Yleinen keskustelu

Mulla oli ekassa raskaudessa terkkana ihana vanhempi rouva, esikoisen ja kuopuksen välissä ehti jäädä eläkkeellä. Ja hän oli kyllä mahtava, että ei kannata iän, eikä varsinkaan nimen perusteella tehdä suuria johtopäätöksiä 😊 nyt ois sit sama terkka kun edellisessä raskaudessa ja hänkin on kyllä tosi mukava. En tiiä, ehkä koitan tänään soitella neuvolaan, jos saisin hcg-testit 🙈 tän aamun testissä oli kuitenkin vähän tummumista havaittavissa

Mä en oo vielä ollut yhteydessä neuvolaan, katson varmaan ainakin vielä tämän viikon miten homma etenee. 🙈

Varhaisultrassa meinataan myös käydä, mikäs se olis suositeltu ajankohta sille?
6+ jotain ainakin vähintään ymmärtääkseni?

Mä en oo vielä ollut yhteydessä neuvolaan, katson varmaan ainakin vielä tämän viikon miten homma etenee. 🙈

Varhaisultrassa meinataan myös käydä, mikäs se olis suositeltu ajankohta sille?
6+ jotain ainakin vähintään ymmärtääkseni?
Meillä on 6+ lopussa. 7+ alkaen näkyy paremmin, mutta 5+-viikon lopussa voi jo näkyä esim. syke. Aiemmin mennään yleensä silloin, jos on vaikkapa riski kohdunulkoiselle raskaudelle.

En oo ollut vielä yhteydessä neuvolaan, eikö olla varattu vielä varhaisultraa.. Menkoista laskettuna oltaisiin nyt 5+4, mutta oma fiilis sanoo että ovuloin myöhemmin tässä kierrossa, tosin en oo kyllä tikutellut ovista joten varmaksihan ei mitään tiedä..

Ajattelin jos ensiviikolla vielä ollaan ok kuivilla vesillä ns niin rupeen varailemaan aikoja. Meillä mies haluaa ihanasti mukaan kaikkeen, on molempien toivottu yhteinen esikoinen❤️

Mä sain ekan neuvola ajan vielä tälle kuulle, kun seuraavat vapaat ajt ois ollu vasta huhtikuun puolessa välissä. Oman mielenrauhan lisäämiseksi mitä pikemmin sen parempi. Jotenkin ehkä konkretisoituu paremmin myös koko juttu. Vaikken kovin vahvasti uskalla luottaakaan koko raskauteen. Vähän semmonen olo, ettei siellä kuitenkaan ketään oikeasti ole.

Mä soitin eilen neuvolaan ja sattumalta sama terveydenhoitaja joka oli kahden ensimmäisenkin aikana 😊 Kiva jotenkin kun on tuttu hoitaja. Sain ajan pääsiäisen jälkeiselle viikolle.

Hei kaikki 🤍

Alkionsiirto tehtiin 26.2. Eli nyt on pp12

Sunnuntaina pp10 ja maanantaina pp11 Clearblue Ultra Early digi → raskaana, viikkodigi nega
Tänään pp12 näytti myös viikkodigi 1–2

Eli raskaus on ainakin alkanut

Mutta samaan aikaan on alkanut vuotoa. Se alkoi ruskeana tuhruna viikonloppuna ja tänään on tullut myös kirkkaampaa verta ja menkkamaisia kipuja. Kävin tänään hCG-verikokeessa ja odotan tulosta.

Yritän pysyä rauhallisena, koska tiedän että varhaisessa raskaudessa vuoto voi olla myös normaalia (esim. limakalvon vuoto tai hematooma), mutta pelottaa silti tosi tosi paljon.

Jos täällä on muita joilla on ollut alkuraskaudessa vuotoa ja raskaus silti jatkunut, kuulisin mielelläni kokemuksia 🤍

Nyt vain odotellaan verikoetulosta ja yritetään hengittää itku kurkussa.

