojektina", ettÀ a. muut jutut edistyisi b. ei kasvaisi liian suureksi mielessÀ. Houkuttelisi tuo salaiselle puolelle liittyminen, mutta ehkÀ yritÀn nyt hetken vielÀ sinnitellÀ ja keskittyÀ muihin juttuihin ja antautua lÀhempÀnÀ punktiota/tuloksia piinallisesti odotellessa sitten kunnolla:Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Takaisin