• Foorumilla on huoltokatko aamuyöllä Sunnuntai 08.3. noin klo 00.01 – 03.00. Pahoittelemme häiriötä!

Yleinen keskustelu

Mä en koskaan varaa neuvolaa ennen varhaisultraa, ei tarvii sinne sit soittaa ja perua jos on km.
Mä varasin jo neuvolan, syteen tai saveen. Meillä onneksi Keusotella saa peruttua neuvolan myös netissä, ettei tarvi erikseen soittaa. Näin tein myös tuossa kkm, kun neuvolakäynti vaihtuikin tyhjennyspillereihin 😞

Mä varaan kanssa neuvolan vasta varhaisultran jälkeen.

Nyt oon iloinen, että digitestiin tuli tänään 3 +. 8 päivää sitten virallisena pas-testipäivänä tuli se 1-2, eli hyppäs viikot siinäkin kohdalleen, joten nyt voinee testien osalta alkaa lopetella (hetkeksi).
Samoin ilahdutti, että yhtäkkiä koronan jälkeen alkoikin hajuaisti palailla, joku kolme päivää meni täysin hajupimennossa ja sekin olo tuntui ahdistavalta. Niin ihana haistaa etäisesti kahvin tuoksu, vaikken sitä ees oikeastaan juo.

Mä varaan kanssa neuvolan vasta varhaisultran jälkeen.

Nyt oon iloinen, että digitestiin tuli tänään 3 +. 8 päivää sitten virallisena pas-testipäivänä tuli se 1-2, eli hyppäs viikot siinäkin kohdalleen, joten nyt voinee testien osalta alkaa lopetella (hetkeksi).
Samoin ilahdutti, että yhtäkkiä koronan jälkeen alkoikin hajuaisti palailla, joku kolme päivää meni täysin hajupimennossa ja sekin olo tuntui ahdistavalta. Niin ihana haistaa etäisesti kahvin tuoksu, vaikken sitä ees oikeastaan juo.
Mulla vielä testi rumba jatkuu ihan pakostikkin koska oon vielä niin alussa tän kanssa.. vasta perjantaina virallinen testipäivä edessä🙈

Mä ajattelin ensi viikon puolella tehdä tuon viikkonäytöllisen testin, jos saisin 3+ myös näkymään.

Varasin neuvolan jo plussauspäivänä 😁, kun sen voi tehdä meillä sähköisesti. Mulle olikin tarjolla raskauden keston perusteella vain pari eri aikaa, joista sitten valikoin parhaan. Teen sellaista työtä, josta ei ole aina yhtä helppoa olla poissa (no, mistäpä olisi) niin itseä helpotti ajatus siitä, että sai kartoittaa vaihtoehdot heti ja ihme kyllä, jälkikäteen selvisi että puolisokin pääsee töiden puolesta mukaan. ❤️ Otin tarjolla olevista ajoista aikaisimman, niin toivon että sitten pääsisi varaamaan myös np-ultraa käynnin jälkeen ”ajoissa”. 🙏

Asia, jota sen sijaan olen jännittänyt, on ollut ensi viikolle jo paljon aikaisemmin varaamamme lapsettomuuslääkärin ensikäynnin peruminen. Mutta eilen tein senkin! 💪

On jotenki uskomatonta et ite miettii just et voinko ladata raskaus sovelluksen tai voinko kirjottaa jo tänne tai voinko laskee lasketun ajan. Ihanku niiden jättämättä tekeminen helpottaisi yhtää sitä että jos joku meneekään mönkään. Esikoisen kohdalla sillon 6 vuotta sit pelkäsin koko raskaus ajan ja jätin kaikki hankinnat viimeiseen ja en uskaltanu yhtää iloita. Nyt jotenki yritän uskaltaa elää just tätä hetkeä raskaana olevana ennen ku toisin todistetaan. Huom YRITÄN 🙈😍
Todella tuttua! On kyllä melkoista vuoristorataa, yhdessä hetkessä sitä pystyy tuohon hetkessä elämiseen ja toisessa jo sitä analysoi kaikkia oireta tai oireettomutta 😵‍💫

Todella tuttua! On kyllä melkoista vuoristorataa, yhdessä hetkessä sitä pystyy tuohon hetkessä elämiseen ja toisessa jo sitä analysoi kaikkia oireta tai oireettomutta 😵‍💫
Jep! Vitsit ku osais ottaa vaa kaiken ilon ja onnen irti tästä. Mut tiiän että aina yhden etapin jälkeen luon uuden etapin. Ensin tuo virallinen testipäivä, sitten varhaisultra, sitten seuraava ultra sitten taas odotan jotain etappia. Ku voisinko vaa nauttia siitä et just nyt kaikki on hyvin.. välillä jopa siinä hetkellisesti onnistuu🙈

Mää varasin neuvolan jo plussaus päivänä, kiva kun saa tutun terkan. Sama on ollu siitä asti, kun saatiin tietää esikoisesta. Ihan äärettömän vaikea tästä on kyllä nauttia vielä, jospa se tulee sitten ultran jälkeen joskus🫤

Samaistun niiiiiin vahvasti! Mä en oo edes uskaltanut varata nyt neuvolaakaan, kun jotenkin niin epätodellinen olo
Mä varasin neuvolan pari päivää ekan plussan jälkeen. Ekan plussan aikana menkat oli jo myöhässä. Ja mun colitis ulcerosan vuoksi olikin hyvä, että varasin jo niin sain reseptin isompaan foolihappoon. Suolistosairailla tarvii. Et on siinä hyötynsä, jos neuvolaan ajoissa soittaa. Ainakin erikoistapauksissa (minä) ja ensikertalaiset. Sieltä saa heti infoa 😊 Jos on konkari ja tietää mitä tehdä ja mitä välttää niin mikä jottei voi vähän odotella. Mullakaan ei tosiaan varhaisultraa tiedossa.

Ollaan menossa ens viikolla kotimaan reissuun (mun isän ja tädin kanssa) ja nyt kyllä jännittää aivan saakelisti nämä mun oireet. Mulla on ketopemati palkatonta lomaa hyväksyttynä. Nyt vaan mietin, et jos nää oireet on näin vahvat (jäätävä väsymys, vatsan alueen jomotukset ja lievähköt kipuilut, huonovointisuus - pääasiassa) ja päädyn soittaan saikkua maanantaina ja toivon, et saisin pidemmän saikun niin pystyiskö tuota palkatonta vapaata perua, et sais saikkua tilalle 🤔

Takaisin