Mulla on ollut edellisissä kolmessa ruokavaliohoitoinen radi, ekasta en koskaan "joutunut" rasitukseen. Eka ja toka kyllä olivatkin sirpukoita 3,5kg syntyessään, nr 3 oli 4kg ja nr 4 oli 3,9kg. Mulla on kauheita traumoja siihen sokerirasituslitkuun ja sen myötä vadelmiin ylipäätään, melkein tekisi mieli skipata rasitus ja mittailla kans vaan aktiivisesti vapaaehtoisesti sokereita 🙄
Mä aattelin pyytää voisko niitä mittailla kotona, etenki jos se rasitus pitäs tehä alkuraskaudesta ja mulla se on yleensä aika tuskainen🥲

Hei kaikki 🤍

Sunnuntaina pp10 ja maanantaina pp11 Clearblue Ultra Early digi → raskaana, viikkodigi nega

Mutta samaan aikaan on alkanut vuotoa. Se alkoi ruskeana tuhruna viikonloppuna ja tänään on tullut myös kirkkaampaa verta ja menkkamaisia kipuja. Kävin tänään hCG-verikokeessa ja odotan tulosta.

Yritän pysyä rauhallisena, koska tiedän että varhaisessa raskaudessa vuoto voi olla myös normaalia (esim. limakalvon vuoto tai hematooma), mutta pelottaa silti tosi tosi paljon.

Jos täällä on muita joilla on ollut alkuraskaudessa vuotoa ja raskaus silti jatkunut, kuulisin mielelläni kokemuksia 🤍

Mulla oli ekassa raskaudessa pientä tiputteluvuotoa. Varhaisultrassa myös näky hematooma, josta lääkäri varoitteli, että saattaa vuotaa jossain kohtaa. Pienet vuodot on tosi yleisiä, eikä ne välttämättä tarkoita yhtään mitään ❤️ mutta ymmärrän täysin, että huolettaa. Ja tosiaan menkkamaiset kivut myös ihan normaaleja alkuraskaudessa, mulla ollut niitä kanssa molemmissa onnistuneissa raskauksissa alussa.

Hei kaikki 🤍

Mulla esikoisen raskaudessa 6 vuotta sitten tuli ensin ruskeaa vuotoa joka muuttui kirkkaaksi mutta vuosi vain päivän. Näin tapahtui ainakin muistaakseni kahteen kertaan. Ihan alkuraskaudessa. Mutta tosiaan esikoinen on nyt 5 vuotias joten meillä silloin kaikki oli hyvin❤️

Jotenki ku tietää että voi raskautua vain hoitojen avulla ni tää jännitys ja pelko on tosi
Hei kaikki 🤍

Mulla tehtiin Alkionsiirto 27.7 eli ollaan aika samassa 😊 mä en oo tehnyt näytöllistä testiä vielä.. pitäis varmaan ostaa.

Jäi lause kesken, mutta siis on tosi pelottavaa.. Onneks oon nyt töissä muutaman päivän putkeen ennen virallista testipäivää niin en kerkee koko ajan ylianalysoida omaa oireettomuutta 😅

Mulla esikoisen raskaudessa 6 vuotta sitten tuli ensin ruskeaa vuotoa joka muuttui kirkkaaksi mutta vuosi vain päivän. Näin tapahtui ainakin muistaakseni kahteen kertaan. Ihan alkuraskaudessa. Mutta tosiaan esikoinen on nyt 5 vuotias joten meillä silloin kaikki oli hyvin❤️

Voi kiitos näistä sanoista, toi ihan hurjasti lohtua! 😭❤️ toivottavasti meilläkin menisi kaikki hyvin.
Mutta tuntuu kyllä ihan kamalan pelottavalta.

Mä aattelin pyytää voisko niitä mittailla kotona, etenki jos se rasitus pitäs tehä alkuraskaudesta ja mulla se on yleensä aika tuskainen🥲
Mä sain diabeteshoitajalta ohjeeksi alottaa mittailun heti kun plussaan uudestaan. Edellisessä raskaudessa kun oli heti alusta lähtien niin raju radi. Eilen ja tänään oli paastoarvot vähän koholla, mut ateriaparit ollu miltei kaikki ok (yks ylitys tuli kun söin munkkeja). Tänään kun soittelin diabeteshoitajalle niin kehotti noitten kahen paastoarvon ylityksen perusteella jo alottamaan metformiinin. Eli mun ei ainakaan tarvi litkua käydä juomassa kun lääkitys alotettiin jo heti. Sano myös et aika herkästi otetaan myös insuliinit käyttöön.

Takaisin